INFORMATIVNI
CILJI IN VSEBINE
|
FORMATIVNI
CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI
CILJI
|
POSEBNOSTI
V IZVEDBI
|
Dijak
spozna
|
Dijak
|
Dijak
|
|
operacijski sistem Windows 95/98 ali
Windows NT 4.0 (Workstation in Server)
|
obvlada splošne lastnosti;
|
|
|
raziskovanje omrežne soseščine, predvsem strežnika,
če obstaja
|
razume pojem lokalne mreže, odjemalca in strežnika;
zna ugotoviti ime delovne skupine in domene ter
spozna razliko med njima;
zna ugotoviti, kateri računalniki so povezani v
mrežo;
zna se sprehajati z enega računalnika na drugega;
zna ugotoviti, katero ime ima njegov računalnik;
zna ugotoviti, katere naprave so v omrežju še vidne;
zna priti do naprav na strežniku;
|
Razvija
sposobnost opazovanja in tvornega sodelovanja pri dogajanju v delovni
skupini, se navaja na skupinsko delo v širšem pomenu besede in seveda ne
pozabi na svoje mesto v skupini.
|
Vaja:
spoznavanje strojne in programske opreme v učilnici,
posebej odjemalcev in strežnika, če obstaja.
|
pojem uporabnika in administratorja
|
razlikuje pomembnost in hierarhijo pravic
uporabnikov;
razume, kaj je delo administratorja;
razume pojem uporabniških imen in gesel ter katera
imena in gesla nastopajo v učilnici;
zna se prijaviti v sistem in se odjaviti iz sistema;
zna zakleniti sistem in ga spet odkleniti;
zna priklicati seznam opravil, razume njegovo vsebino
in zna zbrisati iz seznama programe in opravila, ki se ne odzivajo;
|
Postopoma
se navaja na različna opravila v mreži, kako opravilom slediti in kako
ukrepati, če pride do napake.
Upravitelja
mreže ne jemlje kot prisilo ali nujno zlo, temveč kot pomoč in kot vodnika
pri delu.
Zaveda
se, da je delo v varnem sistemu učinkovito in tudi prijetno.
|
|
mape in pogone v skupni rabi
|
razume, kaj pomeni zaščita datoteke, mape ali pogona;
loči med zaščitenimi datotekami, mapami in pogoni ter
nezaščitenimi;
zna priti do map in pogonov s polnim dostopom (poštni
predali, mape za shranjevanje izdelkov);
zna priti do map in pogonov z delnim dostopom
(tiskalniki, cdromi);
zna raziskovati cd-rom
v skupni rabi;
zna preverjati čakalno listo na tiskalniku, pobrisati
svoj dokument iz čakalne liste;
razume, zakaj ne more iz čakalne liste pobrisati
dokumentov drugih uporabnikov;
|
Razvija
občutek za to, da ima na voljo več naprav, več storitev, več računalnikov,
več podatkov, če dela v skupini.
Zaveda
se pomena pridobivanja informacij iz različnih virov.
Razvija
občutek za presojanje kvalitete podatkov.
Zna
oceniti hitrost dostopa do neke naprave, mape, če jo hkrati uporablja več
uporabnikov, vendar hitrosti ne precenjuje.
|
Vaja:
spoznavanje ostale opreme v učilnici,
cd-romov,
tiskalnikov, multimedijskih naprav,
|
programe v meniju start
|
zna priklicati programe na različne načine;
pozna nekaj različnih vrst programov in jih tudi
pokliče (raziskovalec,urejevalniki besedil, predstavitve, preglednice, baze,
grafični programi, pripomočki za kratka besedila in za preproste slike, igre
in podobno);
razume pojem virusa kot programa;
zna uporabljati programe za iskanje virusov na
disketi, disku, v omrežju in seveda razume, kakšne posledice povzročajo
virusi;
|
Razvija
sposobnost uporabe različnih programov in pripomočkov, njihovo povezovanje v
različnih izdelkih.
Razvija
odgovornost pri shranjevanju in prenosu podatkov na shranjevalnih medijih,
zaveda se pomena neokuženosti medijev.
Zaveda
se, da okuženost z virusi ne pomeni samo izgube podatkov temveč tudi izgube
časa pri delu.
Zaveda
se, da je mora shranjevati izdelke na vsaj dveh mestih.
