INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
|
Dijak
|
Dijak
|
|
Proizvodnja električne energije:
-
vrste energij,
-
hidroelektrarne,
-
termoelektrarne in te-toplarne,
-
jedrske elektrarne,
-
plinske elektrarne,
-
alternativni viri energije.
|
-
Razlikuje in zna razložiti vrste energij;
-
pozna vrste elektrarn, njihove sestavne dele, osnovne principe delovanj ter njihov vpliv za elektroenergetski sistem;
-
informativno spozna plinske, plinsko-parne in dizelske elektrarne;
-
zna predstaviti aktualne alternativne vire energije v Sloveniji;
-
razume pomen varčevanja z električno energijo;
-
zna pokazati na ekološko problematiko pri proizvodnji električne energije;
-
na podlagi tehnoloških shem elektrarn pridobi znanje o sistemskem pristopu k dani problematiki.
|
-
Razvija sposobnost logičnega in sistemskega razmišljanja, kritičnosti ter urejanja novih informacij;
-
razvija pravilen odnos do varčne rabe električne energije in do čistega okolja;
-
pri izdelavi seminarske naloge osvaja spretnosti in tolerantnost za delo v skupini ter odgovornost za uspeh.
|
-
Ekskurzija – ogled termoelektrarne in hidroelektrarne,
-
računanje porabe premoga in emisij za kWh,
-
seminarsko delo.
|
Električna omrežja:
-
zgodovina in delitev električnih omrežij,
-
prenos in distribucija električne energije,
-
nadzemna omrežja,
-
kabelska omrežja,
-
prostozračna kabelska omrežja,
-
prenapetosti,
-
korona in kožni pojav,
-
priključki na elektroenergetski sistem.
|
-
Pozna zgodovino razvoja električnih omrežij in njihovo delitev;
-
razlikuje prenos električne energije z enosmernim in izmeničnim tokom;
-
prepozna sestavne dele nadzemnih omrežij(vodniki, izolatorji in načini pritrjevanje le-teh in podpore) in zna razložiti njihovo funkcijo;
-
prepozna sestavne dele kabelskih omrežij in zna opisati kable, delitev kablov s poudarkom na kablih s termoplastično izolacijo in njihovo polaganje;
-
pozna SKS kable in njihovo področje uporabe;
-
razume problematiko prenapetosti in zna razložiti principe in vrste prenapetostnih zaščit ter njihovih simbolov;
-
pozna pojav korone in kožnega pojava ter njune posledice;
-
razlikuje različne priključke na elektroenergetski sistem;
-
pozna pomen elektroenergetskega soglasja.
|
-
Primerja pridobljena znanja z opazovanjem v realnem okolju;
-
razvija motivacijo za odkrivanje novih informacij iz prospektov proizvajalcev za opremo za omrežja in iz medijev;
-
razvija delovne navade in motivacijo za usposabljanje in poglobljeno spremljanje strokovnega področja.
|
-
Ogled filmov o električnih omrežjih,
-
opazovanje obravnavanih elementov v vsakdanjem življenju.
|
Gradniki transformatorskih postaj:
-
vrste transformatorskih postaj,
-
visokonapetostna in nizkonapetostna stikalna tehnika,
-
zbiralke,
-
meritve v transformatorskih postajah,
-
zaščita vodov in naprav.
|
-
Zna narisati osnovno shemo transformatorske postaje in našteti njene osnovne gradnike;
-
pozna osnovni princip prenosa in razdeljevanje električne energije;
-
zna razložiti problematiko stikalnih manipulacij;
-
zna pojasniti izvedbo, zgradbo, delovanje in uporabo odklopnika, ločilnika in odklopnega ločilnika;
-
pozna simbole visokonapetostnih stikal in zna ločevati posamezna stikala;
-
razlikuje izvedbe in sisteme zbiralk ter njihovo uporabo;
-
na podlagi poznavanja zbiralk in simbolov stikalnih naprav zna narisati preproste enočrtne (enopolne) sheme;
-
zna pojasniti uporabo merilnih transformatorjev pri meritvah (I, U, P, W – merilna garnitura) in pri zaščiti;
-
pozna pomen zaščite s poudarkom na zaščiti nizko- in srednjenapetostnih vodov in naprav.
