Izobraževalni program: ARANŽERSKI TEHNIK
Sprejeto na 52.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 26. 10. 2001
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
70 |
70 |
2. |
|
105 |
105 |
3. |
|
70 |
70 |
4. |
|
102 |
102 |
skupaj |
|
347 |
347 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
TOČKA, LINIJA, PLOSKEV, TEKSTURA |
Dijaki |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
Razvijajo ustvarjalnost in sposobnost vizualne komunikacije pri pridobivanju znanja o značaju in lastnostih posameznih oblik likovnih elementov, kot tudi pri poznavanju ter risanju tekstur različnih materialov. Razvijajo natančnost in strokovnost pri risanju z različnimi orodji in materiali. |
Prikaz prosojnic, reprodukcij risb tujih in domačih likovnih umetnikov. Prikaz različnih materialov in njihovih tekstur. Vaja 1: uporabljajo različne risarske materiale in orodja (tudi programska orodja) in se pri tem izražajo s točko, linijo in ploskvijo. Vaja 2: v risbi prikažejo lastnosti tekstur različnih materialov. |
PROSTOR |
|
|
|
(likovnik) |
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost in sposobnost vizualnega komuniciranja pri spoznavanju prostorskih dimenzij ob likovnem oblikovanju v dveh kot tudi v treh prostorskih razsežnostih. |
Prikaz tematsko ustreznega slikovnega materiala. Vaja 3: narišejo na primer mestno ulico v linearni perspektivi. Vaja 4: izdelujejo zanimive oblike malih papirnatih plastik. |
MOŽNOSTI ZAVIJANJA |
|
|
|
(likovnik) |
|
Razvijajo natančnost in strokovnost pri delu z različnimi materiali in ustvarjalnost ob iskanju novih možnosti za oblikovanje darilnega paketa. |
Demonstracija oblikovanja darilnega paketa. Vaja 5: samostojno oblikujejo in izdelajo darilni paket |
RISANJE PO OPAZOVANJU |
|
|
|
(likovnik) |
|
Razvijajo natančnost, strokovnost in vztrajnost ob izdelovanju risb preprostih geometrijskih teles in konstrukcijsko manj zahtevnih predmetov po opazovanju. |
Prikaz študijskih risb in drugega ustreznega slikovnega gradiva. Vaja 6: rišejo po opazovanju linearno risbo pravokotnih geometrijskih teles po opazovanju. Vaja 7: rišejo po opazovanju linearno risbo okroglih geometrijskih teles. Vaja 8: rišejo po opazovanju linearno risbo konstrukcijsko manj zahtevnih predmetov. |
IZLOŽBENI PROSTOR |
|
|
|
(arhitekt, likovnik in laborant) |
|
Razvijajo skrbnost, natančnost, strokovnost, osvajajo poklicno odgovornost in ekološko zavest ob samostojni pripravi oz ureditvi izložbenega prostora za postavitev izložbenega aranžmaja. |
Demonstracija ureditve izložbenega prostora, sodelavca -aranžerja. Vaja 9: barvajo in tapetirajo zidne površine. Vaja 10: tapicirajo preprosta geometrijska telesa. Vaja 11: samostojno pripravijo oziroma uredijo izložbeni prostor in pri tem uporabijo ustrezne materiale in orodja. |
IZLOŽBENI ARANŽMA |
|
|
|
(arhitekt in likovnik) |
|
Razvijajo strokovnost pri spoznavanju, opazovanju in izdelovanju izložbenih aranžmajev. |
Prikaz ustreznega slikovnega materiala. Ogled izložb na terenu. Vaja 12: izdelajo poročila o analizi izložb na terenu. |
BARVA |
|
|
|
(likovnik) |
|
Razvijajo strokovnost in sposobnost vizualnega komuniciranja ob spoznavanju lastnosti barv in mešanju barvnih pigmentov. |
Prikaz prosojnic in drugega ustreznega slikovnega gradiva. Vaja13: . izdelajo barvni krog. Vaja 14: izdelajo lestvico nevtralnih barvnih tonov. |
BARVNA HARMONIJA IN BARVNI KONTRASTI |
|
|
|
(likovnik) |
|
Razvijajo strokovnost, natančnost, ustvarjalnost in sposobnost vizualnega komuniciranja ob različnih praktičnih nalogah s področja barvnih kontrastov in barvne harmonije. |
Prikaz ustreznega slikovnega gradiva. Vaja 15: izdelajo različne likovne izdelke in v kolaž tehniki, kot tudi z mešanjem barvnih pigmentov izdelajo različne barvne sestave, ki temeljijo na znanju o barvnih kontrastih in barvni harmoniji. |
2. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
LIKOVNA KOMPOZICIJA |
Dijaki |
Dijaki |
Dijaki |
(likovnik) |
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost in sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelavi likovnih kompozicij na ploskvi, ob osvajanju načel likovnega reda in obvladovanju različnih likovnih tehnik. |
Prikaz prosojnic in drugega slikovnega gradiva. Vaja 1: izdelajo različne likovne kompozicije na ploskvi v skladu z načeli likovnega reda, pri tem uporabijo tudi računalnik. |
SVETLO-TEMNO |
|
|
|
(likovnik) |
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost in sposobnost vizualnega komuniciranja pri opazovanju, primerjanju in uporabi vrednostnih ključev v likovni kompoziciji, uporabi zračne perspektive in spoznavanju načinov moduliranja in modeliranja. |
Prikaz slikovnega materiala. Vaja 2: opazujejo, primerjajo in uporabijo vrednostne ključe pri gradnji likovne kompozicije. Vaja 3: prikazujejo plastičnost predmetov na površini z moduliranjem in modeliranjem. Vaja 4: uporabijo zračno perspektivo za prikazovanje globine prostora. |
VPLIV SMERI SVETLOBNIH ŽARKOV NA PLASTIČNI VIDEZ PREDMETOV |
|
|
|
(arhitekt) |
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost, sposobnost vizualnega komuniciranja in osvajajo varčnost, skrbnost, poklicno in delovno odgovornost pri delu z različnimi svetili za potrebe aranžiranja. |
Demonstracija načinov osvetljevanja. Vaja 5: vadijo z različnimi svetili in ustvarjajo svetlobne efekte za potrebe aranžiranja. |
PROJEKCIJE |
|
|
|
(arhitekt) |
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, vztrajnost ob izdelovanju načrtov razstavnih prostorov v izbranem merilu. |
Prikaz projekcijskih načrtov in skic. Vaja 6: rišejo različne projekcijske skice in načrte za potrebe aranžiranja. |
KONSTRUKCIJA TELES |
|
|
|
(arhitekt) |
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost in vztrajnost pri izdelavi različnih teles in postavljanju teles v prostor. |
Prikaz prosojnic. Vaja 7: izdelajo različna telesa in jih postavljajo v prostor. |
VRSTE RAZSTAVNIH PROSTOROV |
|
|
|
(arhitekt) |
|
Razvijajo natančnost, strokovnost, ustvarjalnost in vztrajnost pri izdelavi načrtov in maket razstavnih prostorov. |
Prikaz prosojnic. Vaja 8: izdelajo načrt in maketo za razstavni prostor. |
PISAVE |
|
|
|
(arhitekt in likovnik) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost in sposobnost vizualnega komuniciranja, pri oblikovanju različnih tipov pisav z različnimi pisali. |
Demonstracija pisanja kaligrafskih pisav. Vaja 9: pišejo različne tipe pisav z različnimi vrstami pisal, pri tem uporabijo tudi računalnik. |
VSEBINA REKLAMNEGA SPOROČILA |
|
|
|
|
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost, sposobnost vizualnega komuniciranja, inovativnost pri izdelavi različnih reklamnih napisov, besedil, plakatov, cenikov, … |
Prikaz različnih likovnih oblik na primerih reklamnih napisov, reklamnih besedil, na plakatih, cenikih, … Vaja 10: izdelajo reklamni napis, cenik, plakat, s pomočjo računalnika. |
3. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
STILIZACIJA |
Dijaki |
Dijaki |
Dijaki |
(arhitekt in likovnik) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelovanju stiliziranih predmetov po predhodno izdelanem načrtu. |
Prikaz različnih primerov stilizacije. Vaja 1: preizkušajo različne likovne materiale, primerne za izdelavo stiliziranih plastičnih oblik. Vaja 2: izdelajo stiliziran predmet po predhodno izdelanem načrtu iz primernih materialov. |
SIMBOLIKA |
|
|
|
(likovnik) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelovanju likovnih izdelkov in uporabi ustreznih simbolov glede na dano temo. |
