Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
KONSTRUKCIJE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
45 |
95 |
140 |
2. |
25 |
80 |
105 |
3. |
25 |
80 |
105 |
4. |
32 |
70 |
102 |
skupaj |
127 |
325 |
452 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Konstrukcije so temeljni lesarski predmet, ki daje osnovna znanja za prostorsko predstavo izdelkov, oblikovanje in pripravo konstrukcijske dokumentacije. Je osnova za pripravo dela, izdelavo tehnološkega procesa, oziroma pogoj za samo izdelavo izdelka. Konstruiranje združuje vsa splošna in strokovno-teoretična znanja pri izdelavi konstrukcijske dokumentacije.
Uporaba računalnika pri risanju, ki je s svojimi programi samo orodje, pa spreminja tudi spretnosti pri risanju: poudarek je na skiciranju in uporabi računalnika.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Opisna geometrija |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Razvija sposobnost prostorske predstave komuniciranja s pomočjo risbe. Razvija natančnost pri delu in strokovnost. Razvija sistematičnost, vztrajnost, urejenost in estetsko usklajenost pri izdelavi izdelkov. Opisuje s pomočjo načrtov risb in skic predmete v okolju. Bere skice, tehniške risbe in načrte. |
VAJE IN PROGRAMI (8 ur) |
Tehnično risanje |
|
|
|
|
|
Razvije natančnost, strokovnost in zanesljivost. Razvije sposobnost komuniciranja s pomočjo risbe. Razvije sposobnost pisnega izražanja. Razvije natančnost, strokovnost, vztrajnost. |
VAJE IN PROGRAMI (18 ur) |
|
|
Se zaveda odgovornosti izražanja pri pravilnem skiciranju. |
|
Uporaba računalnika pri Konstruiranju |
|
Pridobi spretnost uporabe računalnika. Razvija natančnost. |
VAJE IN PROGRAMI |
Razdelitev lesarskih izdelkov |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in strokovnost. |
VAJE IN PROGRAMI (10 ur) |
|
|
izdelkov (lesne vezi in elemente zvez lahko izpusti) prostoročno in z računalnikom; |
|
Lesni konstrukcijski elementi |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. Razvija sposobnost povezovanja različnih znanj. |
VAJE IN PROGRAMI (15 ur) |
Perspektiva |
|
Zave se sposobnosti komuniciranja s stranko s pomočjo risbe. Razvija sposobnost utemeljitve izbire. |
VAJE IN PROGRAMI (10 ur) |
Les v gradbeništvu |
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in vztrajnost. Razvija sposobnost prostorske predstave. Razvija strokovnost. Razvije sposobnost pisnega izražanja. |
VAJE IN PROGRAMI (5 ur) |
Lesna galanterija |
|
|
|
|
|
Razvije sposobnost pisnega izražanja. Razvije sposobnost skiciranja. |
VAJE IN PROGRAMI |
Konstruiranje lesnih izdelkov |
Za naštete izdelke: |
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in zanesljivost. Razvija sposobnost povezovanja strokovnih znanj. |
VAJE IN PROGRAMI (68 ur) |
|
|
||
Konstruiranje izbranega izdelka |
|
|
|
Konstrukcijska dokumentacija za izdelek, ki ga bo dijak naredil v delavnici |
|
Razvije osebno in delovno odgovornost pri izdelavi dokumentacije. |
PROGRAM (12 ur) |
Zgodovina pohištva,stil, moda, industrijsko oblikovanje |
|
Razvije ekološko zavest. Razvije odnos za ohranjanje naše kulturne dediščine. Razvije sposobnost pisnega izražanja. |
VAJE IN POROČILA |
Oblikovanje |
|
|
|
Funkcionalnost, ergonomija, antropometrijski podatki, funkcionalnost, preoblikovanje |
|
Razvija odnos do lepega. Razvija odnos do funkcionalnega. Razvija odnos do ergonomije. |
VAJE IN POROČILA (10 ur) |
Standardizacija kvalitete |
|
Razvija sposobnost opazovanja. Razvija sposobnost pisnega izražanja. |
|
Razvoj in opremljanje hiše in stanovanja |
|
Razvija strokovnost. Razvija sposobnost pisnega izražanja. Razvija sposobnost priprave zbirk. |
VAJE IN PROGRAMI (6 ur) |
Oblikovanje izdelka |
|
Razvija strokovnost. Razvija sposobnost pisnega izražanja. Razvija sposobnost povezovanja teoretičnega in praktičnega znanja. |
PROGRAM, SEMINARSKA NALOGA (14 ur) |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Ocenjujejo se tudi vaje, programi z zagovorom, lahko pa tudi poročila ter seminarske naloge.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija |
|
|
Praktični pouk |
|
|
Organizacija in ekonomika |
|
|
Tvoriva |
|
|
Projektiranje |
|
|
Umetnost |
|
|
Umetnost |
|
Predmet KONSTRUKCIJE vsebuje naslednje vsebine: opisna geometrija, tehnično risanje, skiciranje, uporaba računalniških programov pri konstruiranju, spoznavanje izdelkov do elementov, lesne vezi, okovje, perspektivno risanje, les v gradbeništvu, lesna galanterija, konstruiranje izdelkov, zgodovina pohištva, projektiranje izdelkov, oblikovanje izdelkov in opremljanje stanovanj.
