Izobraževalni program: KEMIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
PRAKTIČNI POUK
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
140 |
140 |
|
2. |
140 |
140 |
|
3. |
140 |
140 |
|
4. |
34 |
136 |
170 |
skupaj |
34 |
556 |
590 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Predmetna področja:
Letnik |
Predmetno področje |
T |
V |
Predmetno področje |
T |
V |
Predmetno področje |
T |
V |
1. letnik |
laboratorijska tehnika |
140 |
|||||||
2. letnik |
klasična analizna kemija |
140 |
|||||||
3. letnik |
instrumentalna analizna kemija |
70 |
sinteza organskih spojin |
70 |
|||||
4. letnik |
Izbirno po področjih |
170 |
1.letnik
Pri predmetu dijak:
2.letnik
1. letnik - laboratorijska tehnika
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Kemijski laboratorij |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zave se odgovornosti do dela. Zave se materialne odgovornosti. |
Delo: |
Laboratorijski inventar |
|
|
|
|
|
Zave se natančnosti in doslednosti. Razvija kemijski besedni zaklad. |
Delo: |
Varnost pri delu v laboratoriju |
|
|
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti. Seznani se s skupinskim delom. Razvije etične vrednote do sočloveka. |
Obisk zavoda za požarno varnost. Ogled videa: ukrepanje ob nezgodah z nevarno snovjo in gašenje ob prisotnosti elektrike. Delo: |
Laboratorijske kemikalije |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Prevzema odgovornost za svoje delo. Prevzema odgovornost do okolja. |
Pregled skladiščenja kemikalij in laboratorijskega inventarja. Delo: |
Segrevanje v laboratoriju, Steklopihaške veščine |
|
|
|
|
|
Zna biti zanesljiv. Razvija ročne spretnosti. Upošteva pravila v delovnem okolju. |
Delo: |
Tehnika merjenja volumna tekočin |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, zanesljivost. Pridobi ročne spretnosti. Praktično delo povezuje s teorijo. |
Demonstracija delovanja avtomatskih in digitalnih biret in pipet. Delo: |
Tehtanje na preciznih tehtnicah |
|
|
|
|
|
Usposobi se za prenašanje teoretičnih znanj v prakso. Ugotovi, da je pri tehtanju potrebna natančnost. |
Delo: |
Določanje gostote trdnih snovi |
|
|
|
|
|
Postaja natančen, dosleden. Razvija samozavest. |
Delo: |
Filtriranje |
|
|
|
|
|
Pridobi na spretnosti sestavljanja aparature. Razvija kemijske komunikacijske sposobnosti. |
Delo: |
Prekristalizacija |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest. Povezuje znanje z naravnimi procesi. |
Delo: |
Obarjanje |
|
|
|
|
|
Pridobi sposobnost komuniciranja, natančnega opazovanja in vrednotenja. |
Delo: |
Tehtanje na analizni tehtnici |
|
|
|
|
|
Pridobi rutino. Skrbno in zanesljivo zapisuje podatke. |
Delo: |
Sušenje trdnih snovi |
|
|
|
|
|
S pridobljeno strokovnostjo pravilno vrednoti rezultate. Zaveda se pravilnega skladiščenja snovi, ki vežejo vlago. |
Vadi računske primere masnih deležev. Delo: |
Določanje formule kristalohidrata |
|
|
|
|
|
Zave se natančnosti, doslednosti in odgovornosti pri delu. Dokaže samostojnost pri delu. |
Računanje formul kristalohidratov. Delo: |
Žarjenje trdne snovi |
|
|
|
|
|
Razvija vztrajnost in zanesljivost pri delu. |
Računanje masnega deleža. Delo: |
Gravimetrična analiza |
|
|
|
|
|
Razvija ročne spretnosti. Zaveda se varstva pri delu. |
Delo: |
Topnost anorganske soli |
|
|
|
|
|
Usposobi se za skupinsko delo. Razvija miselne sposobnosti. |
Skupinsko delo. Delo: |
Opredelitev kislin, baz, soli |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest, sposobnost komuniciranja in strokovnost. Je dojemljiv za novosti in uporabo strokovne literature. |
Delo: |
Priprava raztopin |
|
|
|
|
|
Zaveda se pomena natančnosti in spontanega zapisovanja podatkov. |
Delo: |
Razredčevanje raztopin |
|
|
|
|
|
Razvija logično mišljenje. |
Delo: |
Titracija |
|
|
|
|
|
Razvija občutek za natančnost pri meritvah in odčitavanju volumna. |
