Izobraževalni program: FOTOGRAFSKI TEHNIK
Sprejeto na 36.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
UMETNOSTNA ZGODOVINA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
68 |
2 |
70 |
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
68 |
2 |
70 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
VSEBINE IN INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Dijak zna |
Dijak zna |
||
OSNOVE LIKOVNE UMETNOSTI |
|
Vrednotiti umetnost, razumeti njeno sporočilnost. Razumeti umetnost kot človekov odraz odnosa do življenja. Vrednotiti naravno in kulturno dediščino. |
Slikovno gradivo na prosojnicah diapozitivih in učbenikih. Videokaseta |
LIKOVNE DEJAVNOSTI |
|
|
|
|
|
Opredeliti slikarstvo kot vrsto likovne dejavnosti
Predstaviti kiparstvo kot zvrst likovne umetnosti, ki se izraža z volumnom različnih materialov.
Pojmovati arhitekturo kot likovno dejavnost. Predstaviti namembnost arhitekture (profana, sakralna, spomeniki). Predstaviti prostor kot celoto v odnosu do arhitekture in kiparstva. Predstaviti pomen prostora človekovega gibanja kot kulturnega ambienta. |
Slikovno gradivo Ogled arhitekturnih spomenikov v mestu s poudarkom na urbanizmu. Izdelava poročila o ogledu. Pisna vaja za utrjevanje snovi. |
|
|
Analizirati in označiti vrednote pri izdelkih z uporabnim smotrom. Določiti vlogo oblikovanja kot dela likovnega ustvarjanja. |
Obisk oddelkov na sšof grafika, industrija, moda. Ogled izdelkov dijakov šole. |
PRISTOP K LIKOVNEMU DELU |
|
|
|
|
|
Razumeti osnovne značilnosti likovnega izražanja. |
Slikovno gradivo Analiza likovnega dela |
UMETNOST PRAZGODOVINE |
|
|
|
UMETNOST PALEOLITIKA |
|
|
|
|
|
Pregled življenja, odvisno od narave. Spoznajo življenje v praskupnosti. Ovrednotijo pomen religije. Pojasniti pomen kultne umetnosti. |
Povezava z zgodovino. Slikovno gradivo |
UMETNOST NEOLITIKA |
|
|
|
|
|
Spoznati življenje, prehod od lova do poljedelstva, nastanek prvih naselij. Predstaviti kult mrtvih. Predstaviti megalite kot kultne objekte. |
Povezovanje z zgodovino. Referat Slikovno gradivo |
UMETNOST KOVINSKIH DOB |
|
|
|
|
|
Spoznati pomen vojaške družbe, aristokracije, pojav ljudstev, trgovine. |
Povezovanje z zgodovino. Slikovno gradivo |
PRAZGODOVINA NA SLOVENSKEM |
|
Oblikovanje odnosa do domačih kulturnih spomenikov. |
Obisk Narodnega muzeja v Ljubljani. |
UMETNOST STAREGA VEKA |
|
|
|
UMETNOST MEZOPOTAMIJE |
|
Analizirati družbene razmere, pomen religije, čaščenje vladarja kot božjega predstavnika, centralizacija moči. |
Povezava z geografijo Slikovno gradivo |
EGIPČANSKA UMETNOST |
|
|
|
|
|
Pomen religije za življenje Egipčanov, vloga faraona kot vladarja in božjega predstavnika na zemlji. Razumeti svetišče kot stanovanje božanstva. Opredeliti pomen religioznosti slikarstva. Opredeliti pomen povezave kiparstva z egipčansko religijo. |
Slikovno gradivo Referat Videokaseta |
EGEJSKA UMETNOST |
|
Razumeti pomen egejske umetnosti za razvoj evropske civilizacije. |
|
UMETNOST KRETE |
|
Ovrednotijo pomen starih kultur. Dobijo pregled nad ustvarjalno močjo visokih kultur. |
Sodelovanje z zgodovino Slikovno gradivo |
UMETNOST MIKEN |
|
Razumeti umetnost v vlogi strogo vojaško orientirane družbe. |
Slikovno gradivo Zemljevid |
GRŠKA UMETNOST |
Poznati značilnosti antične družbe, pomen religije. |
||
|
|
Poznati pomen in potrebo vključevanje umetnosti v vsakdanjem življenju. |
Slikovno gradivo |
|
|
Opredeliti poseben pomen Aten za razvoj znanosti in kulture. Poznati pomen avtorske umetnosti. Pomen grške klasične umetnosti za kasnejšo evropsko umetnost. |
Slikovno gradivo Referat Videokaseta |
|
|
Opredeliti umetnost, ki povzdiguje vladarja v bogove, kakor tudi male ljudi. |
Slikovno gradivo |
ETRUŠČANSKA UMETNOST |
|
Analizirati vpliv religije na umetnost. Analizirati poseben pomen družine v družbi. |