Zaveda
se, da izdelek shranjujemo v mapo s skupno rabo, če ga želimo dati na voljo
ostalim, sicer ga pa raje zaščitimo pred tujimi pogledi.
|
Vaja:
sestava preprostega besedila v Wordu 97, na primer
vtisov s počitnic,
vstavljanje fotografije s CD-roma, ki je v skupni
rabi, na primer z zbirke fotografij Corel PhotoPaint, Office 97, Encarta 97
in podobno,
shranjevanje izdelka na lokalni disk,
shranjevanje izdelka na disk ali mapo v skupni rabi
na enem od drugih računalnikov,
pregled diskete pred virusi,
shranjevanje izdelka na disketo,
izpis izdelka na tiskalnik s preverjanjem čakalne
liste tiskalnika,
odpiranje izdelkov iz drugih računalnikov v omrežni
soseščini.
|
pojem internega klepeta s programom Chat
|
zna vzpostaviti zvezo s katerimkoli računalnikom v
učilnici;
sledi klepetu in zna spreminjati pisavo ter ozadje;
zna se pogovarjati z več računalniki;
zna odgovoriti na čakajoči klic;
zna prekiniti zvezo;
|
Razvija
sposobnost komuniciranja v »živo« z drugimi udeleženci skupine in preverja
svojo iznajdljivost.
|
Vaja:
vzpostavljanje zveze z dvema določenima računalnikoma
v učilnici, ki jima je treba sporočiti točno določeno sporočilo,
pregled seznama opravil.
|
pojem interne elektronske pošte z Exchange for
Windows ali Windows Messaging
|
spozna pojem in vrste protokola, posebej TCP/IP;
zna poiskati svoj IP naslov in razume, kdo ga določa
v lokalni mreži;
razume pojem elektronskega naslova in kdo ga določa v
primeru interne rabe;
razume uporabo adresarja;
razume pojem strežnika elektronske pošte in njegove
naloge kot so prejemanje in odpošiljanje, pregledovanje, vračanje in urejanje
pošte iz poštnega predala na strežniku po omrežni soseščini;
zna odposlati prvo pošto in preveriti, če je bila res
odposlana;
odpošlje pošto več prejemnikom;
zna preveriti, ali je na strežniku kaj neprebrane
pošte zanj
zna odgovoriti na prispelo pošto;
razlikuje prilepke različnih vrstbesedila, slike,
grafe, tabele;
uporabi dodatna določila za pošto;
|
Razvija
občutek za pomembnost natančnega planiranja vsebine pošte glede na prejemnika
in glede na programe, ki jih želi pri tem uporabiti.
Zaveda
se pomembnosti preglednosti pošte, torej da ne uporablja niti premalo niti
preveč prilepkov različnih vrst.
Razvija
orientacijo pri potovanju pošte po mreži
Zaveda
se natančno.sti pri pošiljanju pošte.
|
Vaja:
izdelava zapisnika sestanka namišljenega podjetja v
Wordu 97,
izdelava grafa uspešnosti poslovanja v lanskem letu v
Excelu 97,
izdelava vabila na naslednji sestanek v Slikarju ali
PowerPointu 97,
sestava pošte z vsemi tremi prilepki in to več
prejemnikom v učilnici,
pošiljanje pošte in preverjanje, ali je bila pošta
poslana,
izpis vsebine pošte in vseh prilepkov (vse to napravi
pošiljatelj),
pregled prispele pošte in odpiranje prilepkov,
sestava in pošiljanje odgovora na prispelo pošto kot
potrditev, da prejemnik na sestanek pride (to dvoje naredi prejemnik).