Prikaz simbolov v likovnem oblikovanju za potrebe aranžiranja. Vaja 3: izbirajo ustrezne simbolične predmete in barve glede na dane teme pri izdelavi likovnega izdelka. |
ABSTRAKCIJA |
|
|
|
(arhitekt in likovnik) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelavi likovnega izdelka, v katerem s poudarjanjem likovnih prvin ustvarijo določeno vzdušje. |
Prikaz abstraktnih likovnih del. Prikaz ustreznih aranžerskih zamisli in postavitev. Vaja 4: ustvarjajo določeno vzdušje v izložbenem prostoru s poudarjanjem likovnih prvin. |
BLAGOVNA SKLADOVNICA |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri postavljanju različnih kompozicijskih rešitev blagovnih skladovnic v izložbenih prostorih različnih dimenzij. |
Demonstracija postavitve blagovne skladovnice, ki jo naj izvede laborant. Vaja 5: vadijo različne načine postavitev blagovnih skladovnic v izložbenih prostorih različnih dimenzij. |
IZLOŽBA STEKLENIC |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelovanju dinamičnih in optično učinkovitih izložbenih postavitvah steklenic na nosilnih likih. |
Demonstracija postavitve izložbe steklenic, ki jo naj izvede laborant - aranžer. Vaja 6: izdelajo različne postavitve steklenic v izložbeni prostor na nosilne like in jo opremijo z računalniško izdelanim napisom. |
BOMBONI IN ČOKOLADA |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelavi preglednih in likovno čistih kompozicij sklenjenih skupin drobne embalaže v izložbeni prostor. |
Demonstracija postavitve sklenjenih skupin drobne embalaže v izložbeni prostor, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 7: izdelajo postavitve sklenjenih skupin drobne embalaže v prodajnih prostorih. |
DARILNA KOŠARA |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo ustvarjalnost, strokovnost, inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelovanju darilne košare. |
Demonstracija oblikovanja darilne košare, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 8: oblikujejo darilne košare z različnimi vsebinami. |
KAVA IN ČAJI |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelavi različnih prostorskih kompozicij glede na dominantno smer. |
Vaja 9: izdelajo različne prostorske kompozicije glede na dominantno smer. Vaja 10: postavljajo ustrezne dekoracije s katerimi povečajo učinkovitost izložbene postavitve. |
PAPIR IN PISARNIŠKI ARTIKLI |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri razstavljanju papirja in pisarniških artiklov. |
Demonstracija, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 11: izdelajo prostorske kompozicije iz različnih vrst pisarniških artiklov. |
ELEKTRIČNI IN GOSPODINJSKI STROJI |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelavi načrtov za postavitev izložb električnih in gospodinjskih aparatov. |
Vaja 12: izdelujejo idejne načrte za postavitev izložb. |
KOZMETIKA |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelavi izložbe določene kolekcije kozmetičnih proizvodov z ustrezno dekoracijo. |
Vaja 13: vadijo različne načine postavljanja kozmetičnih artiklov v izložbeni prostor. Vaja 14: izdelujejo ustrezne dekoracije za predstavitev določene blagovne znamke, ki jo računalniško preoblikujejo. |
IZLOŽBA S PORCELANOM |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelavi izložbe porcelanastih izdelkov. |
Demonstracija načinov razstavljanja porcelanastih izdelkov, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 15: postavljajo izdelke iz porcelana v razstavni prostor. |
ŽELEZNINA IN VRTNO ORODJE |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri oblikovanju izložbenega prostora železnin in vrtnega orodja s poudarkom na oblikovanju scenske dekoracije. |
Prikaz ustreznega slikovnega materiala. Ogled izložb na terenu. Vaja 16: oblikujejo izložbeno postavitev železnin in vrtnega orodja z uporabo scenske dekoracije.
