Izobraževalni program: FOTOGRAFSKI TEHNIK
Sprejeto na 36.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
175 |
175 |
|
2. |
175 |
175 |
|
3. |
315 |
315 |
|
4. |
306 |
306 |
|
skupaj |
|
971 |
971 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
DELOVNO OKOLJE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razume nujnost poznavanja sredstev zaradi pravilne uporabe. Zave se odgovornosti glede možnih poškodb in načina preprečevanja. Zave se nujnosti varovanja okolja zaradi procesov v fotografiji. |
Skupinsko delo |
LABORATORIJ ZA OBDELAVO POZITIVA |
|
|
|
|
|
Spozna nujnost prevzemanja strokovne odgovornosti do opreme. Zave se nujnosti varovanja okolja zaradi zdravja ljudi pri uporabi kemijskih procesov v fotografiji. |
Vaja: opis laboratorija. |
FOTOGRAM |
|
|
|
|
|
Pridobi samozaupanje pri samostojnem reševanju zastavljenih problemov. |
Skupinsko in individualno delo Izdelava programa |
POSNETKI S CAMERO OBSCURO |
|
|
|
|
|
Pridobiva motivacijo za izvajanje zastavljenih nalog. |
Dijak samostojno izdela camero obscuro. Vaja: snemanje. |
KONČNA OBDELAVA SLIKE |
|
|
|
|
|
Spozna nujnost estetske izvedbe vseh delovnih operacij. |
Skupinsko delo Vaje iz retuširanja. |
LABORATORIJ ZA OBDELAVO NEGATIVA |
|
|
|
|
|
Razvije čut odgovornosti do pravilnega vzdrževanja opreme. Zave se nujnosti varovanja okolja zaradi zdravja ljudi pri uporabi kemijskih procesov v fotografiji. |
Skupinsko delo |
PRVI POSNETKI |
|
|
|
|
|
Razvija samozavest ob snemanju. |
Skupinsko in individualno delo |
RAZVIJANJE NEGATIVA |
|
|
|
|
|
Razvija in ceni odgovornost do lastnega dela. Zave se nujnosti varovanja okolja zaradi zdravja ljudi pri uporabi kemijskih procesov v fotografiji. |
|
PRVE POVEČAVE |
|
|
|
|
|
Razvija vztrajnost pri iskanju rešitev. |
Individualno delo |
REPORTAŽA - SPLOŠNO |
|
|
|
|
|
Razvija komunikativne sposobnosti, strpnost in vztrajnost pri delu. |
Izdelava kolekcije |
GLOBINSKA OSTRINA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost natančnega reševanja strokovnega problema. |
Izdelava programa |
ELEKTRONSKI BLISKOVNI PRIBOR |
|
|
|
|
|
Razvija koncentracijo glede proženja kamere. |
Izdelava programa |
ATELJE |
|
|
|
|
|
Razvija čut za organizacijo postavitve opreme ateljeja. |
Skupinsko delo |
2. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
STATIKA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
|
Razume osnovne pojme in smisel gradnje slike. |
Izdelava programa |
|
BARVNA SITA |
|
|
|
|
|
|
Razvija čut natančnega opazovanja svetlostnih in barvnih vrednosti v danem motivu. |
Izdelava programa |
|
REPORTAŽA NA DOLOČENO TEMO |
|
|
|
|
|
|
Razvija komunikativne sposobnosti in spozna tudi nujnost hitrih odločitev med samim snemanjem. |
Reportaža na določeno temo. |
|
REPRODUKCIJA |
|
|
|
|
|
|
Razvija smisel, odgovornost in natančnost glede vrednotenja in primerjave originalne predloge z reprodukcijo. |
Izdelava programa |
|
NOČNI POSNETKI |
|
|
|
|
|
|
Pridobi sposobnost reševanja fotografiranja specifičnih nočnih motivov. |
Izdelava programa |
|
PERSPEKTIVA |
|
|
|
|
|
|
Razume smisel možnosti gradnje prostora (perspektive) v sliki na več načinov. |
Izdelava programa |
|
RAZLIČNE RAZVIJALNE KOPELI |
|
|
||
|
|
Razvija sposobnost odločanja o izbiri posamezne vrste razvijalca za določeno vrsto motivike Zave se nujnosti varovanja okolja zaradi zdravja ljudi pri uporabi kemijskih procesov v fotografiji. |
Izdelava programa |
|
BLIŽINSKI POSNETKI |
|
|
|