|
osnove Interneta z Internet Explorerjem 4.0 ali
Netscapom
|
razume pojem in dostop do »Omrežja«;
uporabi internet protokol natančneje;
razume splošno sestavo IP naslovov in razpozna IP
strežnika;
razume domene, poddomene, kratice ter pojem spleta
ali WWW;
razume pojem WWW strežnika, domače in tuje WWW
strežnike ter internega WWW strežnika, če ga šola ima;
razume konfiguracijo dostopa do interneta v učilnici
razume pojem POP3 uporabniškega imena in gesla ter
kdo dodeljuje imena in gesla;
razume pojem elektronskega naslova, pravila za njegov
zapis in pomen pravilnosti zapisa;
razume pojem URL naslova ter pregleda nekaj URL
naslovov v adresnem polju brskalnika;
zna uporabljati gumbe naprej in nazaj, domov, osveži,
išči in izpiši;
razume pojem spletne strani in njene sestavne dele;
razume pojem hiperpovezave v tekstni in slikovni
obliki;
preizkusi iskanje spletnih strani po URL naslovu in
po različnih pojmih;
zna pregledati zgodovino iskanja in odpiranja strani;
pozna pojem zaznamka in kako zaznamke urejamo;
razume možnost naročanja artiklov, storitev (na
primer bančnih in knjižničnih), vstopnic, iz sedeža;
zna pregledovati obsežne baze podatkov na spletu
(vreme, knjižnice, nepremičnine, borza, zakoni);
zna uporabljati FTP strežniške storitve, snemanje
programov in datotek z interneta, raztegovanje z WINZIP programom in
shranjevanje na lokalni disk;
razume Mail strežniške storitve, pojem zunanje elektronske
pošte, nekatere poštne strežnike in poštne predale na njih;
razume, kakšno pot prehodi pošta od pošiljatelja do
prejemnika in to primerja z interno pošto;
zna brskati po imeniku elektronskih naslovov;
poskusi poslati pošto na šolski skupinski naslov in
tudi pogleda, ali je bila odposlana;
administrator mu pošlje odgovor na prejeto pošto,
dijak pa ga poišče v poštnem predalu;
zna uporabljati CHAT ali klepet strežniške storitve
in jih primerja z internim klepetom;
prijavi se na enega od strežnikov in se nauči poteka
klepeta;
|
Zaveda
se pomena iskanja informacij v »živo« v najširšem okolju, kar je možno.
Zaveda
se, da kljub navidezni nepreglednosti lahko sledi osnovnim kažipotom iskanja
informacij v »svetu« kot so: ip
naslovi, domene, področja, strežniki.
Zaveda
se, da se informacije na svetovnem spletu spreminjajo z neverjetno, vendar še
vedno dojemljivo hitrostjo.
Razume,
kaj pomeni iskanje in obdelava informacije »iz sedeža«.
Zaveda
se nevarnosti objave svojih osebnih podatkov.
Spozna
nekatere možnosti zlorabe spleta, kot je na primer širjenje političnih
informacij, možnost kriminala, ne nazadnje prenos virusov na lasten
računalnik.
Zave
se slabe strani elektronske pošte.
Zave
se prednosti in slabosti nalaganja programov in datotek na daljavo.
Razvija
nov način komuniciranja preko večplastne mreže klepeta o različnih temah.
|
Vaje:
iskanje spletnih strani, ki so povezane z
bančništvom, trgovino, trženjem, vlado, radijskimi in TV mediji, časopisi in
revijami, knjižnicami, telekomunikacijami,sezonsko turistično ponudbo,
ponudbo na računalniškem področju, ponudbo za sestavo spletnih strani z
novejšimi pristopi s pomočjo 3D grafike (Superscape), aktualnimi dogodki.
urejanje zaznamkov z najdenimi stranmi.
izdelava obnove strani v Wordu 97 in Power Pointu 97
z uporabo slik s spletnih strani kot ozadja, slikovnega materiala in kot
vzorca za zapolnjevanje objektov.
uporaba zvoka midi in avdiodatotek s spletnih strani,
snemanje in raztegovanje zvočnih datotek na disk in vstavljanje v izdelek
uporaba video datotek s spletnih strani.
uporaba prehodnih gumbov naprej, nazaj in domov v
lastnem izdelku
shranjevanje izdelka.
izpis izdelka.
pošiljanje izdelka na šolski naslov kot prilepka k
zunanji elektronski pošti.
časovne ovire pri pošiljanju.
preverjanje, če je bil izdelek poslan.
administrator potrdi prejem izdelka.
|
oblikovanje
spletnih strani v programih Word 97 in FrontPage 98
|
razlikuje
osnovne sestavne dele spletne strani;
razume,
kaj je to html format dokumentov;
zna
pisati in urejati besedilo na spletni strani;
zna
uporabljati različne tipe naslovov;
zna
izdelati hiperpovezave v obliki teksta in slike;
zna
uporabljati slike, risbe, fotografije različnih formatov (jpg, gif, tif in ostale);
razume
pojem prosojnosti grafike, kakšen vpliv ima prosojnost na velikost slike in
na kvaliteto slike;
uporablja
ozadja in podlage različnih vrst (risbe in fotografije iz zbirk, skenirane
fotografije, senčenje, teksture, matrične vzorce, tudi glasbeno ozadje);
uporablja
animirano grafiko;
uporablja
animirane naslove;
uporablja
delilne črte;
zna
sestaviti tabelo in jo urediti;
zna
uporabiti padajoče in pomikalne menije;
zna
uporabiti radijske gumbe in potrditve
zna
uporabiti vnosna polja;
uporabi
gumba potrdi in zbriši in ve, kje se najdejo rezultati potrditve;
vstavlja
števec obiskovalcev;
vstavlja
elektronski naslov za pošiljanje pripomb na spletno stran;
zna
uporabljati predloge kot so vprašalniki, okvirji;
zna
odpreti shranjeno spletno stran v brskalniku;
razume,
kako vpliva pretvorba že narejenih dokumentov iz paketa Office 97 v html
format, kaj se pri tem ohrani in kaj spremeni;
zna
povezati urejanje spletnih strani z znanjem o urejanju besedil na splošno;
zna
uporabiti znanje o delu s preglednicami in bazami podatkov, predvsem, kadar
želi uporabiti že narejene in urejene izračune ali podatke v drugih programih
(Excel 97 in Access 97);
prepozna
tudi, da lahko v različnih brskalnikih vidimo različno sliko svoje strani in
se nauči stran sestaviti tako, da je v različnih brskalnikih čimbolj podobna
svojemu originalu.
