Izobraževalni program: GOSTINSKI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PRAKTIČNI POUK - STREŽBA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
105 |
105 |
|
3. |
140 |
140 |
|
4. |
204 (68) |
204 (68) |
|
skupaj |
|
519 (383) |
19 (383) |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Opomba: V 4. letniku lahko dijaki izberejo strežbo ali kuharstvo, zaradi tega je obseg praktičnega pouka – strežbe različen (204 oziroma 68 ur).
Pri predmetu dijaki:
1. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
STREŽBA IN NALOGE STREŽBE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zavedo se odgovornosti svojega izbranega poklica. |
|
VRSTE GOSTINSKIH OBRATOV |
|
|
|
|
|
Pridobivajo pripadnost poklicu. |
Ogled gostinskega obrata. |
INVENTAR V STREŽBI |
|
|
|
|
|
Pridobivajo delovne navade. So materialno odgovorni. Navajajo se na čistočo. |
Pomivanje in urejanje inventarja v učilnici. |
STREŽNO OSEBJE |
|
|
|
|
|
Pozitivno razmišljajo. Se zavedo relacije gost-gostitelj Spoštujejo svoje zdravje in zdravje drugih ljudi. |
Pozdravljanje, lepa hoja, drža telesa, odpiranje vrat, delovna obleka, osebna urejenost. |
REDNI OBROKI |
|
|
|
|
|
Pridobivajo čut odgovornosti. Nadgradjuje znanje. |
|
POGRINJEK |
|
|
|
|
|
Spoznajo standarde in predpise in jih upoštevajo. |
Priprava pogrinjkov. |
PRIPRAVLJALNA DELA |
|
|
|
|
|
Pridobljeno znanje uporabljajo v različnih lokalih ob različnih priložnostih. |
Priprava jedilnice, točilnice. |
ORGANIZACIJSKE OBLIKE DELA |
|
|
|
|
|
Se podjetno obnašajo. Dojamejo vlogo posameznika v kolektivu. |
|
PISNE OBLIKE PONUDBE V GOSTINSTVU |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost, natančnost, poštenost. |
|
NAČINI STREŽBE |
|
|
|
|
|
Spoznavajo stopnje procesa dela v strežbi. Upoštevajo estetiko dela. |
Demonstracija načinov strežbe Lepa hoja. Drža telesa. |
POSTREŽBA ENOSTAVNIH JEDI NA AMERIŠKI NAČIN STREŽBE |
|
|
|
|
|
Razvijajo komunikativnost. Upoštevajo pomen estetike dela. Nadgrajujejo svoje znanje. |
Vaje v pripravi mize Postrežba jedi. |
POSTREŽBA PIJAČ |
|
|
|
|
|
Upoštevajo stopnje v procesu dela. Nadgrajujejo svoje znanje. Postajajo samozavestnejši. |
Vaje v postrežbi rednih obrokov in pijač. |
2. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
JEDILNI LIST |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razmišljajo o smiselni ponudbi jedi določeni strukturi gostov. |
Vaja v sestavi jedilnega lista za določen gostinski obrat. |
SPREJEM NAROČILA PRI INDIVIDUALNEM GOSTU |
|
|
|
|
|
Razvijajo komunikativnost. Upoštevajo pravila bontona. So potrpežljivi. Razvijajo gostoljubnost. |
Praktične vaje v komunikaciji z gostom. |
MENU |
|
|
|
|
|
Se zavedo moralne in strokovne odgovornosti do gosta |
Vaje v sestavi in pisanju menujev. |
AMERIŠKI NAČIN STREŽBE |
|
|
|
|
|
Znajo utemeljiti izbrani način strežbe. Spoznavajo faze v procesu dela v strežbi. Upoštevajo pravila bontona. |
Praktične vaje. |
FRANCOSKI NAČIN STREŽBE |
|
|
|
|
|
Upoštevajo pravila bontona. Utemeljijo izbrani način strežbe. |
Praktične vaje. |
POSTREŽBA PIJAČ V STEKLENICAH |
|
|
|
|
|
Poznajo pomen kulture pitja vina. Spoštujejo gostovo dobro počutje v obratu. S pridobljenim znanjem so samozavestnejši. |
Praktične vaje |
KAVARNIŠKI NAČIN STREŽBE |
|
|
|
|
|
So gostoljubni. Se lepo obnašajo. Pridobljeno znanje znajo prenesti v "življenje". |
Praktične vaje. |
3. LETNIK
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
FRANCOSKI NAČIN STREŽBE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Upoštevajo pravila bontona So atraktivni pri delu. Znanje uporabljajo pri postrežbi različnih obrokov. |
Praktične vaje v postrežbi jedi in pijač. |
POSTREŽBA V HOTELSKO SOBO |
|
|
|
|
|
