Izobraževalni program: GOSTINSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK - KUHARSTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
175 |
175 |
|
2. |
140 |
140 |
|
3. |
175 |
175 |
|
4. |
204 (68) |
204 (68) |
|
skupaj |
|
694 (558) |
694 (558) |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Opomba: V 4. letniku lahko dijaki izberejo kuharstvo ali strežbo, zaradi tega je obseg praktičnega pouka – kuharstva različen (204 oziroma 68 ur).
Pri predmetu dijak:
1. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
RAZVOJ, POMEN IN NALOGE KUHARSTVA |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Pridobiva pravilen odnos do poklica oziroma Občutek pripadnosti. |
|
HIGIENA DELA V KUHINJI |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomembnosti vzdrževanja primernega higienskega stanja v kuhinji in strogega ločevanja čistih in nečistih delovnih postopkov. Je ekološko usmerjen pri izbiri in uporabi kemičnih čistilnih sredstev. |
|
VELIKE KUHINJE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena funkcionalne razporeditve prostorov. Zaveda se nujnosti primerne tehnične opremljenosti prostorov za boljšo varnost in počutje zaposlenih. |
Ogled sodobno opremljene kuhinje v gostinskem obratu. |
MISE EN PLACE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena dobro organiziranega dela. |
|
TEHNOLOGIJA PRIPRAVLJANJA HRANE |
|
|
|
|
|
Pridobiva pravilen odnos do ravnanja z živili. Razvija sposobnosti za varno delo. Skrbi za ekonomično rabo živil in energije. |
Ogled strojev naprav in pripomočkov v učni kuhinji. Priprava enostavnih jedi s poudarkom na mehanski in toplotni obdelavi. |
NORMATIVI ŽIVIL |
|
|
|
|
|
Razvija čut za gospodarno ravnanje z živili in hrano. |
|
RAVNANJE S KUHANO HRANO |
|
|
|
|
|
Pridobiva občutek odgovornosti za zdravje ljudi, pri pripravi in rokovanju s hrano. |
Ogled (slikovni material) načinov razdeljevanja hrane in transportne posode. Uporabi hitri ohlajevalnik. |
RECEPT |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomembnosti strokovne priprave jedi in uporabe vedno iste recepture za jedi v določenem lokalu. |
Poskuša poiskati pomanjkljivosti pri recepturah, objavljenih v različnih medijih. |
HLADNE ZAČETNE JEDI |
|
|
|
|
|
Razvija čut za estetsko oblikovanje. Je natančen, kreativen. |
Priprava različnih hladnih začetnih jedi. |
TOPLE ZAČETNE JEDI |
|
|
|
|
|
Razvija ustrezen odnos do ravnanja z napravami in stroji, z vidika ekonomične in ekološke rabe energije. |
Priprava različnih toplih začetnih jedi. |
2. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
JUHE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija odgovornost za pripravo zdrave hrane. Razvija senzorične sposobnosti. |
Priprava različnih juh, tudi industrijskih (primerjava okusov in izboljšanje industrijskih juh). |
JUŠNE ZAKUHE IN VLOŽKI |
|
|
|
|
|
Pri delu je natančen. |
Priprava različnih vložkov in zakuh. |
ENOLONČNICE |
|
|
|
|
|
Pri delu je gospodaren. Zave se pomena ohranjanja narodnih jedi. |
Priprava različnih slovenskih narodnih enolončnic in serviranje v narodnih posodah. |
OSNOVE ALI FONDI |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomembnosti natančnega in zanesljivega ravnanja. |
Pripravi različne osnove, jih primerno ohladi in shrani (uporabi hitri ohlajevalnik). |
OMAKE |
|
|
|
|
|
Razvija gustatorne lastnosti in se zaveda pomena okusno pripravljene omake. |
Pripravi različne omake. |
MESNE JEDI |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomembnosti mesa kot vira beljakovin v naši prehrani. Zaveda se pomena racionalne rabe mesa z vidika zdrave prehrane in ekonomične rabe. S pridobljenim znanjem si krepi samozavest in zanesljivost pri delu. Zaveda se pomembnosti upoštevanja higienskih predpisov, še posebno pri delu z občutljivimi in hitro pokvarljivimi živili. |
Ogled razkosovanja večjih kosov klavne živine v mesnici in ogled ribarnice. Uporablja parni konvektomat kot sodobno toplotno napravo. Priprava različnih mesnih jedi. |
PRILOGE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena priloge kot vira ogljikovih hidratov v obroku. |
Priprava različnih vrst prilog. |
