Izobraževalni program: KEMIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
OSNOVE EKSPERIMENTALNE KEMIJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
35 |
35 |
70 |
2. |
35 |
35 |
70 |
3. |
43 |
27 |
70 |
4. |
|
||
skupaj |
113 |
97 |
210 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
1. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
KEMIJSKI LABORATORIJ |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Privzgoji si spoštljiv odnos do predpisov. Uči se povezovati pojme in dejstva v sisteme. |
Ogled laboratorija. Predstavitev vsebine laboratorijske zidne sheme: |
Laboratorijski inventar |
|
|
|
|
|
Razvija besedni zaklad. Osvaja strokovnost. |
Demonstracija osnovnega inventarja. Demonstracija čiščenja laboratorijske steklovine. |
Laboratorijske kemikalije |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost uporabe strokovne literature. Spozna pomen natančnosti. |
Vaja: utrjevanje merskih enot SI. Demonstracija opozorilnih simbolov za nevarnost. Demonstracija R, S, E stavkov na primerih. Demonstracija etiketiranja kemikalij. |
Segrevanje v laboratoriju |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost. Spozna dimenzije v naravoslovju. |
Demonstracija merjenja temperature z različnimi merilnimi napravami. Vaja: utrjevanje merskih enot SI. |
Tehtanje |
|
|
|
|
|
Usposobi se za prenašanje teoretičnih znanj v prakso. Pridobiva vztrajnost in delovne navade. |
Demonstracija tehtanja. Vaja: pretvarjanje masnih merskih enot. |
Merjenje volumna |
|
|
|
|
|
Uporabi teoretično znanje v praksi. |
Vaja: ocenjevanje napak pri merjenju. Utrjevanje merskih enot SI, |
Merjenje gostote |
|
|
|
|
|
Razvija čut natančnega opazovanja. |
Risanje grafa odvisnosti gostote od temperature. Demonstracija merjenja gostote: |
LOČEVANJE IN ČIŠČENJE SNOVI |
|
|
|
Filtriranje |
|
|
|
|
|
Razvije kemijske komunikacijske sposobnosti. Uporablja literaturo. |
Demonstracija vrst filtrirnih papirjev in filtrov: Vaja: priprava nagubanega in gladkega filtrirnega papirja. |
Izparevanje, izhlapevanje, sublimacija |
|
|
|
|
|
Razvija miselne sposobnosti. |
Demonstracija sublimacije ioda. |
Kristalizacija |
|
|
|
|
|
Povezuje naravne procese z umetnimi. |
Ogled kristalohidratov. Vaja: kristalizacija saharoze ali kuhinjske soli. |
Obarjanje |
|
|
|
|
|
Osvaja kemijsko izrazoslovje. |
Demonstracija ionskih reakcij. Vaja: pisanje in urejanje enačb ionskih reakcij. |
Sušenje, sušilna sredstva, žarjenje |
|
|
|
|
|
Razvija logično razmišljanje. Proučuje naravne pojave. |
Demonstracija sušilnih sredstev in načina uporabe. Vaja: računanje relativne vlažnosti. |
Ekstrakcija |
|
|
|
|
|
Zave se strokovnosti. |
Pregled ekstraktov, ki jih uporablja človek v vsakdanjem življenju. Demonstracija uporabe lija ločnika. Vaja: računanje masnega deleža. |
Destilacija |
|
|
|
|
|
Osvaja nove pojme. |
Demonstracija delovanja deionizatorja in destilatorja. Vaja: računanje izkoristka. |
RAZTOPINE |
|
|
|
Topnost |
|
|
|
|
|
Razvija miselne sposobnosti. |
|
Priprava raztopin |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in miselno sposobnost. |
Izdelava diagrama topnosti na osnovi podatkov iz literature. Preglednica načinov priprave raztopin. Vaja: reševanje nalog za pripravo raztopin z določeno koncentracijo (w, φ, ψ, c, γ). |
Kislost in bazičnost |
|
|
|
|
|
Zave se pomembnosti varovanja okolja. |
Demonstracija uporabe različnih indikatorjev in prenosnega pH metra. Video: kislost in bazičnost raztopin. |
Titracija |
|
|
|
|
|
Pridobiva na strokovnosti. Motivira se za eksperimentalno delo. |
Video: nevtralizacija. Vaja: računanje množine snovi in sorodnih veličin reaktantov in produktov kemijske reakcije. |
DELO S PLINI |
|
|
|
|
|
Razvija osebno odgovornost. Usposablja prenašanje teoretičnih znanj v prakso. Razvija kemijski besedni zaklad. |
Video: plini v ozračju. Demonstracija delovanja Kippovega aparata (razvijanje CO2). |
2.letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
1. PRIPRAVA RAZTOPIN |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija vztrajnost pri delu. Se zaveda odgovornosti za rezultat lastnega dela. Se zaveda pomebnosti točnega vnašanaj podatkov in rezultatov v dokumentacijo. |
Vaje:
Demonstracija:
|
2. KVALITATIVNA ANALIZA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Razvija sposobnost iskanja in odkrivanja napak pri delu. |
Demonstracija:
|
3. KVANTITATIVNA ANALIZA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu. Povečuje strokovnost. |
Demonstracija
|
