PREDMETNIK : RAČUNALNIKAR/ SPI
PROGRAMSKE ENOTE |
1. letnik |
2. letnik |
3. letnik |
SKUPNO št. |
|||
št. ur na |
št. ur na |
št. ur na |
|||||
teden |
leto |
teden |
leto |
teden |
leto |
||
A – Splošno izobraževalni predmeti-ključne kvalifikacije |
|||||||
Slovenščina |
|
|
|
|
|
|
213 |
Matematika |
|
|
|
|
|
|
213 |
Tuji jezik |
|
|
|
|
|
|
164 |
Umetnost |
|
|
|
|
|
|
33 |
Naravoslovje |
|
|
|
|
|
|
132 |
Družboslovje |
|
|
|
|
|
|
132 |
Športna vzgoja |
|
|
|
|
|
|
164 |
Skupaj A |
15 |
495 |
12 |
396 |
10 |
160 |
1051 |
B - Strokovni vsebinski sklopi* |
|||||||
Arhitektura računalniških sistemov |
|
|
|
|
|
|
161 |
Sistemska in aplikativna programska oprema |
|
|
|
|
|
|
469 |
Tehniško komuniciranje |
|
|
|
|
|
|
126 |
Baze podatkov |
|
|
|
|
|
|
217 |
Omrežja in omrežne storitve |
|
|
|
|
|
|
126 |
Skupaj B |
12 |
396 |
15 |
495 |
13 |
208 |
1099 |
Od tega za: |
|||||||
C - Praktično izobraževanje v šoli | |||||||
Praktični pouk |
5 |
165 |
10 |
330 |
10 |
160 |
655 |
Č - Praktično izobraževanje v delovnem procesu |
|||||||
Praktično usposabljanje z delom |
|
114 |
|
114 |
|
684 |
912 |
D - Interesne dejavnosti |
|||||||
Interesne dejavnosti |
|
64 |
|
64 |
|
32 |
160 |
E - Odprti kurikulum |
|||||||
Na ravni šole |
5 |
165 |
5 |
165 |
9 |
144 |
474 |
Skupno število ur pouka (A + B + E) |
32 |
1056 |
32 |
1056 |
32 |
512 |
2624 |
Skupno število ur praktičnega izobraževanja (C + Č) |
|
279 |
|
444 |
|
844 |
1576 |
Skupno število ur izobraževanja v šoli (A + B + D +E) |
|
1120 |
|
1120 |
|
544 |
2784 |
Skupaj (A + B + C + Č + D + E) |
|
1234 |
|
1234 |
|
1228 |
3696 |
Število tednov izobraževanja v šoli |
|
33 |
|
33 |
|
16 |
82 |
Število tednov praktičnega usposabljanja z delom |
|
3 |
|
3 |
|
18 |
24 |
Število tednov interesnih dejavnosti |
|
2 |
|
2 |
|
1 |
5 |
Skupno število tednov izobraževanja |
|
38 |
|
38 |
|
35 |
111 |
Pojasnila k predmetniku:
* V strokovnih vsebinskih sklopih so integrirani cilji ključnih kvalifikacij naravoslovje, družboslovje, umetnost, podjetništvo, informacijsko-komunikacijska pismenost, zdravje in varnost pri delu, okoljska vzgoja, socialne spretnosti, učenje učenja ter načrtovanje in vodenje kariere.
Z individualno učno pogodbo se obseg praktičnega usposabljanja z delom pri delodajalcu lahko poveča na 7 tednov v 1. in 2. letniku in na 19 tednov v 3. letniku; poleg tega se z individualno učno pogodbo lahko določi, da dijak opravlja namesto praktičnega pouka v 2. in 3. letniku (2 dni na teden) praktično usposabljanje z delom pri delodajalcu.
IZVEDBA IZOBRAŽEVALNEGA PROGRAMA
Izobraževalni program izvajajo šola in delodajalci. Praktično usposabljanje z delom se izvaja pri delodajalcih s sklenjeno kolektivno ali individualno učno pogodbo.
VSEBINSKI SKLOPI
Poklicne kompetence
V tabeli so prikazani vsebinski sklopi, razdeljeni na poklicne kompetence, vključno s strukturiranjem teh kompetenc po nivojih.
