SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE
Izobraževalni program: GOSTINSKI TEHNIK
  KATALOG ZNANJ
  Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
  1.
  
 IME PREDMETA
ANGLEŠČINA
– 2. tuj jezik
2.
  
 ŠTEVILO UR
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
 
  | 
   Letnik 
   | 
  
   Oblike izobraževalnega dela 
   | 
 
 
  | 
     
   | 
  
   Teorija (ur) 
   | 
  
   Vaje (ur) 
   | 
  
           Skupaj (ur) 
   | 
 
 
  | 
   1. 
   | 
  
   55 
   | 
  
   15 
   | 
  
   70 
   | 
 
 
  | 
   2. 
   | 
  
   55 
   | 
  
   15 
   | 
  
   70 
   | 
 
 
  | 
   3. 
   | 
  
   90 
   | 
  
   15 
   | 
  
   105 
   | 
 
 
  | 
   4. 
   | 
  
   80 
   | 
  
   22 
   | 
  
   102 
   | 
 
 
  | 
   skupaj 
   | 
  
   280 
   | 
  
   67 
   | 
  
   347 
   | 
 
    
   
*  T – teoretični
pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v
skupinah, storitev.
3.
  
 USMERJEVALNI CILJI PREDMETA
Pri predmetu dijak(i):
pridobijo znanje slovnice, besedja in komunikacijskih
funkcij;
razvijejo spretnosti razumevanja ustnih in pisnih
sporočil, ter spretnost ustnega in pisnega sporočanja;
spoznajo kulturne in civilizacijske posebnosti angleško
govorečih dežel;
spoznajo kulturne in civilizacijske posebnosti
Slovenije;
znajo se izražati jasno, pravilno in ustrezno glede na
okoliščine, udeležence sporazumevanja, sporočilni namen in vrsto sporočila;
obvladajo osnove sistema angleškega jezika
(glasoslovje, oblikoslovje, skladnja) in osnovne strategije sporazumevanja;
uporabljajo temeljni besedni zaklad v okviru
operativnih ciljev predmeta;
znajo poiskati pomen neznanih besed;
znajo samostojno poiskati in uporabljati vire (slovar,
priročniki, …).
 
4.
  
 OPERATIVNI
CILJI PREDMETA 
1. letnik
(splošno-izobraževalni jezik)
 
  | 
   SLOVNIČNE
  STRUKTURE 
   | 
  
   BESEDIŠČE 
   | 
 
 
  | 
  
  svojilni pridevniki
  
  osebni zaimki
  
  glagol biti = to
  be (trdilna oblika)
  
  vprašalnica What?
  
  nedoločni člen a/an
  
  This is…
   | 
  
  
  abeceda;
  
  predstavitav;
  
  države;
  
  vsakdanje besede;
  
  številke od 1 do 20;
   | 
 
 
  | 
  
  glagol biti (vprašalna in nikalna oblika)
  
  Where?
  
  predlog  from
  
  this/these
  
  pravilna množina
  
  pridevnik – samostalnik
   | 
  
  
  v trgovini; na letališču…;
  
  barve;
  
  obleke;
  
  hrana in pijača;
  
  lasten opis; pridevniki, s katerimi opisujemo osebo;
   | 
 
 
  | 
  
  have/have got = imeti
  
  izražanje svojine; Peter's car = Petrov avto
  
  Whose?
   | 
  
  
  sorodstvena razmerja;
  
  poklici;
  
  jezik v razredu;
  
  številke od 20 do 100;
   | 
 
 
  | 
  
  Wh vprašanja
  
  can/can't
  
  časovna predloga on,
  at
   | 
  
  
  vprašati in povedati, koliko je ura;
  
  pogovorna angleščina;
  
  dnevi v tednu;
  
  meseci in letni časi;
  
  v lokalu ; cene in naročila;
   | 
 
 
  | 
  
  Present Simple
  = Navadni Sedanjik
  
  predlogi  for,
  by, in, to, on
  
  struktura like
  + ing
  
  must/mustn't
  
  there is/there are
  
  povabila; would you like to …
  
  velelniki
  
  prislovi pogostosti
   | 
  
  
  interesi, hobiji;
  
  športne aktivnosti;
  
  dnevna opravila;
  
  » V hiši »; predmeti in pohištvo;
  
  v banki in na pošti.
   | 
 
    
   
1. letnik (jezik stroke)
 
  
   | 
    INFORMATIVNI CILJI 
    | 
   
    FORMATIVNI CILJI 
    | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI 
    | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI 
    | 
  
