SREDNJE STROKOVNO IZOBRAŽEVANJE
Izobraževalni program: GOSTINSKI TEHNIK
KATALOG ZNANJ
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
1.
IME PREDMETA
ANGLEŠČINA
– 2. tuj jezik
2.
ŠTEVILO UR
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik
|
Oblike izobraževalnega dela
|
|
Teorija (ur)
|
Vaje (ur)
|
Skupaj (ur)
|
1.
|
55
|
15
|
70
|
2.
|
55
|
15
|
70
|
3.
|
90
|
15
|
105
|
4.
|
80
|
22
|
102
|
skupaj
|
280
|
67
|
347
|
* T – teoretični
pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v
skupinah, storitev.
3.
USMERJEVALNI CILJI PREDMETA
Pri predmetu dijak(i):
pridobijo znanje slovnice, besedja in komunikacijskih
funkcij;
razvijejo spretnosti razumevanja ustnih in pisnih
sporočil, ter spretnost ustnega in pisnega sporočanja;
spoznajo kulturne in civilizacijske posebnosti angleško
govorečih dežel;
spoznajo kulturne in civilizacijske posebnosti
Slovenije;
znajo se izražati jasno, pravilno in ustrezno glede na
okoliščine, udeležence sporazumevanja, sporočilni namen in vrsto sporočila;
obvladajo osnove sistema angleškega jezika
(glasoslovje, oblikoslovje, skladnja) in osnovne strategije sporazumevanja;
uporabljajo temeljni besedni zaklad v okviru
operativnih ciljev predmeta;
znajo poiskati pomen neznanih besed;
znajo samostojno poiskati in uporabljati vire (slovar,
priročniki, …).
4.
OPERATIVNI
CILJI PREDMETA
1. letnik
(splošno-izobraževalni jezik)
SLOVNIČNE
STRUKTURE
|
BESEDIŠČE
|
svojilni pridevniki
osebni zaimki
glagol biti = to
be (trdilna oblika)
vprašalnica What?
nedoločni člen a/an
This is…
|
abeceda;
predstavitav;
države;
vsakdanje besede;
številke od 1 do 20;
|
glagol biti (vprašalna in nikalna oblika)
Where?
predlog from
this/these
pravilna množina
pridevnik – samostalnik
|
v trgovini; na letališču…;
barve;
obleke;
hrana in pijača;
lasten opis; pridevniki, s katerimi opisujemo osebo;
|
have/have got = imeti
izražanje svojine; Peter's car = Petrov avto
Whose?
|
sorodstvena razmerja;
poklici;
jezik v razredu;
številke od 20 do 100;
|
Wh vprašanja
can/can't
časovna predloga on,
at
|
vprašati in povedati, koliko je ura;
pogovorna angleščina;
dnevi v tednu;
meseci in letni časi;
v lokalu ; cene in naročila;
|
Present Simple
= Navadni Sedanjik
predlogi for,
by, in, to, on
struktura like
+ ing
must/mustn't
there is/there are
povabila; would you like to …
velelniki
prislovi pogostosti
|
interesi, hobiji;
športne aktivnosti;
dnevna opravila;
» V hiši »; predmeti in pohištvo;
v banki in na pošti.
|
1. letnik (jezik stroke)
INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
|
Dijaki
(se) znajo
|
Dijaki
|
|
opis šole in delovnega mesta
|
|
Razvijajo
socialno Integracijo in odnos do poklica, ter kolektiva
|
|
pisanje življenjepisa
|
napisati kratek življenjepis;
|
Dijaki
si pridobivajo zmožnost komuniciranja.
|
|
imenovanje in opisovanje različnih tipov restavracij
predstavitev restavracije
sprejem rezervacije v restavraciji
|
imenovati in opisati različne tipe gostinskih
obratov;
predstaviti določeno restavracijo (lokacija,
obratovalni čas, …);
sprejeti rezervacijo.
|
|
|
2. letnik
(splošno izobraževalni jezik)
SLOVNIČNE
STRUKTURE
|
BESEDIŠČE
|
predmetni zaimki
some/any
števni in neštevni samostalniki
|
opis krajev;
živali;
nakupovanje;
|
Present Continuous Tense = Opisani Sedanjik
raba obeh sedanjih časov
množinski samostalniki
|
oblačila (moda);
besede z več pomeni; a book, to book;
pozdravi in želje;
pisanje uradnih in neuradnih npisem
|
glagol biti v preteklem času (was/were)
Past Simple
Tense = Navadni Preteklik (pravilni glagoli)
|
glagoli in samostalniki, ki se vežejo; tell a joke;
besede, ki se vežejo z določenimi predlogi; listen to music;
datumi;
časovni izrazi; on Friday, at five o'clock;
|
navadni preteklik (nepravilni glagoli)
navadni preteklik (vprašalna in nikalna oblika)
|
hrana in pripravljanje hrane;
izpolnjevanje formularja;
|
pridevniki in prislovi načina
vrstilni števniki
|
besedotvorje; 'photograph, photo'graphic;
sinonimi, antonimi;
krajevni predlogi; opposite, behind, …;
predlogi premikanja;
pisanje razglednice.
