Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
STATISTIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
68 |
|
68 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
I. UVOD V STATISTIKO |
Dijak |
Dijak |
|
Pomen besede statistika |
|
|
|
|
|
||
Statistične publikacije |
|
|
|
|
|
Se zave pomembnosti sistematičnega zbiranja podatkov. |
Si ogleda publikacije sl itd. |
Temeljni statistični pojmi |
|
|
|
|
|
Se zave natančnosti in odgovornosti pri zbiranju in objavljanju podatkov. |
Vaje o temeljnih pojmih. |
II. STATISTIČNO RAZISKOVANJE |
|
|
|
Načrtovanje |
|
|
|
|
|
||
Statistično opazovanje |
|
|
|
|
|
Razvijati odgovornost in natančnost pri zbiranju podatkov. |
Vaje izdelovanja vprašalnika. Si ogleda razne obrazce za zbiranje podatkov. |
Urejanje zbranih podatkov: |
|
|
|
|
|
Vaje opredeljevanja skupin. |
|
Prikazovanje statističnih podatkov: |
|
|
|
|
|
Razvijati natančnost in odgovornost. Razvijanje čuta za estetski izgled izdelka. |
Vaje v načrtovanju grafikonov in izdelavi tabel. |
III. RELATIVNA ŠTEVILA |
|
|
|
Strukture |
|
|
|
|
|
Se zave pomembnosti pravilne iterpretacije podatkov in izračunanih parametrov. |
Vaje v izračunavanju in prikazovanju struktur. |
Statistični koeficienti |
|
|
|
|
|
Vaje izračunavanja koeficientov. |
|
Indeksi |
|
|
|
|
|
Vaje izračunavanja indeksov. |
|
Stopnje |
|
|
|
|
|
Vaje izračunavanja stopenj. |
|
Kazalci rasti |
|
|
|
|
|
Vaje izračunavanja razlik in interpretiranja razlik. |
|
IV. FREKVENČNE PORAZDELITVE |
|
|
|
Oblikovanje razredov |
|
|
|
|
|
Vaje opredeljevanja razredov. |
|
Opis frekvenčne porazdelitve |
|
|
|
|
|
Vaje izračunavanja relativnih frekvenc in kumulativ. |
|
Grafični prikaz frekvenčnih porazdelitev |
|
|
|
|
|
Vaje v načrtovanju grafikonov. |
|
V. SREDNJE VREDNOSTI |
|
|
|
Aritmetična sredina |
|
|
|
|
|
Vaje v izračunavanju aritmetične sredine. |
|
Mediana |
|
|
|
|
|
Vaje izračunavanja mediane in grafičnega določanja mediane. |
|
Modus |
|
|
|
|
|
Vaje izračunavanja modusa in grafičnega ocenjevanja modusa. |
|
Oblike frekvenčnih porazdelitev |
|
|
|
|
|
Vaje prepoznavanja oblik frekvenčnih porazdelitev. |
|
Harmonična sredina |
|
|
|
|
|
Vaje izračunavanja harmonične sredine. |
|
Geometrijska sredina |
|
|
|
|
|
Vaje izračunavanja geometrijske sredine. |
|
VI. VARIABILNOST |
|
|
|
Mere variabilnosti: |
|
|
|
|
|
Vaje izračunavanja mer variabilnosti. |
|
Normalna porazdelitev |
|
|
|
|
|
Vaje in zgledi normalnih porazdelitev. |
|
VII. UPORABA RAČUNALNIKA |
|
|
|
Programska orodja |
|
|
|
|
|
Potrebna je računalniška učilnica z ustrezno opremo. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanje tega predmeta nadgrajujeta znanja predmetov: ekonomija, gospodarsko poslovanje, matematika, poslovna informatika.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Matematika |
|
|
Ekonomija Gospodarsko poslovanje |
|
|
Poslovna informatika |
|