 
 
  |   | 
  
   Dijaki
  (se) znajo 
   | 
  
   Dijaki 
   | 
    | 
 
 
  | 
  
  opis šole in delovnega mesta
   | 
    | 
  
   Razvijajo
  socialno Integracijo in odnos do poklica, ter kolektiva 
   | 
    | 
 
 
  | 
  
  pisanje življenjepisa
   | 
  
  
  napisati kratek življenjepis;
   | 
  
   Dijaki
  si pridobivajo zmožnost komuniciranja. 
   | 
    | 
 
 
  | 
  
  imenovanje in opisovanje različnih tipov restavracij
  
  predstavitev restavracije
  
  sprejem rezervacije v restavraciji
   | 
  
  
  imenovati in opisati različne tipe gostinskih
  obratov;
  
  predstaviti določeno restavracijo (lokacija,
  obratovalni čas, …);
  
  sprejeti rezervacijo.
   | 
    | 
    | 
 
    
   
2. letnik
(splošno izobraževalni jezik)
 
  | 
   SLOVNIČNE
  STRUKTURE 
   | 
  
   BESEDIŠČE 
   | 
 
 
  | 
  
  predmetni zaimki
  
  some/any
  
  števni in neštevni samostalniki
   | 
  
  
  opis krajev;
  
  živali;
  
  nakupovanje;
   | 
 
 
  | 
  
  Present Continuous Tense = Opisani Sedanjik
  
  raba obeh sedanjih časov
  
  množinski samostalniki
   | 
  
  
  oblačila (moda);
  
  besede z več pomeni; a book, to book;
  
  pozdravi in želje;
  
  pisanje uradnih in neuradnih npisem
   | 
 
 
  | 
  
  glagol biti v preteklem času (was/were)
  
  Past Simple
  Tense = Navadni Preteklik (pravilni glagoli)
   | 
  
  
  glagoli in samostalniki, ki se vežejo; tell a joke;
  
  besede, ki se vežejo z določenimi predlogi; listen to music;
  
  datumi;
  
  časovni izrazi; on Friday, at five o'clock;
   | 
 
 
  | 
  
  navadni preteklik (nepravilni glagoli)
  
  navadni preteklik (vprašalna in nikalna oblika)
   | 
  
  
  hrana in pripravljanje hrane;
  
  izpolnjevanje formularja;
   | 
 
 
  | 
  
  pridevniki in prislovi načina
  
  vrstilni števniki
   | 
  
  
  besedotvorje; 'photograph, photo'graphic;
  
  sinonimi, antonimi;
  
  krajevni predlogi; opposite, behind, …;
  
  predlogi premikanja;
  
  pisanje razglednice.
   | 
 
 
  | 
  
  Past Continuous Tense = Opisani Preteklik
  
  some /any (ponovitev) in much/many, a lot of, a few/a
  little
  
  določni in nedoločni člen
   | 
    | 
 
 
  | 
  
  -going to /will;
  izražanje prihodnosti
  
  What… like?
  
  pridevnik; primernik in presežnik
  
  odvisni stavki
   | 
    | 
 
    
   
2. letnik (jezik
stroke)
 
  
   | 
    INFORMATIVNI
   CILJI 
    | 
   
    FORMATIVNI
   CILJI 
    | 
   
    SOCIALIZACIJSKI
   CILJI 
    | 
   
    POSEBNOSTI
   V IZVEDBI 
    | 
  
 
 
  |   | 
  
   Dijaki (se) znajo 
   | 
  
   Dijaki razvijajo 
   | 
    | 
 
 
  | 
  
  sprejem gosta
  
  sprejem naročila
  
  svetovanje gostom
  
  opis jedi
  
  opis pijač
  
  izstavitev računa
  
  opravičevanje
  
  pisanje receptov
   | 
  
  
  sprejeti gosta;
  
  sprejeti naročilo;
  
  svetovati gostu;
  
  opisovati predjedi, glavne jedi, priloge, deserte, …;
  
  opisati različne pijače;
  
  izstaviti račun;
  
  opravičiti se gostu in ustrezno ukrepati,
  
  napisati kratek recept.
   | 
  
   Glejte
  1. Letnik. 
  Sposobnost
  delovanja v konfliktnih situacijah. 
  Pridobivajo
  si zmožnost komuniciranja, kooperativnosti in iniciativnosti. 
  Razvijajo
  poklicno socializacijo. 
  Naučijo
  se pravil vedenja v delovnem okolju. 
   | 
    | 
 
    
   
3. letnik (splošno izobraževalni jezik)
 
  | 
   SLOVNIČNE
  STRUKTURE 
   | 
  
   BESEDIŠČE 
   | 
 
 
  | 
  
  Present Perfect Simple = Pretekli čas
  
  Kratki odgovori; Yes, she does, No, she doesn't.
  
  odvisni stavki
  
  pretekli deležnik
  
  for ali since
  
  ponovitev vseh slovničnih časov
   | 
  
  
  homofoni,
  
  razni prislovi; slowly, too;
  
  besede,ki spadajo skupaj; whistle a tune;
   | 
 
 
  | 
  
  have to = morati
  
  modalni glagol should
   | 
  
  
  poklici;
  
  samostalniki,ki spadajo skupaj; post office,
  headache;
  
  make ali do;
  
  svetovanje;
  
  besede povezane z letnimi časi;
   | 
 
 
  | 
  
  izražanje prihodnosti z will
  
  pogojni stavki ; First Conditional = odvisni stavki
  prve stopnje
  
  časovni stavki z when, as soon as…
   | 
  
  
  potovanja; železnica, letalo;
  
  prevozna sredstva;
   | 
 
 
  | 
  
  used to za izražanje preteklih navad
  
  tvorjenje vprašanj; npr. Who did that?
  
  vprašanja s predlogom na koncu; What are you looking
  for?
  
