Izobraževalni program: FRAMACEVTSKI TEHNIK
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
FARMACEVTSKA TEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
35 |
105 |
3. |
105 |
105 |
|
4. |
102 |
102 |
|
skupaj |
277 |
35 |
312 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
2. letnik
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Uvod v farmacevtsko dejavnost |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se pomena varstva pri delu. Zave se pomena čistoče pri delu. Razvija čut za poklicno odgovornost. |
Ogled laboratorija, aparatur in sistema razporeditve substanc, napišejo vzorec vodenja laboratorijskega dnevnika. Vaja: skiciranje osnovnega laboratorijskega inventarja. |
Farmacevtsko tehnološki postopki |
|
|
|
Tehtanje |
|
|
|
|
|
Razvije skrb za natančno izvajanje tehnoloških postopkov. |
Vaja: tehtanje na različnih vrstah tehtnic. |
Drobljenje in sejanje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za prenos teorije v prakso. |
Vaja: |
Gostota tekočin, ter gostota in površina trdnih snovi |
|
|
|
|
|
Razvije čut z natančnost in odgovornost. |
Vaja: |
Mešanje trdnih, poltrdnih snovi in tekočin ter homogeniziranje |
|
|
|
|
|
Zave se pomena velikosti delcev za oblikovanje homogenih izdelkov in posledično uporabo in učinkovitost izdelkov. |
Vaja: določanje nasipne in zbite gostote trdne snovi. |
Segrevanje in hlajenje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za doslednost pri delu. |
Vaja: segrevanje in hlajenje. |
Ločevanje trdnega in tekočega |
|
|
|
|
|
||
Sušenje |
|
|
|
|
|
Vaja: določanje izgube pri sušenju in sušenje v sušilniku in eksikatorju. |
|
Čiščenje v farmacevtskem laboratoriju in industriji |
|
|
|
|
|
Vaja: čiščenje laboratorijskega pribora in naprav. |
|
Priprava vode za farmacevtske namene |
|
|
|
|
|
Zave se pomena kvalitete vode v farmacevtski industriji. |
Vaja: priprava vode za injekcije. |
Fizikalno-kemijske osnove oblikovanja zdravil |
|
|
|
|
|
Zave se pomena poznavanja lastnosti snovi za izdelavo kvalitetnih zdravilnih pripravkov. |
Vaja: |
Fizikalno-kemijske lastnosti raztopin |
|
|
|
|
|
Razvije občutek za uporabo teoretičnih znanj v praksi. Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. |
Določanje topnosti različnih substanc pri sobni temperaturi. Priprava raztopin različnih koncetracij. |
Zdravila – farmacevtske oblike |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena pravilnega poimenovanja zdravil. Zave se pomena pravilnega shranjevanja zdravil. Zave se pomena pravilnega označevanja zdravil. |
Identifikacija učinkovine in pomožne snovi v zdravilu. Obisk lekarne. |
|
|||
Strokovna literatura |
|
|
|
|
|
Zave se pomena uporabe strokovne literature. Zave se pomena nenehnega strokovnega izpopolnjevanja. |
Iskanje podatkov o zdravilih v strokovni farmacevtski literaturi. |
Zgodovina farmacije in razvoj oblikovanja zdravil |
|
|
|
|
|
Razvije komunikacijske spretnosti. |
|
|
|
Razvije občutek odgovornosti za svoje delo. Zave se pomena dpp za kvaliteto zdravilnih pripravkov. |
Popravljanje podatkov v skladu z dpp. |
Kakovost in stabilnost zdravil |
|
|
|
|
|
Dojame pomen stabilnosti zdravil. |
|
|
|
Zave se pomena biofarmacevtskih študij. |
3. letnik
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Recept |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se pomena pravilnega razumevanja recepta za pravilno izdelavo ali izdajo zdravila. |
|
Označevanje zdravil za izdajo |
|
|
|
|
|
Zave se pomena pravilnega označevanja pri izdajanju zdravil. Zave se pomena svetovanja pri izdajanju zdravil. |
|
Odmerjanje zdravil |
|
|
|
|
|
Zave se odgovornosti za kontrolo odmerkov pri izdajanju zdravil. |
|
Ovojnina |
|
|
|
|
|
Zave se pomena uporabe kvalitetne ovojnine za ohranjanje kvalitete zdravil. |
|
Inkompatibilnosti pri izdelavi in izdaji zdravil |
|
|
|
|
|
Zave se pomena opazovanja posledic kombiniranja substanc. |
Opazovanje fizikalne in kemijske inkompatibilnosti pri izdelavi zdravil. |
Računanje v farmaciji |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena pravilnega izračunavanja. Razvijajo sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja |
|
PLINASTE FARMACEVTSKE OBLIKE |
|
|
|
Pršila |
|
|
|
|
|
Se zave pomena kvalitete izdelkov za uporabo. |
|
TEKOČE FARMACEVTSKE OBLIKE |
|
|
|
Prave raztopine |
|
|
|
|
|
Razvija doslednost in odgovornost pri delu. Se zaveda pomena in posledic možnih napak. |
|
Koloidne disperzije |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost v procesu izdelave zdravilnih pripravkov. Razvija sposobnost abstraktnega razmišljanja. |
|
Grobo disperzni sistemi |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena čistoče pri izdelavi emulzij in suspenzij. Razvija osebno odgovornost v procesu izdelave zdrvilnih pripravkov. |
|
POLTRDNE OBLIKE ZDRAVIL |
|
|
|
Mazila |
|
|
|
|
|
Razvije čut za skrbno in natančno izvedbo tehnoloških postopkov. Se zaveda pomena čistoče naprav, prostorov in osebja pri izdelavi mazil. |
4. letnik
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
TRDNE FARMACEVTSKE OBLIKE |
Dijak |
Dijak |
|
Praški in posipala |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno odgovornost. Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. |
|
Zrnca |
|
|
|
|
|
Se zave prednosti zrnc pred praški. |
|
Pelete |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena razvoja novih zdravilnih oblik. |
|
Kapsule |
|
|
|
|
|
Razvija skrb za natančno odmerjanje učinkovine. |
|
Tablete |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena uporabe zaščitnih sredstev pri izdelavi tablet. Razvija občutek za nenehno izpopolnjevanje pri delu. |
|
Sladkorno in filmsko obložene tablete |
|
|
|
|
|
Zave se pomena delovnih izkušenj za izdelavo kvalitetnih zdravilnih pripravkov. |
|
Peroralne oblike s podaljšanim soroščanjem |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena razvoja novih zdravilnih oblik. |
|
Svečke in vagitoriji |
|
|
|
|
|
Se zave pomena natančnega in odgovornega dela pri izdelavi zdravilnih pripravkov. |
|
Sterilizacija |
|
|
|
|
|
Zave se pomena sterilizcije pri izdelavi sterilnih zdravilnih pripravkov. Razvija osebno odgovornost pri zagotavljanju sterilnosti. |
|
Sterilne farmacevtske oblike |
|
|
|
Farmacevtske oblike za oči |
|
|
|
|
|
Zave se pomena sterilizacije pri izdelavi sterilnih farmacevtskih oblik za oko. Razvija osebno odgovornost pri zagotavljanju sterilnosti in optimiranju fiziološke prenosljivosti pripravkov za oko. |
|
Parenteralne farmacevtske oblike |
|
|
|
|
|
Zave se pomena aseptičnega okolja pri izdelavi parenteralnih zdravilnih pripravkov Razvija osebno odgovornost pri zagotavljanju sterilnosti in optimiranju fiziološke prenosljivosti parenteralnih zdravilnih pripravkov |
|
Izvlečki iz drog |
|
|
|
|
|
Razvija čut za kvaliteto naravnih zdravilnih pripravkov. |
|
Novejše oblike zdravil |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za pomen razvijanja novih farmacevtskih oblik. |
|
Ekološki vidiki pri izdelavi zdravil |
|
|
|
|
|
Zave se pomena odgovornosti posameznika in skupine za varovanje okolja. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Farmacevtska kemija 3.letnik |
|
|
Kontrolne in analizne metode v farmaciji 3. letnik PP
Farmacevtska tehnologija |
|
|
Farmacevtska tehnologija 3. letnik Farmacevtska tehnologija 4. letnik |
|
|
Kemija 1. letnik |
|
|
Kemija 1. letnik |
|
|
Farmacevtska kemija 3. letnik |
|
|
Farmacevtska kemija 3. letnik |
|
|
Kontrolne in analizne metode v farmaciji 3. letnik |
|
|
Farmacevtska tehnologija 3. letnik |
|
|
Kontrolne in analizne metode v farmaciji 4. letnik |
|
|
PP
Farmacevtska tehnologija |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kemija 1. letnik |
|
|
Kemija 1. letnik |
|
|
Kemija 1. letnik PP
Farmacevtska tehnologija |
|
|
|
|
|
PP Farmacevtska tehnologija 3. letnik |
|
|
Biologija 2. letnik PP
Farmacevtska tehnologija |
|
|
PP
Farmacevtska tehnologija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Farmacevtska tehnologija 2. letnik |
|
|
PP
Farmacevtska tehnologija |
|
|
PP
Farmacevtska tehnologija MBE 2. letnik |
|
|
PP
Farmacevtska tehnologija |
|
|
Farmakognezija 3. letnik |
|
|
Biologija 3. letnik |
|