Naloga 1: titracija natrijevega hidroksida. Naloga 2: titracija natrijevega karbonata. Naloga 3: titracija ocetne kisline. Naloga 4: titracija oksalne kisline. |
Ekstrakcija |
|
|
|
|
|
Razvija osebno in poklicno odgovornost. |
Naloga 1: ekstrakcija tekočin. Naloga 2: ekstrakcija trdne snovi (skupinsko delo). |
Destilacija |
|
|
|
|
|
Povezuje znanje z naravnimi procesi. Usposobi se za skupinsko delo. |
Skupinsko delo. Delo: |
Delo s plini |
|
|
|
|
|
Razvija odnos in odgovornost do dela. Upošteva navodila za varstvo pri delu. |
Skupinsko delo: |
Prestrezanje vodika |
|
|
|
|
|
Razvija občutek odgovornosti. Postaja samostojen. |
Delo: |
2. letnik - klasična analizna kemija
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
1. RAZTOPINE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija natančnost pri delu. Skrbi za urejenost delovnega mesta. Upošteva navodila za delo. Razvija ročne spretnosti. Upošteva navodila varstva pri delu. |
Delo: |
2. KVALITATIVNA ANALIZA |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja. Razvija ustvarjalnost in inovativnost. Razvija odgovoren odnos do kemikalij in poteka kemijskih reakcij. Razvija odgovornost za rezultat. |
Delo: |
4. GRAVIMETRICNA ANALIZA |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu in kritičnost do rezultatov. Upošteva navodila za delo. |
Delo |
6. NEVTRALIZACIJSKE TITRACIJE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu. Upošteva navodila za delo. Razvija ročne spretnosti. |
Delo: |
7. OKSIDACIJSKO-REDUKCIJSKE TITRACIJE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu in kritičnost do rezultatov. Razvija odgovoren odnos do kemikalij in poteka kemijskih reakcij. Spremlja novosti. Navaja se na uporabo kemijskih priročnikov. |
Delo |
8. OBARJALNE TITRACIJE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu. Razvija sposobnost opazovanja. Razvija odgovoren odnos do dela. |
Delo |
9. KOMPLEKSOMETRICNE TITRACIJE |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost pri delu. Osvaja poklicno odgovornost. |
Delo |
3.letnik - instrumentalna analizna kemija
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
RAZTOPINE |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija smisel za natančnost in pravilnost rezultatov. Razvija ročne spretnosti pri pripravi raztopin. Razvija osebno odgovornost za rezultat. Upošteva navodila varstva pri delu. |
Delo: |
DOLOČEVANJE FIZIKALNIH LASTNOSTI SNOVI |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za natančnost in zanesljivost. Pridobiva samozavest in zaupanje v lastne sposobnosti. Razvija odnos do standardov za analizne metode in s tem poklicno in strokovno odgovornost. |
Delo: |
OPTIČNE METODE |
|
|
|
Mikroskopija: |
|
|
|
|
|
Razvija smisel za ustvarjalnost. Razvija natančnost in zanesljivost. |
|
Refraktometrija: |
|
|
|
|
|
Uporablja kemijski priročnik. |
Delo: |
SEPARACIJSKE ANALIZNE METODE |
|
|
|
|
|
Upošteva navodila za delo. Razvija smisel za natančnost in strokovnost. Pridobiva vztrajnost. |
Delo: |
SPEKTROSKOPIJA |
|
|
|
Plamenska fotometrija: |
|
|
|
|
|
Razvija ročne spretnosti pri pripravi raztopin. Razvija delovno odgovornost. Razvija skrbnost in natančnost. Upošteva navodila varstva pri delu. |
Delo: |
FOTOMETRIJA IN SPEKTRALNA FOTOMETRIJA |
|
|
|
Fotometrija, spektrofotometrija: |
|
|
|
|
|
Razvija ročne spretnosti pri pripravi raztopin. Razvija delovno odgovornost. Razvija skrbnost in natančnost. Upošteva navodila za delo. |
Delo: |
ELEKTROKEMIJSKE ANALIZNE METODE |
|
|
|
|
|
Razvija ročne spretnosti. Upošteva navodila za delo. Razvija kritičnost do rezultatov. |
Delo: |
3. letnik - sinteza organskih spojin
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
1. Sinteza etilacetata |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. Krepi ekološko zavest. Razvija inovativnost. Razvija odgovoren odnos do dela. |
Delo: |
