Izobraževalni program: FARMACEVTSKI TEHNIK
Sprejeto na 43.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 11. 2000
STROJESLOVJE IN REGULACIJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
88 |
17 |
105 |
2. |
53 |
17 |
70 |
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
141 |
34 |
175 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Tehnična dokumentacija |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Se zave pomena tehničnega risanja za razumevanje delovanja posameznih delovnih strojev. Razvija prostorsko predstavo. |
Vaja:
|
Materiali |
|
|
|
|
|
Se zave pomena uporabe ustreznega materiala v farmacevtski industriji, posebej delov, ki so v direktnem stiku z aktivno učinkovino. |
Vaja: reizkušanje materialov.
|
Strojni elementi |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost sporočanja s skico. |
Vaja:
|
|
|
||
Sklopi strojev |
|
|
|
|
|
Se zna s pomočjo tehniških simbolov strokovno izražati. |
Vaja: razstavljanje in sestavljanje enostavnih sklopov (reduktor, centrifugalna črpalka ipd.).
|
Stroji v farmacevtski industriji |
|
|
|
|
|
Spozna pomen sodelovanja pri izvedbi nalog. |
|
Proizvodne linije v farmacevtski industriji |
|
|
|
|
|
Prepoznava tehnično dokumentacijo. |
Vaja: branje PI&D.
|
Varno delo in varnostne naprave |
|
|
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti do samega sebe, soljudi in materialnih dobrin. Razvija občutek odgovornosti do samega sebe, soljudi in materialnih dobrin. |
Vaja: uporabi preizkuševalec polov s tlivko.
|
Vzdrževanje strojev |
|
|
|
|
|
Spozna pomen zanesljivosti sistemov. |
Demonstracija: načini čiščenja in vzdrževanje delovnih sredstev. Vaja: odkrivanje napak in motenj na sistemu.
|
učinkovanju
|
|
|
|
Maziva |
|
|
|
|
|
Spozna pomen uporabe ustreznih maziv v farmacevtski industriji. |
|
Računalništvo, algebra logike |
|
|
|
|
|
Spoznava povezanost življenja s tehniškimi rešitvami, ki omogočajo hitro odzivanje na spremembe v sistemih. |
Vaja:
|
Elektronika |
|
|
|
|
|
Zna presoditi pomen elektronike za prehod v informacijsko družbo. |
Vaja:
|
Energetski mediji |
|
|
|
|
|
Razvija poklicno pripadnost in občutek za varčno uporabo energije. |
|
Klimatizacija |
|
|
|
|
|
Vaja: računalniška simulacija in računanje posameznih veličin.
|
|
Pnevmatika |
|
|
|
|
|
Vaja:
|
|
Osnove regulacij |
|
|
|
|
|
Razume pomen zanesljivosti pri izvajanju meritev. |
Vaja: fizična izvedba regulacijskih zank.
|
Izvajalni členi regulacijskih zank |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena sodelovanja pri izvedbi naloge. |
Vaja: delovanje posameznih členov regulacijske zanke, kjer ugotavljajo vpliv izvajalnega člena na delovanje te zanke.
|
Risanje procesno-regulacijskih shem |
|
|
|
|
|
Si ogleda naprave v industriji, ki omogočajo vpogled v resnične probleme, ki izvirajo iz nerazumevanja procesov. |
Vaja: uporaba šablon za risanje diagramov.
|
Daljinsko vodenje procesov in osnove avtomatizacije |
|
|
|
|
|
Razume, da je v interesu celotne proizvodnje, da ima vodstvo nadzor nad dogajanjem v proizvodnji nad kvaliteto in varnostjo dela. |
Ogled procesa v farmacevtski proizvodnji, ki temelji na bioreakcijskem inženirstvu. |
2. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Merilni sistemi Dijak |
Dijak |
|
|
|
|
Razume pomen skupne odgovornosti za delovanje merilnega sistema in pomen rednega vzdrževanja merilnikov. |
Vaja:
|
Merilniki temperature |
|
||
|
|
Razume pomen natančnih meritev in potrebo po rednem kalibriranju vseh merilnikov. |
Vaja:
|
Merilniki tlaka |
|
|
|
|
|
Razume potrebe po varnosti pri meritvi in regulaciji tlaka. |
Vaja:
|
Merilniki pretoka |
|
|
|
|
|
Vaja: računalniška obdelava merjenja, risanje diagrama na programskem paketu Excell. |
|
Merjenje premika in sile |
|
|
|
|
|
Vaja:
|
|
Merjenje sestave |
|
|
|
|
|
Vaja:
|
|
Življenjski cikel, strojev, opreme in naprav, povezava z dobro proizvodno prakso |
|
|
|
|
|
Ogled proizvodnje linije. Ogled laboratorija. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Potreben je nadzor pri delu z računalnikom, ocenjuje se sposobnosti uporabe računalnika v praksi.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
Informacijska tehnologija |
Farmacevtska tehnologija |
|
Načrtovanje merilno - regulacijske sheme |
|
|
Delovanje naprav |
|
|
Informacijska tehnologija Pretvorbe signalov |
Praktični pouk iz farmacevtske tehnologije |
|
Računanje in programiranje |
Matematika |
|
Delo z računalnikom |
Slovenski jezik |
|
Internet |
Farmacevtska tehnologija Angleški jezik |
|
Krmilna tehnika |
Praktični pouk iz farmacevtske tehnologije |
|
Regulacijska tehnika |
|