So diskretni. Upoštevajo pravila bontona. |
Ogled hotela. |
POSTREŽBA NA PREVOZNIH SREDSTVIH |
|
|
|
|
|
So iznajdljivi Atraktivni pri delu. |
Ogled prevoznega sredstva s postrežbo. |
CENIK PIJAČ |
|
|
|
|
|
Obnašajo se podjetno. S pridobljenim znanjem so samozavestnejši. |
Vaja v sestavljanju in pisanju cenikov pijač. |
MEŠANJE PIJAČ |
|
|
|
|
|
So strokovni in atraktivni pri delu. Mešane pijače vključujejo v vse obroke. |
Praktične vaje. |
PRIPRAVA JEDI PRED GOSTOM |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena estetike dela. So osebno odgovorni pri delu. |
Praktične vaje. |
OBIČAJI PRI PREHRANJEVANJU |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena identitete naroda. Vključujejo narodne jedi v obroke in jih znajo predstaviti turistom. |
Vaje v sestavi menujev. |
VINSKI LIST |
|
|
|
|
|
Poznajo predpise. Upoštevajo trende. Spoštujejo gostovo zdravje. |
Vaje v sestavi vinskega lista. |
SVEČANI MENU |
|
|
|
|
|
Sprejemajo nove izzive. Znajo poskrbeti za gostovo dobro počutje. |
Vaje v sestavi in pisavi menujev. |
DEKORACIJA OMIZIJ IN PROSTOROV |
|
|
|
|
|
Razvijajo kreativnost. Se zavedajo, da se gostje in osebje bolje počuti v urejenih prostorih. Pridobivajo občutek za estetiko. |
Sodelovanje s cvetličarno (prikaz priprave cvetličnih aranžmajev). |
4. LETNIK osnovni in izbirni del (204 ure) za dijake, ki so izbrali strežbo
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
IZREDNI OBROKI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Znajo teoretično znanje prenesti v prakso. So bolj iznajdljivi in komunikativni. Poznajo splošni bonton. |
|
PREVZEM NAROČILA ZA IZREDNE OBROKE |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost. Doslednost. Podjetno razmišljajo. Zavejo se pomembnosti posameznika v kolektivu. |
Vaje v parih ali skupinah. |
POSLOVNO KOSILO |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost. Doslednost. Inovativnost. |
Vaje v sodelovanju s kuharstvom. Dijaki iz kuhinje so vključeni kot gostje. |
HLADNO-TOPLI BIFE |
|
|
|
|
|
Znajo naročniku svetovati So odgovorni do gosta in delodajalca. |
Sodobno opremljena učilnica strežbe. Vaje v sodelovanju s kuharstvom. |
PARTY |
|
|
|
|
|
Znajo poiskati informacije in jih uporabiti. Razvijajo inovativnost. Znajo svoje spretnosti uporabljati v različnih situacijah. |
Sodobno opremljena učilnica strežbe. Vaje v sodelovanju s kuharstvom. |
BIFE-PARTY |
|
|
|
|
|
Poznajo predpise in standarde s področja strežbe. |
Sodobno opremljena učilnica strežbe. Vaje v sodelovanju s kuharstvom. |
ČAJANKA |
|
|
|
|
|
Razvijajo spretnost in iznajdljivost. Upoštevajo strukturo gostov. |
Sodobno urejena učilnica strežbe. Vaje v povezavi s kuharstvom. |
PIKNIK |
|
|
|
|
|
Znajo poskrbeti za gostovo dobro počutje. Poznajo razne družabne igre. Varujejo okolje. |
|
BANKET |
|
|
|
|
|
Poznajo splošni bonton. |
Sodobno opremljena učilnica strežbe. Vaja v sodelovanju s kuharstvom. |
CATERING |
|
|
|
|
|
Razvijajo iznajdljivost in so prilagodljivi. Znajo poiskati možnosti na trgu. |
Vaja izven šole. |
SLOVENSKI NARODNI OBIČAJI |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena identitete naroda v gastronomiji. |
|
MARTINOVANJE |
|
|
|
|
|
Razvijajo pozitiven odnos do dediščine slovenskega naroda. Spoznajo pomen reklame. So prodorni in podjetni. |
Vaja v povezavi s kuharstvom. |
BOŽIČNO-NOVOLETNI OBROK |
|
|
|
|
|
Spoštujejo tradicijo. Zavedajo se pomena dobre organizacije dela. Razvijajo ustvarjalnost. |
Vaja v povezavi s kuhinjo. |
PUSTOVANJE |
|
|
|
|
|
Spoznajo pomen reklame. Spoštujejo tradicijo. |
Vaja v sodelovanju s kuharstvom. |
ALTERNATIVNE JEDI |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena zdrave prehrane. So strpni do gostov, ki imajo drugačne prehrambene navade. So dovzetni za novosti. |
