Izobraževalni program: KONSTRUKCIJSKI MEHANIK
Sprejeto na 64.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21.3. 2003
TEHNOLOGIJA
Z vsebinskimi področji:
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Skupaj (ur) |
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
|
1. |
132 |
100 |
32 |
2. |
231 |
181 |
50 |
3. |
48 |
32 |
16 |
Skupaj |
411 |
313 |
98 |
Pri tem predmetu dijaki spoznajo in pridobijo teoretične osnove in poklicna znanja, ki so potrebna za usposobitev za konkretno delo. Dijaki:
1. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
ZGODOVINSKA PERSPEKTIVA |
Dijaki se seznanijo z materiali, njihovim nastankom in razvojem, uporabnostjo in povezanostjo z ostalimi netehničnimi strokami. |
Razvijajo občutek za pomen posameznih gradiv. |
|
KEMIJA: |
|||
|
Povezujejo utrjeno znanje iz osnovne šole z novo učno snovjo. Interpretirajo posledice dušikovih in žveplovih oksidov na okolje. Uredijo in povežejo kemijske lastnosti tehnično važnih elementov v urejen sistem. Navedejo osnovne značilnosti ogljika. Opredelijo kisline in baze na osnovi pH-vrednosti njihovih vodnih raztopin. Poznajo primere močnih/šibkih kislin in baz. Poznajo kisline, baze in soli v vsakdanjem življenju. |
Pridobivajo sposobnost za reševanje tehnoloških problemov. Navajajo se na samostojnost in samoiniciativnost pri delu. Razvijajo pozitivni odnos do materialnih dobrin. Navajajo se na uporabo različnih informacijskih virov. Poznajo učinke kislih padavin na okolje in napore za preprečevanje onesnaženja s kislimi padavinami. Razvijajo ekološko zavest. |
Vaje: s pomočjo kemičnih poskusov preverijo, kako vplivajo dušikovi in žveplovi oksidi na okolje. |
KOVINE: |
|||
|
Razlikujejo mehanske, fizikalne, kemijske in tehnološke lastnosti kovin in zlitin. Razlikujejo čiste kovine od amorfnih snovi. |
Utrjujejo strokovnost. |
|
|
Razumejo, da so rude surovina za kovine. Razložijo recikliranje kovin. |
||
|
Definirajo osnovne lastnosti železa, razumejo pomen ogljika in ostalih legirnih elementov. Razumejo pridobivanje jekel in litin ter primarno predelavo. Poznajo razdelitev jekel in litin glede na njihovo uporabo. |
||
|
Ob uporabi priročnika pojasnijo standardno oznako jekla ali litine. |
||
|
Naštejejo lastnosti aluminija in njegovih zlitin. Navedejo uporabnost aluminija in njegovih zlitin. |
||
|
Naštejejo lastnosti bakra in njegovih zlitin. Navedejo uporabnost bakra in njegovih zlitin. |
||
|
Naštejejo lastnosti in uporabnost magnezija, kositra, svinca, cinka, kroma, niklja, wolframa in njihovih zlitin. |
||
DRUGA GRADIVA: |
|||
|
Znajo opisati postopek sintranja, navesti značilnosti sintranih delov , karbidne trdnine, keramike. Poznajo njihovo uporabnost. |
||
|
Definirajo pojme monomer, polimer, polimerizacija. Ločijo naravne in umetne polimere. Ločijo različne umetne in naravne polimere glede na njihovo kemično sestavo, strukturne lastnosti in uporabo. Poznajo varne postopke odstranjevanja polimerov. Spoznajo pomen ločenega zbiranja polimerov. |
Poznajo vplive polimerov na okolje in možnost ponovne uporabe. |
Vaje: izdelajo pojmovno mapo, v katero zajamejo umetne mase, ki jih uporabljajo v industriji. Multimedijski pristop. |
|
Ločijo kompozite z vlakni, utrjene plastične snovi, platirano pločevino in kompozite s kovinami ali nekovinami. |
||
|
Znajo našteti in razvrstiti olja in maziva v razrede, prepoznajo njihovo zgradbo in jih v odvisnosti od zahtev in ob uporabi literature znajo izbirati. Znajo pojasniti postopek pridobivanja goriv ter jih razvrstiti glede na njihove lastnosti. Opredelijo pojem reaktant in produkt. Znajo razložiti zakon o ohranitvi mase. Opredelijo eksotermno in endotermno reakcijo. Opredelijo pomen toplote kemijske reakcije na izbranih primerih, npr. sežig ogljikovodikov. |