|
Past Continuous Tense = Opisani Preteklik
some /any (ponovitev) in much/many, a lot of, a few/a
little
določni in nedoločni člen
|
|
-going to /will;
izražanje prihodnosti
What… like?
pridevnik; primernik in presežnik
odvisni stavki
|
|
2. letnik (jezik
stroke)
INFORMATIVNI
CILJI
|
FORMATIVNI
CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI
CILJI
|
POSEBNOSTI
V IZVEDBI
|
|
Dijaki (se) znajo
|
Dijaki razvijajo
|
|
sprejem gosta
sprejem naročila
svetovanje gostom
opis jedi
opis pijač
izstavitev računa
opravičevanje
pisanje receptov
|
sprejeti gosta;
sprejeti naročilo;
svetovati gostu;
opisovati predjedi, glavne jedi, priloge, deserte, …;
opisati različne pijače;
izstaviti račun;
opravičiti se gostu in ustrezno ukrepati,
napisati kratek recept.
|
Glejte
1. Letnik.
Sposobnost
delovanja v konfliktnih situacijah.
Pridobivajo
si zmožnost komuniciranja, kooperativnosti in iniciativnosti.
Razvijajo
poklicno socializacijo.
Naučijo
se pravil vedenja v delovnem okolju.
|
|
3. letnik (splošno izobraževalni jezik)
SLOVNIČNE
STRUKTURE
|
BESEDIŠČE
|
Present Perfect Simple = Pretekli čas
Kratki odgovori; Yes, she does, No, she doesn't.
odvisni stavki
pretekli deležnik
for ali since
ponovitev vseh slovničnih časov
|
homofoni,
razni prislovi; slowly, too;
besede,ki spadajo skupaj; whistle a tune;
|
have to = morati
modalni glagol should
|
poklici;
samostalniki,ki spadajo skupaj; post office,
headache;
make ali do;
svetovanje;
besede povezane z letnimi časi;
|
izražanje prihodnosti z will
pogojni stavki ; First Conditional = odvisni stavki
prve stopnje
časovni stavki z when, as soon as…
|
potovanja; železnica, letalo;
prevozna sredstva;
|
used to za izražanje preteklih navad
tvorjenje vprašanj; npr. Who did that?
vprašanja s predlogom na koncu; What are you looking
for?
Question tags = kratka vprašanja na koncu stavka;
npr. It's hot, isn't it?
|
besede moškega in ženskega spola; actor, actress, …;
pisanje spisa;
|
trpna oblika glagola
|
besede,ki spadajo skupaj;
časopisni članki;
besede z več pomeni;
opis knjige ali filma.
|
3. letnik (jezik
stroke)
INFORMATIVNI
CILJI
|
FORMATIVNI
CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI
CILJI
|
POSEBNOSTI
V IZVEDBI
|
|
Dijaki
(se) znajo
|
|
|
pisanje receptov
priprava jedi in pijač
shranjevanje živil
posoda in pribor, ter njun namen
priprava in pospravljanje mize
poznavanje dela v restavraciji
obnašanje osebja v restavraciji
|
pisati recepte;
opisati pripravo različnih jedi in pijač (npr. kako
pripravimo coctail);
opisati kako shranjujemo določena živila (meso,
zelenjava, …);
našteti posodo in pribor in vedeti za kaj se
uporablja;
pripraviti in pospraviti mizo;
opisati delo osebja.
|
Glejte
1. In 2. letnik.
|
|
4 . letnik ( splošno izobraževalni jezik)
SLOVNIČNE
STRUKTURE
|
BESEDIŠČE
|
glagolske strukture z ask, make, let, tell,decide,
try, manage to, start; ask somebody to do something
nedoločnik za pridevnikom
namenilni nedoločnik
|
prislovi načina;
pridevniki s končnicami –ing, -ed;
besedotvorje; tvorba samostalnikov; peaceful – peace;
|
pogojni stavki; Second Conditional = pogojni stavki
druge stopnje
modalni glagol
might
|
frazni glagoli s take in look,
izrazi kot Never mind! What a pity!;
going to bed; feel sleepy, snore…;
|
Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous
been, gone, already, yet
|
frazni glagoli;
besedotvorje; celebrate, celebration…,
telefoniranje;
|
Past Perfect = Predpreteklik
poročani govor; trdilni stavki, vprašanja
|
glagoli bring, take, come, go and get;
kako se poslavljamo;
besede, ki jih pogosto mešamo; sensitive, sensible.
|
4. letnik (jezik
stroke)
INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
|
Dijaki
(se) znajo
|
Dijaki
se
|
|
različni načini prehranjevanja
sestava jedi in pijač
slovenske narodne jedi in kulinarični običaji
|
opisati različne načine prehranjevalnih navad – diete
(vegetarijanci, vegani,…);
- opisati sestavo jedi in pijač (maščobe, ogljikovi
hidrati, beljakovine, vitamini, …);
našteti in opisati slovenske narodne jedi in
kulinarične običaje;
|
Zavedajo
pomena gostinstva.
Razvijajo
korporativno integracijo, oziroma se zavedajo pomena identifikacije
posameznika s cilji predmeta.
|
|