Izobraževalni program: ORODJAR
Sprejeto na 64.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 21.3. 2003
S predmetnimi področji
orodja in obdelovalni pripomočki
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
Skupaj (ur) |
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
|
1. |
198 |
198 |
|
2. |
462 |
462 |
|
3. |
224 |
224 |
|
Skupaj |
884 |
884 |
Pouk je organiziran po laboratorijskem principu z upoštevanjem predvidenega števila ur za predstavitev in osnovno spoznavanje posameznih učnih vsebin. Uporabnost postopkov se prepleta pri vseh vsebinah in v vseh letnikih. V pouk so vključeni diferenciacijski prijemi. Naloga in cilj praktičnega pouka sta, da se skupaj s praktičnim izobraževanjem v delovnem procesu dijaka usposobi za samostojno reševanje praktično-tehničnih težav. Dijaki:
1. letnik
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Priprava dela: |
Dijaki: |
||
|
|
Razvijajo splošne osebnostne lastnosti, ki so pomembne za delo v poklicu. |
Ogled delavnic in spoznavanje delovnih mest. Ogled različnih vrst tehnično- tehnološke dokumentacije. |
Merjenje in kontrola: |
|||
|
|
Razvijajo odnos do merilnega orodja, natančnosti in vestnosti pri ravnanju z njim. |
Uporaba merilnih pripomočkov, kot so:
|
Zarisovanje: |
|||
|
|
Razvijajo pozitiven odnos do delovnih sredstev in dokumentacije. |
Vzporedni črtalniki, zarisovalne mize, zarisovalne igle, točkala, žigosne številke. |
Osnove odrezavanja: |
|||
|
|
Razvijajo občutek za natančnost, ustvarjalnost in vztrajnost pri delu. |
Namizni in stebrni vrtalni stroj, vpenjalna primeža, komplet svedrov. |
Osnove preoblikovanja: |
|||
značilnosti in postopki preoblikovanja, krivljenje in upogibanje pločevine. |
poznajo osnovne postopke preoblikovanja; znajo kriviti in upogibati pločevino ter žico v hladnem stanju; |
Navajajo se na uporabo različnih ročnih orodij in priprav. |
Ročno orodje in različni pripomočki za preoblikovanje. |
Toplotna obdelava: |
|||
|
|
Razvijajo občutek za natančnost in sposobnost za reševanje težav. |
Uporaba peči za toplotno obdelavo, pribor. |
Vzdrževanje: |
|||
|
|
Navajajo se na sprotno vzdrževanje orodij in opreme. Razvijajo občutek odgovornosti za delovna sredstva. |
Pregled in ureditev strojev in delovnih mest. Čiščenje in mazanje delovnih naprav. |
Spajanje: |
|||
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, ekonomičnost in delovno disciplino. |
Varilniki za varjenje MAG, TIG, ERO. Točkovno varjenje, plamensko varjenje in rezanje, plazemski rezalnik. |
Površinska zaščita: |
|||
|
|
Razvijajo sposobnosti reagiranja v različnih situacijah. |
Uporaba kabina za barvanje. |
2. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
odrezovanje - osnove: |
Dijaki: |
||
|
|
Spoznavajo pomen zakonitosti odrezavanja. |
VAJE:
|
razrez materiala: |
|||
|
|
Upoštevajo delovna navodila. Spoznavajo pomen natančnosti in doslednosti pri delu. Razvijajo pravilen odnos do ekologije. |
VAJE: priprava delovnega mesta, rokovanje in zagon strojev, |
struženje: |
|||
|
|
Navajajo se na natančnost pri delu. Upoštevajo delovna navodila. Spoznavajo pomen natančnosti in doslednosti pri delu. Razvijajo pravilen odnos do ekologije. |
VAJE:
|
rezkanje: |
|||
osnove rezkanja - istosmerno, protismerno, vpenjanje orodja, vpenjanje obdelovanca, frezanje enostavnih oblik, vzdrževanje obdelovalnega stroja. |
seznanijo se z delovnim mestom; spoznajo in razlikujejo različna frezala; seznanijo se z rezkalnim strojem in njegovimi deli; sposobni so ravnati s strojem; sposobni so vpenjati orodje in obdelovanec; znajo uporabljati delilnik; samostojno izdelajo izdelek na frezalnem stroju; predvidijo pomen vzdrževanja in čiščenja stroja; upoštevajo varnostne predpise; |
Navajajo se na natančnost pri delu. Upoštevajo delovna navodila. Spoznavajo pomen natančnosti in doslednosti pri delu. Razvijajo pravilen odnos do ekologije. |
VAJE:
|
brušenje: |
|||
|
|
