Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK (IS)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
EKONOMIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| Letnik | Oblike izobraževalnega dela | ||
| 
 | Teorija (ur) | Vaje (ur) | Skupaj (ur) | 
| 1. | 
 | ||
| 2. | 
 | ||
| 3. | 70 | 70 | |
| 4. | 68 | 68 | |
| skupaj | 138 | 
 | 138 | 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
3. letnik
| INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| I. TEMELJI EKONOMIJE | |||
| EKONOMSKI PROBLEM | Dijak | Dijak | |
|  |  | Razvija analitično mišljenje. Razvija občutek za interpretacijo abstraktnih pojmov z ekonomskega področja. Razume družbene posledice redkosti dobrin (virov). | |
| GOSPODARSKA DEJAVNOST IN POSAMEZNIK | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Pridobi občutek za varčnost, gospodarnost in skrbnost Razvije občutek odgovornega in premišljenega ravnanja Uri se v sposobnosti reševanja problemov | |
| PRODUKCIJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija analitično mišljenje. Uzavešča relacijo: posameznik - podjetje – družba. Dvig motivacije za graditev delovne kariere. Zave se nujnosti ekonomičnega ravnanja z resursi (varčnost). Zave se pomena stroškov za producenta. | Priporočljiv ogled podjetja. | 
| TRG IN KONKURENCA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija občutek za pojasnjevanje abstraktnih ekonomskih pojavov. Razvija zrelost pri sprejemanju odločitev. Razvije analitično mišljenje. | |
|  |  | ||
|  |  | ||
| RAZDELITEV | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razume pomembnost razdelitve v družbi. Zave se pomena izobrazbe. Uzavešča relacijo: sindikati – mezde, zaposlovanje. Se zave pomena delovanja trga prihrankov. | |
| POTROŠNJA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razume nujnost skupne in splošne potrošnje. | |
| DENAR IN KREDIT | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija čut za vrednotenje denarja. | |
| MAKROEKONOMSKO RAVNOTEŽJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razume prehod od posameznih enot na agregatne količine. Se zave pomena merjenja rezultatov gospodarjenja na nacionalni ravni. | 
 | 
| Spozna razlike v ravnanju skupin prebivalstva pri potrošnji in varčevanju. | 
4. letnik
| INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE | FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | 
| II. SODOBNO TRŽNO GOSPODARSTVO | 
 | 
 | 
 | 
| LASTNINSKA STRUKTURA | Dijak | Dijak | 
 | 
|  |  | Zave se pomena prevzemanja odgovornosti in tveganja Poveže lastnino z aktivnim podjetniškim delovanjem. | |
| TRŽNA STRUKTURA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se pomena podjetništva za razvoj gospodarstva. Razume posebnosti delovanja »naravnih« monopolov. | |
| VLOGA DRŽAVE V SODOBNEM GOSPODARSTVU | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija občutek za socialno pravičnost. Razvija čut odgovornosti za okolje. | |
| MEDNARODNI EKONOMSKI ODNOSI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Spozna pomen vključevanja gospodarstva v mednarodne tokove. | |
| III. SLOVENSKO GOSPODARSTVO | 
 | 
 | 
 | 
| DEJAVNIKI GOSPODARSKE RASTI SLOVENIJE | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Zave se soodgovornosti pri ustvarjanju gospodarske blaginje. Razvija čut za delovno in poklicno odgovornost. Razvija čut za okolje in pozitiven odnos do naravnega bogastva. | |
| BRUTO DRUŽBENI PRODUKT IN UPORABA V SLOVENIJI | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Se zave pomena dohodka posameznika za njegov osebni standard. Razvija občutek za varčnost. Razvija občutek za solidarnost in toleranco. Se zave pomena ekonomskih povezav s svetom. Spozna pomen mednarodnih povezav in finančnih tokov. | |
| EKONOMSKA POLITIKA | 
 | 
 | 
 | 
|  |  | Razvija analitično mišljenje. Razvija občutek za finančne tokove znotraj narodnega gospodarstva. Se zave pomena prerazdelitve dohodka. | Iz časopisa zna izbrati članke, ki se nanašajo na ekonomsko politiko. | 
| SLOVENIJA IN EU |  | Spozna pomen vključevanja Slovenije v mednarodne gospodarske tokove. | 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
| Znanja | Povezava s predmetom | |
| 
 | Predmet | Znanja | 
|  | Gospodarsko poslovanje |  | 
|  | Poslovna matematika in statistika |  |