Izobraževalni program: FRAMACEVTSKI TEHNIK
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
245 |
245 |
|
4. |
170 |
170 |
|
skupaj |
|
415 |
415 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Področja praktičnega pouka:
Letnik |
Predmetno področje |
T |
V |
Predmetno področje |
T |
V |
Predmetno področje |
T |
V |
1. letnik |
|||||||||
2. letnik |
|||||||||
3. letnik |
farmacevtska tehnologija |
70 |
farmakognozija |
52,5 |
farmacevtska kemija |
52,5 |
|||
kontrolne in analizne metode v farmaciji |
70 |
||||||||
4. letnik |
farmacevtska tehnologija |
51 |
farmakognozija |
17 |
kontrolne in analizne metode v farmaciji |
68 |
|||
socialna farmacija in kakovost |
34 |
Pri predmetu dijak:
3. letnik - PRAKTIČNI POUK - FARMACEVTSKA TEHNOLOGIJA (70 ur)
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
TEKOČE FARMACEVTSKE OBLIKE |
Dijak |
Dijak: |
|
Prave raztopine |
|||
|
|
Se zaveda pomena natančnosti pri delu. Se zaveda pomena čistoče pri izdelavi raztopin. |
Vaje:
|
Koloidne disperzije |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. |
Vaje:
|
Grobo disperzni sistemi |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost v procesu izdelave zdravilnih pripravkov. Se zaveda pomena čistoče pri izdelavi emulzij in suspenzij. |
Vaje:
|
POLTRDNE FARMACEVTSKE OBLIKE |
|
|
|
Mazila |
|
|
|
|
|
Razvija čut za skrbno in natančno izvedbo tehnoloških postopkov. Se zaveda pomena čistoče naprav, prostorov in osebja pri izdelavi mazil. |
Vaje:
|
4. letnik PRAKTIČNI POUK - FARMACEVTSKA TEHNOLOGIJA (51ur)
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
TRDNE FARMACEVTSKE OBLIKE |
Dijak |
Dijak |
|
Praški in posipala |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena uporabe zaščitnih sredstev pri mešanju praškov. Razvija čut za odgovorno in natančno delo. |
Vaje:
|
Granule (zrnca) |
|
|
|
|
|
Razvija čut za skrbno in natančno izvedbo tehnoloških postopkov. |
Vaje:
|
Kapsule |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno odgovornost. |
Vaje:
|
Tablete |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno odgovornost. Se zaveda vpliva kvalitete granulata na izdelavo tablet. |
Vaje:
|
Svečke in vagitoriji |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena strokovnosti pri delu. |
Vaje:
|
Sterilizacija |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost pri zagotavljanju sterilnosti zdravilnih pripravkov. |
Vaje:
|
Sterilne farmacevtske oblike |
|
|
|
Farmacevtske oblike za oči |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena aseptičnega dela v odnosu do pacienta. |
Vaje:
|
Parenterlni zdravilni pripravki |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena aseptičnega dela v odnosu do pacienta. |
Vaje:
|
Izvlečki iz drog |
|
|
|
|
|
Se zave pomena kvalitete naravnih zdravilnih pripravkov. |
Vaje:
|
Individualne vaje |
|
|
|
|
|
Občuti odgovornost za izdelavo zdravilnega pripravka od prejema recepta do izdaje zdravila pacientu. |
Vaje:
|
3. letnik PRAKTIČNI POUK - FARMAKOGNOZIJA (52ur)
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Priprava herbarija |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena natančne izdelave herbarija za določitev vrste. Razvija ustrezen odnos do narave. |
Vaje: herbarij. |
Mikroskopiranje |
|
|
|
|
|
Dojame pomen povezovanja teorije s prakso. Razvija čut za delo z občutljivimi aparaturami. Se zave pomena mikroskopske analize drog. Se uri v opazovanju, opisovanju in skiciranju. Razvija natančnost in odgovornost. |
Strokovna literatura. Sveži preparati |
Značilnosti družin |
|
|
|
|
|
Se motivira za uporabo strokovne literature. Se uri v natančnem opazovanju in skiciranju. Se zave pomena makroskopske analize drog. |
Herbarij Makropreparati |
Uporaba zdravilnih rastlin |
|
|
|
|
|
