Izobraževalni program: KEMIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
LABORATORIJSKO DELO
BIOTEHNOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
164 |
40 |
204 |
skupaj |
164 |
40 |
204 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Uvod |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Kritično sprejema in presoja podatke in informacije. Razvija kritičen odnos do novih spoznanj v biotehnologiji. Zave se vloge biotehnologije v vsakdanjem življenju. |
|
Uvod v biokemijo |
|
|
|
|
|
Seznani se z vedo o življenju v povezavi s kemijskimi procesi v celicah. Izoblikuje pozitiven odnos do etičnih problemov, ki spremljajo sodobno tehnologijo. |
Vaja: |
Osnove mikrobiologije |
|
|
|
|
|
Spozna interdisciplinarnost biotehologije. Zave se vloge mikrobov v življenju človeka. |
Vaja: |
Pripravljalni procesi |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost do dela z biokulturami. |
Vaja: |
|
|
||
Osnove mikrobne in encimske kinetike |
|
|
|
|
|
Vaja. |
|
Produkti |
|
|
|
|
|
Zave se različnih bioprocesov v vsakdanjem življenju. |
Vaja: |
Bioreaktorji |
|
|
|
|
|
Spozna vlogo tehnike na področju biotehnologije. Spozna interdisciplinarnost področja biotehnologije. Oblikuje primeren odnos do dela v laboratoriju. |
Demonstracija laboratorijskega bioreaktorja. |
|
|
Na osnovi rezultatov meritev je sposoben napovedati dogajanje v bioprocesu. |
Vaja: |
Zaključni procesi |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost strokovnega razmišljanja. |
Ekskurzije: |
Primeri biotehnoloških produktov |
|
|
|
|
|
Se zaveda pomena bioprocesov za družbo. Razvija kritičen odnos do novih tehnologij z upoštevanje koristi in potencialnih nevarnosti. |
Vaja: |
Biološke čistilne naprave |
|
|
|
|
|
Zna kritično oceniti vpliv bioprocesov na obremenjevanje ekosistemov. Krepi ekološko zavest. |
Vaje: Ekskurzija: |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Ocenjuje se tudi praktično delo in dnevnik opravljenega dela.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Kemija |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Tehnologija |
|
|
Fizikalna kemija |
|
|
Biologija |
|
|
Ekologija |
|