2. Sinteza aspirina |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. Krepi ekološko zavest. Razvija ustvarjalnost in miselne sposobnosti. Osvaja natančnost. |
Delo: |
3. Sinteza metiloranža |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. Krepi ekološko zavest. Razvija odgovoren odnos do dela. Osvaja poklicno odgovornost. Razvija miselne sposobnosti. |
Delo: |
4. Sinteza cimetove kisline |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. Krepi ekološko zavest. Osvaja poklicno odgovornost. Razvija ustvarjalnost. |
Delo: |
5. Sinteza glicina, lastnosti aminokislin, proteini - dokaz in koagulacija |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. Krepi ekološko zavest. |
Delo: |
6. Sinteza sečninskih, fenol in rezorcinol - formaldehidnih umetnih mas, priprava nylona |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. Krepi ekološko zavest. |
Delo: |
7. Sinteza paracetamola in njegova kvalitativna določitev v vzorcu neznanega zdravila |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. Krepi ekološko zavest. Osvaja poklicno in osebno odgovornost. Razvija vztrajnost. |
Delo: |
8. Sinteza po prosti izbiri |
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost zanesljivost in natančnost. Krepi ekološko zavest. Razvija osebno in poklicno odgovornost. Razvija inovativnost. |
Delo: |
V okviru predmeta organska sinteza se izvedeta tudi dve strokovni eksurziji v dve ustrezni tovarni, kot npr:
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Dijak je opravil obveznost pri praktičnem pouku, če je pokazal ustrezno pozitivno znanje in opravil 80% vseh praktičnih del ter ustreznih poročil.
1. letnik
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Fizika Fizikalna kemija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Fizika Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Fizika Kemija Fizikalna kemija Ekologija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Fizika Kemijska procesna tehnika Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Kemija Kemijska procesna tehnika Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Kemija Tehnologija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Kemija Ekologija Fizikalna kemija Tehnologija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Kemija Fizikalna kemija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Fizikalna kemija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Kemija Fizikalna kemija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
|
|
|
|
|
|
Tehnologija Osnove eksperimentalne kemije |
|
2. letnik
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Kemija Fizikalna kemija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Matematika Fizika Kemija Fizikalna kemija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
|
|
|
|
|
|
Matematika Fizika Kemija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Matematika Fizika Kemija |
|
|
Matematika Fizika Kemija Osnove eksperimentalne kemije |
|
3. letnik – instrumentalna analizna kemija
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Osnove eksperimentalne kemije Praktični pouk - laboratorijska tehnika |
|
|
Osnove eksperimentalne kemije Fizikalna kemija Praktični pouk - laboratorijska tehnika Praktični pouk - organska sinteza |
|
|
Matematika Kemija - organska kemija |
|
|
Matematika Kemija Fizikalna kemija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Matematika Fizikalna kemija Osnove eksperimentalne kemije Praktični pouk |
|
|
Fizikalna kemija Osnove eksperimentalne kemije |
|
|
Kemijska tehnologija Osnove eksperimentalne kemije Praktični pouk - organska sinteza |
|
3. letnik - sinteza organskih spojin
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Matematika Fizika Kemija Fizikalna kemija Osnove eksperimentalne kemije Praktični pouk Tehnologija |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kemija |
|