Izobraževalni program: LADIJSKI STROJNI TEHNIK (SI)
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7. 1998
LADIJSKI PARNI POSTROJ
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
70 |
70 |
|
4. |
102 |
102 |
|
skupaj |
172 |
|
172 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V - vaje se izvajajo v okviru praktičnega pouka (individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev).
Ladijski parni postroj je strokovnoteoretični predmet, ki dijake, skladno z določili konvencije STCW 1995, usposobi za upravljanje s parnimi postroji z močjo do 3000 KW. Pri predmetu se dijaki temeljito seznanijo z ladijskim parnim postrojem in vsemi njegovimi bistvenimi sestavinami (glavni in pomožni kotli, parna turbine, kondenzator in naprave za pripravo kotlovne vode) ter pridobijo osnovna spoznanja o upravljanju oziroma vodenju ter vzdrževanju celotnega parnega postroja.
3. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zaveda se pomena vseh termodinamičnih veličin. |
Predavanje, računske vaje. |
|
|
Zave se pomena entropijskega zakona. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zave se pomena osnovnih preobrazb. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zaveda se pomena krožnih procesov. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zaveda se pomena uporabe pare na ladji. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zaveda se pomena vlažnega zraka. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zaveda se pomena teh pojmov pri obratovanju kotlov in toplotnih izmenjevalcev. |
Predavanja, računske vaje. |
4. letnik
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Zaveda se pomena tokov. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zaveda se pomena konstrukcijskih oblik šob. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zave se pomena praktične uporabe diagramov. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zaveda se pomena različnih vrst kurjav. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zaveda se pomena cirkulacije in vleka. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zave se pomena pravilnega delovanja kotla. |
Predavanja,uporaba strojnega simulatorja. |
|
|
Zaveda se pomena varnostnih predpisov in ukrepov. |
Predavanja,uporaba strojnega simulatorja. |
|
|
Zaveda se energetskega pomena parne turbine. |
Predavanja,uporaba strojnega simulatorja. |
|
|
Zaveda se vloge posameznih delov v celotnem sklopu. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zaveda se pomena ekonomičnega obratovanja turbine. |
Predavanja, računske vaje. |
|
|
Zaveda se pomena regulacije in avtomatizacije. |
Predavanja, uporaba strojnega simulatorja. |
|
|
Zaveda se pomena branja shem. |
Predavanja, avdijo in video oprema. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno:
Zahteva se dobro predznanje iz posameznih splošnoizobraževalnih predmetov fizika (toplotni pojavi, vlažnost, plinski zakoni) in matematika (eksponentne enačbe), kakor tudi iz naslednjih strokovnih predmetov: tehnično risanje s strojnimi elementi, tehnologija (lastnosti materialov) in tehnična mehanika.
Konkretno:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
4. letnik |
||
|
Ladijski stroji |
|
|
Geografija |
|
|
Varnost pri delu in reševanje na morju |
|