PREDMETNIK : MEHATRONIK OPERATER / SPI
PROGRAMSKE ENOTE
|
1. letnik |
2. letnik |
3. letnik |
SKUPNO št. ur in tednov v programu |
|||
št. ur na |
št. ur na |
št. ur na |
|||||
teden |
leto |
teden |
leto |
teden |
leto |
||
A – Splošno izobraževalni predmeti-ključne kvalifikacije |
|||||||
Slovenščina |
3 |
99 |
2 |
66 |
3 |
48 |
213 |
Matematika |
3 |
99 |
2 |
66 |
3 |
48 |
213 |
Tuji jezik |
2 |
66 |
2 |
66 |
2 |
32 |
164 |
Umetnost |
1 |
33 |
33 |
||||
Naravoslovje |
1 |
33 |
1 |
33 |
66* |
||
Družboslovje |
2 |
66 |
2 |
66 |
132 |
||
Športna vzgoja |
2 |
66 |
2 |
66 |
2 |
32 |
164 |
Skupaj A |
14 |
462 |
11 |
363 |
10 |
160 |
985 |
B - Strokovni vsebinski sklopi** |
|||||||
Tehniško komuniciranje |
|||||||
Proizvodni procesi |
|||||||
Mehatronika |
|||||||
Skupaj B |
12 |
396 |
15 |
495 |
13 |
208 |
1099 |
Od tega za: |
|||||||
C - Praktično izobraževanje v šoli |
|||||||
Praktični pouk |
5 |
165 |
10 |
330 |
10 |
160 |
655 |
Č - Praktično izobraževanje v delovnem procesu |
|||||||
Praktično usposabljanje z delom |
114 |
114 |
684 |
912 |
|||
D - Interesne dejavnosti |
|||||||
Interesne dejavnosti |
64 |
64 |
32 |
160 |
|||
E - Odprti kurikulum |
|||||||
Na ravni šole |
7 |
231 |
7 |
231 |
9 |
144 |
606 |
Skupno število ur pouka (A+B+E) |
33 |
108 9 |
33 |
1089 |
32 |
512 |
2690 |
Skupaj praktično izobraževanje (C+Č) |
279 |
444 |
844 |
1567 |
|||
Skupno število ur izobraževanja v šoli (A+B+D+E) |
1153 |
1153 |
544 |
2850 |
|||
Skupaj (A+B+Č+D+E) |
1267 |
1267 |
1228 |
3762 |
|||
Število tednov izobraževanja v šoli |
33 |
33 |
16 |
82 |
|||
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
3 |
3 |
18 |
24 |
|||
Število tednov interesnih dejavnosti |
2 |
2 |
1 |
5 |
|||
Skupno število tednov izobraževanja |
38 |
38 |
35 |
111 |
Pojasnila k predmetniku:
* Neintegrirani del naravoslovja. Za celotni katalog znanja je predvideno 132 ur.
** V strokovnih vsebinskih sklopih so integrirani cilji ključnih kvalifikacij naravoslovje, družboslovje, umetnost, podjetništvo, informacijsko-komunikacijska pismenost, zdravje in varnost pri delu, okoljska vzgoja, socialne spretnosti, učenje učenja ter načrtovanje in vodenje kariere.
Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega usposabljanja z delom pri delodajalcu lahko poveča na 7 tednov v 1. in 2. letniku in na 19 tednov v 3. letniku; poleg tega se z individualno učno pogodbo lahko določi, da dijak opravlja namesto praktičnega pouka v 2. in 3. letniku (2 dni na teden) praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu.
IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Izobraževalni program izvajajo šola in delodajalci. Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih s sklenjeno kolektivno ali individualno učno pogodbo.
VSEBINSKI SKLOPIV tabeli so prikazani vsebinski sklopi, razdeljeni na poklicne kompetence, vključno s strukturiranjem teh kompetenc po nivojih.