Pravilno uporablja strokovno terminologijo. Aktivno sodeluje v skupini in razvija komunikacijske sposobnosti. Razvija sposobnost logičnega razmišljanja in sklepanja. Razvija kritičen odnos do uporabe zdravilnih rastlin in rastlinskih gotovih zdravil. Se usposablja za svetovanje. Se zave posledic nestrokovnega svetovanja. Razvija samozavest. |
Vaje: |
4. letnik PRAKTIČNI POUK - FARMAKOGNOZIJA (17 ur)
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Vrednotenje drog |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se motivira za uporabo strokovne literature. Aktivno sodeluje v skupini in razvija komunikacijske sposobnosti. Se zave odgovornosti natančne analize drog. |
Strokovna literatura |
Vitamin C |
|
|
|
|
|
Poveže teoretično znanje s praktičnim. Razvija smisel za delo v skupini. Razvija ročne spretnosti. Razvija skrb za natančno izvajanje predpisanih postopkov. Razvija osebno odgovornost. |
|
Sluzi |
|
|
|
|
|
Se motivira za uporabo strokovne literature. Se uri v samostojnosti. Pridobiva samozavest pri interpretaciji rezultata. |
Strokovna literatura. |
Antrakinonski glikozidi |
|
|
|
|
|
Razvija komunikacijske sposobnosti. Se uri v samostojnosti in natančnosti. Se zave pomena varovanja okolja. |
|
Flavonoidi |
|
|
|
|
|
Razvija ročne spretnosti,se zave pomembnosti natančno izvedene analize. Se zave pomena pravilne interpretacije rezultata. |
|
Lipidi |
|
|
|
|
|
Se motivira za uporabo strokovne literature. Se uri v samostojnosti Razvija sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja. |
Strokovna literatura. |
Eterično olje |
|
|
|
|
|
Razvija komunikacijske sposobnosti. Se uri v natančnem opazovanju in skiciranju. Razvija ročne spretnosti. |
|
Grenčine |
|
|
|
|
|
Poveže teoretično znanje s praktičnim. Se uri v samostojnosti in natančnosti. Pridobiva samozavest pri interpretaciji rezultata. |
|
Čreslovine |
|
|
|
|
|
Razvija ročne spretnosti. Usposablja se za samostojno delo. Se uri v natančnosti. Dojame pomen timskega dela. Se zave pomena pravilne interpretacije rezultata. |
3. letnik PRAKTIČNI POUK - FARMACEVTSKA KEMIJA (52 ur)
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Uvod v praktično delo - farmacevtska kemija |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zaveda, daje za delo v laboratoriju in v proizvodnji učinkovin in zdravilnih oblik potrebna: natančnost, varčnost, pravilno izvajanje pisnih navodil in predpisanih postopkov. Razvija odgovornost in zavest, da je od njegovega dela odvisna kakovost gotovega zdravila. Razvijajo čut za varovanje zdravja in okolja. Se ekološko osveščajo - dojamejo pomen pravilnega odstranjevanja in shranjevanja odpadkov. |
|
Elementi prve in druge skupine periodnega sistema in njihove spojine |
|
|
|
|
|
Si pridobiva sposobnost za skupinsko delo. Razvija čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Razvija sposobnost opazovanja in opisovanja snovi. Razvija natančnost pri delu. Delo izvaja v skladu s predpisi za varno delo. Spozna stopnjo topnosti različnih spojin in njen pomen za terapevtski učinek zdravilnih učinkovin. Se zave pomena uporabe strokovne literature. |
Vaje: |
Elementi tretje, četrte, pete in šeste skupine periodnega sistema in njihove spojine |
|
|
|
|
|
Se zaveda natančnega merjenja in tehtanja. Se uri v opazovanju, zapisovanju in analiziranju podatkov. Pridobiva si samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov. Razvija čut za natančno izpolnjevanje in uporabo postopkov, ki jih predpisuje farmakopeja. Se navaja na samostojnost. Se zave pomena varnega ter ekološko neoporečnega dela. |
Vaje: |
Halogeni in njihove spojine |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in opisovanja snovi. Razvija čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Spozna pomen identifikacije ionov za kakovost zdravilnih učinkovin. |
Vaje: |
Elementi prehoda |
|
|
|
|
|