|
Zave
se drugačnosti informacije v elektronski obliki od tiste v papirnati.
Zave
se, da se mora pri izdelavi spletnih strani držati vsebinskih pravil, kajti
strani so večinoma namenjene javnosti.
Spozna
nekaj vodil za preglednost strani, nekaj pravil, kako pritegniti bralčevo
pozornost in oblikovati estetski izgled strani.
Razvije
spoznanje, da za oblikovanje svoje lasne strani ne zadoščajo samo informacije
z interneta, temveč širše znanje.
|
Vaja1:
sestava
jedilnega lista (v Wordu 97) namišljene restavracije ali gostilne s tekstnima
hiperpovezavama na dva recepta jedi, ki nastopajo na jedilnem listu,
uporaba
slik, delilnih črt, ozadja, vse lahko snamemo z interneta ali pa uporabimo
kak CD-rom z zbirko Web grafike,
izdelava
tabele s cenami jedi,
shranjevanje
na lokalni disk
pregled
strani v brskalniku, preizkus delovanja hiperpovezav,
uporaba
ukazov naprej in nazaj v brskalniku,
izpis
jedlnega lista in povezav na tiskalnik.
Vaja2:
sestava
predstavitve lastnega razreda (v FrontPageu 98) s tekstnimi in slikovnimi
hiperpovezavami na datoteke o dijakih, profesorjih, razredniku, dogodkih v
razredni skupnosti,
uporaba
slik, delilnih črt, ozadja, animirane grafike, animiranih naslovov in
glasbene podlage,
izdelava
vnosnih polj za predloge o izboljšanju delovanja razredne skupnosti
vstavljanje
gumbov potrdi in zbriši,
vstavljanje
hiperpovezave na šolsko stran na Internetu,
vstavljanje
elektronskega naslova šole za pošiljanje pripomb na spletno stran,
vstavljanje
števca obiskovalcev,
shranjevanje
strani na lokalni disk,
pregled
shranjene strani in vseh povezav v brskalniku,
preverjanje,
kako se povečuje števec obiskovalcev, ko gledalec odpira stran večkrat
zaporedoma,
uporaba
ukaza osveži v brskalniku ter ukazov naprej in nazaj,
izpolnjevanje
vnosnih polj v brskalniku in potrditev vsebine polj,
izpis
strani in povezav (razen šolske strani in naslova) na tiskalnik,
brisanje
vsebine vnosnih polj,
pregled
rezultatov potrditev iz različnih računalnikov (naredi ga administrator in
rezultate sporoči uporabnikom).
Vaja3:
sestava
reklame (v FrontPageu 98) za trženje namišljenega izdelka preko interneta s
tekstnimi in slikovnimi povezavami na opis, izgled in prodajne lastnosti
izdelka,
uporaba
slikovnega, animiranega in glasbenega materiala,
izdelava
vnosnih polj za naročanje izdelka s podatki o naročniku, načinu plačila in
količini naročila,
vstavljanje
gumbov potrdi in zbriši,
vstavljanje
števca obiskovalcev,
shranjevanje
na disk ali mapo v skupni rabi, najbolje na strežniku,
pregled
strani in povezav v brskalniku,
kontrola
števca obiskovalcev, kakšna je razlika pri spremembi števca pri odpiranju iz
lokalnega diska in pri odpiranju z diska v skupni rabi,
izpolnjevanje
vnosnih polj,
potrditev
vnosnih polj,
izpis
strani in povezav,
brisanje
vsebine vnosnih polj,
preverjanje
rezultatov naročanja.
|