Izobraževalni program: ARANŽERSKI TEHNIK
Sprejeto na 52.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 26. 10. 2001
STILI IN VSEBINE UMETNIN
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
|
|
2. |
60 |
10 |
70 |
3. |
60 |
10 |
70 |
4. |
|
|
|
skupaj |
120 |
20 |
140 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijakI:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
PRAZGODOVINSKA UMETNOST |
|
|
|
UMETNOST PALEOLITIKA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Krepijo natančnost v komunikaciji in poimenovanju. Se zavejo pomena skupnosti v preživetju. |
Prikaz slikovnega gradiva.
|
UMETNOST NEOLITIKA |
|
|
|
|
|
Se zavejo kultnega značaja mnogih družbenih običajev. Razvijajo sposobnost razlikovanja uporabnih prvin od posebnih, kulturnih ali kultnih običajev. |
|
UMETNOST KOVINSKIH DOB |
|
|
|
|
|
Se zavejo pomena delitev v družbi. Se zavejo pomena trgovanja in odnosa med trgovino in drugimi družbenimi dejavniki ter premiki. |
|
UMETNOST STAREGA VEKA |
|
|
|
|
|
Spoznajo civilizacijske lastnosti starega veka. |
Prikaz časovne tabele. |
UMETNOST MEZOPOTAMIJE |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za opazovanje. |
|
EGIPČANSKA UMETNOST |
|
|
|
|
|
Se zavejo soodvisnosti likovnega jezika od družbenih dogajanj. Se zavejo piramidalne oblike vseh družbenih odnosov (religija, država, ...). Krepijo natančnost v strokovnem izrazoslovju. Se zavejo razmerja med obliko in vsebino. Krepijo občutek za oblikovanje in prostor. Razvijajo občutek za opazovanje in za znakovne oblike izražanj. |
|
EGEJSKA UMETNOST |
|
|
|
|
|
Se zavejo pomena prve evropske civilizacije. |
|
UMETNOST KRETE |
|
|
|
|
|
Se zavejo posledic posebnih pogojev, v katerih se je razvijala kretska umetnost. |
|
UMETNOST MIKEN |
|
|
|
|
|
Skozi primerjavo kretske in mikenske umetnosti se zavejo različnih vsebinskih izhodišč v uporabi likovnega jezika. |
|
GRŠKA UMETNOST |
|
|
|
|
|
Razumejo pomen polisa. |
Prikaz tabele. |
UMETNOST ARHAIČNEGA OBDOBJA |
|
|
|
|
|
Se zavejo pomena umetnosti v vsakdanjem življenju. |
Prikaz slikovnega gradiva. |
UMETNOST KLASIČNEGA OBDOBJA |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek za proporc. |
Shema svetišča v narisu in tlorisu. |
HELNISTIČNA UMETNOST |
|
|
|
|
|
Razvijajo moč primerjalnega mišljenja. |
|
ETRUŠČANSKA UMETNOST |
|
|
|
|
|
Razvijajo moč primerjalnega mišljenja. |
|
RIMSKA UMETNOST |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnost primerjave in opazovanja razmerij med obliko in vsebino. |
Prikaz odlivanja izbranega mavca v luknje, ki so nastale kot posledica izgorevanja živih teles pod vulkanskim pepelom v antičnem času izbruha ognjenika v Pompejih (spoznajo metodo, ki jo je uporabila arheologija). |
RIMSKA UMETNOST NA SLOVENSKEM |
|
|
|
|
|
Se zavejo vplivov antičnega izročila skozi čas. |
Prikaz urbanistične strukture vojaškega tabora in mesta. |
STAROKRŠČANSKA UMETNOST |
|
|
|
|
|
Se zavedo pomena ikonografije ter različnih izhodišč v interpretiranju umetnosti. Razvijajo občutek za razmerje med vsebino in obliko. |
Shema bazilikalnega tlorisa. |
BIZANTINSKA UMETNOST |
|
|
|
|
|
Se zavejo pomena ikonografskega motiva ter moči likovnega jezika v odnosu do družbenih dogajanj. |
Shema centralnega tlorisa (primerjava). |
UMETNOST SREDNJEGA VEKA-KAROLINŠKA RENESANSA |
|
|
|
|
|
Razvijajo čut za lepoto detajla. |
|
ROMANIKA |
|
|
|
|
|
Se zavejo vloge cerkve, samostanov in romarskih poti za nastanek kulturnih centrov. |
Shema vezanega sistema in latinskega križa v tlorisu romanske cerkve. |
ROMANIKA NA SLOVENSKEM |
|
|
|
|
|
Razvijajo občutek odgovornosti do slovenske kulturne dediščine. |
Vaja: referat. |
GOTIKA |
|
|
|
|
|
Se zavejo pomena trgovanja in vpliva trgovanja na razvoj likovne umetnosti. Se zavejo pomena ustvarjalnosti v družbi. |
Slikovno gradivo. Tloris in naris gotske katedrale. |
GOTIKA NA SLOVENSKEM |
|
|
|
|
|
Krepijo občutek za spoštovanje vrednot nacionalne zgodovine. |
|
ISLAMSKA UMETNOST |
|
|
|
|
|
Se zavejo pomembnosti različnih vplivov na evropsko umetnost. |
|
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|||
UMETNOST NOVEGA VEKA |
|
|
|
|||
RENESANSA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|||
|
|
Se zavedo pomena družbenih premikov v obdobju renesanse. Krepijo zavest o humanističnih vrednotah takratne in današnje družbe. |
Prikaz slikovnega gradiva. |
|||
RENESANSA V ITALIJI |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo simbolne vsebine perspektive in njenega vpliva na razvoj znanstvene misli. Krepijo zavest o individualni odgovornosti in potencialih posameznika. |
Demonstracija preverjanja perspektivne risbe z ogledalom. |
|||
RENESANSA V SEVERNIH DEŽELAH |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo vpliva umetnosti na kasnejše reformatorske ideje. Se zavejo pomena grafike pri iznajdbi knjige (primerjava z izumom računalniških mrež). |
Prikaz slikovnega gradiva. Prikaz tehnike bakroreza. |
|||
BAROK |
|
|
|
|||
|
|
Krepijo kritičnost do umetnosti kot sredstva propagande |
|
|||
ITALIJANSKI BAROK |
|
|
|
|||
|
|
Spoznajo razmerje med umetnostjo in začetki znanosti. |
|
|||
ŠPANSKI BAROK |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo pomena ideoloških teženj na formalne in vsebinske zasnove umetnosti. |
|
|||
BAROK V SEVERNIH DEŽELAH |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo vpliva umetniške osebnosti na politiko v družbi. krepijo zavest o razmerju med umetnostjo in znanostjo. |
Prikaz grafične tehnike jedkanice |
|||
BAROK NA SLOVENSKEM |
|
|
|
|||
|
|
Krepijo zavest o pomenu slovenske kulturne dediščine. Se zavejo odločilne vloge naših kulturnih ustanov v obdobju baroka. |
Ogled baročnega spomenika.