OZNAKA |
KOMPETENCE |
RAVEN Poklicne kompetence |
||
TK |
TEHNIŠKO KOMUNICIRANJE |
|||
TK1 |
Poznavanje in razumevanje tehniških navodil, delavniških dnevnikov in delovnih nalogov. |
Osnovni Nivo |
||
TK2 |
Sodelovanje v projektnem delu z odgovornim pristopom do delovnega mesta, organizacije in okolja (logistika, odnos do stranke, kupca). |
Osnovni Nivo |
||
TK3 |
Uporabljanje in razumevanje tehniških risb in shem, upoštevanje pravil in predpisov o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja. |
Rutinski nivo |
||
TK4 |
Razvijanje osebne organizacijske kulture na delovnem mestu, v delovnem okolju in pri projektnem delu. |
Rutinski nivo |
||
TK5 |
Izdelava tehniške dokumentacije in tehničnih navodil z uporabo informacijskih in komunikacijskih tehnologij. |
Napredni nivo |
||
TK6 |
Uporaba standardov, upoštevanje pravil ter predpisov o varnosti in zdravju pri delu ter varovanju okolja. |
Napredni nivo |
||
TK7 |
Uporaba računalniških aplikacij, vrednotenje stroškov ter skrb za urejeno delovno okolje. |
Napredni nivo |
||
PP |
PROIZVODNI PROCESI |
|||
PP1 |
Poznavanje in razumevanje proizvodnih procesov in materialnih tokov |
Osnovni Nivo |
||
PP2 |
Pregled splošnega stanja stroja in energetskih virov, opravljanje enostavnih vzdrževalnih del (čiščenje stroja, mazanje) |
Osnovni Nivo |
||
PP 3 |
Poznavanje principov delovanja proizvodnih celic in linij (zgradba predelovalne linije, osnovni stroji linije in njih principi delovanja ...) |
Rutinski nivo |
||
PP 4 |
Razumevanje procesa preoblikovanja (mehanskega, toplotnega ...) |
Rutinski nivo |
||
PP5 |
Spremljanje delovanja stroja, vpenjanje in vlaganje materiala v stroj, kontroliranje delovnega procesa, odpravljanje enostavnih zastojev delovnega procesa, opravljanje osnovnih vzdrževalnih del |
Napredni nivo |
||
PP6 |
Vključevanje metode TPM (celovito preventivno vzdrževanje) v svoje delo in delovno okolje |
Napredni nivo |
||
PP7 |
Pripraviti stroj v stanje za zagon, odkrivanje in lokaliziranje napak na stroju, popravilo poškodb stroja in zamenjevanje pokvarjenih komponent z originalnimi rezervnimi deli |
Napredni nivo |
||
MHT |
MEHATRONIKA |
|||
MHT1 |
Uporaba osnovnih energetskih virov. |
Osnovni Nivo |
||
MHT 2 |
Spremljanje in evidentiranje zahtevanih merilnih parametrov stroja ali linije, prepoznavanje osnovnih krmilnih elementov stroja, odprava manjših okvar. |
Osnovni Nivo |
||
MHT 3 |
Ugotavljanje obremenitev strojnih elementov in njihove funkcije v stroju. |
Rutinski nivo |
||
MHT 4 |
Kontroliranje zahtevnejših parametrov delovnega procesa. Rokovanje s krmilnikom stroja s pomočjo sinoptičnih prikazov in vhodno izhodnimi krmilnimi elementi. |
Rutinski nivo |
||
MHT 5 |
Upravljanje in nastavljanje procesnih, električnih in mehanskih veličin in parametrov. |
Napredni nivo |
||
MHT 6 |
Izvajanje kontrolnih in krmilnih funkcij na stroju ali proizvodni liniji. |
Napredni nivo |
ZNANJE, KI GA MORAJO IMETI IZVAJALCI POSAMEZNEGA PREDMETA OZIROMA VSEBINSKEGA SKLOPA
Predmet oziroma vsebinski sklop (VS) |
Izvajalec |
Znanje |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike, strojništva, metalurgija, elektrotehnike ali kemije |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz umetnosti ali umetnostne zgodovine |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz biologije, kemije ali fizike |
laborant |
srednja splošna ali strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega področja |
|
Družboslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
VS: Tehniško komuniciranje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike, fizike ali organizacije dela |
učitelj praktičnega pouka |
višja strokovna izobrazba iz strojništva ali elektrotehnike |
|
VS: Proizvodni procesi |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike ali fizike |
učitelj praktičnega pouka |
višja strokovna izobrazba iz strojništva ali elektrotehnike |
|
VS: Mehatronika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike ali fizike |
učitelj praktičnega pouka |
višja strokovna izobrazba iz strojništva ali elektrotehnike |