Se uri v prepoznavanju spojin. Razvija natančnost pri delu. Razvija sposobnost opazovanja in opisovanja spreminjanja snovi. Delo izvaja v skladu s predpisi za varno delo. Razvija ekološko zavest. |
Vaje: |
Ogljikovodiki |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Vajo izvaja varno in ekološko neoporečno. |
Vaje: |
Alkoholi |
|
|
|
|
|
Razvija čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Se navaja na samostojnost. Zna uporabljati osebna varovalna sredstva. Razvija sposobnost povezovanja teoretičnih znanj. Se navaja na iskanje podatkov v literaturi. |
Vaje: |
Halogenalkani |
|
|
|
|
|
Razvija spretnosti sestavljanja aparature. Razvija sposobnost povezovanja znanj. Se navaja na delo v dvojicah in razvijanje smisla za sodelovanje. Razvija skrb za natančno izvajanje predpisanih postopkov. |
Vaje: |
Aldehidi in ketoni |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost pri delu. Razvija sposobnost opazovanja. Zna uporabljati osebna varovalna sredstva. |
Vaje: |
Karboksilne kisline |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost pri delu. Delo izvaja v skladu s predpisi za varno delo. Se navaja na iskanje podatkov v literaturi. |
Vaje: |
Derivati karboksilnih kislin |
|
|
|
|
|
Zna izvajati delo v skladu s predpisi za varno delo. Zna uporabljati osebna varovalna sredstva. Razvija odgovoren odnos do dela. Se uri v opazovanju, zapisovanju in analiziranju podatkov. |
Vaje: |
Amini in aminokisline |
|
|
|
|
|
Razvija čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov. Se navaja na primerjanje dobljenih rezultatov s podatki v literaturi. Se navaja na samostojno delo. |
Vaje: |
Aromatski ogljikovodiki |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Razvija odgovornost za varno delo ob upoštevanju predpisov. Se ekološko osveščaj. Razvija čut za varovanje zdravja. Se zaveda nevarnosti pri delu z organskimi topili. |
Vaje: |
Sinteza in izolacija različnih zdravilnih učinkovin |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Razvija odgovornost za varno delo ob upoštevanju predpisov. Se ekološko osveščaj. Razvija čut za varovanje zdravja. Se zaveda nevarnosti pri delu z organskimi topili. |
Vaje: |
3. letnik PRAKTIČNI POUK - KONTROLNE IN ANALIZNE METODE V FARMACIJI (70 ur)
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dobra proizvodna praksa |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija čut za odgovornost posameznika in skupine pri doseganju in ohranjanju kvalitete. Razvija čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov pri doseganju in ohranjanju kvalitete. |
|
Statistične metode |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja. Si pridobiva samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. |
Vaje:
|
Vzorčenje |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja. si pridobiva samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. |
|
Kontrola farmacevtskih oblik |
|
|
|
|
|
Razvija čut za odgovornost posameznika in skupine pri doseganju in ohranjanju kvalitete. Razvija čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov. Razvija sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja. Si pridobiva samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. Razvija čut za varno delo in upoštevanje predpisov. Si pridobiva sposobnosti za timsko delo in komuniciranje. |
Vaje:
|
Instrumentalne metode |
|
|
|
|
|
Razvija čut za odgovornost posameznika in skupine pri doseganju in ohranjanju kvalitete. Razvija čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov. Razvija sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja. Si pridobiva samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. Razvija čut za varno delo in upoštevanje predpisov. Si pridobiva sposobnosti za timsko delo in komuniciranje. |
Vaje:
|
