Izobraževalni program: KEMIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
KERAMIJSKE TEHNOLOGIJE
TEHNOLOGIJA KERAMIKE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
190 |
14 |
204 |
skupaj |
190 |
14 |
204 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Tradicionalna in sodobna tehnična keramika |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zna povezovati tradicionalno keramiko s sodobno tehnično keramiko. |
Ogled proizvodnje izdelkov tradicionalne in sodobne tehnične keramike. |
Zgradba keramike |
|
|
|
|
|
Zaveda se, da so snovi v naravi zgrajene iz osnovnih gradnikov. Povezuje makroskopski svet z mikroskopskim. |
Ogled: |
Steklo |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomembnosti stekla v vsakdanjem svetu. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Pripravi poročilo s strokovne ekskurzije v steklarni (Hrastnik, Rogaška Slatina). Predstavi seminarsko nalogo. Vrste in uporaba stekla. |
Površinska energija in površinski pojavi |
|
|
|
|
|
Si ogleda omenjene pojave na shemah (prosojnice). |
|
Fazna ravnotežja |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za povezovanje fizikalnih pojmov v različnih sistemih z vsakdanjim življenjem. |
Za razlago diagramov uporabi sheme (prosojnice). |
Sintranje |
|
|
|
|
|
Razvija čut za ekonomičnost postopkov. Se zaveda pomembnosti prave izbire tehnološkega postopka. |
Za razlago uporabi ustrezne sheme in prosojnice. |
Mikrostruktura keramike |
|
|
|
|
|
Spoznava pomen strokovnosti, osebne in poklicne odgovornosti. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Izdela poročilo s strokovne ekskurzije v Inštitut Jožef Štefan-odsek za keramiko. Za razlago in predstavo o mikrostrukturi keramike uporabi ustrezne sheme in prosojnice. |
Metode karakterizacije keramike |
|
|
|
|
|
Spoznava pomen strokovnosti. Razvija poklicno odgovornost. Razvija sposobnost komuniciranja. Razvija čut za ekonomičnost postopkov. |
Izdela poročilo s strokovne ekskurzije v Inštitut Jožef Štefan. Za razlago uporabi ustrezne sheme in prosojnice. |
Keramične surovine |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomembnosti keramičnih surovin v vsakdanjem življenju. Razvija sposobnost komuniciranja |
Izdela poročilo s strokovne ekskurzije: TD Ruše, Filovci, Ljubečna, Gorenje keramika. |
Priprava surovin |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena priprave surovin za tehnološke postopke. Razvija ekološko zavest. |
Za razlago in boljšo predstavo uporabi ustrezne sheme in prosojnice. |
Dodatki za oblikovanje keramike |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za pravilno izbiro dodatkov. Razvija ustvarjalnost. Razvija občutek za ekonomičnost. |
|
Oblikovanje keramičnih izdelkov |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Razvija ekološko zavest. Razvija občutek za ekonomičnost. Razvija sposobnost komuniciranja. Se zaveda pomembnosti izbire pravega tehnološkega postopka. |
Izdela poročilo s strokovne ekskurzije v KILI Liboje, v COMET Zreče, Ljubečna. Za razlago uporabi ustrezne sheme in prosojnice. |
Toplotna obdelava keramike |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za ekonomičnost. Se zaveda pomembnosti izbire pravega tehnološkega postopka. |
Za razlago in boljšo predstavo uporabi ustrezne sheme in diagrame (prosojnice). |
Glazure in glaziranje |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za estetiko keramičnih izdelkov. Razvija čut za ekonomičnost. Razvija strokovnost. Razvija ekološko zavest. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Izdela poročilo s strokovn ekskurzije v KILI Liboje |
Poslikavanje keramike |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Razvija čut za ekonomičnost. Razvija občutek za estetiko. |
|
Tehnična silikatna keramika |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomembnosti tehnične silikatne keramike v izdelkih za vsakdanje življenje. Razlikuje strokovnost in inovativnost. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Izdela poročilo s strokovne ekskurzije v Elektroelement Izlake. |
Ognjevarna gradiva |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomembnosti ognjevarnih in izolacijskih gradiv v vsakdanjem življenju. Razvija ekološko zavest. Razvija strokovnost. Razvija čut za ekonomičnost. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Izdela poročilo s strokovne ekskurzije3 (npr. opekarna) |
Abrazivi |
|
|
|
|
|
Povezuje pomembnost abrazivnih materialov z uporabo v vsakdanjem življenju. Razvija čut za ekonomičnost. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Izdela poročilo s strokovne ekskurzije v Comet Zreče, Swaty Maribor. |
Konstrukcijska keramika |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena konstrukcijske keramike v sodobni tehniki. Razvija čut za ekonomičnost. Razvija strokovnost. |
|
Elektronska in magnetna keramika |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena elektronske in magnetne keramike v sodobni tehniki. Razvija strokovnost Razvija ekonomičnost. |
Izdela poročilo s strokovne ekskurzije v Inštitut Jožef Štefan. |
Osnovni pojmi gospodarjenja |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena delitve dela in medsebojnega sodelovanja za napredek družbe. Zaveda se vseh stroškov izdelka. Razvija odgovornost za nastale stroške. Zaveda se pomena varčevanja in odrekanja, ki sta potrebna za investicije v družini in podjetju. Razmišlja o pripadnosti podjetju. |
Izmisli si svojo firmo, logotip firme in slogan firme. Računa lastno ceno izdelka. Izdela seminarsko nalogo. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Preverjanje in ocenjevanje znanja iz zgradbe, lastnosti in uporabe keramike ter iz poznavanja teoretičnih osnov oblikovanja in obdelave keramike.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija Praktični pouk |
|
|
Kemija |
|
|
Fizikalna kemija Praktični pouk |
|
|
Fizikalna kemija |
|
|
Tehnologija |
|
|
Fizikalna kemija Praktični pouk |
|
|
Kemija Praktični pouk |
|
|
Tehnologija Ekologija Praktični pouk |
|
|
Kemija Tehnologija Ekologija Praktični pouk |
|
|
Kemija Ekologija Praktični pouk |
|
|
Tehnologija Ekologija |
|