Vse te vsebine so opredeljene v nomenklaturi poklicev za lesarskega tehnika. Vsebine so razporejene v zaporedju, kjer je upoštevano načelo od lažjega k težjemu in kjer je le bilo mogoče tudi časovno usklajeno z obravnavo vsebin pri drugih strokovno-teoretičnih predmetih. Pri vseh vsebinah so predvidene tudi vaje, programi, poročila in testi.
Pri predmetu so predvideni tudi ogledi razstav, obiski sejmov in muzejev. Ker je tudi pri predmetu konstrukcij nujno poznavanje dogajanja v proizvodnji (podjetjih) so predvidene strokovne ekskurzije, na katere morajo biti dijaki ustrezno pripravljeni, seznanjeni s cilji ekskurzije in zahtevano vsebino poročila, ki ga morajo pripraviti po končani ekskurziji. Vsebine so usklajene s praktičnim poukom, ker je eden izmed ciljev predmeta tudi ta, da narisano dijaki pri praktičnem pouku tudi izdelajo.
V katalogu ni opredeljeno natančno število ur, ki jih mora učitelj porabiti za obravnavo posamezne učne vsebine. Natančno število ur določi učitelj, ki pa seveda mora upoštevati dejstvo, da je potrebno vse vsebine obravnavati, priporočeno je v zaporedju, ki je predviden v katalogu in glede na razpoložljivo število ur predmeta konstrukcije v vseh štirih letnikih. V katalogu so okvirno določene ure za tiste vsebine, kjer se dijaki delijo v skupine.
Vaje je možno risati že v prvem letniku z računalnikom (program za opisno geometrijo) ali pa v naslednjih. Delitev v skupine je predvidena zaradi individualnega pristopa k izvajanju vaj, risanju vaj in programov. Učitelj mora ob stalnem pregledovanju in svetovanju pri risanju vse narisano gradivo še pregledati, popraviti in oceniti.
Cilj prenove je bolj kvalitetno znanje ob zaključku pouka. Pri predmetu konstrukcije znanja, ki si ga dijaki pridobijo ni težko dokazati niti preverjati. Da jim bomo poleg teoretičnega znanja dali tudi nujno potrebna praktična znanja, kar od nas zahteva tudi strokovna javnost, je bistveno, da pri predmetu konstrukcije dajemo poudarek na vajah, ki jih morajo dijaki opravljati v šoli, za kar pa jim moramo zagotoviti ustrezno opremljene učilnice in kvalitetno usposobljene učitelje, ki bodo pouk izvajali.
V program lesarskega tehnika se vpisujejo dijaki s slabšim učnim uspehom, vendar z večjo motivacijo za obdelavo lesa. Omogočimo jim kvalitetnejši pouk: individualni pristop pri vajah že v prvem letniku, risanje z vsemi orodji , tudi računalnikom, uporabo vseh sredstev navedenih v pogojih za izvedbo predmeta konstrukcije.
Katalog ne predpisuje vsebin po letnikih niti ne določa števila ur pri posameznih vsebinah. Okvirno število ur je določeno samo pri vajah oziroma pri risanju programov zato, ker je pri tem zahtevana tudi delitev v skupine in izvedba vaj v risalnici 2. Za izvedbo pouka sta predvideni dve specializirani učilnici: ena za pouk za 32 dijakov (risalnica 1) in ena učilnica za pouk za 16 dijakov (računalnica 2) za izvajanje vaj. Računalnik se uporablja kot orodje za risanje. Zato je predvideno, da se glede na možnosti in opremljenost posameznih šol vaje v začetku rišejo ali ročno ali pa takoj z računalnikom. Učitelji, ki poučujejo konstrukcije morajo znati risati z računalnikom.
Delitev v skupine je predvidena pri vajah, ki se izvajajo v risalnici 2, ki je ustrezno opremljena za pouk konstrukcij za 16 dijakov. Na ta način lahko učitelj pri vajah več časa posveti posameznemu dijaku, sprotno spremlja njegovo delo, opozarja na napake in spremlja napredek posameznega dijaka, kar pomeni tudi objektivnejše ocenjevanje. Dijaku pa je potrebno pri pouku konstrukcij zagotoviti risanje na ustreznih mizah oziroma risanje z računalnikom.