Izobraževalni program: LABORATORIJKSI TEHNIK
Sprejeto na 28.seji Strokovnega sveta za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 10. 6. 1999
ZDRAVSTVENA VZGOJA IN SOMATOLOGIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
70 |
70 |
|
2. |
70 |
70 |
|
3. |
|
||
4. |
|
||
skupaj |
140 |
|
140 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
1. letnik - zdravstvena vzgoja
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
ZDRAVJE |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Sprejmejo razlago in oblikujejo primeren odnos med teorijo in prakso. So motivirani za ugotavljanje vrednostne orientacije. Kritično ocenjujejo svojo lestvico vrednot. Motivirani so za primerjavo doživljanja kvalitet v življenju. |
Izdelajo osebno lestvico vrednot. V mali skupini primerjajo vrednote. |
ŽIVLJENJSKI SLOG V MLADOSTI |
|
|
|
|
|
Pošteno presodijo in so pripravljeni prevzeti zdravju prijaznejše obnašanje. |
|
VZGOJA ZA ZDRAVJE |
|
|
|
|
|
Ustvarjajo in sodelujejo pri oblikovanju pozitivnega odnosa do zdravja. Razvijajo pripravljenost za spremembe. |
|
DUŠEVNO ZDRAVJE |
|
|
|
|
|
So motivirani za oblikovanje lepih, prijaznih, poštenih, strpnih, odločnih in stabilnih odnosov. |
V dvojicah se pogovarjajo o dejavnikih, ki vplivajo na duševno zdravje. Oblikujejo sprejemljivo rešitev. |
PROMOCIJA ZDRAVJA |
|
|
|
|
|
So motivirani za osebno in timsko delo pri ustvarjanju promocije zdravja. Razvijajo delovno storilnost. Izražajo zavzetost in odgovornost za doseganje rokov. So pošteni. Prizadevajo si delati po moralno etičnih načelih. |
Z likovnimi in literarnimi prispevki sodeluje ob aktivnostih določenih dni (npr. Dan zemlje, dan nekadilcev, dan boja proti alkoholizmu, Svetovni dan boja proti aids-u). |
DEJAVNIKI KI VPLIVAJO NA ZDRAVJE IN TVEGANJE ZA ZDRAVJE |
|
|
|
|
|
Pri oblikovanju humanih pogojev za življenje so iznajdljivi in ustvarjalni. Razvijajo sposobnost oblikovanja pozitivne naravnanosti. |
|
HIGIENA |
|
|
|
|
|
So motivirani za ustvarjanje zdravju naklonjenih pogojev. Razvijajo sposobnosti sodelovanja. |
|
OSEBNA HIGIENA |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost za lastno zdravje v okviru svojih pristojnosti skrbijo za svoje zdravje in zdravje drugih. |
Izdelajo poster o osebni urejenosti. |
ZDRAVJE KOŽE IN LASIŠČA |
|
|
|
|
|
Videokaseta |
|
VZDRŽEVANJE ZDRAVE USTNE VOTLINE |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost za lastno zdravje. Navajajo se na samostojnost pri odkrivanju ogrožajočih okoliščin. Učijo se sprejemati meje lastnih pristojnosti v skrbi za strankino zdravje. Navajajo se na sodelovanje s stranko. |
Videokaseta Domača naloga: izdelava lepljenke. Referat |
ZDRAVJE SLUHA IN VIDA |
|
|
|
|
|
Se zavejo pomena varovanja vida in sluha. Se zavejo pomena škodljivosti hrupa. |
Videokaseti oko, uho. |
ZDRAVJE GIBAL |
|
|
|
|
|
Se zavedajo pomena pravilne drže v vsakdanjem življenju in v svojem poklicu. Razvijajo kritično vedenje o telesni neaktivnosti kot rizičnem dejavniku. Prizadevajo si za sprejemljive oblike rekreacije in sprostitve. |
Videokaseta Referati Pravilna drža Dvigovanje bremen Domača naloga: hitra hoja 20 minut |
HIGIENA PREHRANE |
|
|
|
|
|
Zavedajo se pomena pravilne, uravnotežene prehrane. Pravilno pripravljajo hrano. |
Anketa o prehrambenih navadah. Videokasete Domača naloga: sestavijo primer pravilnega in nepravilnega jedilnika in ju primerjajo. |
VZGOJA ZA ZDRAVO SPOLNO ŽIVLJENJE |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnosti za oblikovanje zdravega partnerskega in starševskega odnosa. Se zavedajo pomena spoštovanja partnerja. Si razvijejo odgovoren odnos do spolnega življenja. |
Videokaseta |
DRUŽINA |
|
|
|
|
|
Razvijajo sposobnosti za oblikovanje zdravega partnerskega in starševskega odnosa. Razvijejo odgovornost in spoštljiv odnos do družine. Se zavedajo pomena odgovornosti, enakopravnosti in spoštovanja do vseh članov družine. Razvijajo pozitivno samopodobo. Razvijajo spoštovanje do sebe in do drugega. So motivirani za oblikovanje humanih medsebojnih odnosov na temelju spoštovanja in osebne odgovornosti. |
Igra vlog: pogovor, svetovanje. Domača naloga: napišejo kako si zamišljajo svoj položaj v družini. Referati |
ŽIVLJENSKA OBDOBJA |
|
|
|
|
|
Razvijejo osebnostne lastnosti (odgovornost, natančnost, komunikativnost, vztrajnost, poštenost). Ocenjujejo, vrednotijo vrstniške odnose in ustvarjajo nova prijateljstva. |
