INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
SOCIALIZACIJSKI CILJI
|
POSEBNOSTI V IZVEDBI
|
1. Tehnično risanje
|
Dijak
|
Dijak
|
|
pozna standardne formate risb, merila povečanja in
pomanjšanja
pozna tehniško pisavo, črte na risbah, kotiranje
pozna izometrično, dimetrično in ortogonalno
projekcijo
se nauči pravila za risanje prerezov, šrafiranje,
delni prerez
pozna delavniške in sestavne risbe
razume pomen toleranc
|
spozna standarde za tehnično risanje;
razloži a formate risb in merila povečanja in
pomanjšanja;
osvoji osnove
pisav, osvoji uporabo različnih oblik in debelin črt, zna kotirati ravni rob,
krog, lok in konus;
zna skicirati predmet v izometrični projekciji;
zna narisati enostaven predmet iz ortogonalne
projekcije v dimetrično projekcijo, z vajo pridobi prostorsko predstavo;
zna uporabljati šrafure in osvoji risanje enostavnih
prerezov;
zna prečitati toleranco na risbi;
razlikuje med delavniško in sestavno risbo;
|
Osvaja sposobnost sporočanja s tehnično risbo,
razvija vztrajnost in natančnost.
|
Vaja:
risanje risb.
|
2. strojni elementi
|
|
|
|
pozna vrste obremenitev.
pozna elemente za razstavljive in nerazstavljive
zveze
pozna zvojne in špiralne vzmeti
pozna osi, gredi tečaje, ležaje
pozna gredne vezi in sklopke
pozna elemente za prenos vrtenja
zna razložiti pomen in vlogo navedenih strojnih
elementov v kemijskih napravah in tehnoloških linijah
|
spozna standarde za strojne elemente;
opiše natezno, tlačno, upogibno, strižno, zvojno in
uklonsko napetost;
skicira in opiše vijake in zatiče, zakove in zvare,
razloži delovanje ter njihove značilnosti;
razlikuje in razume delovanje in uporabo mirujoče in
vrteče osi, gladke in stopničaste gredi, aksialnih in radialnih
tečajev,drsnih in kotalnih aksialnih in radialnih ležajev;
razlikuje in zna opisati toge, elastične, izravnalne
in neizravnalne gredne vezi, torno stožčasto sklopko, zobniško sklopko;
opiše torno gonilo, zobniški prenos, jermensko
gonilo, ploščati in klinasti jermen, verižni prenos;
razloži enačbo prestavnega razmerja in računa
enostavne naloge. skicira, razloži delovanje in uporabo gonil;
|
Ovaja sposobnost sporočanja s skico.
|
Vaja:
skiciranje v zvezek,
računa naloge.
|
3. skladiščenje
|
|
|
|
pozna načine skladiščenja trdnih, tekočih in
plinastih surovin
|
skicira in navede primere uporabe;
opiše skladiščenje sipkih snovi, odprto skladišče in
silos;
|
Razvija ekološko zavest in poklicno odgovornost.
|
Vaja:
računa naloge.
|
obvlada razne načine vzorčenje sipkih snovi, tekočin
in plinov
|
opiše načine skladiščenja tekočin. skicira in navede
primere uporabe cistern in cilindričnih rezervoarjev;
skicira krogelni rezervoar in plinohram, pozna oznake
jeklenk in tlake plinov v jeklenkah;
opiše pripravo povprečnega vzorca s četrtinjenjem;
opiše plinsko bireto;
|
|
|
4. Transport
|
|
|
|
zna opisati različne načine transporta sipkih snovi
zna opisati različne načine transporta tekočin, cevi
in ventile
zna definirati volumenski pretok, kontinuitetno
enačbo, Bernoullijevo enačbo, Reynoldsovo število, enačbo za tlačne izgube v
cevovodu
pozna vrste in zgradbo črpalk ter osnovne
karakteristike
razume princip njihovega delovanja
zna opisati različne načine transporta plinov
|
skicira, opiše zgradbo in razume delovanje naprav
(transportni trak, korčni elevator, polžni transporter, tlačni in vakuumski
pnevmatski transport, celični dodelilnik);
razume volumensko kapaciteto transporterjev. navede
primere uporabe;
navede značilne dimenzije za cevi, razlikuje cevi
glede na gradiva, razlikuje načine spajanja in tipično uporabo. skicira in
opiše krogelni ventil, zasun, loputo, nepovratni ventil, varnostni ventil z
utežjo in na vzmet, varnostno razcepko;
definira volumenski pretok, razume Bernoullijevo
enačbo in vzroke za tlačne izgube;
pozna pomen črpalk za transport;
opiše, skicira in navede uporabo batne, zobniške,
polžne, cevne in centrifugalne črpalke;
razume enačbo za moč centrifugalne črpalke in zna
čitati karakteristike;
definira kompresijsko razmerje, opiše batni
kompresor, Rootsov kompresor, celični kompresor, Gaedejevo vakuumsko črpalko;
opiše zgradbo in delovanje centrifugalnega in
aksialnega ventilatorja, skicira, navede uporabo;
|
|
Vaja:
računa naloge, skicira.
