|  Informativni cilji  |  Formativni cilji  |  Socializacijski cilji  |  Posebnosti v izvedbi  |  medpredmetne povezave  | 
      
        |  1. SNOV IN SNOVNE SPREMEMBE   Dijak:  
             razume kemijo kot vedo, ki proučuje snov in snovne spremembe;  ponovi in utrdi temelje za varno eksperimentalno delo;  pozna agregatna stanja in prehode med njimi;  zna izračunati masni delež za spojine, ki se uporabljajo kot
              surovine za steklo;  razume kemijsko reakcijo kot snovno in energijsko spremembo;  pozna eksotermno in endotermno reakcijo;  razume proces gorenja in pozna produkte gorenja.  |  Dijak:  
             loči zmes in čisto snov, homogeno in heterogeno snov, amorfno
              in kristalinično snov.  razume lastnosti snovi kot posledico njihove zgradbe;  razlikuje element in spojino glede na osnovne gradnike;  prepozna in poimenuje osnovni laboratrijski material in oznake
              za nevarne snovi;  razume kvantitativni in kvalitativni pomen simbolnega zapisa
              za enostavne spojine (predvsem spojine, ki so pomembne v steklarstvu);  zna napisati kemijske reakcije z enačbo;  opredeli pojem reaktant in produkt;  razloži kemijske reakcije kremenčevega peska s sodo in apnencem;  opredeli pomen toplote pri kemijski reakciji na izbranih primerih
              (procesi gorenja v steklarskih pečeh);  pozna probleme onesnaževanja okolja zaradi zgorevanja fosilnih
              goriv in razloži postopke za preprečevanje onesnaževanja.  |  Dijak:  |  Eksperimentalna vaja:  
              ločevanje zmesi na čiste snovi (določitev masnega deleža posameznih
              snovi v izbrani zmesi       Obisk v proizvodnji:  
             ogled procesa taljenja v peči          |  MA:   Tehnologija:  
             taljenje stekla, goriva steklarskih peči  | 
      
        |  2. NEKOVINE 
              
             pozna značilne lastnosti nekovin;  pozna nekovinske elemente, ki so pomembni v steklarstvu.  | 
             razloži osnovne zakonitosti periodnega sistema;  zna sklepati na skupne lastnosti nekovin iz položaja v periodnem
              sistemu;  pozna najpomembnejše nekovinske elemente in opiše njihove lastnosti.  |  razvija pripadnost steklarski stroki,  razvija sposobnost sodelovalnega dela. 
 |  Delo v skupinah:  
              proučevanje zakonitosti periodnega sistema  uporaba medmrežja, programa Kemšol in drugih virov  |  PP:  | 
      
        |  3. KOVINE 
              
             pozna kovine, ki se uporabljajo v steklarstvu.  | 
             pozna najpomembnejše mehanske in fizikalne lastnosti kovin in
              področja uporabe;  razlikuje čiste kovine od zlitin;  pozna kovine, ki se uporabljajo v steklarstvu.  | 
             se nauči opazovati in razlikovati posamezne snovi.  |  Eksperimentalno delo:  |  PP:  
             priprava kovinskih modelov  | 
      
        |  4. STEKLO :  
              