Poznajo probleme onesnaževanja okolja zaradi zgorevanja fosilnih goriv in napore za preprečevanje onesnaženja. |
Vaje: izbira olj in maziv iz kataloga. |
|
Pojasnijo uporabnost in lastnosti nekovinskih materialov. Znajo opisati postopke pridobivanja posameznih nekovinskih materialov. |
||
PREIZKUŠANJE: |
|||
|
Razložijo namen preizkušanja kovinskih gradiv. Uredijo in povežejo v sistem mehanske in tehnološke preizkuse po kriterijih: vrste preizkusov, načini izvedbe, .... Definirajo pojem trdote in opišejo postopke različnih načinov merjenja trdote. Naštejejo in opišejo osnovne neporušitvene metode preizkušanja gradiv. Spoznajo obnašanje materiala pri posameznih tehnoloških postopkih |
Vaje: izvedba nateznega preizkusa na pločevini, merjenje trdote po Rockwell, Brinell, Vickers, izvedba magnetne in penetracijske metode preizkušanja gradiv. |
|
KOROZIJA: |
|||
|
Definirajo vzroke za pojav korozije., Opišejo pripravo kovin za zaščito pred korozijo. Poznajo možne načine zaščite pred korozijo. |
Razvijajo občutek za propadanje kovin, zaznavanje škode, ki pri tem nastane. Poudarjanje ekološke zavesti. |
|
OBDELOVALNA TEHNOLOGIJA: |
|||
|
Sposobni so definirati pojem tehnologija. Razlikujejo različne tehnološke postopke: primarno oblikovanje, preoblikovanje, oplemenitenje, spajanje in odrezavanje. Obvladajo osnovne značilnosti teh postopkov. |
Razvijajo sposobnosti reševanja tehničnih in tehnoloških problemov. |
|
|
Znajo našteti in razvrstiti postopke. Znajo opisati in navesti uporabnost postopkov primarnega oblikovanja pri izdelavi raznih elementov in delov konstrukcij v strojništvu. |
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
|
|
Znajo našteti in razvrstiti postopke. Znajo opisati in navesti uporabnost postopkov preoblikovanja pri izdelavi raznih elementov in delov konstrukcij v strojništvu. |
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
|
|
Znajo našteti in razvrstiti postopke. Znajo razložiti pomen in namen posameznega oplemenitenja in pomen pri izdelavi . |
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
|
|
Znajo našteti in razvrstiti postopke. Znajo opisati in navesti uporabnost postopkov spajanja pri izdelavi raznih elementov in delov konstrukcij v strojništvu. |
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
|
|
Znajo opisati nastanek odrezka in gibanja orodja in obdelovanca pri posameznih postopkih odrezavanja. Znajo našteti postopke ročnega in strojnega odrezavanja. Poznajo pomen hlajenja in mazanja pri odrezavanju. Znajo pojasniti osnovne kote na orodju v obliki klina. |
Pridobivajo sposobnosti za reševanje tehnoloških problemov. |
|
Varstvo zdravja pri delu: |
|||
|
Znajo pojasniti pomen varstva pri delu. Znajo opisati pravno ureditev področja varstva pri delu. Znajo našteti pravice in dolžnosti s področja varstva pri delu. Zavedajo se odgovornosti in znajo pojasniti ukrepe odgovornosti s področja varstva pri delu. Znajo definirati pojme: delovna nesreča, poškodba pri delu in obolenje - poklicna bolezen. |
Pridobivajo sposobnosti za reševanje problemov. Razvijajo skrbnost in odgovornost. Razvijajo sposobnost varnega in samostojnega ravnanja v delovnem procesu. |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Preoblikovanje – teoretične osnove: |
|||
|
Dijaki znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom preoblikovanja. Znajo pojasniti vpliv temperature, hitrosti deformacije in zgradbe kovine na proces preoblikovanja. Razlikujejo hladno in toplo preoblikovanje. Razumejo pojem elastilne in plastične deformacije. |