|
|
|
Razvija in zagovarja lastne poglede uporabljenih, izbranih možnosti snemanja. |
Izdelava programa |
|
PAPIR S SPREMINJAJOČO GRADACIJO |
|
|
|
|
|
|
Znanje uporabi pri krepitvi razvoja lastne kreativnosti. Zave se nujnosti varovanja okolja zaradi zdravja ljudi pri uporabi kemijskih procesov v fotografiji. |
Izdelava programa |
3. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
KOLEKCIJE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvoj poklicne identitete, etike, strokovnih standardov in odgovornosti do kvalitetnega izdelka. |
Izdelava kolekcij poteka ob korekturah skozi celotno šolsko leto. |
PANORAMA |
|
|
|
|
|
Zave se pomembnosti natančnega izvajanja in uporabe tehnike panoramskega snemanja. |
Izdelava in montaža panoramskih posnetkov v celoto. |
DINAMIKA |
|
|
|
|
|
Razvija strokovni pristop in dosledno izvaja procese glede na končni izgled fotografije. |
Izdelava programa |
REPORTAŽA - ŠPORT |
|
|
|
|
|
Razvija zavest kvalitetnega fotografskega izdelka in odgovornost do sporočila slike pri reportaži. |
Izdela reportažo |
POSEBNE TEHNIKE |
|
|
|
|
|
Spozna uporabnost slike v grafičnem oblikovanju. Zave se nujnosti varovanja okolja zaradi zdravja ljudi pri uporabi kemijskih procesov v fotografiji. |
Izdela program |
SVETLOMER |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost prilagajanja in reševanja v posameznih svetlobnih situacijah. |
Izdelava programa |
KOMERCIALNA FOTOGRAFIJA |
|
|
|
|
|
Goji odnos do estetskega oblikovanja, odgovornost do naročnika in lastne kreativnosti. |
Izdelava programov |
TENJENJE |
|
|
|
|
|
Spoznavanje učinka in smisla sprememb barv v čb fotografiji. |
Izdelava programa |
BLISKOVNI PRIBOR |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena pravilne izbire trenutnega svetila. |
Izdelava programa |
PORTRET |
|
|
|
|
|
Razvija profesionalni pristop v komunikaciji s strankami (naročniki). |
Izdelava programov |
MAKROFOTOGRAFIJA |
|
|
|
|
|
Razvija etične vrednote v odnosu do narave in živih bitij. |
Izdelava programa |
OBRAČILNO RAZVIJANJE |
|
|
|
|
|
Razvija odgovoren odnos do kemijske obdelave neponovljivega filmskega materiala. Zave se nujnosti varovanja okolja zaradi zdravja ljudi pri uporabi kemijskih procesov v fotografiji. |
Razvijanje obračilnega filma, posnetega pri izdelavi enega izmed letnih programov. |
4. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
KOLEKCIJE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvoj poklicne identitete, etike, strokovnih standardov in odgovornosti do kvalitetnega izdelka. |
Izdelava kolekcij poteka ob korekturah skozi celotno šolsko leto. |
KOMERCIALNA FOTOGRAFIJA |
|
|
|
|
|
Odnos do estetskega oblikovanja, odgovornega odnosa do naročnika in lastne kreativnosti. |
Izdelava programov |
BARVNA FOTOGRAFIJA |
|
|
|
|
|
Pravilna ocena barvne dominante in občutek za barvno harmonijo. Zave se nujnosti varovanja okolja zaradi zdravja ljudi pri uporabi kemijskih procesov v fotografiji. |
Vaje: izdelave barvne povečave. Izdelava programa. |
IZDELAVA STROKOVNEGA PROJEKTNEGA DELA S SEMINARSKO NALOGO |
|
|
|
|
|
Osebno, avtorsko zagovarja strokovne standarde poklica. |
Izdela strokovno projektno delo (po predhodni prijavi naslova) s seminarsko nalogo. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija procesov |
|
|
Fotografska tehnika Fotografsko snovanje |
|
|
Informatika |
|
Novi mediji |
|
|
Fotografska tehnika |
|
|
Tehnologija procesov |
|
|
Fotografsko snovanje |
|