OZNAKA |
VSEBINSKI SKLOPI IN POKLICNE KOMPETENCE |
NIVO OSVAJANJA KOMPETENCE |
||
SISTEMSKA IN APLIKATIVNA RPOGRAMSKA OPREMA |
|
|||
SAP1 |
Uporaba standardne pisarniške programske opreme. |
osnovni nivo |
|
|
SAP2 |
Beleženje sistemskih in uporabniških sporočil in organizacija servisiranja sistemske in aplikativne programske opreme. |
osnovni nivo |
|
|
SAP3 |
Priprava samodejnega arhiviranja in datotek za zunanje uporabnike. |
osnovni nivo |
|
|
SAP4 |
Zaganjanje sistema, nameščanje standardne in sistemske programske opreme in varno zaključevanje dela na računalniškem sistemu. |
|
rutinski nivo |
|
SAP5 |
Nameščanje, testiranje in posodabljanje sistemske programske opreme in operacijskega sistema. |
|
rutinski nivo |
|
SAP6 |
Administriranje operacijskega sistema. |
|
|
napredni nivo |
SAP7 |
Skrb za varnost delovne postaje in uporabniških podatkov. |
|
|
napredni nivo |
ARHITEKTURA RAČUNALNIŠKIH SISTEMOV |
|
|||
ARS1 |
Priprava računalniške opreme za delo. |
osnovni nivo |
|
|
ARS2 |
Nameščanje in osnovno vzdrževanje strojne opreme. |
osnovni nivo |
|
|
ARS3 |
Spremljanje delovanja računalniškega sistema in odprava lažjih napak. |
|
rutinski nivo |
|
ARS4 |
Poznavanje lastnosti, konfiguriranje, upravljanje in vzdrževanje računalniške opreme. |
|
rutinski nivo |
|
ARS5 |
Preverjanje delovanja in odprava napak strojne opreme. |
|
|
napredni nivo |
ARS6 |
Izbiranje komponent in sestavljanje računalnikov. |
|
|
napredni nivo |
OMREŽJA IN OMREŽNE STORITVE |
|
|||
OOS1 |
Poznavanje delovanja omrežij in omrežnih storitev. |
osnovni nivo |
|
|
OOS2 |
Spremljanje delovanja in odpravljanje lažjih napak v omrežju. |
|
rutinski nivo |
|
OOS3 |
Postavljanje in vzdrževanje enostavnih računalniških omrežij. |
|
|
napredni nivo |
TEHNIŠKO KOMUNICIRANJE |
|
|||
TK1 |
Vodenje dokumentacije o strojni in programski opremi. |
osnovni nivo |
|
|
TK2 |
Vzdrževanje računalniške opreme. |
|
rutinski nivo |
|
TK3 |
Organizacija vzdrževanja in podpora uporabnikom. |
|
|
napredni nivo |
BAZE PODATKOV |
|
|||
BP1 |
Vnašanje podatkov v informacijski sistem. |
osnovni nivo |
|
|
BP2 |
Arhiviranje baz podatkov. |
|
rutinski nivo |
|
BP3 |
Obdelava podatkov. |
|
rutinski nivo |
|
BP4 |
Nameščanje SUPB in kreiranje baz podatkov. |
|
|
napredni nivo |
BP5 |
Varovanje baz podatkov. |
|
|
napredni nivo |
BP6 |
Oblikovanje obrazcev in poročil. |
|
|
napredni nivo |
ZNANJE, KI GA MORAJO IMETI IZVAJALCI POSAMEZNEGA PREDMETA OZIROMA VSEBINSKEGA SKLOPA
Predmet oziroma vsebinski sklop (VS) |
Izvajalec |
Znanje |
Slovenščina |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz slovenskega jezika in književnosti |
Tuji jezik |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz ustreznega tujega jezika |
Matematika |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz matematike, strojništva, elektrotehnike ali računalništva |
Umetnost |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz umetnosti ali umetnostne zgodovine |
Naravoslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz biologije, kemije ali fizike |
laborant |
srednja splošna ali strokovna izobrazba, pridobljena po izobraževalnem programu, ki vsebuje najmanj 315 ur biologije, kemije ali fizike ali drugih predmetov z biološkega, kemijskega ali fizikalnega področja |
|
Družboslovje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz zgodovine, geografije ali sociologije |
Športna vzgoja |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz športne vzgoje |
VS: Sistemska in aplikativna programska oprema |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz elektrotehnike, računalništva ali informatike |
učitelj praktičnega pouka |
višja strokovna izobrazba s področje elektrotehnike ali računalništva in informatike |
|
VS: Arhitektura računalniških sistemov |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva in informatike |
učitelj praktičnega pouka |
višja strokovna izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva in informatike |
|
VS: Omrežja in omrežne storitve |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva in informatike |
učitelj praktičnega pouka |
višja strokovna izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva ali informatike |
|
VS: Tehniško komuniciranje |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike, metalurgije, računalništva in informatike, fizike ali organizacije dela |
učitelj praktičnega pouka |
visokošolska izobrazba iz strojništva, elektrotehnike ali računalništva in informatike |
|
VS: Baze podatkov |
učitelj |
visokošolska izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva in informatike |
učitelj praktičnega pouka |
višja strokovna izobrazba iz elektrotehnike ali računalništva in informatike |