Izobraževalni program: EKONOMSKI TEHNIK (IS)
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
POŠTNI PROMET
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
70 |
70 |
|
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
138 |
|
138 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
3.letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
I. Vloga in pomen poštnega prometa |
Dijak |
Dijak |
|
Naloge in značilnosti poštnega prometa |
|||
|
|
Zaveda se pomena dejavnosti poštnega prometa. |
|
Razvoj poštnega prometa |
|
|
|
|
|
Razvija oseben odnos do zgodovinskega razvoja poštnega prometa. |
|
Poštna znamka in njena uporaba |
|
|
|
|
|
Dijaki, ki zbirajo poštne znamke in razglednice pripravijo kratko predstavitev. |
|
Poštna reforma Rowlanda Hilla |
|
|
|
|
|
||
II. Normativna urejenost poštnega prometa |
|
|
|
Normativni akti v poštnem prometu |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena normativne urejenosti poštnega prometa. |
|
III. Poštno omrežje |
|
|
|
Enote in naprave poštnega omrežja |
|
|
|
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti. Vzpostavlja strokovne stike z uporabniki. |
Ogled poštne enote. |
Razvija sposobnost za komuniciranje. |
|||
IV. Poštne storitve |
|
|
|
Navadne pošiljke |
|
|
|
|
|
||
Knjižene pošiljke |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost glede pravilnega ravnanja s pošiljkami. Razvija sposobnost pravilne presoje uporabe ustrezne pošiljke, glede na vsebino,ki se pošilja. Razvija vestnost in zanesljivost pri delu. |
|
V. Posebne poštne storitve |
|
|
|
Dopolnilne poštne storitve |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost pravilne uporabe posamezne storitve. |
|
VI. Plačevanje poštnih storitev |
|
|
|
Ceniki poštnih storitev |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost do pravilnega zaračunavanja cen posameznih storitev. |
|
VII. Sprejem poštnih pošiljk |
|
|
|
Sprejem navadnih pošiljk |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za natančno in skrbno delo. Razvija občutek odgovornosti za pravilno izvedbo postopkov pri |
|
sprejemu pošiljk. |
|||
Sprejem knjiženih pošiljk |
|
|
|
|
|
Razvija prijazen odnos do uporabnikov. Razvija sposobnost komuniciranja. |
|
VIII. Odprava pošiljk |
|
|
|
Vrste sklepov |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, vestnost in zanesljivost pri odpravi pošiljk. |
4. letnik
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
IX. Prevoz poštnih pošiljk |
Dijak |
Dijak |
|
Organizacija prevoza pošiljk: |
|
|
|
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti pri organizaciji prevoza pošiljk. |
Ogled poštnega centra. |
X. Prispetje pošiljk |
|
|
|
Prevzem sklepov |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za natančnost pri delu. Razvija sposobnost samostojnega odločanja pri ugotovljenih nepravilnostih pri prevzemu pošiljk. |
|
XI. Priprava pošiljk za vročitev |
|
|
|
Priprava navadnih pošiljk za vročitev |
|
|
|
|
|
Razvija organizacijske sposobnosti pri pripravi navadnih in knjiženih pošiljk. Razvija odgovornost za pravilno in pravočasno izvedbo postopkov. |
|
XII. Dostava pošiljk in izročitev pošiljk |
|
|
|
|
|
Razvija čut odgovornosti za pravilno vročitev pošiljke naslovniku. |
|
|
|
Razvija odgovornost za pravilno izročitev pošiljke naslovniku. Razvija odgovornost za pravočasno izvrševanje zakonsko predpisanih rokov. |
|
XIII. Pošiljateljeva razpoložba, naslovnikovo naročilo: |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za natančno in skrbno izvrševanje pošiljateljevih ali naslovnikovih zahtev. |
|
XIV. Poškodovane pošiljke |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost skupinskega dela pri postopkih s poškodovano pošiljko. |
|
XV. Poizvedovanje po pošiljki |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost pravilnega komuniciranja z uporabniki. |
|
XVI. Odgovornost za poštne pošiljke |
|
|
|
|
|
Razvija strokovno in delovno odgovornost. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Znanje tega predmeta je povezano s premetom: gospodarsko poslovanje.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Gospodarsko poslovanje |
|