Model skupnega izvajanja izobraževalnih programov srednjega poklicnega izobraževanja v gradbeništvu - izobraževalni program:
Risanje z vajami posreduje dijakom temeljna strokovno-teoretična znanja, ki so osnova in dopolnilo k praktičnemu pouku in praktičnemu izobraževanju v delovnem procesu.
Informativni cilji |
Formativni cilji
dijak: |
Socializacijski cilji
dijak: |
Posebnosti v izvedbi |
1. letnik
|
TEHNOLOGIJA RISANJA |
|
|
|
osnove in praktični pomen tehniškega risanja v gradbeništvu:
risalni pribor,
črte, pisava, glava,
oprema in formatiziranje načrtov, merila,
pravila kotiranja v načrtih,
simboli in pravila za označevanje materialov v načrtih.
|
zna uporabiti risalni pribor
se seznani s pravili za izdelavo tehniške risbe
pozna tehniško pisavo
spozna merila
zna uporabiti črte
zna formatizirati načrt A formata
se seznani z vrstami in opremo gradbenih načrtov
spozna simbole in pravila za označevanje materialov v načrtih,
pozna pravila kotiranja v načrtih.
|
Oblikuje urejen, discipliniran in kritičen odnos do gradbene risbe in stroke. Razvija delovne navade in natančnost pri delu. Spozna pomen standardov pri tehniškem risanju v gradbeništvu. |
Vaje: formatiziranje načrtov, tehnična pisava, črte, označevanje materialov,merila, kotiranje v načrtih in oprema načrtov. |
RAVNINSKI KOORDINATNI SISTEM |
|
|
|
osnovni geometrijski pojmi in konstruiranje planimetrijskih konstrukcij:
geometrijski liki,
krožni prehodi,
osnovne krivulje.
|
pridobi osnovna znanja o pojmih in zakonitostih pri obvladovanju planimetrijskih konstrukcij,
konstruira osnovne krivulje |
Se navaja na pomembnost obvladovanja metod tehniškega risanja. |
Vaje: risanje programov osnovnih planimetrijskih konstrukcij: mnogokotnikov, krožnih prehodov, krivulj. |
PROSTORSKI KOORDINATNI SISTEM |
|
|
|
tloris, naris, stranski ris ,
prava dolžina daljice,
konstruiranje v prostoru in raztegnjenih ravninah.
|
spozna prostorski koordinatni sistem,
se nauči osnovnih zakonitosti prostorskega koordinatnega sestava kot pogoj za definiranje geometrijske tvorbe po obliki, velikosti in legi v prostoru.
|
Se zave pomembnosti poznavanja geometrijskih teles v prostorskem koordinatnem sistemu in povezave s prakso. Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje. |
Vaje: risanje programov osnovnih geometrijskih tvorb. |
PROJEKCIJE |
|
|
|
osnove projekcij
aksonometrični prikazi,
projekcije stranskega, oziroma prečnega risa,
prerezi in zvrati,
|
spozna principe projekcij in prostorske predstave kot pogoj razumevanja tehniške risbe,
pozna osnove perspektive, vzporedne pravokotne in poševne ter kotirane projekcije,
|
Razvija pomen odgovornosti pravilne prostorske predstave. Razvija smisel za kombiniranje geometrijskih likov v oblikovno celoto. |
Vaja: simulacija različnih projekcij s sodobnimi avdio vizualnimi sredstvi. |
|
se nauči različnih prostorskih projekcij kot osnove prostorske predstave za branje načrtov:
dimetrija, izometrija, kavalirska in vojaška projekcija,
spozna metode in pomen prerezov in zvratov,
|
Se zaveda pomembnosti metod natančnega nastajanja in branja tehniške risbe. Razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki. |
Vaje: programi projekcij osnovnih in sestavljenih geometrijskih tvorb.
Uporaba najsodobnejših vizualnih metod za ponazoritev aksonometričnih konstrukcij. |
MREŽE TELES |
|
|
|
mreže oglatih teles,
mreže oblih teles.
|
pozna metode za določanje mreže teles na podlagi znanja o projekcijah in znanja geometrijskih telesih.
|
Razvije prostorsko predstavo za branje načrtov kot obliko komunikacije v stroki. |
Vaje: iz tršega papirja izdela mreže različnih teles. |
RISANJE IN BRANJE NAČRTOV |
|
|
|
značilni gradbeni načrti in detajli,
branje in uporaba gradbenih načrtov,
načini prenašanja projektiranih dimenzij iz načrtov.
|
se usposobi za razumevanje in branje gradbenih načrtov,
pozna pomen poznavanja gradbenih detajlov pri izvedbeni plati projekta,
se nauči branja načrtov elementov in prenašanja dimenzij projektiranih elementov v prakso.
