Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
ORGANIZACIJA IN EKONOMIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
70 |
35 |
105 |
4. |
67 |
35 |
102 |
skupaj |
137 |
70 |
207 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Cilj predmeta je usposobiti dijaka za reševanje določenih operativnih nalog v proizvodnji in za proizvodnjo v manjših ali večjih podjetjih.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
GOSPODARSTVO |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Pridobiva splošno razumevanje dogajanj v družbi. Spoznava odnos država – gospodarstvo. Zave se vpliva zgodovine na razvoj dejavnosti in njihovega nenehnega spreminjanja in prilagajanja. |
|
PODJETJE |
|
|
|
|
|
Ozavešča relacijo človek – podjetje – družba in pomen konkurenčne sposobnosti. Spoznava pomen in vpliv zakonskih predpisov. Zave se pomembnosti podjetja kot osnovne celice gospodarskega procesa, ki zagotavlja tudi delovna mesta. |
Vaja: |
STROŠKI |
|
|
|
|
|
Spozna pomen gospodarnega poslovanja. Ozavešča odnos vzrok – posledica. |
Vaja: |
POSLOVNA USPEŠNOST |
|
Ugotavlja pomen širše informiranosti in razgledanosti za poslovno uspešnost in konkurenčnost na trgu. Razvija podjetniški pristop z analitičnim razmišljanjem. |
Vaja: |
POSLOVANJE IN TRŽENJE |
|
|
|
|
|
Razvija marketinško razmišljanje. Zave se pomembnosti ugotavljanja tržnih niš. Zave se pomena inovacij. |
|
KOMUNICIRANJE |
|
Spozna pomen in kriterije za dobro komuniciranje. Razvija sposobnosti za uspešno komuniciranje. Razvija poslovnost, poštenost, podjetniško razmišljanje. |
Vaja: oblikovanje dokumentov - prodajne pogodbe, ponudbe in povpraševanja, računa (delo na računalniku). |
NAČINI PLAČEVANJA |
|
||
PRIPRAVA IZDELKA |
|
|
|
|
|
Povezuje tehnološka in konstrukcijska znanja in spoznava pomen priprave dela za proizvodnjo in poslovanje. |
Vaje: priprava izdelka s predračunom – delo na računalniku. |
OBLIKOVANJE DELA |
|
|
|
|
|
Uzavešča odnos človek – delovno okolje – širše okolje. Razvija ustvarjalnost, domiselnost. Razvija organizacijske sposobnosti. Zaveda se pomena dobrih delovnih odnosov. Razvija kritičnost in samokritičnost. Spozna pomembnost timskega dela. Razvija ekološko zavest. Zaveda se pomena zdravja. |
|
|
Razvija odgovornost za zdravje delavcev in premoženje. Osvoji pravila vedenja in odločanja v skladu z varnim delom. |
||
RACIONALIZACIJA DELA |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost do dela, delavcev. Razvija skrben odnos do materialov, odgovornost za kvaliteto. Razvija sposobnosti ocenjevanja, presojanja, vrednotenja. Uri se v prenašanju teorije v prakso. Razvija zavest o sistemski povezanosti posameznih vplivov na celotno organizacijo v proizvodnji. Izbira najbolj optimalen postopek. Navaja se na natančnost in doslednost. Razvija delovno in strokovno odgovornost. |
Vaja: |
OBVLADOVANJE KAKOVOSTI |
|
Povezuje teorijo s prakso. Razvija zavest o sistemski povezanosti posameznih dejavnikov na kvaliteto. |
|
PROIZVODNI PROCES |
|
Se zaveda pomena sprotnega in nenehnega spremljanja novosti na strokovno teoretičnem področju. |
Vaja: |
PLANIRANJE PROIZVODNJE |
|
Se uči pridobljene informacije povezovati s tehničnim znanjem in vnašati odgovorne odločitve v proizvodnjo. |
Vaja: Uporaba računalniških orodij za planiranje proizvodnje. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Vaje, programi oziroma dokumenti, izdelani z računalniškimi orodji.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Praktični pouk |
|
|
Projektiranje |
|
|
Stroji in naprave |
|
|
Tehnologija |
|
|
Konstrukcije |
|