             pozna lastnosti osnovnih surovin;  pozna lastnosti dodatkov (barvila, bistrilci...);  pozna standarde surovin;  pozna strupenost surovin;  zna ovrednotiti ceno določene količine stekla glede na
                  ceno surovin.  | 
             definira steklo kot amorfno snov;  opiše osnovne surovine stekla;  razloži kemijsko sestavo stekla (trikomponentno);  loči vrste stekla glede na kemijsko sestavo;  definira fizikalne lastnosti stekla (gostota, trdota, trdnost,
              prožnost, viskoznost, razteznost);  razloži pomen teh lastnosti za dodelavo, predelavo in uporabo
              stekla;  definira optične lastnosti stekla (absorbcija, lom svetlobe);  pozna osnovna barvila (spojine železa, kobalta, niklja, mangana,
              bakra, selena);  našteje bistrilce (Sb2O3, KNO3))
              ;  upošteva varnostne ukrepe za delo z nevarnimi snovmi (glajenka,
              fluoridi, barvila…);  razume pomen standardizacije surovin;  primerja cene surovin in ovrednoti uporabo črepinj kot sekundarne
              surovine za steklo.  | 
             razume poklicne posebnosti,  razvija medsebojne odnose,  pozna strupenost barv,  ovrednoti pridobivanje stekla z vidika racionalne rabe surovin
              in energije,  razvija ekološko zavest.  |  Projektno delo:  
              proučevanje različnega reklamnega gradiva  
              uporaba različnih virov in medmrežja   Eksperimentalno delo:  
              določanje gostote, trdote in lomnega količnika   Eksperimentalno delo, delo s podatki:  
              najedanje stekla s fluoridi   Demonstracija:   Proučevanje tabel in grafov:  
             viskoznost, temperature  sestava stekla, deleži oksidov v odstotkih  |  MA:   PP, tehnologija:  
             viskoznost steklovine opalnega in barvnega stekla  viskoznost v modelu  nabiranje, oblikovanje in razpihovanje steklovine  | 
      
        |  5. PRIPRAVA ZMESI  
              
             razume odvisnost kvalitete stekla od kvalitete zmesi.  | 
             pripravi zmes po recepturi;  razume odvisnost kvalitete stekla od načina priprave zmesi;  zmes pravilno skladišči in transportira do peči.  | 
             razvija odnos do urejenega delovnega okolja.  |  Ogled zmesarne   Eksperimentalno delo:  |  MA.   Tehnologija:  
             sejalna analiza, transport  | 
      
        |  6. HITROST KEMIJSKE REAKCIJE  
              
            razume hitrost kemijske reakcije;pozna vplive na hitrost kemijske
                reakcije.         |  definira hitrost kemijske reakcije;  ugotavlja vpliv temperature in koncentracije na hitrost kemijske
              reakcije;  razloži vpliv temperature na kemijske procese v talilnih pečeh;  razloži vpliv temperature in koncentracije flourovodikove kisline
              na proces poliranja;  opredeli katalizo in katalizatorje. 
 |  |  Eksperimentalno delo:  
              vplivi na hitrost reakcije (koncentracija, temperatura, površina,
              katalizator)  |  Tehnologija, PP:  | 
      
        |  7. PEČI  
              
             pozna zgradbo in značilnosti delovanja lončnih peči;  pozna zgradbo in značilnosti delovanja kadnih peči;  zna opisati taljenje trikomponentnega stekla;  pozna trende na področju razvoja pogonskih goriv.  | 
             opiše štirilončno peč;  opiše plinsko kadno peč;  pojasni temperaturni režim v lončeni peči s pomočjo diagrama  pojasni temperaturni režim v kadni peči  razlikuje taljenje stekla in taljenje kot spremembo agregatnega
              stanja snovi.  | 
             razume odnos med deležem škarta in prihodkom.          |  Delo z različnimi viri -   načrti, sheme, fotografije peči, delov:  
             reklamna gradiva sodobnih proizvajalcev  uporaba medmrežja  |  MA.   Tehnologija:   PP:  
              kemijsko poliranje brušenih izdelkov  | 
      
        |  8. NAPAKE V STEKLU 
              
             pozna napake v steklu : trdni vključki, mehurčki, steklo
                  v steklu.  | 
             definira napake;  išče vzroke v koroziji in eroziji ognjevzdržnega materiala,
              režimu taljenja, pripravi zmesi, stanju peči, črepinjah;  opiše postopke oblikovanja;  nariše shemo Float postopka.  | 
             razvija poklicno identiteto,  z znanjem si dviga samozavest,  z znanjem postane komunikativnejši.  |  Vzorci izdelkov z napakami v steklu  |  | 
      
