Izobraževalni program: FRAMACEVTSKI TEHNIK
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
FARMAKOGNOZIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
105 |
105 |
|
4. |
103 |
103 |
|
skupaj |
207 |
|
207 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
3. letnik - FARMAKOGNOZIJA
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Predstavitev farmakognozije |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena predmeta za delo v praksi, kar zanj pomeni motivacijo Razvija ustrezen odnos do narave. Se zave pomena strokovnega ravnanja z zdravilnimi rastlinami od gojenja ali nabiranja vse do shranjevanja. Se zave pomena natančnega vodenja dokumentacije o proizvodnji drog. |
Droge Ovojnina zdravil rastlinskega izvora. Prospekti in katalogi proizvajalcev in uvoznikov zdravil rastlinskega izvora. |
Strokovna literatura |
|
|
|
|
|
Se motivira za branje strokovne literature in jo sprejme kot del poklicnega dela. |
Strokovna literatura - sodeluje bibliotekar. |
Rastlinski organizmi |
|
|
|
Celica |
|
|
|
|
|
Se zave pomena rastlin v prehranjevalni verigi živih organizmov. Se zave pomena sekundarnih metabolitov za človeka. Se zave pomena varovanja okolja. |
|
Tkiva |
|
|
|
|
|
Se uri v opazovanju, opisovanju in skiciranju, Se zave pomena natančnosti pri delu. |
Rastlinski material |
Organi |
|
|
|
|
|
Se zave pomena natančnega opazovanja in opisovanja. Se uri v skiciranju. Razvija sposobnost logičnega razmišljanja, povezovanja znanja in sklepanja. |
Strokovna literatura |
Sistematika rastlin |
|
|
|
|
|
Se zave pomena raznolikosti živih bitij. Se zave pomena gliv za kroženje snovi v naravi. Se zave pomena lišajev za naselitev drugih vrst rastlin. Se zave pomena vodnih in kopenskih rastlin za živali in človeka. Se zave pomena varovanja okolja. Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. |
Strokovna literatura Herbarij Rastlinski material |
Droge |
|
|
|
Droge gliv |
|
|
|
|
|
Razvija komunikacijske sposobnosti. Se zave pomena pravilne uporabe strokovne terminologije. |
Strokovna literatura Herbarij Droge |
Droge rastlin |
|
|
|
|
|
Razvija kritičen odnos do informacij v literaturi. Se zave odgovornosti pri svetovanju. Dojame pomen nevarnosti zamenjave rastlinskih vrst. Se usposablja za svetovanje uporabe zdravilnih rastlin in zdravil rastlinskega izvora. |
Ovojnina zdravil rastlinskega izvora. Prospekti in katalogi proizvajalcev in uvoznikov zdravil rastlinskega izvora. |
Spozna droge kritosemenk |
|
Pravilno uporablja strokovne izraze, Se zave nevarnosti nekritične uporabe drog. |
|
Spozna podrazrede dvokaličnic |
|
|
|
|
|
Se zave pomena natančnega opazovanja. Aktivno sodeluje v razpravi in razvija komunikacijske sposobnosti. Razvija sposobnost logičnega razmišljanja, povezovanja znanja in sklepanja. Se motivira za uporabo strokovne literature. Se zave pomena znanja tujega jezika. |
|
Spozna podrazrede enokaličnic |
|||
Commelinidae Arecidae Liliidae |
|
Razvija kritičen odnos do podatkov v literaturi, Se usposablja za svetovanje. Razvija kritičen odnos do uporabe zdravilnih rastlin. Se zave pomena komunikacije med farmacevtskim tehnikom in pacientom. |
Strokovna literatura Herbarij Droge Ovojnina zdravil rastlinskega izvora. Prospekti in katalogi proizvajalcev in uvoznikov zdravil rastlinskega izvora. |
4. letnik
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Uvod v kemijo naravnih spojin |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena zdravilnih rastlin v preteklosti in sedanjosti. |
Plakat: osnovni pregled naravnih spojin. |
