Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK (IS)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
UPRAVNO POSLOVANJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
140 |
140 |
|
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
208 |
|
208 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJ |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija delovno odgovornost, natančnost, zanesljivost in ažurnost. |
Vaja: dijaki si v uradnih listih in drugih predpisih znajo poiskati predpise, ki urejajo pravila pisarniškega poslovanja. |
|
|
Se začenja zavedati pripadnosti poklicu, za katerega se usposablja. |
Obisk upravne enote, ogled napisnih tabel. |
|
|
Razvija poklicno identiteto in etiko, razvija ustvarjalnost in samoiniciativnost. navaja se na skupinsko delo ter se začne zavedati odnosa do poslovnih skrivnosti. |
|
|
|
Opazuje notranjo urejenost prostorov, pridobiva občutek za estetski videz in funkcionalno namestitev opreme. |
Priporočljivo je, da dijaki obiščejo sejem pisarniške opreme, različne trgovine s pohištvom in si ustvarjajo prospektoteko pisarniške opreme. |
|
|
Se zaveda pomena urejene dokumentacije za sprejem dobrih poslovnih odločitev. |
Vaja: izpolnjevanje obrazcev in uporaba pečatov, žigov in štampiljk. |
|
|
Si privzgaja delovno odgovornost, natančnost, zanesljivost in ažurnost. Se zaveda medsebojne povezanosti med strokovnimi in pisarniškimi delavci. |
Vaja: Ogled uporabe frankirnega stroja. |
|
|
Razvija natančnost in smisel za urejeno dokumentacijo. |
Vaja: razvršča dokumente. |
|
|
Razvija sposobnost za vsebinsko urejanje pisnih informacij. |
Vaja: uporaba klasifikacijskega načrta, ki velja v državni upravi. |
|
|
Razvija sposobnost za vsebinsko urejanje pisnih informacij. |
Vaja: Izpolnjevanje: |
|
|
Razvija odgovornost do dela, natančnost in ažurnost. |
Vaja v izpolnjevanju posebnih evidenc. |
|
|
Razvija sposobnost za pravilno oblikovanje dopisov. |
Vaja v izdelavi poslovnega pisma in odločbe. |
|
|
Razvija smisel za natančnost, urejenost, ekspeditivnost,. |
Obisk pisarne. |
|
|
Razvija smisel za natančnost, urejenost, ekspeditivnost ter se zaveda strokovne in poklicne odgovornosti za ohranjanje informacij. |
Obisk v zgodovinskem arhivu. |
|
|
Se zaveda specifične poklicne odgovornosti pri delu na sodišču. |
Obisk sodišča. |
|
|
Se zaveda specifične poklicne odgovornosti pri delu notarja. |
Skupina dijakov pripravi referat o obisku pri notarju, ki ga predstavi v razredu. |
|
|
Se zaveda potrebe po natančnosti, zanesljivosti in ekspeditivnosti. |
Vaja: dijaki si ogledajo katastrski načrt, topografsko karto, posestni list, kopijo katastrskega načrta. |
|
|
Se zaveda potrebe po natančnosti, zanesljivosti in ekspeditivnosti ter specifične poklicne odgovornosti pri delu na sodišču. |
Obisk zemljiške knjige na okrajnem sodišču ter vpogled v popisni, lastninski in bremenski list. |
|
|
Se zaveda potrebe po natančnosti, zanesljivosti in ekspeditivnosti ter specifične poklicne odgovornosti pri delu v državni upravi in na sodišču. |
4. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJ |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost racionalnega razmišljanja in ekonomičnega trošenja sredstev za nakup nove pisarniške opreme in mehanizacije. |
Vaja v diktiranju in prepisovanju posnetih besedil, fotokopiranje, ogled mikrofilmanja z uporabo mikrofilmskega čitalca. Pošiljanje sporočil po faksu in elektronski pošti. |
|
|
Razvija inovativnost ob predhodnem poznavanju načel pisarniškega poslovanja. |
Vaja v proučevanju primera iz poslovanja državne uprave. |
|
|
Se zaveda strokovne odgovornosti, natančnosti in smisla za red. |
Obisk v šolski knjižnici. |
|
|
Se zaveda pomena hitrih in kvalitetnih informacij o dokumentih. |
Priporočljiv je obisk indok centra. |
|
|
Osvaja sposobnost komuniciranja s strankami ob urejanju njihovih zahtevkov in reševanja morebitnih konfliktov. |
Obisk matičnega urada |
|
|
Občuti pripadnosti firmi, skrbnost za pravočasno in sprotno reševanje zadev, četudi nadrejeni delavec ni vedno prisoten. Se zaveda, da se je potrebno nenehno dodatno izpopolnjevati. Se zaveda pomena samoiniciativnosti, praktičnosti, ustvarjalnosti. Osvaja sposobnost komuniciranja; Si privzgaja smisel za aktivno poslušanje, čuti osebno in poklicno odgovornost. |
Obisk v tajništvu. |
|
|
Se zaveda delovne in strokovne odgovornosti ter doslednega spoštovanja načela molčečnosti. |
Vaja: sestavljanje rednega zapisnika. |
|
|
Se navaja na delo z ljudmi. Se zaveda potrebe po poznavanju in upoštevanju določil kodeksa omike tajnic in poslovnih sekretark. Se zaveda pomena varovanja osebnih podatkov o zaposlenih. |
Vaja v izpolnjevanju obrazcev s področja kadrovske evidence. |
|
|
Zna oceniti, kdaj se izplača neki postopek poenostaviti z obrazci. Razvija natančnost, ustvarjalnost, inovativnost. |
Vaja: priprava obrazca. |
|
|
Nenehno razvija smisel za urejenost in preglednost dokumentarnega gradiva. Se zaveda pomena ekspeditivnosti in ustvarjalnosti. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanje tega predmeta nadgrajujeta znanja predmetov: gospodarsko poslovanje in upravno poslovanje.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Poslovna informatika Pravo |
|
|
Pravo |
|
|
Poslovna informatika |
|