Izobraževalni program: KEMIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
PAPIRNIŠKE TEHNOLOGIJE
TEHNOLOGIJA VLAKNIN IN PAPIRJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
272 |
68 |
340 |
skupaj |
272 |
68 |
340 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
|
|
Se zave pomembnosti tehnološkega napredka. |
Ogled videofilma. |
|
|
Razvija strokovna znanja o sestavi papirja. Se zave pomena zanesljivosti pri določanju in računanju lastnosti papirja. |
Prikaz različnih surovin, ki sestavljajo papir. Računske vaje. |
|
|
Se zave pomena izdelave različnih vrst papirjev in njihove uporabe za različne namene. |
Demonstracija različnih vzorcev papirja. |
|
|
Razvija osnovna kemijska strokovna znanja pomembna pri pripravi surovin za papirno industrijo. |
Priprava emulzije iz jedilnega olja in rumenjaka. |
|
|
Razvija osnovna kemijska strokovna znanja pomembna pri pripravi surovin za papirno industrijo. |
Sestavljanje monosaharidov z modeli in zapisovanje Fischerjevih projekcij. |
|
|
Razvija strokovna znanja o osnovnih surovinah za izdelavo vlaknin. Se zave pomena natančnosti pri določanju vrste vlaken. |
Prikaz lesa v različnih presekih. Demonstracija vlaknin pod mikroskopom. |
|
|
Razvija strokovna znanja priprave osnovnih surovin za izdelavo vlaknin. Se zave delovne odgovornosti na delovnem mestu |
Prikaz shem posameznih naprav. Samostojno risanje blok sheme. |
|
|
Osvaja strokovna znanja izdelave vlaknin. Zave se varčnosti pri uporabi lesovinskih vlaken in s tem tudi ekološke zavesti. |
Prikaz tehnoloških shem posameznih postopkov in skic določenih naprav. Samostojno risanje blok shem. |
|
|
Osvaja strokovna znanja izdelave vlaknin. Zave se poklicne odgovornosti na delovnem mestu, razvija ekološko zavest. |
Prikaz tehnoloških shem posameznih postopkov in skic določenih naprav. Risanje blok shem. |
|
|||
|
|
Razvija strokovna znanja priprave vlaknin. Zaveda se skrbnosti in zanesljivosti pri delu, poglablja ekološko zavest in varčnost. |
Prikaz tehnoloških shem posameznih postopkov in skic določenih naprav. Risanje blok shem. |
|
|
Širi strokovna znanja o možnosti pridobivanja vlaknin in uporabe vlaknin v drugih industrijskih panogah. |
Prikaz tehnoloških shem posameznih postopkov, risanje blok shem. |
|
|
Zave se pomena dodajanja polnil v papir. |
Prikaz slik polnil. Risanje blok sheme. |
|
|
Se zave racionalne uporabe sintetičnih polimerov glede na ekološko naravnanost industrije. |
Referat: |
|
|
Zave se pomena dodajanja klejiv v papir. |
Demonstracija razlike med klejenim in neklejenim papirjem. |
|
|
Zave se pomena uporabe ostalih pomožnih sredstev pri izdelavi papirja. |
Prikaz različnih obarvanih papirjev. Prikaz razlike med navadnim papirjem in papirjem z dodatkom |
|
sredstva za povečanje beline. |
||
|
|
Osvaja strokovna znanja o pripravi primarnih in sekundarnih vlaknin pri izdelavi papirjev. Zave se pomena varčnosti. Širi ekološko zavest. |
Prikaz tehnoloških shem posameznih postopkov in skic določenih naprav. Risanje blok shem. |
|
|
Osvojena teoretična znanja vidi v praksi. |
Izdelava poročila. |
|
|
Osvaja strokovna znanja o pripravi papirjevine pri izdelavi papirjev. |
Prikaz skic določenih naprav. Risanje blok shem. Samostojno risanje skic. |
|
|
Zave se pomena zanesljivega dela natokov PS. |
Prikaz skic določenih naprav. |
|
|
Osvaja strokovna znanja o oblikovanju različnih papirjev in pri tem se zaveda pomena tehnološkega napredka. |
Prikaz tehnoloških shem in risanje skic določenih naprav. |
|
|
Osvaja strokovna znanja o izžemanju papirnega traku in hkrati se zave ekonomičnosti porabe energije. |
Prikaz in risanje skic določenih naprav. |
|
|
Predvsem razvija ekološko zavest, saj naj bi čim manj industrijskih vod izpuščali v vodotoke. |
Prikaz tehnoloških shem posameznih postopkov in skic določenih naprav. |
|
|
Osvaja strokovna znanja o sušenju papirjev. Se zave varčnosti ter pomena primernega delovnega okolja. |
Prikaz tehnoloških shem sušilne skupine in parno kondenzatnih sistemov. Prikaz skic določenih naprav. |
|
|
Osvaja strokovna znanja. |
Prikaz skice navijalnika. |
|
|
Osvojena teoretična znanja vidi v praksi. |
Izdelava poročila. |
|
|
Osvaja strokovna znanja izdelave oplemenitenih papirjev in pri tem razvija poklicno odgovornost. |
Prikaz tehnoloških shem posameznih sistemov in skic določenih naprav |
|
|
Osvaja strokovna znanja izdelave gladkih sijajnih ali mat papirjev. |
Prikaz slik in shem določenih naprav. |
|
|
Razvija strokovna znanja dodelave papirjev v papirnici, pri čemer se zave pomena kakovosti končnega izdelka, ki bo šel h kupcu, na kar vpliva predvsem natančnost in delovna, poklicna ter osebna odgovornost vseh zaposlenih. |
Prikaz slik in skic določenih naprav. |
|
|
Razvija predvsem ekološko zavest. |
Prikaz tehnoloških shem posameznih postopkov in skic določenih naprav |
|
|
Osvojena teoretična znanja vidi v praksi. |
Izdelava poročila. |
|
|
Se zave pomena kakovosti izdelkov papirne industrije za nadaljnjo uporabo. |
Slikovni prikaz različnih tehnik tiska. |
|
|
Osvaja znanja o osnovnih organizacijskih lastnostih velikih podjetij in svojem mestu v njih. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Predmet se povezuje predvsem s praktičnim poukom v 4. letniku in s predmetom meritve in regulacija v 4.letniku, pomembna pa so tudi določena predhodna znanja iz predmetov kemijska tehnologija in kemija.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Praktični pouk (4. letnik) |
|
|
Kemijska tehnologija |
|
|
Kemija Kemijska tehnologija Praktični pouk (4. letnik) |
|
|
Kemija Kemijska tehnologija Merjenje in regulacija Praktični pouk (4. letnik) |
|
|
Kemijska tehnologija Praktični pouk |
|
|
Kemijska tehnologija Merjenje in regulacija Praktični pouk (4. letnik) |
|
|
|
|
|
Praktični pouk (4. letnik) |
|
|
Kemijska tehnologija Ekologija |
|