Vitamini in minerali |
|
|
|
|
|
Se zave pomena zdrave prehrane. Se usposablja za svetovanje o uporabi vitaminskih in mineralnih pripravkov. Pozna vlogo farmacevtskega tehnika pri svetovanju o uporabi vitaminov in mineralov. |
Register zdravil R Slovenije. Ovojnina vitaminskih in mineralnih pripravkov. Prospekti in katalogi proizvajalcev in uvoznikov vitaminskih in mineralnih pripravkov. |
Ogljikovi hidrati |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. Se zave pomena neprebavljivih ogljikovih hidratov v prehrani in terapiji debelosti. Se usposablja za svetovanje. Razvija komunikacijske sposobnosti. |
Referat: pomen ogljikovih hidratov v prehrani. Motnje v metabolizmu ogljikovih hidratov. Ovojnina zdravil rastlinskega izvora. Prospekti in katalogi zdravil rastlinskega izvora. |
Glikozidi |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. Se zaveda pomena individualnega doziranja kardiotoničnih glikozidov. |
Strokovna literatura Herbarij Droge |
|
|
Se usposablja za svetovanje. Razvija kritičen odnos do uporabe zdravilnih rastlin. Se zave pomena komunikacije med farmacevtskim teknikom in pacientom. Dojame pomen pravilnega shranjevanja drog. |
Ovojnina zdravil rastlinskega izvora. Prospekti in katalogi zdravil rastlinskega izvora. |
Lipidi |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. Se zave pomena pravilne prehrane za zdravje. Se usposablja za svetovanje. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Referat: pomen maščob v prehrani. Strokovna literatura Ovojnina zdravil rastlinskega izvora. Prospekti in katalogi zdravil rastlinskega izvora. |
Terpeni |
|
|
|
|
|
Se zave pomena pravilnega shranjevanja eteričnih olj. Razvija osebno odgovornost pri zagotavljanju kvalitete izdelka. Razvija sposobnost komuniciranja. Se zave svetovalne vloge farmacevtskega tehnika. Se zave odgovornosti pri svetovanju. |
Referat: aromaterapija. Strokovna literatura Herbarij Droge Ovojnina zdravil rastlinskega izvora Prospekti in katalogi zdravil rastlinskega izvora. |
Fenilpropidi |
|
|
|
|
|
Se zave pomena pravilne priprave vodnih izlužnin čreslovin. Razvija komunikacijske sposobnosti. Razvija sposobnost presojanja in odločanja. |
Strokovna literatura Herbarij Droge Ovojnina zdravil rastlinskega izvora. Prospekti in katalogi zdravil rastlinskega izvora. |
Derivati aminokislin |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. Se motivira za uporabo strokovne literature. Se zave pomena zdrave prehrane. Razvija čut za varovanje svojega zdravja. Se zaveda odgovornosti svetovanja. |
Referat: pomen beljakovin v prehrani. Motnje v metabolizmu aminokislin in beljakovin. Register zdravil R Slovenije. |
Alkaloidi |
|
|
|
|
|
Se zave nenadomestljivosti naravnih virov učinkovin. Razvija ustrezen odnos do narave. Motivira se za branje strokovne literature. Se zave možnosti zastrupitve z alkaloidnimi drogami, zlasti pri otrocih. Dojame nevarnost uporabe nedovoljenih drog. |
Referat: zgodovina opija. Nikotin in kajenje Kofein Odvisnost Register zdravil R Slovenij |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Celica |
Biologija 1. letnik |
|
Alge, glive, lišaji, praprotnice, golosemenke, kritosemenke |
|
|
Vitamini in minerali |
Biologija 2. letnik |
|
Ogljikovi hidrati |
Kemija 2. letnik |
|
Glikozidi |
Biologija 2. letnik Farmacevtska kemija 4. letnik |
|
Lipidi |
Kemija 2. letnik Farmacevtska kemija 4. letnik |
|
Terpeni |
Kontrolne in analizne metode v farmaciji 4. letnik |
|
Derivati aminokislin |
Kemija 2. letnik |
|
Alkaloidi |
Farmacevtska kemija 4. letnik |
|