Dijaki razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja. |
|
Kovanje, valjanje, vlečenje, iztiskanje |
Poznajo postopke preoblikovanja, s katerimi so izdelani razni elementi, iz katerih se izdelujejo kovinske konstrukcije. |
||
OBDELAVA PLOČEVINE: |
|||
|
V odvisnosti od zahtev znajo izbrati omenjene gradnike konstrukcij. |
||
|
Poznajo različne možnosti razreza surovcev. |
||
|
Znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom rezanja na škarjah. Znajo izbrati parametre rezanja, zlasti zrak med rezili in vpliv na kvaliteto rezanja. Znajo našteti in opisati različne izvedbe ročnih in strojnih škarij ter rezalnih strojev. |
Vaje: določanje parametrov rezanja. |
|
|
Znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom upogibanja ter ob uporabi literature izbrati ustrezne parametre upogibanja in izračunati razvito dolžino pločevine. |
Razvijajo sposobnost samostojnega odločanja. |
Vaje: določanje in računanje parametrov upogibanja. |
|
Znajo pojasniti tehnološke posebnosti postopkov zgibanja, robljenja in žlebljenja in njihovo uporabnost. znajo opisati orodja in naprave ter poznajo področja uporabe posameznih postopkov. |
Navajajo se na samostojnost pri delu. |
|
|
Znajo našteti postopke ročnega in strojnega krivljenja in poznajo posebnosti postopkov. |
||
|
Znajo pojasniti tehnološke posebnosti postopkov vročega in hladnega ravnanja. |
||
|
Znajo našteti načine strojnega upogibanja pločevin, profilov in cevi. Znajo opisati tehnološke posebnosti orodij za strojno upogibanje pločevin. |
||
|
Znajo opisati postopek strojnega ravnanja pločevin, profilov in cevi. |
||
|
Znajo našteti izvedbe preoblikovalnih strojev in opisati osnovne principe njihovega delovanja in značilnosti posameznih izvedb. |
||
Izdelava in obdelava izvrtin v pločevinah, profilih in ceveh |
Poznajo postopke, ustrezna orodja, naprave in stroje za izdelavo in obdelavo izvrtin. |
||
Izdelava vijačnih zvez |
Znajo opredeliti tehnološki postopek vijačenja. Upoštevajo osnovne splošno veljavne napotke, zlasti pri vijačenju pločevin, profilov in cevi. |
Vaje: priprava tehnološke dokumentacije za izvedbo vijačne zveze. |
|
Izdelava kovičenih zvez |
Poznajo postopke, ustrezna orodja, naprave in stroje za kovičenje. |
Vaje: priprava tehnološke dokumentacije za izvedbo kovične zveze. |
|
Spajkanje |
Znajo opisati postopek spajkanja in ga primerjati z varjenjem. Razlikujejo mehko in trdo spajkanje. Znajo našteti opremo za mehko in trdo spajkanje ter opisati pripravo delov za spajkanje. Poznajo način izbora spajk in talila. |
Vaje: izbira spajk v odvisnosti od zahtev. |
|
Lepljenje |
Znajo opisati postopek lepljenja in lastnosti lepljenih spojev. Znajo navesti način priprave delov za lepljenje. Znajo našteti različne vrste lepil in njihove lastnosti in ob uporabi literature znajo v odvisnosti od zahtev izbrati ustrezno lepilo. |
Vaje: izbira lepila v odvisnosti od zahtev. |
|
Varjenje - osnovne značilnosti in razdelitev postopkov: |
Znajo pojasniti dogajanja v materialu med procesom varjenja. Razdelijo postopke varjenja glede na vrsto energije. |
||
|
Znajo opisati postopke ter za posamezne postopke izbrati ustrezne parametre in opremo. Znajo našteti tehnološke posebnosti posameznih postopkov. |
||
OBLOČNO VARJENJE:
|
Znajo pojasniti proces obločnega varjenja. Naštejejo in opišejo naprave in opremo za obločno varjenje. Ob uporabi literature znajo pojasniti oznako elektrode in za najenostavnejše primere izbrati ustrezno elektrodo. Poznajo karakteristike posameznih vrst elektrod. |
