Izobraževalni program: KEMIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
LABORATORIJSKO DELO
BIOTEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
| 
   Letnik  | 
  
   Oblike izobraževalnega dela  | 
 ||
| 
   
  | 
  
   Teorija (ur)  | 
  
   Vaje (ur)  | 
  
           Skupaj (ur)  | 
 
| 
   1.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   2.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   3.  | 
  
   
  | 
 ||
| 
   4.  | 
  
   164  | 
  
   40  | 
  
   204  | 
 
| 
   skupaj  | 
  
   164  | 
  
   40  | 
  
   204  | 
 
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
| 
    INFORMATIVNI CILJI  | 
   
    FORMATIVNI CILJI  | 
   
    SOCIALIZACIJSKI CILJI  | 
   
    POSEBNOSTI V IZVEDBI  | 
  
| 
   Uvod  | 
  
   Dijak  | 
  
   Dijak  | 
  |
| 
   | 
  
   | 
  
   Kritično sprejema in presoja podatke in informacije. Razvija kritičen odnos do novih spoznanj v biotehnologiji. Zave se vloge biotehnologije v vsakdanjem življenju.  | 
  |
| 
   Uvod v biokemijo  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Seznani se z vedo o življenju v povezavi s kemijskimi procesi v celicah. Izoblikuje pozitiven odnos do etičnih problemov, ki spremljajo sodobno tehnologijo.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   Osnove mikrobiologije  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spozna interdisciplinarnost biotehologije. Zave se vloge mikrobov v življenju človeka.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   Pripravljalni procesi  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija osebno odgovornost do dela z biokulturami.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  ||
| 
   Osnove mikrobne in encimske kinetike  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Vaja.  | 
 |
| 
   Produkti  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zave se različnih bioprocesov v vsakdanjem življenju.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   Bioreaktorji  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Spozna vlogo tehnike na področju biotehnologije. Spozna interdisciplinarnost področja biotehnologije. Oblikuje primeren odnos do dela v laboratoriju.  | 
  
   Demonstracija laboratorijskega bioreaktorja.  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Na osnovi rezultatov meritev je sposoben napovedati dogajanje v bioprocesu.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   Zaključni procesi  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Razvija sposobnost strokovnega razmišljanja.  | 
  
   Ekskurzije:  | 
 
| 
   Primeri biotehnoloških produktov  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Se zaveda pomena bioprocesov za družbo. Razvija kritičen odnos do novih tehnologij z upoštevanje koristi in potencialnih nevarnosti.  | 
  
   Vaja:  | 
 
| 
   Biološke čistilne naprave  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
  
   
  | 
 
| 
   | 
  
   | 
  
   Zna kritično oceniti vpliv bioprocesov na obremenjevanje ekosistemov. Krepi ekološko zavest.  | 
  
   Vaje: Ekskurzija:  | 
 
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Ocenjuje se tudi praktično delo in dnevnik opravljenega dela.
| 
    Znanja  | 
   
    Povezava s predmetom  | 
  |
| 
    
  | 
   
    Predmet  | 
   
    Znanja  | 
  
| 
   | 
  
   Kemija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Praktični pouk  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Tehnologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Fizikalna kemija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Biologija  | 
  
   | 
 
| 
   | 
  
   Ekologija  | 
  
   |