Izobraževalni program: KEMIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
EKOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
56 |
12 |
68 |
skupaj |
56 |
12 |
68 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Ekologija, Ekosistemi |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
S primeri izpostavi posledice človekovega poseganja v prostor. Razume, da predstavlja ekologija način preživetja. Nauči se dolžnosti in odgovornosti do okolja. |
|
Pravne osnove varstva okolja, Normativna zaščita okolja |
|
|
|
|
|
Dojame pomen legalizacije problema varovanja okolja za sodobno civilizacijo in prihodnje generacije. Dobi vpogled v resnične probleme varstva okolja in nevarnosti za okolje (obravnava primerov ekoloških npr.: Bopahl, Seveso, itd.). |
Ekskurzija: po ekskurziji pisno poročilo o načinih razstrupljevanja v tovarni. Seminarska naloga delo v zdravju nevarnih proizvodnih linijah: pravice in dolžnosti, naloge tovarne in posameznega zaposlenega. |
Zdravju škodljive snovi v okolju |
|
|
|
|
|
Zave se nevarnosti navedenih substanc in posledic za zdravje pri vnosu v telo. Zave se, da lahko s svojim vedenjem in ravnanjem tudi sam prispeva k zmanjšanju obremenjevanja okolja. Razume nevarnost neprimernega odlaganja ali odmetavanja opisanih snovi v okolje zaradi podtalnice. |
Tematsko obravnavanje prepovedi strupov, njih uporabe v vojni in pri vsakdanjem delu v industriji. Ogled proizvodne procesne linije, kjer so razmere urejene in osebna in kolektivna zaščita tudi uporaba predpisov in tabel s podatki o MDK, MIK. |
Onesnaževanje zraka |
|
|
|
|
|
Razvija pravilen odnos do povzročiteljev onesnaženega zraka. Razume nujnost zaščite z ustreznimi sredstvi pred delovanjem strupenih plinastih snovi. Pridobi občutek odgovornosti do okolja, ker se zave škodljivosti pretirane uporabe pršil, barv, topil. |
Seminarska naloga: največji onesnaževalci zraka v Sloveniji. Ogled filma o emisijah kontaminantov zraka iz industrije. |
Onesnaževanje vode |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena medsebojnega sodelovanja pri izvedbi določene naloge. Se zaveda pomena zanesljivosti pri izvajanju meritev in doslednosti pri postavljanju zahtev. Se zaveda, da lahko s svojim vedenjem in odnosom do okolja vpliva tudi na kvaliteto vode. |
Ogled: Seminarska naloga: glavne vrste kontaminantov vode. |
Onesnaževanje zemlje |
|
|
|
|
|
Se zaveda, da lahko s svojim vedenjem in odnosom do okolja vpliva tudi na kvaliteto tal. |
Seminarska naloga: glavne vrste kontaminantov vode. |
Odpadki |
|
|
|
|
|
Zave se, da so izdelki, ki ne povzročajo odpadkov, zaželeni in okolju prijazni. se zave pomena preprečevanja nastanka odpadkov. Se zave, da načela ravnanja z odpadki vključujejo sistem zajemanja, predelave in obdelave odpadkov ter rekonstrukcijo in sanacijo odlagališč. |
Seminarska naloga: vrste in količina odpadkov v domačem gospodinjstvu. Ogled filma o procesiranju odpadkov. |
Vodenje dnevnika odpadnih snovi |
|
|
|
|
|
Se zaveda neposredne človekove ogroženosti, omejenosti naravnih surovinskih virov in njihovega neracionalnega izkoriščanja |
Vaja: |
Ekotehnika |
|
|
|
|
|
Se zave, da predstavlja ekologija način preživetja. Razvija smisel za varčevanje s primarnimi energetskimi viri. Se zave, da popolne tehnologije ni, da je mogoče le vlagati napore v uvedbo takšne tehnologije , ki čim manj obremenjuje okolje in ki omogoča popolnejše vračanje odpadkov v ciklični tok reprodukcijskega procesa. |
Seminarska naloga: izdelava procesne sheme čiste tehnologije. |
Načela integriranega varstva okolja |
|
|
|
|
|
Se zave pomena načrtovanja ekološko sprejemljivih procesnih linij, ki zagotavljajo kar najmanjše obremenjevanje okolja. Razume, da je za nastale odpadke v kemijski industriji in njihov vpliv na okolje predvsem kriv proizvajalec produktov, ki mora v ceni proizvoda upoštevati tudi ceno odstranjevanja odpadnih snovi in naknadno čiščenje okolja. |
Ogled ekološko ozaveščene tovarne z nalogo: proučiti izpolnjevanje zahtev ter pridobiti podatke o izvršenih dejavnostih na področju zaščite okolja, ki jih je v svoje delo vložila tovarna. Priporočeno: TKI - Hrastnik, Cinkarna Celje, Lek Mengeš. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Biologija |
|
|
Kemija |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Tehnologija |
|