|
-
Pridobiva sposobnost opazovanja in prepoznavanja elementov;
-
zaveda se zahtevnosti nekaterih problemov in interdisciplinarnega pristopa pri iskanju rešitev;
-
zna pridobivati podatke iz različnega prospektnega materiala in ostalih medijev proizvajalcev opreme električnih omrežij;
-
razvija sistem previdnosti za delo z visokonapetostnimi napravami z upoštevanjem standardov in predpisov;
-
zaveda se nevarnosti zaradi izrednih razmer in zna vključevati dodatno mero previdnosti;
-
spoznava pomen sprotnega učenja.
|
-
Ogled filma
-
uporaba interneta,
-
pregled in primerjava informacij v katalogih proizvajalcev električne opreme.
|
INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
|
Dijak:
|
Dijak
|
|
Transformatorske postaje:
-
distribucijske transformatorske postaje,
-
razdelilne transformatorske postaje v distribuciji in prenosu električne energije,
-
ozemljitve v transformatorskih postajah,
-
zaščite v transformatorskih postajah.
|
-
zna narisati enopolno shemo jamborske transformatorske postaje in jo podrobno opisati;
-
pozna sestavne dele kabelske transformatorske postaje, vlogo ter vrste stikalnih celic;
-
zna narisati enopolno shemo kabelske transformatorske postaje;
-
pozna sestavne dele visokonapetostnega in srednjenapetostnega stikališča razdelilne transformatorske postaje v distribuciji;
-
zna predstaviti položaj RTP v razdelilnem omrežju;
-
pozna izvedbe ozemljitev distribucijskih TP in loči njihovo uporabo;
-
zna našteti in opisati osnovne zaščite v transformatorskih postajah.
|
-
Skrbi za povezovanje predhodnih znanj z novimi trendi ter se zavzema za sprotno odpravljanje nelogičnosti ali neskladja;
-
sprejema poenostavitve zaradi boljše preglednosti in večje učinkovitosti dela;
-
trudi se za urejanje lastnih predstav in razmišljanj;
-
zaveda se pomena previdnosti pri delu na električnih napravah;
-
z vestnim delom, rednim preverjanjem rešitev ali odločitev, spoštovanjem predpisov in sistematiko pri delu povečuje zanesljivost dela;
-
zanima se za razvojne trende pri gradnji TP;
-
vključuje se v skupinsko delo pri izdelavi seminarskih nalog s ciljem iskanja najboljših in preverjenih rešitev.
|
-
Ogled transformatorske postaje,
-
opazovanje transformatorskih postaj v bližnji okolici,
-
seminarsko delo.
|
Zagotavljanje varnosti za delo na elektroenergetskih napravah:
-
dokumentacija za delo na elektroenergetskih napravah,
-
v pravila za varnost pri delu,
-
zaščitna sredstva.
|
-
razume pomen dokumentov za delo na elektroenergetskih napravah in zaščitnih sredstvih,
-
zna našteti in razložiti pet varnostnih pravil in njihovo uporabo,
-
zna razložiti uporabo zaščitnih sredstev.
|
-
Pridobiva zavest o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega znanja s področja elektroenergetike.
|
-
Prikaz nesreč ob slikovnem gradivu pri delu na elektroenergetskih omrežjih pri neupoštevanju varstvenih pravil.
|
Elektriško gospodarstvo:
-
organiziranost elektrogospodarstva,
-
kakovost električne energije,
-
diagrami proizvodnje in obremenitve,
-
tarifne postavke,
-
upravičeni in tarifni odjemalci,
-
izračun cene električne energije tarifnih odjemalcev.
|
-
pozna vlogo elektrarn, ELES-a in distributivnih podjetij pri proizvodnji in prenosu električne energije,
-
pozna merila kakovosti za kvalitetno dobavo električne energije,
-
ločuje med upravičenimi in tarifnimi odjemalci na podlagi poznavanja tarifnega pravilnika in energetskega zakona,
-
razume pomen učinkovite rabe električne energije,
-
zna izračunati ceno električne energije za tarifne odjemalce.
