Izobraževalni program: ARANŽERSKI TEHNIK
Sprejeto na 52.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 26. 10. 2001
ARANŽERSTVO IN OBLIKOVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
35 |
105 |
2. |
105 |
35 |
140 |
3. |
70 |
35 |
105 |
4. |
70 |
32 |
102 |
skupaj |
315 |
137 |
452 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
TOČKA, LINIJA, PLOSKEV, TEKSTURA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo ustvarjalnost in sposobnost vizualne komunikacije pri pridobivanju znanja o značaju in lastnostih posameznih oblik likovnih elementov, kot tudi pri poznavanju tekstur različnih materialov. Razvijajo natančnost in strokovnost pri analiziranju likovnih stvaritev. |
|
PROSTOR |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost in sposobnost vizualnega komuniciranja pri spoznavanju prostorskih dimenzij ob likovni analizi dveh kot tudi treh prostorskih razsežnostih. |
|
MOŽNOSTI ZAVIJANJA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost in strokovnost pri oblikovanju različnih darilnih paketov in ustvarjalnost ob iskanju novih možnosti za oblikovanje darilnega paketa. |
|
RISANJE PO OPAZOVANJU |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, strokovnost in vztrajnost pri analiziranju preprostih geometrijskih teles in konstrukcijsko manj zahtevnih predmetov. |
|
IZLOŽBENI PROSTOR |
|
|
|
|
|
Razvijajo skrbnost, natančnost, strokovnost, osvajajo poklicno odgovornost in ekološko zavest ob samostojni pripravi materialov in orodja za ureditev izložbenega prostora. |
|
IZLOŽBENI ARANŽMA |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovnost pri spoznavanju, opazovanju in opisovanju izložbenih aranžmajev. |
|
BARVA |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovnost in sposobnost vizualnega komuniciranja ob spoznavanju lastnosti barv. |
|
BARVNA HARMONIJA IN BARVNI KONTRASTI |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovnost, natančnost, ustvarjalnost in sposobnost vizualnega komuniciranja ob opazovanju in analizi s področja barvnih kontrastov in barvne harmonije. |
|
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
LIKOVNA KOMPOZICIJA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost in sposobnost vizualnega komuniciranja pri gradnji likovnih kompozicij na ploskvi, ob osvajanju načel likovnega reda in analizi kompozicijskih prvin v likovnih delih. |
|
SVETLO-TEMNO |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost in sposobnost vizualnega komuniciranja pri opazovanju in primerjanju vrednostnih ključev v likovni kompoziciji, uporabi zračne perspektive in spoznavanju načinov moduliranja in modeliranja. |
|
VPLIV SMERI SVETLOBNIH ŽARKOV NA PLASTIČNI VIDEZ PREDMETOV |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost, sposobnost vizualnega komuniciranja in osvajajo varčnost, skrbnost, poklicno in delovno odgovornost pri delu z različnimi svetili za potrebe aranžiranja. |
|
PROJEKCIJE |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, vztrajnost ob analiziranju načrtov razstavnih prostorov v izbranem merilu. |
|
KONSTRUKCIJA TELES |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost in vztrajnost pri prepoznavanju kiparskih in arhitekturnih elementov ter postavljanju različnih teles v prostor. |
|
VRSTE RAZSTAVNIH PROSTOROV |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost in vztrajnost pri spoznavanju principov arhitektonskih značilnosti posameznih vrst razstavnih prostorov. |
|
PISAVE |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost in sposobnost vizualnega komuniciranja, pri analizi različnih pisav. |
|
VSEBINA REKLAMNEGA SPOROČILA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost, sposobnost vizualnega komuniciranja, inovativnost pri izdelavi analize različnih vizualnih sporočil. |
|
STILIZACIJA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranju stiliziranih predmetov. |
|
SIMBOLIKA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izbiri ustreznih simbolov glede na dano temo. |
|
ABSTRAKCIJA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranju učinkovanja likovnih prvin na določeno vzdušje. |
|
BLAGOVNA SKLADOVNICA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri predstavljanju različnih kompozicijskih rešitev blagovnih skladovnic v izložbenih prostorih različnih dimenzij |
|
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
IZLOŽBA STEKLENIC |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analizi dinamičnih in optično učinkovitih izložbenih postavitvah steklenic na nosilnih likih. |
|
BOMBONI IN ČOKOLADA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analizi postavitve preglednih in likovno čistih kompozicij sklenjenih skupin drobne embalaže v izložbenem prostoru. |
|
DARILNA KOŠARA |
|
|
|
|
|
Razvijajo ustvarjalnost, strokovnost, inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analizi vsebine in likovne lastnosti forme darilne košare. |
|
KAVA IN ČAJI |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analizi različnih prostorskih kompozicij glede na dominantno smer |
|
PAPIR IN PISARNIŠKI ARTIKLI |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri določitvi namestitev skupin papirja in pisarniških artiklov. |
|
ELEKTRIČNI IN GOSPODINJSKI STROJI |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelavi načrtov za postavitev izložb električnih in gospodinjskih aparatov. |
|
KOZMETIKA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izpeljavi predstavitve določene kolekcije kozmetičnih proizvodov z ustrezno dekoracijo. |
|
IZLOŽBA S PORCELANOM |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranju zakonitosti in postavitve izložbe porcelanastih izdelkov. |
|
ŽELEZNINA IN VRTNO ORODJE |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranju izložbe železnin in vrtnega orodja s poudarkom na oblikovanju scenske dekoracije. |
|
ČEVLJI |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analizi razstavnega prostora s čevlji in usnjeno galanterijo. |
|
AKCIJSKA IZLOŽBA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranju akcijske izložbe. |
|
4. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
DRAPERIJA |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analizi postavitve draperije v razstavnem prostoru. |
|
TEKSTURA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analizi skladne in optično učinkovite draperije iz različnih vrst tkanin. |
|
RISANJE FIGURE |
|
|
|
|
|
Razvijajo strokovnost, natančnost in sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranju človeške figure po opazovanju. |
|
ŽENSKO PERILO |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranju različnih konfekcijskih artiklov. |
|
MOŠKO IN OTROŠKO PERILO |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranji različnih konfekcijskih artiklov. |
|
MOŠKI PULIJI IN SRAJCE |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranji različnih konfekcijskih artiklov. |
|
MOŠKA KONFEKCIJA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranji različnih konfekcijskih artiklov. |
|
PULOVERJI IN JOPICE |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranji različnih konfekcijskih artiklov. |
|
ŽENSKA KONFEKCIJA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analiziranji različnih konfekcijskih artiklov. |
|
IZLOŽBENA LUTKA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost in sposobnost vizualnega komuniciranja pri predstavitvi konfekcijskih izdelkov na aranžerskih lutkah. |
|
OBLIKOVANJE V PRODAJALNI |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri analizi prodajnih prostorov. |
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
ZNANJA |
POVEZAVA S PREDMETOM |
|
|
predmet |
Znanja |
|
Stili in vsebine umetnin |
|
|
Dekoriranje |
|
|
Informatika |
|
|
Metode oglaševanja |
|
|
Kemija in poznavanje blaga |
|
|
Pospeševanje prodaje |
|