ZELENJAVNE JEDI |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena zelenjave kot vira zaščitnih snovi v prehrani. |
Priprava različnih zelenjavnih jedi. |
3. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
SOLATE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija čut odgovornosti za svoje delo in strokovno opravljanje nalog. |
Pripravi solatni bife. |
SADJE |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da je sadje vir zaščitnih snovi in zato pomembno v vsakodnevni prehrani. |
|
SLADICE |
|
|
|
|
|
Zaveda se nujnosti natančnega dela. Razvija čut za estetsko oblikovanje. Zaveda se nujnosti upoštevanja higienskih predpisov posebno pri delu z občutljivimi živili. |
Pripravi različne vrste test in različne sladice. Uporablja primerne stroje, naprave in pripomočke. |
SESTAVA MENUJEV |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnosti uporabljanja in povezovanja že pridobljenega znanja. Je odgovoren. Upošteva novosti in prehranjevalne navade gostov. |
Priprava celodnevnega jedilnika. |
NARODNE JEDI |
|
|
|
|
|
Razvije pozitiven odnos do Narodove kulture in ohranjanja ljudskega izročila. |
Pripravi slovenske narodne jedi iz različnih regij. |
OSNOVE VAROVALNE PREHRANE |
|
|
|
|
|
Zaveda se vpliva prehranjevanja na zdravje in počutje ljudi. |
Pripravi jedilnik varovalne prehrane. |
4. LETNIK osnovni del in izbirni del (204 ure) za dijake, ki so izbrali kuharstvo
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OSNOVE ALTERNATIVNIH OBLIK PREHRANE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Je strpen do ljudi , ki imajo drugačne prehranjevalne navade. Je sprejemljiv za novosti. |
Priprava jedi primernih za alternativno prehrano. |
NAČRTOVANJE PREHRANE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena uravnotežene prehrane. Ima pozitiven odnos do ohranjanja ljudskega izročila in kulturne dediščine. Zaveda se pomembnosti teamskega dela. Pridobiva organizacijske sposobnosti. Zaveda se odgovornosti za lastno delo in za delo v skupini. Zaveda se pomena zagotavljanja stalne kakovosti. Zaveda se, da je kakovost storitve rezultat aktivnosti vseh sodelujočih. Racionalno ravna z živili, energijo in ostalimi delovnimi sredstvi. Razvija sposobnosti in spretnosti vodenja skupine, motivira sodelavce, rešuje probleme. Razvija sposobnosti za kritično presojanje in odgovorno ravnanje na svojem delovnem področju. |
Izdelava seminarske naloge, povezane s predmeti, strežba, prehrana in organizacija in ekonomika v gostinstvu. Praktična izvedba različnih,tudi zahtevnih obrokov Uporaba sodobne tehnologije v kuhinji. Uporaba sodobne računalniške tehnologije v povezavi s prehrano, strežbo in organizacijo in ekonomiko v gostinstvu. |
4. LETNIK osnovni del (68 ur), za dijake, ki so izbrali strežbo
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OSNOVE ALTERNATIVNIH OBLIK PREHRANE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Je strpen do ljudi , ki imajo drugačne prehranjevalne navade. Je sprejemljiv za novosti. |
Sestava jedilnika za alternativno prehrano. |
NAČRTOVANJE PREHRANE |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena uravnotežene prehrane. Ima pozitiven odnos do ohranjanja ljudskega izročila in kulturne dediščine. Zaveda se pomembnosti teamskega dela. Zaveda se pomena racionalnega obnašanja na vseh področjih. Zaveda se pomena zagotavljanja stalne kakovosti. Zaveda se, da je kakovost storitve rezultat aktivnosti vseh sodelujočih. |
Demonstracijski prikaz priprave nekaterih jedi. Izdelava seminarske naloge, povezane s predmeti strežba, prehrana in organizacija in ekonomika v gostinstvu. Uporaba sodobne računalniške tehnologije v povezavi s prehrano, strežbo in organizacijo in ekonomiko v gostinstvu. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Opomba: v četrtem letniku praktično in teoretično preverjanje znanja za dijake, ki so izbrali več ur kuharstva in teoretično preverjanje znanja za dijake, ki so izbrali več ur strežbe.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Strežba |
|
|
Prehrana |
|
|
Organizacija in ekonomika v gostinstvu |
|
|
Zdravstvena vzgoja s higienskim minimumom |
|