SREDNJE POKLICNO IZOBRAŽEVANJE

Izobraževalni program: RUDAR

KATALOG ZNANJ

Sprejeto na 62. seji Strokovnega sveta RS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 17. 12. 2002

1. IME PREDMETA

TRAJNOSTNI RAZVOJ

2. ŠTEVILO UR

Letnik

Oblike izobraževalnega dela

 

Skupaj

Teorija

Vaje

3.

68

51

17

Skupaj

68

51

17

* delitev dijakov v skupine

3. USMERJEVALNI CILJI

Dijaki:

4. OPERATIVNI CILJI PREDMETA

VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI

FORMATIVNI CILJI

SOCIALIZACIJSKI CILJI

POSEBNOSTI V IZVEDBI

PREDSTAVITEV POJMA TRAJNOSTNI RAZVOJ

Nastanek pojma (avtor), pomen pojma, planetarne okoljske razmere, antropogeni vplivi na okolje, okoljske posledice, kroženje snovi in energije v naravi.

 

 

SESTAVINE TRAJNOSTNEGA RAZVOJA

Okolje kot življenjski prostor, okolje kot izvor surovin, okolje kot sprejemnik emisij.

Gospodarstvo v povezavi s socialo in okoljem.

Sociala, tretji temelj trajnostnega razvoja.

 

UPOŠTEVANJE NAČEL TRAJNOSTNEGA RAZVOJA PRI POSEGIH V OKOLJE S POSEBNIM OZIROM NA RUDARSTVO

Princip trajnosti pri posegih v prostor, bolj trajnostni pristop k rudarjenju in premogovništvu, pomen upoštevanja naravnih omejitev.



 

Zahteve zakonodaje, skladne z načeli trajnostnega razvoja

Pomen trajnostnega pristopa v zakonodaji, Zakon o varstvu okolja, Zakon o rudarstvu.

Dijak:

  • razume definicijo trajnostnega razvoja.
  • spozna omejenost naravnega okolja in naravnih virov.
  • zaveda se povezanosti med naravo in človekovimi dejavnostmi


  • spozna osnovne sestavine na katerih temelji trajnostni razvoj
  • spozna zakonitosti posameznih sestavin trajnostnega razvoja.
  • razume povezave med sestavinami trajnostnega razvoja


  •  

     

     

  • spozna možnosti za bolj sonaravno posege v okolje pri rudarstvu in premogovništvu
  • zna ugotoviti povezave med okoljem in antropogenimi procesi, ki se odvijajo pri premogovništvu, rudarstvu in drugih posegih v okolje
  • upošteva značilnosti habitatov pri načrtovanju in izvajanju posegov, predvsem pa preventivne ukrepe za preprečevanje okoljskih škod


  • seznani se z okoljsko zakonodajo
  • spozna temeljne principe Zakona o varstvu okolja in Zakona o rudarstvu
  • Dijak:

  • dviguje svojo okoljsko zavest


  •  

     

     

  • zave se posledic prehitrega razvoja človeške družbe in negativnih posledic na okolje
  • spozna, da nobene zadeve ne moreš obravnavati brez, da preučiš okoljske, socialne in gospodarske posledice
  •  

     

     

  • spozna pomen poznavanja stroke
  • razvija osebno in poklicno odgovornost
  • razvija inovativnost

  • spozna pomen poznavanja zakonodaje
  • se zaveda, da je pri vsakem posegu potrebno upoštevanje zakonodaje
  • Vaje: izdelava plakatov o kroženju snovi v naravi in razprava.


  •  

     

     

  • Vaje: razprave in izdelava seminarskih nalog o povezavi gospodarstva, sociale in okolja.


  •  

     

     

     

     

  • Terenski ogled sekundarnega biotopa na premogovniških usedlinah.
  • Vaje: izdelava poročila in razprava.


  •  

     

     

     

  • Vaje: razprava dela v skupinah pri seznanjanju z zakonom in izdelava poročila.
  •  

    5. OKVIRNI SEZNAM LITERATURE IN DRUGIH VIROV

    Šterbenk, E: Šaleška jezera, Vpliv premogovništva na pokrajinsko preobrazbo Šaleške doline. Založništvo Pozoj, ERICo Velenje, Velenje 1999

    Plut, D. Geografija vodnih virov. Filozofska fakulteta, Oddelek za geografijo. Ljubljana 2000.

    Razni članki, seminarske in raziskovalne naloge v letih od 1986 do 2002 (več avtorjev)

    6. OBVEZNE OBLIKE PREVERJANJE IN OCENJEVANJE ZNANJA

    Ustno, vaje.

    7. POVEZANOST Z DRUGIMI PREDMETI

    Povezava s predmetom

    PREDMET: Znanje:

    GEOGRAFIJA Kroženje snovi v naravi

    GEOLOGIJA Zgradba zemlje, tektonika, nastanek preperin

    KEMIJA Kemijske lastnosti snovi

    INFORMATIKA Informacijski sistem

    PRAKTIČNI POUK Spremljanje procesov teoretično pridobljenega znanja