Vaja v sodelovanju s kuharstvom. |
REKLAMACIJE |
|
Spoznajo pojem stalne kakovosti. So prilagodljivi vendar vztrajni. |
|
IZBOR IN NAKUP STREŽNEGA INVENTARJA |
|
Znajo poiskati informacijo in jo uporabiti. Se podjetno obnašajo. |
Ogled sejmov z gostinsko opremo. |
4.LETNIK osnovni del ( 68 ur) za dijake, ki so izbrali kuharstvo
Vsebine in informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
IZREDNI OBROKI |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zavedajo se položaja posameznika v kolektivu. So odgovorni. Podjetno razmišljajo. |
|
SPREJEM NAROČILA ZA IZREDNI OBROK |
|
|
|
|
|
So odgovorni do gosta in delodajalca. Se podjetno obnašajo. Znajo teoretično znanje prenesti v prakso. So iznajdljivi. |
Vaje v parih. |
POSLOVNO KOSILO |
|
|
|
|
|
So inovativni. Poznajo splošni bonton. Zavedajo se pomena slovenskih narodnih jedi. |
Ogled oziroma demonstracija postrežbe poslovnega kosila. |
HLADNO-TOPLI BIFE |
|
|
|
|
|
So iznajdljivi. Znajo izbrati najbolj primerno varianto. So podjetni. |
Vaje v pripravi pisne ponudbe. Prikaz postavitve omizja. Ogled postrežbe htb. |
PARTY |
|
|
|
|
|
So komunikativni. Se podjetno obnašajo. So odgovorni do gosta. |
Vaje v pripravi ponudbe Ogled priprave prostora za goste in postrežbe |
BIFE-PARTY |
|
|
|
|
|
Sprejemajo nove izzive. Upoštevajo trende prehranjevanja. Znajo poskrbeti za gostovo dobro počutje. |
Vaje v pripravi pisne ponudbe. Priprava druge dokumentacije. Prikaz postavitve omizja in postrežbe. |
PIKNIK |
|
|
|
|
|
Znajo poskrbeti za varstvo okolja. Zavedajo se pomena varstva pri delu. So inovativni. |
Vaje v pripravi pisne ponudbe naročniku. |
BANKET |
|
|
|
|
|
Poznajo splošni bonton. So odgovorni do gosta. Znajo poiskati informacije in jih uporabiti. |
Vaje v pripravi ponudbe. Ogled vodene strežbe banketa. |
CATERING |
|
|
|
|
|
Znajo razmišljati in predvidevati. Spoznajo pomen dobre organizacije. |
Ogled in sodelovanje v gostinski hiši. |
SLOVENSKE NARODNE JEDI |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena identitete naroda v gastronomiji. So prodorni in znajo poiskati možnosti na trgu.. |
Vaje v sestavljanju menujev. Priprava pisne ponudbe naročniku. |
MARTINOVANJE |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena identitete naroda v gastronomiji. |
Vaje v pripravi pisne ponudbe. Prikaz priprave prostora in postrežbe (program prireditve). |
PUSTOVANJE |
|
|
|
|
|
Spoštujejo običaje in navade slovenskega naroda. |
Vaje v pripravi pisne ponudbe. Prikaz priprave prostora in postrežbe (program prireditve). |
ALTERNATIVNE JEDI |
|
|
|
|
|
Sledijo trendom prehranjevanja. So strpni So kreativni. |
Vaje v pripravi ponudb različnim gostom. |
IZBOR IN NAKUP STREŽNEGA INVENTARJA |
|
|
|
|
|
Se obnašajo podjetno. |
Prospekti, revije, sejmi. |
REKLAMACIJE |
|
Pozitivno razmišljajo. Znajo poskrbeti za gostovo dobro počutje. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Opomba: v četrtem letniku praktično in teoretično preverjanje znanja za dijake, ki so izbrali več ur kuharstva in teoretično preverjanje znanja za dijake, ki so izbrali več ur strežbe.
Ocenjevanje vključuje tudi dijakov odnos do dela, inventarja, do sošolcev in druge lastnosti, ki so nujne za delo v gostinstvu. Seminarska naloga v četrtem letniku vključuje znanja iz strokovnoteoretičnih predmetov povezanih z znanji praktičnega pouka.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Organizacija in poslovanje v gostinstvu |
|
|
Kuharstvo Organizacija in poslovanje v gostinstvu |
|
|
Prehrana Kuharstvo |
|
|
Psihologija Poslovno komuniciranje |
|
|
Tuji jezik 1 Tuji jezik 2 |
|
|
Zdravstvena vzgoja s higienskim minimumom |
|
|
Splošno izobraževalni predmeti |
|