A. SPLOŠNI DEL
Ime izobraževalnega programa: KONSTRUKCIJSKI MEHANIK srednje poklicno izobraževanje
(izobraževalni program s slovenskim učnim jezikom za izvajanje na narodno mešanem območju slovenske Istre)
Naziv poklicne izobrazbe: konstrukcijski mehanik / konstrukcijska mehaničarka
Posebni vpisni pogoji: zdravniško potrdilo s katerim kandidat dokaže, da ni zdravstvenih ovir za izobraževanje po programu
Trajanje izobraževanja: tri leta
Cilji izobraževanja po programu:
Poleg splošnih ciljev vzgoje in izobraževanja v izobraževalnem program dijakom omogoča, da:
- so sposobni matematično reševati tehnične probleme s svojega strokovnega področja ter razumeti analitične in grafične statistične prikaze,
- obvladajo osnove računalništva in informatike, tako da bodo sposobni samostojno uporabljati programe s področja stroke,
- spoznajo osnove podjetništva, obvladovanja stroškov in kalkulacij,
- obvladajo varno in pravilno ravnanje z delovnimi sredstvi,
- spoznajo tehnično dokumentacijo in branje tehničnih načrtov,
- si pridobijo sposobnosti za odgovorno ravnanje na delovnem področju,
- poznajo zgradbo, lastnosti in uporabo gradiv,
- poznajo tehnologije in tehnološke postopke za izdelavo konstrukcij,
- obvladajo tehnike in tehnologije spajanja, toplotne obdelave, preoblikovanja in odrezovanja,
- obvladajo tehnike in tehnologije, specifične za svoje strokovno področje,
- obvladajo tehnike in tehnologije montažnih in demontažnih del,
- obvladajo tehnike in tehnologije specifičnih vzdrževalnih del,
- poznajo osnove krmiljenja, predvsem osnove hidravlike, pnevmatike in elektrotehnike,
- obvladajo znanje o merilnih in kontrolnih postopkih, ter uporabi merilnih naprav in orodij,
- obvladajo znanje o transportu in transportnih sredstvih ter varnem delovanju transportnih naprav v delavnici in na delovišču,
- znajo načrtovati in pripraviti potek dela, nadzorovati in oceniti rezultate svojega dela,
- obvladajo, za svoje strokovno področje, pravilne postopke za ravnanje, skladiščenje in odstranjevanje okolju škodljivih oziroma obremenjujočih snovi,
- spoznajo ukrepe in postopke za zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje,
- osvojijo načela varstva pri delu in pri praktičnem delu upoštevajo varnostne predpise, si razvijajo ekološko zavest in upoštevajo racionalno rabo energije,
- poznajo predpise in zakone, ki urejajo varstvo pri delu ter ukrepe za preprečevanje delovnih nezgod in poškodb pri delu,
- znajo dati laično prvo pomoč ob nezgodi in nenadnih bolezeni,
- vsebine različnih strokovnih področij povezujejo med seboj (interdisciplinarni pristop),
- so pri delu samostojni, vztrajni in ustvarjalni,
- so se sposobni prilagoditi delu v skupini,
- se navajajo na uporabo različne strokovne literature.
Posebni cilji za narodno mešano območje slovenske Istre:
- razvijajo zmožnost sporazumevanja v slovenskem in italijanskem jeziku,
- spoznavajo naravno in kulturno zgodovinsko dediščino slovenskega naroda in italijanske narodne skupnosti ter njenega matičnega naroda,
- si razvijajo zavest o državni pripadnosti in narodni identiteti,
- znajo spoštovati in razumeti narodne in kulturne drugačnosti,
- vzpodbujajo sodelovanje med pripadniki italijanske narodne skupnosti,
- seznanijo se s položajem narodnih skupnosti v matični in sosednjih državah.
Obvezni načini preverjanja in ocenjevanja znanja
Predmeti
|
Obvezni načini preverjanja in ocenjevanja znanja
|
Osnove strojništva
|
ustno, vaje
|
Strojeslovje
|
ustno, vaje
|
Tehnologija
|
ustno, vaje
|
Praktični pouk
|
delavniški dnevniki, izdelki ali storitve in zagovor
|
Vsebina zaključnega izpita
Teoretični del:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- ustni izpit iz tehnologije.
Praktični del:
- izdelek ali storitev in zagovor.