|
Se navaja na timsko in odgovorno delo v gradbeni skupini. Povezuje strokovna znanja in tehniško risanje. Spozna pomen odgovornosti in natančnosti pri izvedbi gradbenih del. |
Vaje: risanje gradbenih detajlov: tlorisi in prerezi raznih konstrukcij. |
2. letnik
|
NAČRT MANJ ZAHTEVNEGA ALI ENOSTAVNEGA OBJEKTA |
|
|
|
tlorisi, prerezi, fasade ali pogledi ·
detajli
|
spozna pomen in izdelavo projektne dokumentacije;
uči se brati, razložiti in uporabljati projektno dokumentacijo;
|
Razvija samostojnost pri uporabi projektne dokumentacije. |
ogled projektne dokumentacije s komentarjem;
izdelava risb po predlogi, odgovarjajočih izračunov, tehničnih opisov in poročil;
|
prostoročno risanje in skiciranje; PREDIZMERE |
|
|
|
po modelu;
na terenu;
merjenje;
|
razvija prostoročno risbo;
zna izbirati zorne kote;
spozna pomen viziranja pri skiciranju;
zna skicirati in izmeriti predmet oziroma površine
|
Odkriva in razvija likovne sposobnosti. Razvija strokovno komunikacijo. Spozna prednosti in nujnost skupinskega dela. Osvaja veščine dokumentiranja na terenu. |
prostoročno risanje po modelu;
prostoročno risanje in skiciranje na terenu;
merjenje skiciranega modela oziroma posnetek obstoječega stanja
|
RAVNINSKE KONSTRUKCIJE |
|
|
|
geometrijski liki |
uri natančnost
vadi kombiniranje geometrijskih likov v vzorec
|
Razvija smisel za kombiniranje geometrijskih likov v oblikovno celoto. Razvija občutek za ustvarjalno dekorativnost. |
sestavljanje enakih in različnih geometrijskih likov v ponavljajoč se vzorec – ornament (bordura, rozeta, …) |
proporcionalne povečave in pomanjšave:
na mreži,
na transverzali,
|
nauči se tehnike pomanjševanja in povečevanja elementov iz stroke; |
Razvija občutek za ustvarjalno dekorativnost. |
proporcionalno pomanjševanje in povečevanje ornamenta na mreži;
povečevanje in pomanjševanje ornamenta in reliefa na transverzali
|
koordinatni sistem |
|
|
|
preseki teles z ravninami,
predornine,
kotirana projekcija
|
pridobi občutek za orientacijo v koordinatnem prostoru; |
Razvija sposobnost prenašanja teoretičnega znanja na konkretne naloge s področja stroke. |
določanje prave velikosti profilov oziroma risanje prerezov z zvratom presečne ravnine;
risanje predornin preprostih oglatih in oblih teles;
krojenje likov na ravnini z najugodnejšo izrabo površine;
|
BARVA |
|
|
|
osnovni pojmi
učinki in pomen različnih barvnih kompozicij
|
pozna naravo barv in učinke barvnih kombinacij
zna izbrati harmonične in kontrastne barve
razvija občutek za uravnoteženost barvnih ploskev na površini in v prostoru
zna uporabljati teoretično znanje pri načrtovanju izdelka
|
Razvija estetski čut. Pridobiva občutek za barvno uravnoteženost. Spozna likovne razsežnosti in estetske vrednosti svojega poklica. |
barvni krog,
barvna ubranost (harmonija),
barvna nasprotja (kontrasti),
svetlostne vrednosti (valerji),
učinki posameznih barv in barvnih kombinacij na površinah različnih oblik in dimenzij,
učinki monokromih in barvno kombiniranih površin v prostoru.
|
kompozicija in proporci |
|
|
|
osnovni pojmi;
učinki in pomen različnih proporcev in kompozicij;
|
pridobiva občutek za razmerja elementov;
spozna pomen kompozicije;
pridobi občutek za kombiniranje elementov in njihovo razvrstitev;
razvija občutek za uravnoteženost elementov v ploskovnem in prostorskem smislu;
|
Razvija odgovornost za svoj prispevek k estetskemu izgledu izdelkov. |
statična in dinamična kompozicija;
zlati rez;
vodoravna, navpična, trikotna, krožna in prosta kompozicija;
simetrija in asimetrija;
proporci in ravnotežje.
|
UPORABA RAČUNALNIKA |
|
|
|
načrtovanje s pomočjo računalniških programov |
obogati svoje znanje z osnovnim vpogledom v uporabo sodobnih delovnih pripomočkov; |
Spozna prednosti uporabe računalnika pri svojem delu. Razširi svoj pogled na sodobno poklicno komunikacijo. |
vaje (33 ur) računalniška učilnica krojenje za računalniški razrez po NC tehnologiji;
risbe horizontalnih in vertikalnih kamnitih oziroma keramičnih oblog.
|