Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
EKONOMIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
70 |
70 |
|
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
138 |
|
138 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
I. TEMELJI EKONOMIJE |
|||
EKONOMSKI PROBLEM |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija analitično mišljenje. Razvija občutek za interpretacijo abstraktnih pojmov z ekonomskega področja. Razume družbene posledice redkosti dobrin (virov). |
|
GOSPODARSKA DEJAVNOST IN POSAMEZNIK |
|
|
|
|
|
Pridobi občutek za varčnost, gospodarnost in skrbnost Razvije občutek odgovornega in premišljenega ravnanja Uri se v sposobnosti reševanja problemov |
|
PRODUKCIJA |
|
|
|
|
|
Razvija analitično mišljenje. Uzavešča relacijo: posameznik - podjetje – družba. Dvig motivacije za graditev delovne kariere. Zave se nujnosti ekonomičnega ravnanja z resursi (varčnost). Zave se pomena stroškov za producenta. |
Priporočljiv ogled podjetja. |
TRG IN KONKURENCA |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za pojasnjevanje abstraktnih ekonomskih pojavov. Razvija zrelost pri sprejemanju odločitev. Razvije analitično mišljenje. |
|
|
|
||
|
|
||
RAZDELITEV |
|
|
|
|
|
Razume pomembnost razdelitve v družbi. Zave se pomena izobrazbe. Uzavešča relacijo: sindikati – mezde, zaposlovanje. Se zave pomena delovanja trga prihrankov. |
|
POTROŠNJA |
|
|
|
|
|
Razume nujnost skupne in splošne potrošnje. |
|
DENAR IN KREDIT |
|
|
|
|
|
Razvija čut za vrednotenje denarja. |
|
MAKROEKONOMSKO RAVNOTEŽJE |
|
|
|
|
|
Razume prehod od posameznih enot na agregatne količine. Se zave pomena merjenja rezultatov gospodarjenja na nacionalni ravni. |
|
Spozna razlike v ravnanju skupin prebivalstva pri potrošnji in varčevanju. |
4. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
II. SODOBNO TRŽNO GOSPODARSTVO |
|
|
|
LASTNINSKA STRUKTURA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se pomena prevzemanja odgovornosti in tveganja Poveže lastnino z aktivnim podjetniškim delovanjem. |
|
TRŽNA STRUKTURA |
|
|
|
|
|
Zave se pomena podjetništva za razvoj gospodarstva. Razume posebnosti delovanja »naravnih« monopolov. |
|
VLOGA DRŽAVE V SODOBNEM GOSPODARSTVU |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za socialno pravičnost. Razvija čut odgovornosti za okolje. |
|
MEDNARODNI EKONOMSKI ODNOSI |
|
|
|
|
|
Spozna pomen vključevanja gospodarstva v mednarodne tokove. |
|
III. SLOVENSKO GOSPODARSTVO |
|
|
|
DEJAVNIKI GOSPODARSKE RASTI SLOVENIJE |
|
|
|
|
|
Zave se soodgovornosti pri ustvarjanju gospodarske blaginje. Razvija čut za delovno in poklicno odgovornost. Razvija čut za okolje in pozitiven odnos do naravnega bogastva. |
|
BRUTO DRUŽBENI PRODUKT IN UPORABA V SLOVENIJI |
|
|
|
|
|
Se zave pomena dohodka posameznika za njegov osebni standard. Razvija občutek za varčnost. Razvija občutek za solidarnost in toleranco. Se zave pomena ekonomskih povezav s svetom. Spozna pomen mednarodnih povezav in finančnih tokov. |
|
EKONOMSKA POLITIKA |
|
|
|
|
|
Razvija analitično mišljenje. Razvija občutek za finančne tokove znotraj narodnega gospodarstva. Se zave pomena prerazdelitve dohodka. |
Iz časopisa zna izbrati članke, ki se nanašajo na ekonomsko politiko. |
SLOVENIJA IN EU |
|
Spozna pomen vključevanja Slovenije v mednarodne gospodarske tokove. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Gospodarsko poslovanje |
|
|
Poslovna matematika in statistika |
|