4. letnik PRAKTIČNI POUK - KONTROLNE IN ANALIZNE METODE V FARMACIJI (68 ur)
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Instrumentalne metode |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija čut za odgovornost posameznika in skupine pri doseganju in ohranjanju kvalitete. Razvija čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov pri doseganju in ohranjanju kvalitete. Razvija senzibilen odnos do varovanja okolja. Razvija sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja. Si pridobiva samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. |
Vaje:
|
|
|
Razvija sposobnost za raziskovalen pristop k reševanju zahtevnejših problemov. Razvija čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Razvija čut za delo z občutljivimi aparaturami. Razvija čut za inovativen in senzibilen odnos do tehnoloških novosti na svojem področju dela. Pridobiva čut za samoizobraževanje in stalno strokovno spopolnjevanje. Si pridobiva sposobnosti za timsko delo in komuniciranje. |
Vaje:
|
Stabilnost zdravil |
|
|
|
|
|
Razvija čut za odgovornost posameznika in skupine pri doseganju in ohranjanju kvalitete. Razvija čut za natančno izpolnjevanje predpisanih postopkov pri doseganju in ohranjanju kvalitete. Razvija senzibilen odnos do varovanja okolja. Razvija sposobnost logičnega mišljenja in sklepanja. Si pridobiva samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. Razvija sposobnost za raziskovalen pristop k reševanju zahtevnejših problemov. Razvija čut za varno delo ob upoštevanju predpisov. Razvija čut za delo z občutljivimi aparaturami. Razvija čut za inovativen in senzibilen odnos do tehnoloških novosti na svojem področju dela. Pridobiva čut za samoizobraževanje in stalno strokovno spopolnjevanje. Si pridobiva sposobnosti za timsko delo in komuniciranje |
Vaje:
|
4. letnik PRAKTIČNI POUK: SOCIALNA FARMACIJA (34 ur)
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Farmakoekonomika |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Združuje znanje posameznih farmacevtskih predmetov. Povezuje teoretično znanje s prakso. |
Vaje:
|
Poučevanje in dajanje navodil bolniku |
|
|
|
|
|
Sodeluje z drugimi zdravstvenimi delavci. Dopolnjuje besedni zaklad. Se zave pomena pravilnega svetovanja pacientom. Združuje znanje posameznih farmacevtskih predmetov. Povezuje teoretično znanje s prakso. Spoznava vedenje in ukrepanje bolnika. Se ravna po načelih vesti in etičnih načelih farmacevtskega tehnika. Se zave potrebe po diskretnosti. Se motivira za izpopolnjevanje in nadgrajevanje svojega znanja. Se zave, da sta informacija in svetovanje pravica pacienta. Razvija zavest o strokovni odgovornosti in kakovostnem poklicnem delu. Razvija komunikacijske sposobnosti. Kaže pripravljenost in sposobnost, da sodeluje pri pospeševanju zdravja. Si pridobiva samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. |
Vaje:
|
Prvine poslovnega procesa |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena redkosti poslovnih dobrin. Se zaveda racionalnega gospodarjenja s prvinami poslovnega procesa. Se zaveda, da so ustvarjalni in podjetni ljudje najpomembnejši naravni vir. |
Vaje:
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Farmacevtska
tehnologija |
|
|
Farmakognizija 3. letnik |
|
|
Farmacevtska
tehnologija |
|
|
Farmacevtska
kemija Farmacevtska
kemija |
|
|
Farmacevtska
tehnologija Farmacevtska
kemija |
|
|
Kontrolne in analizne metode v farmaciji 3. letnik |
|
|
Farmakognizija 3. letnik Farmacevtska
kemija |
|
|
Kontrolne in analizne metode v farmaciji 3. letnik Farmacevtska
kemija |
|
|
Farmacevtska
tehnologija |
|
|
Farmacevtska
kemija Biologija 2. letnik |
|
|
Farmacevtska
kemija Biologija 2.letnik |
|
|
Farmacevtska
tehnologija |
|
|
Psihologija 4. letnik |
|
|
Računalništvo
in informatika |
|
|
Kontrolne in analizne metode v farmaciji 3. letnik |
|