        |  9. KISLINE, BAZE, SOLI  
              
             pozna razliko med kislinami in bazami;  zna oceniti moč kislin in baz na osnovi pH- vrednosti njihovih
                  vodnih raztopin;  pozna postopke nevtralizacije.  | 
             opredeli pojem raztopine in odstotne koncentracije;  opredeli kisline in baze na osnovi pH-vrednosti njihovih vodnih
              raztopin;  našteje primere močnih in šibkih kislin in baz;  razloži nastanek topnih in netopnih soli;  opiše odpornost stekla na delovanje kislin in baz (razjedanje
              s fluoridi);  razvrsti stekla glede na kemijsko obstojnost;  pozna učinke kislih padavin na okolje in napore za preprečevanje
              onesnaženja ;  ovrednoti vplive svinčevih stekel na okolje in zdravje.  |  razvija sposobnost prepoznavanja snovi s kemijskega vidika. 
 |  Eksperimentalno delo:  
             dokaz kislin in baz  reakcija nevtralizacije  merjenje pH-vrednosti  |  MA:   Tehnologija, PP:  | 
      
        |  10. REDOKS REAKCIJE  
              
             razume redoks reakcije;  zna opisati galvanski člen;  zna razložiti elektrolizo;  razume pomen galvanskih odpadkov in recikliranje;  pozna delovanje barvil in bistrilcev v peči;  razume korozijske procese.  | 
             definira redoks reakcije;  pozna galvanski člen kot vir enosmerne napetosti;  razlikuje med galvanskim členom in elektrolitsko celico;  pozna vpliv galvanskih odpadkov na okolje in možnosti recikliranja;  opiše delovanje barvil;  razloži delovanje bistrilcev v talilnem procesu;  razume vpliv atmosfere peči na delovanje barvil;  razloži proces korozije in opiše načine zaščite.  | 
             se zave pomena kemijskega eksperimenta kot vira podatkov.  |  Eksperimentalno delo:  
             raztapljanje kovin v kislinah  merjenje napetosti galvanskega člena  oksidacija alkohola-alkotest  |  Tehnologija:  | 
      
        |  11. ABRAZIVNE SNOVI 
              
             pozna brusilna in polirna sredstva;  pozna rezilna sredstva.  | 
             pozna kemijsko sestavo teh snovi;  pozna njihove značilne fizikalne lastnosti, izdelavo in uporabo.  |  |  Ogled proizvodnje brusilnih in rezilnih sredstev  |  PP:  
             diamantno orodje  brusne plošče  peskanje  | 
      
        |  12. KERAMIČNA GRADIVA  
             pozna značilnosti keramike;  pozna šamotne izdelke.  | 
             našteje vrste glin in razloži njihove lastnosti;  razlikuje ročno in strojno oblikovanje gline;  opiše postopek sušenja in žganja izdelkov;  razloži pravila nanosa glazure;  pozna lastnosti šamotnih izdelkov in njihovo uporabo v steklarskih
              pečeh.  |  |  |  Tehnologija, PP  | 
      
        |  13. ORGANSKE SPOJINE  
              
            pozna osnovna organska topila, uporabna pri slikanju na steklo
                in keramiko;  pozna zgradbo ogljikovih hidratov in njihov pomen za življenje;  pozna vlogo proteinov v prehrani. | 
             prepozna organske spojine v snoveh iz vsakdanjega življenja;  razlikuje topila glede na lastnosti in sposobnosti raztapljanja;  upošteva fiziološki vpliv topil in njihov vpliv na okolje;  definira osnovne gradnike ogljikovih hidratov.    |  se uči opazovati in razlikovati lastnosti snovi,  zna varno eksperimentirati . 
 |  Eksperimentalno delo:  
             reakcije monosaharidov, disaharidov, škroba      |  | 
      
