Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK (IS)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
KEMIJA IN POZNAVANJE BLAGA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
63 |
7 |
70 |
2. |
63 |
7 |
70 |
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
126 |
14 |
140 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
I. GRADNIKI SNOVI |
|
|
|
1. Zgradba atoma in periodni sistem |
|||
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija sposobnost primerjave. Razvija sposobnost oblikovanja zaključkov. |
Uporaba periodna sistema v tabelarični in računalniški obliki. Uporaba preglednic velikosti atomov in ionov elementov. Slike atomov (STM). Uporaba multimedijskih enot in medmrežja. |
2. Povezovanje gradnikov |
3. |
4. |
5. |
Kemijska vez |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in primerjave. Razvija natančnost. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. |
Demonstracijski eksperimenti: 1. Lastnosti ionskih in molekulskih snovi: raztapljanje v vodi, tališče Vaja: Lastnosti ionskih in molekulskih snovi: primerjava lastnosti natrijevega klorida, kremena, saharoze in voska (2 uri) Uporaba modelov (NaCl, diamant). Uporaba medmrežja. |
Molekulske vezi |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in primerjave. Razvija natančnost in zanesljivost. razvija sposobnost oblikovanja lastnih zaključkov. |
Uporaba modelov: 1. Molekulski kristal joda ali ogljikovega dioksida 2. Model za prikaz vodikovih vezi v vodi. Demonstracijski eksperimenti: 1. Amoniakov vodnjak 2. Tališča izbranih snovi. Uporaba medmrežja. |
II. SPREMEMBE |
|
|
|
Energijske spremembe |
|
|
|
Kemijska reakcija kot energijska sprememba |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. Osvaja strokovnost. Razvija delovno disciplino. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. |
Demonstracijski eksperimenti: 1. Eksotermna reakcija: CaO v H2O 2. Endotermna reakcija: NH4 Cl in Ba(OH)2 Vaja: 1. Entalpija reakcije med Zn in vodno raztopino bakrovega(II) sulfata ali 2. Sežigna entalpija etanola (1ura). |
Potek kemijskih reakcij |
|
|
|
Hitrost kemijskih reakcij |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija delovno disciplino. Razvija sposobnost opazovanja in primerjave. Razvija sposobnost oblikovanja zaključkov. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. |
Demonstracijski eksperimenti: 1. Homogena kataliza: reakcija med NaOOC-COONa in KMnO4 v prisotnosti MnSO4 kot katalizatorja. 2. Heterogena kataliza: razpad H2O2 v prisotnosti MnO2 kot katalizatorja. Vaja: 1. Vpliv koncentracije in temperature na hitrost reakcije med natrijevim tiosulfatom in klorovodikovo kislino. |
Ravnotežja v vodnih raztopinah |
|
|
|
Kisline, baze, soli |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovnost. Razvija delovno disciplino. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. Razvija odgovoren odnos do okolja. |
Demonstracije in eksperimenti: 1. Primeri kislin, raztapljanje v vodi, merjenje pH 2. Primeri baz , merjenje pH 3. Indikatorji, pH meter. Vaja: 1. Reakcije med kislinami in bazami - titracija ali 2. Hidroliza soli, merjenje pH (2 uri) 3. Ionske reakcije (1ura). |
Redoks reakcije |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. Razvija delovno disciplino. Razvija sposobnost opazovanja in primerjave. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. |
Demonstracijski eksperimenti: 1. Oksidativna in reduktivna razgradnja organskih spojin 2. Oksidacija etanola (Alkotest) Vaja: 1. Raztapljanje kovin v HCl 2. Priprava in merjenje napetosti Danielovega galvanskega člena 3. Elektroliza vode (1ura). Učni filmi: |
2. LETNIK
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
III. ELEMENTI V PERIODNEM SISTEMU |
|||
1. Področja v periodnem sistemu |
|||
|
|
Razvija natančnost. Razvija sposobnost primerjave. Razvija sposobnost oblikovanja zaključkov. |