Vaje: izbira in označevanje elektrod za obločno varjenje. |
|
|
Znajo našteti in opisati postopke varjenja v zaščitnih plinih. Glede na posebnosti posameznih postopkov znajo izbrati ustrezen postopek in ustrezne parametre. Znajo izbrati tehniko varjenja. |
Razvijajo sposobnost strokovnega razmišljanja. |
Vaje: določanje in izbira postopka in parametrov varjenja v odvisnosti od zahtev. |
|
Znajo opisati značilnosti in uporabnost postopkov. |
||
|
Poznajo postopke za pripravo zvarnih žlebov. |
||
|
Znajo definirati postopke in posebnosti uporovnega varjenja. Ob uporabi literature znajo izbrati parametre točkovnega varjenja. |
Vaje: določanje parametrov točkovnega varjenja v odvisnosti od vrste in debeline pločevine. |
|
|
Znajo opisati značilnosti in uporabnost postopka plazemskega varjenja in rezanja. |
||
|
Znajo razdeliti umetne snovi glede na varivost. Znajo opisati tehnološko pripravo delov za varjenje in izbiro dodajnega materiala. Znajo našteti postopke varjenja umetnih snovi. Izberejo pravilen postopek glede na vrsto umetne snovi. |
Vaje: izbira postopka varjenja in parametrov varjenja. |
|
Zaostale napetosti in deformacije po varjenju |
Znajo našteti vzroke za zaostale napetosti in poznajo osnovne ukrepe za odpravo napetosti in preprečevanje deformacij. |
||
Kontrola zvarov |
Spoznajo in razumejo porušne in neporušne postopke preizkušanja zvarnih spojev. V odvisnosti od zahtev znajo izbrati ustrezen postopek preizkušanja. |
Razvijajo pravilen odnos do materialnih dobrin. |
|
Korozija: |
|||
|
Znajo našteti in opisati vzroke za pojav korozije. Naštejejo in opišejo možne načine priprave delov za zaščito pred korozijo. |
Vaje: oksidacija, galvanski člen. |
|
|
Znajo našteti možne načine zaščite kovinskih delov pred korozijo, ki so uporabni pri gradnji konstrukcij. |
Razvijajo pravilen odnos do materialnih dobrin. |
|
|
Znajo za okolje neobremenilno in pravilno ravnati z odpadki. |
Vaje: seminarska naloga o varstvu naravnega okolja. |
|
|
Znajo grobo zastaviti tehnološki načrt izdelave. |
||
Osnovni pojmi o tehnologiji konstrukcij |
Znajo definirati pojem in naloge tehnologije konstrukcij in poznajo osnovne vrste konstrukcij in njihove značilnosti. |
Razvijajo sposobnost reševanja tehniških in tehnoloških problemov. |
|
Kovinski elementi gradbenih konstrukcij |
|||
|
Poznajo različne izvedbe kovinskih oken in vrat, njihove značilnosti in namen uporabe. Poznajo različne vrste in izvedbe okovja ter specifičnosti njihove uporabe. |
Razširjajo področje strokovnih znanj in se tako motivirajo za delo. |
|
Tehniški predpisi |
Razlikujejo standarde in tehniške predpise. Poznajo področja uporabe tehniških predpisov. |
Razvijajo odnos do standardov in tehniških predpisov. |
Vaje: delo s katalogi standardov in tehničnih predpisov. |
Ognjeodporna in zvočnoizolacijska vrata in pregradne stene |
Poznajo tehniške zahteve in konstrukcijske posebnosti ognjeodpornih in zvočnoizolacijskih vrat oziroma pregradnih sten. |
||
Kovinski polizdelki: |
|||
|
Poznajo osnovne oblike ulitkov, jeklenih polizdekov (palic, trakov, profilov, pločevin, cevi) in polizdelke neželeznih kovin. Poznajo nekatere posebne oblike profilov za izdelavo kovinskih gradbenih elementov. Poznajo postopke njihove izdelave in možnosti vgradnje okovja. Znajo s pomočjo tabel določiti potrebne parametre za izdelavo. |
Vaje: računanje razvite dolžine pločevin in določanje ustrezne zaokrožitve glede na debelino pločevine. |
|
Postopki spajanja tankih pločevin in profilov |
Poznajo postopke spajanja tankih pločevin in profilov, kot so: kovičenje, spajanje z zgibi, postopki varjenja, lotanje, lepljenje.