|
|||
ROKOKO |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo vplivov sprememb v družbi na likovno umetnost. |
Shema okrasnega motiva v obliki školjk. |
|||
NEOKLASICIZEM |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo vpliva mode na oblikovanje in na umetnost. |
Prikaz slikovnega gradiva. |
|||
ROMANTIKA |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo pomena narodnostnega prebujenja. Se zavejo vzrokov, ki so povzroči-li značilnosti smeri za večino umetnostnih področij. |
|
|||
ROMANTIKA NA SLOVENSKEM |
|
|
|
|||
|
|
Krepijo občutek za slovensko kulturno dediščino. |
Ogled narodne galerije v Ljubljani. |
|||
POJAV FOTOGRAFIJE |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo pomena kulturne dediščine. Se zavejo pomena "objektivne" podobe v odnosu do subjektivnega videnja in možnosti manipulacije s podobo. |
Prikaz slikovnega gradiva. Demonstracija delovanja Camere obscure. |
|||
REALIZEM |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo zgoščenosti različnih miselnih tokov in dejanj ter njihovih vplivov tudi na sodobnost. |
Prikaz slikovnega gradiva. |
|||
REALIZEM NA SLOVENSKEM |
|
|
|
|||
|
|
Krepijo občutek za slovensko umetnostno dediščino. |
|
|||
AŽBETOVA ŠOLA |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo novega pomena osebnosti učitelja v mojstrski šoli. |
|
|||
IMPRESIONIZEM |
|
|
|
|||
|
|
Krepijo likovno občutenje teksture, ploskve in volumna. |
|
|||
POSTIMPRESIONIZEM |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo pomembnosti osebnega doživetja kot zgodovinskega dejstva (osebna impresija postane skozi slikarstvo zgodovinsko dejstvo). Se zavejo pomena znanosti in vpliva na slikarstvo (teorija barv in odkritij, ki opisujejo delovanje vizualnega aparata pri človeku). |
|
|||
SLOVENSKI IMPRESIONIZEM |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo prizadevanj in učinka slovenskih umetnikov pri pridruževanju sodobnim evropskim umetnostnim tendencam. |
|
|||
SECESIJA |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo občutek kako uporabiti umetniško obliko v lastni kreaciji. |
Prikaz slikovnega gradiva (značilnih oblikovalskih dosežkov). |
|||
ARHITEKTURA 20. STOLETJA |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo pomena bivališča v odnosu do njihovega načina življenja in vseh življenjskih funkcij. Razumerjo arhitekturo kot aktivno dejavnost, ki soustvarja nova civilizacijska načela. |
|
|||
FAUVIZEM IN EKSPRESIONIZEM |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo odločilnih stališč družbe do novih umetnosti. |
Prikaz slikovnega gradiva. |
|||
KUBIZEM |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo vplivnosti vizualne umetnosti na vsa področja ustvarjalnosti in življenja. |
Prikaz filma o picassu. Prikaz slikovnega gradiva. |
|||
DADAIZEM IN NADREALIZEM |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo dejanj v odnosu do svoje nezavednosti. |
Prikaz slikovnega gradiva. |
|||
ABSTRAKTNA UMETNOST |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo pomena razkroja (analize) likovnega jezika na likovne prvine. |
Prikaz slikovnega gradiva. |
|||
FILM IN RAZVOJ TELEVIZIJE |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo izjemnega vpliva televizijskih in filmskih podob na vsakdanje življenje Se zavejo novih medijev tudi kot političnega in ekonomskega orodja. |
|
|||
SLOVENSKA LIKOVNA UMETNOST V 20. STOLETJU |
|
|
|
|||
|
|
Se zavejo pomena likovne umetnosti za slovensko nacionalno identiteto. Krepijo odnos do kulturne dediščine. |
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Aranžerstvo in oblikovanje Sociologija |
|
|
Zgodovina |
|
|
Psihologija |
|
|
Slovenščina |
|