Navajajo se na natančnost pri delu. Upoštevajo delovna navodila. Spoznavajo pomen natančnosti in doslednosti pri delu. Razvijajo pravilen odnos do ekologije. |
VAJE:
|
vrtanje, povrtavanje in grezenje: |
|||
|
|
Razvijajo občutek za delo ter odgovoren odnos do delovnih sredstev. |
VAJE:
|
Elektroerozivna obdelava: |
|||
|
|
Razvijajo občutek za natančnost, ustvarjalnost in vztrajnost pri delu. |
|
Cnc-stroji: |
|||
|
|
Razvijajo pozitiven odnos do delovnih sredstev in dokumentacije. |
Uporaba kompleta didaktične opreme za izvajanje pouka CNC- tehnologije. Produkcijska stroja:
|
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Uporaba tehnoloških postopkov: |
|||
|
|
Razvijajo splošne osebnostne lastnosti, ki so pomembne za delo v poklicu. |
Različni deli orodij in priprav. |
Obdelovalni pripomočki: |
|||
|
|
Oblikujejo sposobnosti za tehnično mišljenje in ustvarjalnost. |
Didaktični komplet normalij in elementov za sestavljanje obdelovalnih pripomočkov. |
Rezilna orodja: |
|||
|
|
Razvijajo sposobnosti reagiranja v različnih situacijah. |
Vaje so zasnovane v smislu postopnosti oziroma nadgrajevanja. Izdelani elementi naj služijo kot sestavni deli kasnejših modelov. Izbira modelov naj bo zasnovana glede na posebnosti podjetij v okolju. |
Elementi rezalnih orodij: |
|||
|
poznajo standardne elemente orodij, normalije, njihov namen in uporabnost; |
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, ekonomičnost in delovno disciplino. |
Didaktični komplet elementov, normalij in orodij za štancanje. |
Popravila rezilnih orodij: |
|||
|
poznajo tehnike in postopke pri popravilu terprilagoditvi rezilnih orodij; |
Razvijajo osebno odgovornost za kvaliteto opravljenega dela. |
Različni deli orodij in priprav. |
|
|||
|
|
Navajajo se na doslednost in varstvo pri delu. |
Preizkus orodja. |
3. letnik
vsebine in informativni cilji |
formativni cilji |
socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Upogibna orodja: |
Dijaki; |
||
|
|
Osvajajo strokovnost, razvijajo natančnost, zanesljivost in odgovornost za opravljeno delo. |
Didaktični komplet elementov in orodij za upogibanje. |
Kombinirana pogresivna in transfer orodja: |
|||
|
|
Razvijajo sposobnosti za tehnično mišljenje in ustvarjalnost. |
Didaktični komplet elementov in normalij kombiniranih orodij. |
Orodja za kovanje: |
|||
|
|
Razvijajo občutek za natančnost in sposobnost za reševanje težav. |
Didaktični komplet elementov orodij za kovanje. |
Orodja za iztiskavanje: |
|||
|
|
Pridobivajo spoznanja o povezanosti življenja in tehnike ter o možnostih za poklicno pot. |
Didaktični komplet elementov orodij za iztiskavanje. |
Izdelava orodja za brizganje plastičnih mas: |
|||
a) določanje konstrukcijskih zasnov |
|||
|
|
Razvijajo občutek za natančnost in ekonomičnost. |
Vzorci orodij in katalogi proizvajalcev. |
b) izdelava elementov orodja |
|||
|
|
Razvijajo občutek za red in urejenost, varčnost in ekonomičnost ter obliko orodij. |
Stroj za brizganje plastike s pripadajočimi napravami in priborom. Didaktični komplet normalij, elementov in pribora orodij za brizganje plastike. |
Montaža in preizkušanje orodij: |
|||
|
|
Razvijajo zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah poklica, krepijo pripadnost skupini in kolektivu. |
Različni deli orodij in priprav. |
Popravila in vzdrževanje orodij: |
|||
|
|
Različni deli orodij in priprav. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se preverja znanje in ocenjuje:
Znanje |
Povezava s predmetom |
|
Predmet |
Znanje |
|
Tehnike in postopki ročne obdelave |
Osnove strojništva Tehnologija |
Tehniško risanje, fizika, mehanika, strojni elementi Pripomočki za obdelovance in orodja Načrtovanje tehnološkega postopka |
Tehnike in postopki strojne obdelave |
Tehniško risanje, fizika, mehanika, strojni elementi obdelovalne tehnike avtomatizacija |
|
Poznavanje orodij in obdelovalnih pripomočkov |
Tehniško risanje, fizika, mehanika, strojni elementi Obdelovalne tehnike orodja za množinsko proizvodnjo |