Izobraževalni program: KEMIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
PAPIRNIŠKA TEHNOLOGIJA
MERITVE IN REGULACIJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
34 |
34 |
68 |
skupaj |
34 |
34 |
68 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
|
Dijak: |
Dijak: |
|
1. Razume osnove merjenja krmiljenja in regulacije (MKR) v papirni
industriji
|
|
Spoznava pomen merjenja za odnose v človeški družbi. Se zave pomena natančnosti pri merjenju. Razvija zanesljivost pri merjenju. |
Uporaba meril in etalonov. Uporaba tehnoloških shem iz papirne industrije. |
2. Pozna sheme in simbole za označevanje regulacijskih zank v papirni industriji |
|
Pri risanju tehnoloških shem razvija ustvarjalnost. Pri risanju simbolov razvija doslednost in vztrajnost. |
Uporaba eksperimentalne naprave. Uporaba shem iz papirne industrije. |
3. Razume regulacijo temperature v
kuhalniku |
|
Razvija sposobnost za timsko delo. Se zave delovne odgovornosti pri vodenje strojev v papirni industriji. |
Vaje potekajo na eksperimentalni napravi. |
4. Zna regulirati nivo v strojni kadi za |
|
Razvija sposobnost za timsko delo. Razvija sposobnosti za vodenje strojev v papirni industriji. Spoznava pomen natančnega merjenja in regulacije pri vodenju papirnega stroja. |
Vaje potekajo na eksperimentalni napravi. |
5. Zna in razume metode merilne, krmilne in regulacijske tehnike na
papirnem stroju za |
|
Razvija pripadnost papirni stroki. Razvija odgovornost pri vodenju papirnega stroja. Razvija natančnost pri delu. |
Ogled naprav v papirnicah. Uporaba modelov naprav. |
6. Zna in razume metode MKR na papirnem stroju (PS) za merjenje gostote, stopnje odvodnjavanja, mletja in regulacije dovoda snovi na PS |
|
Razvija pripadnost papirni stroki. Razvija odgovornost pri vodenju papirnega stroja. Razvija natančnost pri delu. |
Ogled naprav v papirnicah. Uporaba modelov naprav. |
7. Zna in razume metode MKR na papirnem stroju (PS) za merjenje trdote, gladkosti in debeline papirja in regulacijo hitrosti papirne proge |
|
Razvija pripadnost papirni stroki. Razvija odgovornost pri vodenju papirnega stroja. Razvija natančnost pri delu. |
Ogled naprav v papirnicah. Uporaba modelov naprav. |
8. Pozna regulacijo ogrevanja na PS (osnove energetike v papirni industriji, regulacija tlaka in temperature pare, parno-kondenzatni sistemi) |
|
Spoznava pomen merilne, krmilne in regulacijske tehnike za ekologijo. Spoznava pomen merjenja za majhno porabo energije. |
Ogled papirnic. |
9. Pozna osnove električnega merjenja, krmiljenja in regulacije v
papirni industriji |
|
Razvija sposobnosti za timsko delo. Pri risanju regulacijskih zank razvija ustvarjalnost in inovativnost. |
Uporaba eksperimentalne naprave in modelov regulatorjev. |
10. Pozna in utrdi osnove računalniškega vodenja procesov |
|
Spoznava pomen natančnosti in zbranosti pri uporabi računalnika. Razvija zanesljivost pri vnosu podatkov v računalnik. |
Vaje na eksperimentalni napravi in na PC računalniku. |
11. Razume računalniško regulacijo nivoja v strojni kadi na PS |
|
Pri pisanju programa razvija ustvarjalnost. Pri reševanju problemov pri pisanju računalniškega programa razvija sposobnosti za timsko delo. |
Vaje na eksperimentalni napravi za računalniško vodenje procesov. |
12. Razume računalniško MKR gramature in vlage na PS-ju |
|
Pri ogledu papirnic razvija tolerantnost in komunikativnost. Spoznava pomen dobrih odnosov za uspešno proizvodnjo. Spoznava pomen osebne odgovornosti pri računalniškem vodenju papirnega stroja. |
Ogled računalniškega sistema v papirnici. |
13. Zna voditi proces proizvodnje papirja z računalniškim programom CAPS za simulacijo proizvodnje papirja |
|
Se zave pomena simulacijskih programov za učenje in zmanjševanje napak v proizvodnji. Pri delu s simulacijskim programom razvija ustvarjalnost. Razvija sposobnosti za timsko delo. |
Uporaba računalniškega programa CAPS za simulacijo proizvodnje papirja. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Fizika - 1. letnik |
|
|
Tehnologija - 2. letnik |
|
|
Tehnologija - 2. letnik |
|
|
Tehnologija - 3. in 4. letnik |
|
|
Tehnologija - 4. letnik Fizika - 4. letnik |
|
|
Fizika - 3. letnik |
|
|
Računalništvo - 1. letnik |
|
|
Tehnologija - 4. letnik |
|
|
Tehnologija - 4. letnik |
|
|
Tehnologija -4. letnik |
|