Uporaba periodnega sistema v tabelarični in računalniški obliki. Uporaba medmrežja. |
2. Nekovine |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovnost. Razvija delovno disciplino. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. Razvija odgovoren odnos do okolja. |
Demonstracijski eksperimenti: 1. Lastnosti izbranih nekovin in njihovih spojin. |
3. Kovine |
|||
|
|
Osvaja strokovnost. Razvija natančnost. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. Razvija odgovoren odnos do okolja. |
Demonstracije in eksperimenti : 1. Lastnosti izbranih kovin. Vaja: 1. Določanje trdote različnih vzorcev vode (2 uri). Uporaba medmrežja: 1. Novo odkriti elementi. |
IV. POMEN IN VLOGA ORGANSKIH SPOJIN |
|
|
|
1. Ogljikovodiki in derivati |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovnost. Razvija varčnost in ekonomičnost. Razvija skrb za varovanje okolja. |
Demonstracije: Vaja: 1. Kreking ogljikovodikov ali 2. Ogljikovodiki kot topila (2uri) Referati: Ogled učnih filmov: 1. Predelava zemeljskega olja 2. Alternativni viri energije 3. Recikliranje in prihranki energije. Multimedijske predstavitve. Uporaba medmrežja. |
2. Lipidi in površinsko aktivna sredstva |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovnost. Razvija delovno disciplino. Razvija zdrave prehrambene navade. Razvija ustrezen odnos do higiene. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. Razvija odgovoren odnos do okolja. |
Ogled učnih filmov: 1. Tenzidi 2. Kemija čistil. Demonstracija: Vaja: 1. Kuhanje mila (1 ura) Uporaba medmrežja: Modeli lipidnih molekul in celične membrane. |
3. Ogljikovi hidrati in proteini |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovnost. Razvija sposobnost opazovanja in primerjave. Razvija spretnosti za varno eksperimentalno delo. Razvija ustrezen odnos do zdrave prehrane. Razvija odgovoren odnos do okolja. |
Demonstracijski eksperimenti: 1. Dokazne reakcije za ogljikove hidrate 2. Dokazne reakcije za aminokisline, in peptide. Vaja: 1. Kislinska in encimska hidroliza škroba in beljakovin (2 uri). Uporaba modelov aminokislin. Uporaba baz podatkov in medmrežja. Multimedijske predstavitve. |
V. OSNOVE POZNAVANJA BLAGA |
|
|
|
1. Blago |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija ekonomičnost. |
|
2. Standardi in standardizacija |
|||
|
|
Osvaja strokovnost. Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija sposobnost reševanja konfliktov. Razvija poslovni odnos. Razvija poklicno odgovornost. |
Referat: 1. Pomen standardizacije Vaja: 1. Iz zbranih člankov, Sporočil, Kataloga SIST ugotavlja in primerja strukturo posameznih standardov 2. Zbere konkretne vzorce listin, jih pregleda, primerja ter izpolni. |
3. Kakovost blaga |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija pošten odnos do poslovnega partnerja. Osvaja poklicno etiko. Razvija poklicno odgovornost. |
Vaja: 1. Jemanje vzorca in sestava zapisnika (izbere učitelj). |
4. Sistematizacija blaga |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost. Razvija strokovno in poklicno odgovornost. Razvija poslovnost in ekonomičnost. |
Vaja: 1. Pregled nomenklatur. |
5. Embalaža in pakiranje |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaja: 1. Prepoznavanje embalažnih materialov in različnih oblik embalaže Uporaba medmrežja. |
|
|
Razvija varčnost in ekonomičnost. Pozna pomen napredka znanosti in tehnike. Razvija ustrezen odnos do okolja in osebno odgovornost. |
Referat: 1. Embalaža in okolje 2. Zbiranje in recikliranje odpadne embalaže 3. Varčevanje z embalažnimi materiali. |
6. Blagovne skupine |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in sistematičnost. Razvija strokovnost. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Biologija |
|
|
Ekonomija Geografija Biologija |
|
|
Gospodarsko poslovanje |
|
Vse ostale informacije o izvedbi kataloga znanj iz kemijskih vsebin iz 1. in 2. letnika so v KATALOGU ZA KEMIJO - 140 ur (Srednje strokovno izobraževanje).