Izobraževalni program: KMETOVALKA GOSPODINJA (šs)
Sprejeto na 38.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 4. 2000
GOSPODARSKO POSLOVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
92 |
10 |
102 |
skupaj |
92 |
10 |
102 |
* T - teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
POJEM, POMEN IN NALOGE GOSPODARSTVA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja gospodarskega okolja. Razvija racionalni pristop k aktivnostim v procesu gospodarjenja. |
|
GOSPODARSKE IN NEGOSPODARSKE DEJAVNOSTI |
|
|
|
|
|
Zave se svojega mesta/poklica v družbeni in gospodarski sferi. |
Ogled: podjetje. |
KMETIJSTVO IN NJEGOVE ZNAČILNOSTI |
|
|
|
|
|
Zave se osebne, poklicne in delovne odgovornosti pri delu v naravi. Zave se pomena zdravega in škodljivosti onesnaženega okolja. |
|
KMETIJSTVO V SLOVENIJI |
|
|
|
|
|
Zave se pomena kmetijstva za samooskrbo. Zave se medsebojne odvisnosti gospodarskih tokov in pomena kmetijstva za delovna mesta v industriji. |
|
ZADRUŽNIŠTVO IN UPRAVLJANJE ZADRUG |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do zadružništva kot temeljne poslovne organizacije kmetov. Zave se nujnosti povezovanja kmetov v zadruge. |
Ogled: zadruga. |
DRUŽBENI IN GOSPODARSKI DEJAVNIKI V RAZVOJU KMETIJSTVA |
|
|
|
|
|
Zave se osebne in poklicne odgovornosti za tehnološki napredek kmetijske proizvodnje. Razvija inovativnost. |
|
KMETIJSKA SESTAVA |
|
|
|
|
|
Zave se navezanosti slovenskega kmeta na zemljo. |
Demonstracija: podatki v statističnem letopisu. |
KMETIJSTVO V SVETU |
|
|
|
|
|
Zave se problema lakote. Zave se poklicne odgovornosti za odpravljanje lakote. |
Vaja: ponazoritev problema z reklamnim materialom organizacije fao. |
KMETIJSKI TRG |
|
|
|
|
|
Razvija ustvarjalnost in strokovnost. |
|
TRŽENJE |
|
|
|
|
|
Razvija čut za ustvarjalnost. Zave se pomena kmetijskih pridelkov. Razvija osebno odgovornost pri predstavitvi in prodaji. Zave se učinkovitosti pravilne izbire tržne poti. Zave se pomembnosti trženja za uspešno poslovanje. |
Vaja: |
ZNAČILNOSTI PROIZVODNJE DOBRIN, NJIHOVE RAZDELITVE, MENJAVE IN PORABE |
|
|
|
|
|
Razvija in krepi strokovnost. Zave se pomena spremljanja stroškov za uspešno gospodarjenje. Krepi občutek za varčnost in ustvarjalnost na osebnem in poklicnem področju. |
|
NAČRTOVANJE PROIZVODNJE |
|
|
|
|
|
Zave se pomena natančnega beleženja finančnih tokov. |
Vaja: |
ORGANIZACIJA DELA IN PROIZVODNJE |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do dela. Razvija natančnost, zanesljivost in ustvarjalnost pri delu. |
|
EKONOMIKA KMETIJE |
|
|
|
|
|
Zave se skrbnosti in varčnosti za uspešno gospodarjenje. |
Ogled: obrazci in dokumentacija za vodenje prihodkov in stroškov na kmetiji. |
VODENJE GOSPODINJSTVA NA KMETIJI |
|
|
|
|
|
Zave se pomembnosti gospodinjskih opravil. Zave se pomena skrbnega in natančnega vodenja gospodinjstva. |
Ogled: gospodinjstvo na turistični kmetiji. |
DRUŽBENO – GOSPODARSKO URAVNAVANJE IN USMERJANJE KMETIJSTVA |
|
|
|
|
|
Zave se svoje vloge proizvajalca ali porabnika v družbeno – gospodarskem sistemu in v kmetijski politiki določene družbe. |
|
KMETIJSKA POLITIKA EVROPSKE UNIJE |
|
|
|
|
|
Zave se pomena integracijskih procesov za odpravljanje socioekonomskih razlik v družbi. |
Ogled: reklamno gradivo evropske unije. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Rastlinska proizvodnja Osnove živinoreje |
|
|
Gospodinjstvo |
|