        |  14. POLIMERI  
              
             pozna značilne naravne in sintezne polimere;  zna opisati sintezne polimere: poliadicijske polikondenzacijske;  pozna okoljske probleme, vezane na uporabo polimerov.  | 
             opredeli ogljikove hidrate in proteine kot naravne polimere;  razloži klasifikacijsko shemo sinteznih polimerov;  pozna lastnosti polimerov in jih poveže z uporabo v steklarstvu;  pozna vplive polimerov na okolje.  | 
             oceni probleme razgradnje sinteznih polimerov v okolju,  oblikuje ustrezen odnos do onesnaževanja.  |  Eksperimentalno delo:  
              postopki določevanja posameznih vrst polimerov  |  PP  | 
      
        |  15. BARVILA, PIGMENTI  | 
             prepozna barvila po izvoru in kakovosti, po lastnostih in namenu
              uporabe;  prepozna posebnosti bronz, kovinskih pigmentov in pigmentov
              z bisernim učinkom;  spozna toksične lastnosti barvil;  spozna načine varnega dela z barvili in dodatki.  | 
             razvija občutek za estetiko barvnih odnosov,  razvija ekološko zavest.  |  Računalniška multimedijska predstavitev Barva in naravna barvila  |  PP  | 
      
        |  16. GORIVA  | 
             spozna pomen ogljikovodikov kot virov energije in surovin;  definira vrste goriv;  razloži kurilno vrednost goriv;  razume pomen alternativnih virov energije;  definira oktanovo število;  pozna uporabo goriv in vplive na okolje.  | 
             spoznava načine iskanja informacij iz različnih virov,  razvija sposobnosti sodelovanja.  |  Projektno delo:  
              uporaba medmrežja (vpliv plinov, ki nastajajo pri zgorevanju
              na okolje in zdravje ljudi)  |  PP  | 
      
        |  17. MAZIVA, PREMAZI  |  prepozna osnovne lastnosti maziv;  opiše njihov pomen in uporabo v steklarstvu;  opiše temperaturno odporne premaze. 
 |  razvija čut odgovornosti do okolja in ravnanja z odpadnimi premaznimi
              sredstvi. 
 |  |  PP  | 
      
        |  18. TESNILA  Tesnilni profili  | 
             pozna vrste in lastnosti tesnilnih sredstev, ki se uporabljajo
              v steklarstvu;  razlikuje plastično in elastično obstojnost;  pozna diletacijske fuge in pravila obdelave.  |  |  Demonstracija zbirke vzorcev  |  PP:  | 
      
        |  19. LEPILA 
             razume postopek vezave in trdnost vezave;  pozna kontrolne metode lepljenja.  |  pozna vrste in lastnosti lepilnih sredstev ter področje uporabe
              v steklarstvu; 
 
             zna izbrati prava lepilna sredstva glede na obremenitve.  | 
             spozna škodljive vplive nekaterih vrst lepil na zdravje.  |  Demonstracija zbirke vzorcev  |  PP  | 
      
        |  20. LES |  pozna tehnično-fizikalne lastnosti lesa;  razlikuje lesni material glede na obliko, zgradbo, kvaliteto;  zna upoštevati delovanje lesa pri vgraditvi elementov;  zna uporabiti primerno sredstvo za zaščito lesa. 
 |  |  Demonstracija:  
             zbirke vzorcev zaščitnih sredstev za les  |  PP  | 
      
        |  21. KEMIJA OKOLJA 
              
             spozna kompleksnost okoljskih problemov;  pozna najpogostejše onesnaževalce zraka; zemlje  pozna probleme onesnaženosti vode in virov pitne vode;  razume tehnologijo biorazgradnje odpadkov.  | 
             razume pomen okoljske vzgoje v sodobnem svetu;  našteje poglavitne onesnaževalce zraka v Sloveniji in definira
              merila nevarnosti;  opiše odpadke kot sekundarne surovine in pomen reciklaže stekla;  razume vlogo kemije pri zagotavljanju boljše kvalitete življenja.  | 
             razvija sposobnosti sodelovanja v skupini,  razvija komunikacijske veščine.  |  Projektno delo:  
             iskanje podatkov na medmrežju  |  Tehnologija,   PP  |