|
5. Večanje površine
|
|
|
|
pozna drobljenje in mletje, racionalno drobljenje
zna izračunati optimalno frekvenco za kroglični mlin
razloži princip in namen razprševanja. skicira, opiše
zgradbo in razloži delovanje naprav
|
razloži namen drobljenja in mletja, navede primere,
razloži fizikalno potrebno delo in tehnično vloženo delo, definira izkoristek
energije;
opiše načine delovanja sil na delec;
definira stopnjo drobljenja;
skicira, opiše zgradbo in razloži delovanje
drobilnikov in mlinov;
|
Razvija gospodarnost.
|
Skicira
|
|
opiše
razprševanje tekočin;
opiše
razpršilno kolo, razpršilni pladenj, šobo za razprševanje z zrakom, šobo za
razprševanje tekočine pod tlakom;
|
|
|
6. Mehanski postopki ločevanja faz
|
|
|
|
pozna magnetno separacijo, opiše magnetni separator
za zaščito mlina
zna razložiti princip flotacije
zna razložiti princip sejanja, sejalne površine,
ISO-DIN, definira karakteristiko sita, opiše vibracijsko sito
razume princip zračnega klasiranja in hidroklasiranja
pozna načine ločevanja trdnih delcev iz plina
zna razložiti sedimentacijo in filtriranje plinov
opiše ločevanje kapljic iz plina
opiše ločevanje trdnih delcev iz tekočine s
sedimentacijo
zna razložiti princip filtriranja suspenzij, tipe
filtriranja, časovni potek, tlak med filtriranjem, hitrost filtriranja, vrste
filtrirnih sredstev
zna razložiti princip centrifugiranja
opiše centrifuge
|
razlikuje med sortiranjem in klasiranjem;
razdeli snovi glede na relativno permeabilnost.
skicira, opiše zgradbo in delovanje magnetnega separatorja;
razloži pripravo rude, suspenzije, flotiranje in ločevanje.
opiše pomožna sredstva, postopek flotacije in flotacijsko komoro;
grafično prikaže rezultate sejalne analize s krivuljo
za pogostost frakcij ter s krivuljama presevka in odsevka;
razloži fizikalne osnove za zračno klasiranje in
hidroklasiranje;
opredeli velikost prašnih delcev, vire prahu, vpliv
na okolje. definira učinkovitost odpraševalnih naprav;
skicira, opiše zgradbo, delovanje in učinkovitost
prašnega kanala, tangencialnega ciklona in Venturijevega odpraševalnika,
vrečastega filtra, elektrofiltra;
skicira in opiše odbojno ploščo in polnilo;
razume Stokesov zakon in računa naloge. Skicira in
opiše zgoščevalni bazen;
opiše površinsko in globinsko filtracijoin
filtriranje skozi kolač;
opredeli prekinjeno in neprekinjeno filtriranje;
razloži uporabo nadtlaka in vakuuma;
definira hitrost filtriranja;
opiše nasipne sloje, tkanine, porozne mase, naplavna
in pomožna filtrirna sredstva;
skicira, opiše zgradbo in delovanje filtrirnih
naprav. zna opisati filtrne naprave: industrijsko nučo, vakuumski rotacijski
filter, komorno filtrirno stiskalnico, svečni filter, zaprti peščeni filter;
razloži enačbo za centrifugalno silo na delec;
definira karakteristiko centrifuge;
skicira, opiše zgradbo in delovanje, zagon, in potek
časovnega obratovanja za filtracijsko centrifugo;
|
Razvija ekološko zavest in gospodarnost.
|
Skicira
|
|
skicira, opiše zgradbo in delovanje diskontinuirne
filtracijske centrifuge, polžne dekantacijske centrifuge, enostavne
separacijske centrifuge in ultracentrifuge;
|
|
|
7. Membranske operacije
|
|
|
|
opiše ultrafiltracijo, obratno osmozo in dializo
|
razloži princip ločilnih operacij, ki potekajo s
pomočjo membran;
opiše lastnosti membran;
zna zapisati in razložiti Fickov zakon;
razloži ultrafiltracijo in obratno osmozo, navede
primere uporabe, opiše modul s cevkami;
razloži dializo in njeno uporabo;
|
|
|