Slikovno gradivo |
RIMSKA UMETNOST |
|
|
|
|
|
Poznajo vplive grške in etruščanske arhitekturne gradnje na rimsko umetnost. Predstaviti novosti v arhitekturi in urbanizmu. |
Slikovno gradivo Videokaseta Referat |
|
|
Pojasniti vpliv grškega in etruščanskega kiparstva. Razložiti pomen kulta osebnosti. |
Slikovno gradivo |
STAROKRŠČANSKA UMETNOST |
|
Opredeliti krščanstvo kot prepovedano vero in novo nosliko umetnosti. |
Slikovno gradivo |
BIZANTINSKA UMETNOST |
|
Analizirati vpliv bizantinske umetnosti na zahodnoevropsko umetnost. |
Ekskurizja v Ravenno Slikovno gradivo |
SREDNJI VEK |
|
|
|
ZGODNJI SREDNJI VEK |
|
Pojasniti vpliv življenja na umetnost. |
|
ROMANIKA |
|
|
|
|
|
Analiziarati vlogo cerkve kot mecena umetnosti. Opredeliti pomen samostanskih redov in romarskih poti pri razširjanju umetnosti. |
Slikovno gradivo |
ROMANIKA NA SLOVENSKEM |
|
Ovrednotijo pomen umetnosti romantike na Slovenskem. Razvijejo občutek odgovornosti do slovenske kulturne dediščine. |
Ekskurzija v Stično Referat |
GOTIKA |
|
|
|
|
|
Znajo analizirati skozi umetniške dosežke družbene razmere in odnose v Evropi v visokem srednjem veku. |
Slikovno gradivo |
GOTIKA NA SLOVENSKEM |
|
Prepoznavanje kulturnih spomenikov, vrednotenje slovenske kulturne dediščine. |
Slikovno gradivo Ekskurizja |
UMETNOST NOVEGA VEKA |
|
|
|
|
|
Pojasniti iskanje vzorov v antični umetnosti. Pojasniti vzpon umetnikov v družbeno elito. Pojasniti pomen velikih javnih del, mecenov in kolektivnih naročnikov. Pojasniti študij perspektive. |
Slikovno gradivo |
|
|
Opredeliti soodvisnost med humanizmom in umetnostjo. Pojasniti vpliv papeškega dvora v Rimu na razvoj renesančne umetnosti. Pojasniti značilni pojav univerzalnega človeka oziroma vsestranske umetniške osebnosti v vseh smereh likovnega ustvarjanja. |
Slikovno gradivo Referat Videokaseta |
BAROK |
|
Pojasniti vpliv absolutizma na umetnostna snovanja. Pojasniti razlike med katoliškim in protestantskim. |
Slikovno gradivo |
BAROK NA SLOVENSKEM |
|
Opredeliti vpliv Acedemije operosurum pri umetniškem snovanju. Pojasniti vpliv italijanskega in alpskega toka na vse zvrsti umetnosti. |
Obisk Narodne galerije |
NEOKLASICIZEM |
|
Opredeliti pomen francoske revolucije v umetnosti. Pojasniti vpliv novih arheoloških odkritij na umetnost. |
Slikovno gradivo |
UMETNOST 19. STOLETJA |
|
|
|
|
|
||
|
|
Pojasniti historicizem kot skupen pojem uporabe zgodovinskih slogov ob novi tehnologiji gradenj. Pojasniti romantično senzibilnost in avtonomijo duha v likovnih delih. |
|
|
|
Analizirati vpliv buržuaznih revolucij, porajajočih se socialističnih idej in znanstvene misli na umetnost. Pojasniti prekinitev s tradicionalnimi načeli v umetnosti (plenerizem). |
Ogled historičnih arhitektur v Ljubljani. |
|
|
||
|
|
Analizirati slikarstvo kot izraz osebnega doživetja. |
Slikovno gradivo |
UMETNOST 20. STOLETJA |
|
|
|
|
|
Opredeliti kritični odnos umetnika do družbenih odnosov 20. Stoletja in pojasniti stopnjevanje individualnosti v likovnem izrazu. |
Slikovno gradivo |
|
|
Opredeliti pomen arhitekture Jožeta Plečnika kot most med tradicionalno in moderno umetnostjo. |
Obisk stalne zbirke Moderne galerije. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Upoštevamo znanje, razumevanje, uporabo znanja, analiza, sintezo in vrednotenje. Ocenjujejo se tudi referati, komentarji, poročila in druge oblike sodelovanja in nastopanja dijaka v okviru učne ure.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Zgodovina |
|
|
Likovna teorija Geografija |
|
|
Geografija Zgodovina |
|
|
Geografija Zgodovina Slovenščina |
|
|
Geografija Zgodovina Slovenski jezik in književnost Tuji jeziki Filozofija |
|
|
Geografija Zgodovina Slovenščina Tuji jeziki Psihologija |
|
|
Geografija Zgodovina Slovenščina Psihologija |