|
-
Razume sistemsko ureditev elektroenergetskega sistema Slovenije;
-
oblikuje pozitiven odnos do pomena kvalitetne električne energije;
-
zaveda se razmerij med prodajalci in kupci električne energije;
-
razume pomen zanesljivosti dobave električne energije s stališča preprečevanja gospodarskih škod v industriji;
-
pridobiva občutek za skupinsko in projektno delo.
|
-
Računanje porabe električne energije in njena optimizacija,
-
predstavitev in ogled centra vodenja,
-
seminarsko delo.
|
Dimenzioniranje električnih omrežij:
-
splošno o dimenzioniranju,
-
parametri vodov,
-
dimenzioniranje izmeničnih vodov na padec napetosti,
-
mehansko dimenzioniranje vodov z uporabo povesnih tabel,
-
kratki stiki,
-
dimenzioniranje zbiralk,
-
izbor stikalnih naprav.
|
-
pozna pomen in vrste dimenzioniranj;
-
zna analiziarti vplive na parametre vodov;
-
spozna nadomestne sheme vodov s kazalčnim diagramom;
-
zna dimenzionirati enofazni in trifazni izmenični nizkonapetostni vod na padec napetosti brez in z upoštevanjem induktivnosti voda;
-
zna izračunati ustrezen presek voda na podlagi dovoljenega padca napetosti in podane obremenitve za enostransko napajan vod in vod z odcepom;
-
pozna dvostransko napajan vod in zankasta omrežja;
-
zna odčitavati povesne tabele za mehansko dimenzioniranje vodov in pozna njihov pomen;
-
razume fizikalno sliko nastanka kratkega stika na sponkah sinhronskega generatorja in zna narisati časovni potek ter definirati komponente tokov;
-
zna računati tokove kratkih stikov v nizkonapetostnih
(I'' k ) in srednjenapetostnih omrežjih (I'' k, Iku, Ief, Iodk, Iktr na podlagi poznavanja moči tuje mreže (S'' k);
-
pozna postopek dimenzioniranja zbiralk.
|
-
Izoblikuje realno predstavo o električnih omrežjih na osnovi podatkov o ohmski in induktivni upornosti vodov iz tabel;
-
nauči se uporabljati elektrotehniške priročnike kot najpogostejšo literaturo za zanesljivejše delo in preverjanje rešitev;
-
osvaja računske spretnosti;
-
kritično ocenjuje in preverja izračunane vrednosti ter poskuša ustvariti realni sistem (realne vrednosti, kot se pojavljajo v praksi);
-
zaveda se pomena rezultatov izračunov;
-
oblikuje pozitiven odnos in solidarnost do sošolcev.
|
-
Računanje preprostih konkretnih primerov iz prakse z realnimi vrednostmi veličin.
|
Gradnja in organizacija del na elektroenergetskih napravah:
-
pridobivanje dokumentacije,
-
projektna dokumentacija,
-
potek izgradnje elektroenergetskih naprav,
-
obratovanje in vzdrževanje elektroenergetskih naprav.
|
-
na podlagi primera (gradnja podeželske transformatorske postaje in priključnega voda) spozna in zna predstaviti vse potrebne postopke od ideje do rednega obratovanja;
-
pozna tehnične predpise, ki določajo termine in postopke vzdrževanja.
|
-
Zaveda se pomena dokumentacije za delo;
-
pozna pomen udeležencev na izvajanje in spremljanje postopka gradnje ter njihov vpliv na kakovost;
-
zaveda se potrebe po vzdrževanju elektroenergetskih naprav.
|
-
Predstavitev projektne dokumentacije za konkreten primer,
-
ogled filma.
|
Avtomatizacija elektroenergetskih objektov:
-
naprave za avtomatizacijo,
-
daljinsko vodenje in nadzor elektroenergetskega sistema.
|
-
spozna sodobne principe avtomatizacije elektroenergetskih naprav (daljinsko upravljanje in uporabo računalniške tehnologije).
|
-
Zaveda se pomena avtomatizacije za zanesljivo delovanje sistema.
|
-
Strokovna ekskurzija,
-
ogled filma.
|