|
||
Zvočna zaščita aluminija s plastičnimi oblogami |
Poznajo postopke zvočne izolacije aluminija s plastičnimi oblogami. |
Dopolnjujejo in razširjajo osnovna tehnološka znanja. |
|
Kovinske stopnice in ograje: |
|||
|
Spoznajo različne izvedbe stopnic in stopniščnih ograj in ustrezne tehnične predpise. Znajo glede na vgradne mere izračunati potrebno število stopnic z upoštevanjem predpisanih mer stopnic. Znajo izračunati enakomerno in neenakomerno delitev dolžin za namestitev pregrad ali za vrtanje izvrtin. |
Vaje: računanje potrebnega števila stopnic in delitve dolžinskih mer pri ograjah. |
|
Vozni, zaporni in dvižni mehanizmi: |
|||
|
Poznajo glavne elemente voznih mehanizmov in njihove značilnosti. Poznajo karakteristične izvedbe in njihovo uporabnost. Poznajo pomen ležajev in pravila za montažo in demontažo. |
Razvijajo čut za doslednost in natančnost. |
Vaje: katalogi ležajev in navodila proizvajalcev. |
Ujemanje posameznih elementov: |
|||
|
Poznajo delovanje in sestavne dele ključavnic in drugih zapornih mehanizmov. Poznajo vlogo in izvedbe vzmeti. Poznajo izvedbe dvižnih mehanizmov, sestavne dele in načine montaže. |
Vaje: izračun potrebne velikosti protiuteži dvižnega mehanizma. |
|
Tlačne posode in rezervoarji: |
|||
|
Poznajo pojme tlačna posoda, vrste tlačnih posod in elementi tlačnih posod. Poznajo lastnosti gradiv tlačnih posod in pojav lezenja gradiv. Poznajo postopek rotacijskega globokega vleka. Poznajo značilne varilne priprave za varjenje elementov tlačnih posod. Poznajo vodni preizkus tesnosti zvarov. |
Vaje: ugotavljanje odvisnosti trdnosti od temperature s pomočjo tabel. |
|
Materialno poslovanje |
Znajo brati materialne dokumente. Poznajo postopek pri prevzemu in predaji materialov in sestavnih delov. Znajo s pomočjo računalnika identificirati sestavne dele sklopov. |
Pridobivajo poklicno identiteto in razvijajo odnos do strank in sodelavcev. |
Vaje: izpolnjevanje materialnih dokumentov. |
Transport elementov: |
|||
|
Poznajo dimenzijske omejitve pri transportu in načine transportiranja. Poznajo princip delovanja in karakteristične predstavnike dvigal in dvigalnih naprav. Poznajo izvedbe in značilnosti vrvi in bremenskih verig in znajo glede na obremenitev s pomočjo tabel izbrati ustrezno vrv oziroma verigo. Poznajo karakteristične izvedbe prijemal in njihove značilnosti. Poznajo značilnosti pogonskih motorjev in znajo na osnovi podatkov iz tablice identificirati pogonski motor. Poznajo vlogo zavor pri dvigalih in princip njihovega delovanja. |
Vaje: izbiranje ustreznih vrvi, verig in oprijemal s pomočjo tabel in katalogov, pregled, popis in analiza karakterističnih podatkov s tablic pogonskih strojev v obratovalnici. |
|
Gradbeni načrti |
Znajo brati gradbene načrte. |
Vaje: branje gradbenih načrtov, primerjava s strojniškimi načrti. |
|
Pomožne konstrukcije, delovni in zaščitni odri Dvižne in transportne naprave na gradbiščih |
Poznajo najpogostejše izvedbe in značilnosti delovnih in zaščitnih odrov. Znajo izbrati ustrezen oder ali skicirati izvedbo pomožne konstrukcije za potrebe montaže. Poznajo izvedbe in lastnosti ročnih in motornih dvigalnih naprav. Znajo določiti nosilnost žerjava v odvisnosti od dolžine ročice. Poznajo možnosti uporabe mobilnih dvigal. Znajo izbrati prijemala glede na obliko in maso elementa. |
Vaje: določanje velikosti dopustnega bremena v odvisnosti od dolžine ročice žerjava. |
|
Načini pritrjevanja kovinskih elementov na nekovinske materiale: |
|||
|
Znajo izbrati način pritrjevanja glede na zahteve, funkcionalnost in vrsto gradiva. |
||
|
Poznajo postopke vgradnje, načine centriranja in načine tesnjenja vgradnih elementov. |
Pridobivajo poklicno identiteto. |
Vaje: izdelava tehnološkega postopka vgradnje kletnega okna. |