|
ČEVLJI |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri razstavljanju čevljev v izložbenem prostoru. |
Demonstracija načinov razstavljanja čevljev, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 17: vadijo postavitev čevljev v izložbeni prostor. |
AKCIJSKA IZLOŽBA |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri izdelavi akcijske izložbe |
Vaja 18: vadijo oblikovanje besedil na računalniku. Vaja 19: uporabljajo rezalnik za rezanje reklamnih besedil. Vaja 20 : delajo aplikacije reklamnih napisov |
4. letnik
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
DRAPERIJA |
Dijaki |
Dijaki |
Dijaki |
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri risanju draperije in postavitvi draperije v razstavni prostor. |
Demonstracija osnovnih načinov gubanja tkanin, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 1: rišejo draperijo v različnih risarskih tehnikah. Vaja 2: slikajo draperijo v različnih risarskih tehnikah. Vaja 3: vadijo osnovne načine gubanja tkanin. |
TEKSTURA |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri oblikovanju skladne in optično učinkovite draperije iz različnih vrst tkanin. |
Vaja 4: vadijo oblikovanje draperije iz različnih vrst tkanin. |
RISANJE FIGURE: |
|
|
|
(likovnik) |
|
Razvijajo strokovnost, natančnost in sposobnost vizualnega komuniciranja pri risanju človeške figure po opazovanju. |
Vaja 5: rišejo figuro po opazovanju. |
ŽENSKO PERILO |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri razstavljanju različnih konfekcijskih artiklov. |
Demonstracija razstavljanja različnih konfekcijskih artiklov na različnih obešalnikih, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 6: razstavljajo različne konfekcijske izdelke na različnih nosilnih likih oziroma obešalnikih po predhodno izdelanih skicah. |
MOŠKO IN OTROŠKO PERILO |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri razstavljanju različnih konfekcijskih artiklov. |
Demonstracija razstavljanja različnih konfekcijskih artiklov na različnih obešalnikih, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 7: razstavljajo različne konfekcijske izdelke na različnih nosilnih likih oziroma obešalnikih po predhodno izdelanih skicah. |
MOŠKI PULIJI IN SRAJCE |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri razstavljanju različnih konfekcijskih artiklov. |
Demonstracija razstavljanja različnih konfekcijskih artiklov na različnih obešalnikih, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 8: razstavljajo različne konfekcijske izdelke na različnih nosilnih likih oziroma obešalnikih po predhodno izdelanih skicah. |
MOŠKA KONFEKCIJA |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri razstavljanju različnih konfekcijskih artiklov. |
Demonstracija razstavljanja različnih konfekcijskih artiklov na različnih obešalnikih, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 9: razstavljajo različne konfekcijske izdelke na različnih nosilnih likih oziroma obešalnikih po predhodno izdelanih skicah. |
PULOVERJI IN JOPICE |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri razstavljanju različnih konfekcijskih artiklov. |
Demonstracija razstavljanja različnih konfekcijskih artiklov na različnih obešalnikih, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 10: razstavljajo različne konfekcijske izdelke na različnih nosilnih likih oziroma obešalnikih po predhodno izdelanih skicah. |
ŽENSKA KONFEKCIJA |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri razstavljanju različnih konfekcijskih artiklov. |
Demonstracija razstavljanja različnih konfekcijskih artiklov na različnih obešalnikih, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 11: razstavljajo različne konfekcijske izdelke na različnih nosilnih likih oziroma obešalnikih po predhodno izdelanih skicah. |
IZLOŽBENA LUTKA |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost in sposobnost vizualnega komuniciranja pri delu z aranžersko lutko. |
Demonstracija uporabe aranžerske lutke, ki jo naj izvede sodelavec - aranžer. Vaja 12: vadijo razstavljanje različnih konfekcijskih izdelkov na aranžerski lutki. |
OBLIKOVANJE V PRODAJALNI |
|
|
|
(likovnik in laborant) |
|
Razvijajo natančnost, ustvarjalnost, strokovnost, vztrajnost inovativnost, sposobnost vizualnega komuniciranja pri delu v različnih prodajnih prostorih in izdelovanju maket prodajnih prostorov. |
Vaja 13: izdelava makete prodajnega prostora. Vaja 14: praktično delo v različnih prodajnih prostorih. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
ZNANJA |
POVEZAVA S PREDMETOM |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Likovni stili in vsebine |
|
|
Dekoriranje |
|
|
Informatika |
|
|
Metode oglaševanja |
|
|
Kemija in poznavanje blaga |
|
|
Pospeševanje prodaje |
|