Referati Ogled (po skupinah) porodnišnice, vrtca, dso. |
Krizne situacije |
|
|
|
|
Ponotranjajo vrednote, ki omogočajo zadovoljstvo. Razvijejo občutek za človeka v stiski. |
Interakcijske igre |
|
Stres |
|
|
|
|
|
Znajo poslušati. Trudijo se, da živijo v ravnovesju. |
Interakcijske igre |
Samomor |
|
|
|
|
|
Se zavedajo svoje vloge v stiku s človekom v stiski. |
Pogovor s strokovnjaki. Ogled psihiatrije |
Raba in zloraba snovi (zdravila in druge droge: alkohol, tobak, kanabis, ostale ilegalne droge) |
|
|
|
|
|
Zavzamejo pravilen odnos do uživanja drog. Razvijajo ustvarjalnost za oblikovanje življenjskih okoliščin, ki zmanjšujejo nevarnost bega v odvisnost. Oblikujejo razumevajoč odnos do zasvojenih. |
Referat Članki Razgovor z ozdravljenim odvisnikom. |
OKOLJE KOT DEJAVNIK ZDRAVJA IN TVEGANJE ZA ZDRAVJE |
|
|
|
|
|
Imajo razvito sposobnost za ustvarjanje zdravega življenjskega okolja. Razvijajo in krepijo ekološko zavest. So motivirani za prenašanje – širjenje znanja o varovanju življenjskih pogojev. Prizadevajo si za doseganje pozitivno zastavljenih ciljev za vse ljudi. Krepijo si vedenje o škodljivostih in spreminjajo svoj življenjski slog. Oblikujejo poklicno identiteto. So iznajdljivi in pošteni. |
Spremljajo gibanje vrednosti onesnaženja in nasvete za prebivalce. Zberejo in uredijo reklamne ilustracije kot poster zdravo bivalno okolje. Spremljajo dogajanja s komunal. In drugimi odpadki v svojem domačem kraju. Dogajanje predstavijo v skupini. Ovrednotijo dogajanje in predlagajo rešitve. |
2. letnik - somatologija
INFORMATIVNI CILJI IN VSEBINE |
FORMATIVNI CILJI | SOCIALIZACIJSKI CILJI | POSEBNOSTI V IZVEDBI | |||
MEDICINSKA TERMINOLOGIJA IN TOPOGRAFIJA |
Dijaki |
Dijaki |
||||
|
|
Sprejmejo značilnosti lika laboratorijskega tehnika in se po njih ravnajo. Razvijajo komunikacijske spretnosti. |
Uporaba strokovne topografske terminologije v laboratorijski komunikaciji. |
|||
ZGRADBA ČLOVEŠKEGA TELESA |
|
|
|
|||
|
|
Se urijo v natančnosti. Razvijajo sposobnost dobrega opazovanja in grafičnega ponazarjanja. Se zavedo mikroskopskega sveta okoli sebe in v sebi. Razvijajo samozavest in govorne spretnosti. |
Demonstracija:
|
|||
SKELET |
|
|
|
|||
|
|
Se zavedo poklicne ogroženosti. Razvijajo pozitivni odnos do vseh oblik zdravega načina življenja. |
Video: okostje. |
|||
MUSKULATURA |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo pozitivni odnos do vseh oblik zdravega načina življenja. |
Demonstracija: izotonične in izometrične kontrakcije. |
|||
|
|
Razvijajo odgovoren odnos do dela. Razvijajo komunikacijskih spretnosti. |
Video: mišičje. |
|||
ŽIVČEVJE |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo natančnost, telesno koordinacijo, ročne spretnosti, odgovornost in komunikativnost. |
Demonstracija:
Video: možgani. |
|||
RECEPTORJI |
|
|
|
|||
Oko |
|
|
|
|||
|
|
Se zavedo pomena varovanja vida in sluha za uspešno poklicno kariero. Se usposobijo za timsko delo. Razvijajo odgovornost, strpnost in komunikativnost. |
||||
Uho |
|
|
|
|||
|
|
Se zavedo pomena škodljivosti hrupa v vsakdanjem življenju in pri delu. Dojamejo pomen varstva pri delu. Dojamejo posebno ogroženost mladih zaradi zasvojenosti s hrupom. |
Demonstracija:
Video: oko in uho. |
|||
DROBOVNI ORGANI |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo ročne spretnosti. Razvijajo human odnos do ljudi. Razvijajo čut za poštenost pri izvajanju preiskav ter pri interpretaciji in manipuliranju z rezultati preiskav. |
Demonstracija:
|
|||
PREBAVILA |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo zdrave prehrambene navade. Razvijajo motivacijo za ekološko pridelavo, predelavo, distribucijo in pripravo hrane. |
Video:
|
|||
DIHALA |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo motivacijo za ohranjanje naravnega okolja. Razvijajo motivacijo za samoopazovanja. Razvijajo komunikacijske spretnosti. Dojamejo škodljive učinke kajenja. |
Demonstracija:
Video: pljuča. |
|||
SEČILA |
|
|
|
|||
|
|
Dojamejo pomen varstva naravnih virov pitne vode. |
Demonstracija:
|
|||
OBTOČILA |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo motivacijo za samoopazovanje. Razvijajo ročne spretnosti, strpnost, in komunikativnost. |
Demonstracija:
Video:
|
|||
ENDOKRINI IN REPRODUKCIJSKI SISTEM |
|
|
|
|||
|
|
Razvijajo motivacijo za samoopazovanje. |
Demonstracija:
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|