Izobraževalni program: FARMACEVTSKI TEHNIK
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
SOCIALNA FARMACIJA IN OSNOVE KAKOVOSTI
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
68 |
|
68 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Dijak:
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Socialna farmacija |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena predmeta kot temeljnega za delo farmacevtskega tehnika na področju farmacije (lekarniška dejavnost, industrija, ..). |
|
Preskrba z zdravili in medicinskimi pripomočki |
|
|
|
Zdravniški recept in naročilnica za tehnični pripomoček |
|
|
|
|
|
Dojame pomen natančnosti in doslednosti. Razvija zavest o strokovni odgovornosti in kakovostnem poklicnem delu. |
|
Zdravila in medicinski pripomočki |
|
|
|
|
|
Dojame pomen povezovanja teorije s prakso. Razvija komunikacijske sposobnosti. Dopolnjuje besedni zaklad in s tem poveča sposobnost pravilnega svetovanja pacientom. Motivira se za spremljanje novosti v stroki. |
|
Farmacevtsko informiranje |
|
|
|
|
|
Povezuje znanje, ki ga dajejo posamezni farmacevtski predmeti, v celoto. Sodeluje z drugimi zdravstvenimi delavci z namenom preprečiti bolezen in njene zaplete. Motivira se za izpopolnjevanje in nadgrajevanje svojega znanja. |
|
Poučevanje in dajanje navodil bolniku |
|
|
|
|
|
Sodeluje z drugimi zdravstvenimi delavci. Dopolnjuje besedni zaklad. Se zave pomena pravilnega svetovanja pacientom. Združuje znanje posameznih farmacevtskih predmetov. Povezuje teoretično znanje s prakso. Spoznava vedenje in ukrepanje bolnika. Se ravna po načelih vesti in etičnih načelih farmacevtskega tehnika. Se zave potrebe po diskretnosti. |
|
Jemanje zdravil |
|
|
|
|
|
Se ravna po načelih vesti in etičnih načelih farmacevtskega tehnika. Razvija natančnost, poštenost in zanesljivost. Kaže pripravljenost in sposobnost za sodelovanje z drugimi zdravstvenimi delavci in pacienti. |
|
Farmakoepidemiologija |
|
|
|
|
|
Razvija čut za natančnost. Pridobiva si samozavest in zanesljivost pri interpretaciji rezultatov dela. |
|
Pospeševanje zdravja |
|
|
|
|
|
Kaže pripravljenost in sposobnost, da sodeluje pri pospeševanju zdravja. |
|
Kodeks lekarniške deontologije Etična načela farmacevtskih delavcev |
|
|
|
|
|
Aktivno sodeluje v skupini in razvija komunikacijske spretnosti. Dojame pomen sposobnosti in pripravljenosti, da ravna odgovorno. Se identificira s poklicem farmacevtskega tehnika. |
|
Prvine poslovnega procesa |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena redkosti poslovnih dobrin. Se zaveda racionalnega gospodarjenja s prvinami poslovnega procesa. Se zaveda, da so ustvarjalni in podjetni ljudje najpomembnejši naravni vir. |
|
Farmakoekonomika |
|
|
|
|
|
Aktivno sodeluje v skupini. |
|
Informativni cilji in vsebine |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Definicija kakovosti |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Sprejema pomen kakovosti kot strategijo uspeha. Razvija čut za odgovornost posameznika in skupine pri doseganju in ohranjanju kakovosti. Se motivira za stalno strokovno izpopolnjevanje. Razvija komunikacijske sposobnosti. Razvija občutek za red, natančnost, strokovnost in poklicno odgovornost. Se zaveda pomena urejenega sistema kakovosti za poslovne rezultate podjetja. |
|
Sodobna filozofija kakovosti |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za uporabo teoretičnih znanj v praksi. |
|
Zagotavljanje kakovosti |
|
|
|
|
|
Se zave, da je kakovost izdelka rezultat vseh aktivnosti v podjetju. Se zave pomena skupinskega dela. Se navaja na komuniciranje z ostalimi sodelavci. Razvija občutek odgovornosti za svoje delo in delo skupine. |
|
Osnovni sistem kakovosti |
|
|
|
|
|
Razvija čut za jasnost in doslednost. Se zave pomena skupinskega dela. Razvija odnos za vestno in natančno delo. Se zave pomena vloge vestne in natančne dokumentacije pri zagotavljanju kakovosti. Pridobi spoznanja o možnostih za izboljšanje procesov in kontinuiranih izboljšav. Razvija občutek za sistemsko zmanjševanje neskladnih izdelkov. Spozna poti in pravila komuniciranja. Razvija občutek za red, natančnost, strokovnost, zanesljivost, ustvarjalnost, varčnost, skrbnost, osebno, poklicno in delavno odgovornost. |
Ogled filma: iso 9001, uvod v statistično obvladovanje procesov. Ogled podjetja: Krka, d. d. Novo mesto, Lek, d. d. Ljubljana Vaja: izvajanje vhodne in procesne kontrole. |
SIST ISO 9001 in SIST ISO 9002 |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za uporabo teoretičnih znanj v praksi. |
|
Dobra proizvodna praksa (DPP) |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za uporabo teoretičnih znanj v praksi. |
|
DRUGE DOBRE PRAKSE |
|
|
|
|
|
Referati: |
|
Dokumentacija sistema kakovosti |
|
|
|
|
|
Pridobi občutek za uporabo dokumentacije v praksi. Se zave pomena vloge vestne in natančne dokumentacije pri zagotavljanju kakovosti. Razvija občutek za red, natančnost, strokovnost, zanesljivost, skrbnost, vestnost, osebno, poklicno in delovno odgovornost pri uporabi dokumentacije. |
Vaja: |
Notranje in zunanje presoje sistema kakovosti |
|
|
|
|
|
Se zave pomena in vloge presoj in inšpekcij. Pridobi občutek vloge presojanca. |
Vaja: |
Poslovnik kakovosti |
|
|
|
|
|
Osvoji zgradbo sistema kakovosti. Osvoji pomen certificiranja. |
|
Prednosti urejenega sistema kakovosti |
|
|
|
|
|
Se zave pomembnosti urejenega sistema kakovosti in vpliva na poslovne rezultate podjetja. |
|
Urejanje sistema kakovosti |
|
Se zave pomembnosti urejenega sistema kakovosti in vpliva na poslovne rezultate podjetja. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Kontrolne in analizne metode v farmaciji 3. letnik |
|
|
Farmakognozija 3. letnik Farmacevtska kemija 4. letnik |
|
|
Kontrolne in analizne metode v farmaciji 3. letnik Farmacevtska kemija |
|
|
Farmacevtska tehnologija 3. letnik |
|
|
Farmacevtska kemija Biologija 2. letnik |
|
|
Farmacevtska kemija Biologija 2. letnik |
|
|
Farmacevtska tehnologija |
|
|
Psihologija 4. letnik |
|
|
Informatika 4. letnik |
|
|
Kontrolne in analizne metode v farmaciji 3. letnik |
|