  Question tags = kratka vprašanja na koncu stavka;
  npr. It's hot, isn't it?
   | 
  
  
  besede moškega in ženskega spola; actor, actress, …;
  
  pisanje spisa;
   | 
 
 
  | 
  
  trpna oblika glagola
   | 
  
  
  besede,ki spadajo skupaj;
  
  časopisni članki;
  
  besede z več pomeni;
  
  opis knjige ali filma.
   | 
 
    
   
3. letnik (jezik
stroke)
 
  | 
   INFORMATIVNI
  CILJI 
   | 
  
   FORMATIVNI
  CILJI 
   | 
  
   SOCIALIZACIJSKI
  CILJI 
   | 
  
   POSEBNOSTI
  V IZVEDBI 
   | 
 
 
  |   | 
  
   Dijaki
  (se) znajo 
   | 
    | 
    | 
 
 
  | 
  
  pisanje receptov
  
  priprava jedi in pijač
  
  shranjevanje živil
  
  posoda in pribor, ter njun namen
  
  priprava in pospravljanje mize
  
  poznavanje dela v restavraciji
  
  obnašanje osebja v restavraciji
   | 
  
  
  pisati recepte;
  
  opisati pripravo različnih jedi in pijač (npr. kako
  pripravimo coctail);
  
  opisati kako shranjujemo določena živila (meso,
  zelenjava, …);
  
  našteti posodo in pribor in vedeti za kaj se
  uporablja;
  
  pripraviti in pospraviti mizo;
  
  opisati delo osebja.
   | 
  
   Glejte
  1. In 2. letnik. 
   | 
    | 
 
    
   
4 . letnik ( splošno izobraževalni jezik)
 
  | 
   SLOVNIČNE
  STRUKTURE 
   | 
  
   BESEDIŠČE 
   | 
 
 
  | 
  
  glagolske strukture z ask, make, let, tell,decide,
  try, manage to, start; ask somebody to do something
  
  nedoločnik za pridevnikom
  
  namenilni nedoločnik
   | 
  
  
  prislovi načina;
  
  pridevniki s končnicami –ing, -ed;
  
  besedotvorje; tvorba samostalnikov; peaceful – peace;
   | 
 
 
  | 
  
  pogojni stavki; Second Conditional = pogojni stavki
  druge stopnje
  
  modalni glagol 
  might
   | 
  
  
  frazni glagoli s take in look,
  
  izrazi kot Never mind! What a pity!;
  
  going to bed; feel sleepy, snore…;
   | 
 
 
  | 
  
  Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous
  
  been, gone, already, yet
   | 
  
  
  frazni glagoli;
  
  besedotvorje; celebrate, celebration…,
  
  telefoniranje;
   | 
 
 
  | 
  
  Past Perfect = Predpreteklik
  
  poročani govor; trdilni stavki, vprašanja
   | 
  
  
  glagoli bring, take, come, go and get;
  
  kako se poslavljamo;
  
  besede, ki jih pogosto mešamo; sensitive, sensible.
   | 
 
    
   
4. letnik (jezik
stroke)
 
  | 
   INFORMATIVNI CILJI 
   | 
  
   FORMATIVNI CILJI 
   | 
  
   SOCIALIZACIJSKI CILJI 
   | 
  
   POSEBNOSTI V IZVEDBI 
   | 
 
 
  |   | 
  
   Dijaki
  (se) znajo 
   | 
  
   Dijaki
  se 
   | 
  
     
   | 
 
 
  | 
  
  različni načini prehranjevanja
  
  sestava jedi in pijač
  
  slovenske narodne jedi in kulinarični  običaji
   | 
  
  
  opisati različne načine prehranjevalnih navad – diete
  (vegetarijanci, vegani,…);
  
  - opisati sestavo jedi in pijač (maščobe, ogljikovi
  hidrati, beljakovine, vitamini, …);
  
  našteti in opisati slovenske narodne jedi in
  kulinarične običaje;
   | 
  
   Zavedajo
  pomena gostinstva. 
  Razvijajo
  korporativno integracijo, oziroma se zavedajo pomena identifikacije
  posameznika s cilji predmeta. 
   | 
    |