Naprave za avtomatsko zapiranje, odpiranje in regulacijo: |
|||
|
Poznajo delovanje in lastnosti naprav. Poznajo načine preizkušanja in posebnosti montaže. Znajo brati načrte za montažo in povezavo posameznih elementov. Znajo ugotoviti motnje v delovanju in poznajo postopke za popravila. Poznajo delovanja končnih stikal in senzorjev. Poznajo postopek nastavitve končnih stikal in senzorjev. |
Vaje: vadijo branje montažnih načrtov. |
|
Jeklene konstrukcije: |
|||
|
Znajo definirati pojem jeklena konstrukcija in našteti vrste jeklenih konstrukcij. Ločijo pojme: nosilec, paličje, lok, viseči most. Poznajo posebnosti risanja in kotiranja jeklenih konstrukcij. Poznajo glavne lastnosti jekel za jeklene konstrukcije in vrste profilov. |
Vaje: izdelava risbe preproste jeklene konstrukcije. |
|
|
Znajo s pomočjo tabel določiti dimenzije in maso profilov. Poznajo vrste obremenitev in njihov vpliv na nosilnost konstrukcije. Poznajo utrujenost gradiva. |
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Kakovost: |
|||
|
Dijaki razumejo, da je kakovost lastnost izdelka/storitve in zanjo odgovarja tisti, ki je delal. Znajo definirati vidike kakovosti (izdelka/storitve, procesa, vodenja organizacije). |
Dijaki sprejemajo filozofijo kakovosti kot strategijo uspeha. Znajo uporabljati termine/strokovne izraze. |
Vaje: testiranje in ocenjevanje kakovosti izdelka. |
Stroški: |
|||
|
Znajo izračunati osnovne tehnološke čase za posamezne obdelovalne postopke. |
Navajajo se na odgovoren odnos do dela in spoštovanje dogovorov. |
Vaje: izračun tehnološkega časa. |
|
Znajo grobo izračunati materialne stroške. Znajo izračunati vrednost delovne ure. |
Vaje: izračun materialnih stroškov in delovnih ur. |
|
|
Znajo na osnovi ustreznih podatkov izračunati in oblikovati ceno storitve ali izdelka. |
Vaje: izračun in oblikovanje cene. |
|
PravilEn odnos do strank |
Pripravijo se za pravilno vzpostavljanje kontakta in komuniciranje s strankami in znajo poiskati rešitev v konkretnih situacijah. |
Pridobivajo samozavest in komunikativnost. |
Vaje: igra vlog: izvrševalec del – stranka. |
Vozlišča jeklenih konstrukcij: |
Poznajo pojem vozlišča in načine njihovih izvedb. |
||
|
Poznajo postopek vročega kovičenja, vrste kovic za jeklene konstrukcije. Poznajo postopke saniranja kovičnih zvez. |
||
Vijačena vozlišča jeklenih konstrukcij: |
|||
|
Razlikujejo med različnimi vrstami vijačnih spojev. Poznajo izvedbeno in funkcionalno razliko med matičnimi in prilagodnimi vijaki. Poznajo trdnostne razrede in kvalitete vijakov. Znajo za znano breme oceniti potrebne dimenzije oziroma potrebno število vijakov. Znajo določiti moment za privijanje. Poznajo standardno oznako vijakov |
Vaje: risanje in skiciranje različnih vrst vijačnih spojev, določanje trdnosti in meje tečenja vijakov na osnovi trdnostnega razreda. |
|
Zvarjena vozlišča jeklenih konstrukcij |
|||
|
Poznajo pravila za izbiro zvarnih spojev in za pripravo zvarnih žlebov. Poznajo načine oblikovanja vozlišč iz votlih profilov. Poznajo pravila poenostavljenega kotiranja in označevanja zvarov na risbah. Poznajo postopke kontrole zvarov in najpogostejše napake zvarov. Poznajo postopke za odpravo varilnih napak. |
Vaje:
|
|
Izdelava projektne naloge |
Znajo na osnovi sestavne risbe jeklene konstrukcije izdelati risbe posameznih elementov. Znajo predvideti zaporedje delovnih operacij za izdelavo in sestavo. Znajo določiti potrebna orodja in priprave za izdelavo in montažo. Znajo določiti potrebno število izvajalcev in potreben čas izdelave in montaže. |
Znajo povezati pridobljena znanja. |
Ustno preverjanje in ocenjevanje znanja ter ocenjevanje vaj.
Potrebno je predznanje iz matematike, osnov strojništva in strojeslovja. Močna je povezanost s praktičnim poukom in praktičnim izobraževanjem v delovnem procesu.