4. GRAVIMETRIČNA ANALIZA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. usposobi se za prenašanje teoretičnih znanj v prakso. |
Vaja:
Demonstracija:
|
5. VOLUMETRIČNA ANALIZA |
|
|
|
|
|
Razvija zanesljivost. Usposobi se za prenašanje teoretičnih znanj v prakso. |
Vaja:
|
6. NEVTRALIZACIJSKE TITRACIJE |
|
|
|
|
|
Se zave pomembnosti natančnega dela. Pridobiva strokovnost. |
Vaja:
Demonstracija:
|
7. OKSIDACIJSKO-REDUKCIJSKE TITRACIJE |
|
|
|
|
|
Razvija zanesljivost. Usposobi se za prenašanje teoretičnih znanj v prakso. |
Vaja:
Demonstracija:
|
8. OBARJALNE TITRACIJE |
|
|
|
|
|
Osvaja strokovnost. Razvija sposobnost prepoznavanja napak pri delu. |
Vaja:
Demonstracija:
|
9. KOMPLEKSOMETRIČNE TITRACIJE |
|
|
|
|
|
Se zave odgovornosti za rezultate svojega dela. Pridobiva samozaupanje. |
Vaja:
Demonstracija:
|
3. letnik - FIZIKALNO KEMIJSKA in INSRUMENTALNA ANALIZA
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Uvod |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Spoznava pomen analizne kemije za narodno gospodarstvo. Pridobiva smisel za urejenost in odgovornost analitika. |
Predstavitev učbenikov in priročnikov. |
VREDNOTENJE ANALIZNIH REZULTATOV |
|
|
|
|
|
Spoznava poklicno delo. |
Računske vaje. |
MERJENJE TEMPERATURE VZDRŽEVANJE KONSTANTNE TEMPERATURE |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost samoodločanja. |
Demonstracija pripomočkov. |
DOLOČEVANJE FIZIKALNIH LASTNOSTI SNOVI |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do standardov za analizne metode in s tem poklicno in strokovno odgovornost. Razvija natančnost in zanesljivost. |
Demonstracija
|
OPTIČNE METODE |
|
|
|
Mikroskopija |
|
|
|
|
|
Razvija in poglablja zanimanje za mikrokozmos. Razvija strokovnost in samozavest. Povečuje poklicne ambicije. |
Demonstracija:
|
Polarimetrija |
|
|
|
|
Demonstracija:
|
||
Refraktometrija |
|
|
|
|
|
Demonstracija:
|
|
SEPARACIJSKE METODE |
|
|
|
Kromatografija |
|
|
|
|
|
Razvija strokovno in poklicno odgovornost. Razvija zanimanje za analizo vzorcev iz okolja. Razvija motivacijo za samoizobraževanje. |
Demonstracija:
|
Elektroforeza |
|
|
|
|
|
Demonstracija pripomočkov (Poskus Herak, P-23). |
|
Adsorpcija |
|
|
|
|
|
||
SPEKTROSKOPSKE METODE |
|
|
|
|
|
Razvija osebno in poklicno odgovornost. Spoznava sistematiko in natančnost analiznega dela. |
Demonstracija:
Demonstracija uporabe najbolj primernega absorpcijskega filtra, Herak, P –10. Računske vaje. |
ELEKTROKEMIJSKE ANALIZNE METODE |
|
|
|
Konduktometrija |
|
|
|
|
|
Razvija logično mišljenje. Poglablja ekološke zavesti. Spoznava metode za določanje koncentracij osnaževalcev okolja. Razvija vztrajnost pri učenju in tekmovalnost. |
Demonstracija pripomočkov za merjenje prevodnosti. Računske vaje. |
Potenciometrija |
|
|
|
|
|
Spoznava določanje zelo nizkih koncentracij. Spoznava naprave, ki se uporabljajo v laboratorijih in na terenu. Razmišlja o poklicnem delu. |
Demonstracija pripomočkov. |
Čiščenje organskih spojin |
|
|
|
Prekristalizacija in sublimacija |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu. Skrbi za urejenost delovnega okolja. Razvija ekološko zavest. |
Demonstracija:
|
Destilacija (navadna in frakcionirna) |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Pridobiva odgovornost za pravilno ravnanje z aparaturami. |
Demonstracija:
|
Destilacija z vodno paro |
|
|
|
|
|
||
Ekstrakcija (trdno - tekoče, tekoče -tekoče) in odparevanje topil z uporabo rotavaporja |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in zanesljivost. Razvija sposobnost opazovanja. Osvaja vztrajnost in inovativnost. Pridobiva odgovornost za pravilno ravnanje z aparaturami. |
Demonstracija:
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Fizika Kemija Praktični pouk |
|
|
Fizika Praktični pouk |
|
|
Fizika Kemija Ekologija Praktični pouk |
|
|
Fizika Tehnologija Praktični pouk |
|
|
Kemija Tehnologija Praktični pouk |
|
|
Kemija Ekologija Fizikalna kemija Tehnologija Praktični pouk |
|
|
Kemija Fizikalna kemija Praktični pouk |
|
|
Fizikalna kemija Praktični pouk |
|
|
Kemija Ekologija Praktični pouk |
|
|
Matematika Fizika Kemija Fizikalna kemija Praktični pouk |
|
|
Kemija Fizikalna kemija Praktični pouk |
|
|
Matematika Fizika Kemija Fizikalna kemija Praktični pouk |
|
|
|
|
|
Matematika Fizika Kemija Praktični pouk |
|
|
Kemija Praktični pouk |
|
|
Fizikalna kemija Praktični pouk |
|
|
Matematika Kemija - organska Praktični pouk |
|
|
Matematika Kemija Fizikalna kemija Praktični pouk |
|
|
Matematika Fizikalna kemija Praktični pouk |
|
|
Fizika Kemija Praktični pouk |
|
|
Kemija Praktični pouk |
|