Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK (DV)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
POŠTNI PROMET
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 
 | ||
| 2. | 
 | ||
| 3. | 70 | 70 | |
| 4. | 68 | 68 | |
| skupaj | 138 | 
 | 138 | 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
3.letnik
| INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| I. Vloga in pomen poštnega prometa | Dijak | Dijak | |
| Naloge in značilnosti poštnega prometa | |||
|  |  | Zaveda se pomena dejavnosti poštnega prometa. | |
| Razvoj poštnega prometa | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija oseben odnos do zgodovinskega razvoja poštnega prometa. | |
| Poštna znamka in njena uporaba | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Dijaki, ki zbirajo poštne znamke in razglednice pripravijo kratko predstavitev. | |
| Poštna reforma Rowlanda Hilla | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| II. Normativna urejenost poštnega prometa | 
 | 
 | 
 | 
| Normativni akti v poštnem prometu | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zaveda se pomena normativne urejenosti poštnega prometa. | |
| III. Poštno omrežje | 
 | 
 | 
 | 
| Enote in naprave poštnega omrežja | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija organizacijske sposobnosti. Vzpostavlja strokovne stike z uporabniki. | Ogled poštne enote. | 
| Razvija sposobnost za komuniciranje. | |||
| IV. Poštne storitve | 
 | 
 | 
 | 
| Navadne pošiljke | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | ||
| Knjižene pošiljke | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno odgovornost glede pravilnega ravnanja s pošiljkami. Razvija sposobnost pravilne presoje uporabe ustrezne pošiljke, glede na vsebino,ki se pošilja. Razvija vestnost in zanesljivost pri delu. | |
| V. Posebne poštne storitve | 
 | 
 | 
 | 
| Dopolnilne poštne storitve | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost pravilne uporabe posamezne storitve. | |
| VI. Plačevanje poštnih storitev | 
 | 
 | 
 | 
| Ceniki poštnih storitev | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija osebno odgovornost do pravilnega zaračunavanja cen posameznih storitev. | |
| VII. Sprejem poštnih pošiljk | 
 | 
 | 
 | 
| Sprejem navadnih pošiljk | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija odgovornost za natančno in skrbno delo. Razvija občutek odgovornosti za pravilno izvedbo postopkov pri | 
 | 
| sprejemu pošiljk. | |||
| Sprejem knjiženih pošiljk | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija prijazen odnos do uporabnikov. Razvija sposobnost komuniciranja. | |
| VIII. Odprava pošiljk | 
 | 
 | 
 | 
| Vrste sklepov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija natančnost, vestnost in zanesljivost pri odpravi pošiljk. | 
4. letnik
| INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| IX. Prevoz poštnih pošiljk | Dijak | Dijak | 
 | 
| Organizacija prevoza pošiljk: | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija organizacijske sposobnosti pri organizaciji prevoza pošiljk. | Ogled poštnega centra. | 
| X. Prispetje pošiljk | 
 | 
 | 
 | 
| Prevzem sklepov | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija odgovornost za natančnost pri delu. Razvija sposobnost samostojnega odločanja pri ugotovljenih nepravilnostih pri prevzemu pošiljk. | |
| XI. Priprava pošiljk za vročitev | 
 | 
 | 
 | 
| Priprava navadnih pošiljk za vročitev | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija organizacijske sposobnosti pri pripravi navadnih in knjiženih pošiljk. Razvija odgovornost za pravilno in pravočasno izvedbo postopkov. | |
| XII. Dostava pošiljk in izročitev pošiljk | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija čut odgovornosti za pravilno vročitev pošiljke naslovniku. | |
|  |  | Razvija odgovornost za pravilno izročitev pošiljke naslovniku. Razvija odgovornost za pravočasno izvrševanje zakonsko predpisanih rokov. | |
| XIII. Pošiljateljeva razpoložba, naslovnikovo naročilo: | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija odgovornost za natančno in skrbno izvrševanje pošiljateljevih ali naslovnikovih zahtev. | |
| XIV. Poškodovane pošiljke | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost skupinskega dela pri postopkih s poškodovano pošiljko. | |
| XV. Poizvedovanje po pošiljki | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija sposobnost pravilnega komuniciranja z uporabniki. | |
| XVI. Odgovornost za poštne pošiljke | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija strokovno in delovno odgovornost. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanje tega predmeta je povezano s premetom: gospodarsko poslovanje.
Konkretno:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Gospodarsko poslovanje |  |