Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
STROJI IN NAPRAVE
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
70 |
70 |
|
3. |
105 |
105 |
|
4. |
68 |
68 |
|
skupaj |
243 |
|
243 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
2. letnik: gradiva, strojni elementi;
3. letnik: lesnoobdelovalni stroji, pnevmatične in hidravlične naprave, stroji za primarno obdelavo;
4. letnik: numerično krmiljeni stroji, transportne naprave, energetske naprave.
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Dijak |
Dijak |
||
Uvod v predmet |
|
Uzavešča relacijo človek - tehnika - delo. |
|
GRADIVA |
|
|
|
|
|
Spozna pomen gradiv za razvoj tehnike in industrije. Navaja se na natančnost in doslednost. |
Demonstracija merjenja trdote in trdnosti na trgalnem stroju. |
|
|
Navaja se na natančnost izražanja. |
Izdelava skice: pridobivanje železa. |
|
|
Gradi odnos do racionalne rabe in zaščite materialov. |
|
|
|
||
STROJNI ELEMENTI |
|
|
|
|
|
Navaja se komuniciranja v tehnični stroki (skice, risbe). Gradi odnos do kvalitete in natančnosti v tehniki. Upošteva predpise in standarde. |
Demonstracija nateznega preizkusa na trgalnem stroju. |
Navaja se na ekonomičnost in upoštevanje varnosti pri dimenzioniranju. |
|||
Elementi za zveze: |
|||
|
|
Navaja se na natančnost pri risanju in delu. Navaja se na reševanje nalog in problemov, na doslednost (enote), pravilnost izračuna (rezultat). |
Izdelava tehnične risbe: vijačna zveza in zveza pesta z gredjo. |
Elementi, ki omogočajo krožno gibanje: |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost opazovanja in prepoznavanja. |
Prepoznavanje strojnih elementov na lesnoobdelovalnih strojih. Izdelava tehnične risbe: |
Elementi za prenos krožnega gibanja: |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost razumevanja delovanja strojev. |
Izdelava tehnične risbe: gonilo. Prepoznavanje strojnih elementov na obdelovalnih strojih. |
LESNOOBDELOVALNI STROJI |
|
|
|
|
|
Razvija zavest o izdelavi strojnih delov in strojev. Navaja se na uporabo tehničnih navodil in predpisov. |
Ogled videokasete o izdelavi strojnih delov. Izdelava tehnične risbe: lesnoobdelovalni stroj in navedba tehničnih podatkov. |
|
|
Razvija sposobnost deduktivnega mišljenja. |
|
|
|
Razvija sposobnost razločevanja in prepoznavanja. Pravilno vrednoti osnovne parametre obdelave. |
Ogled stroja za obdelavo lesa. |
Navaja se na podatke za nastavitev stroja. |
|||
|
|
Oblikuje odnos do uporabe električnih strojev. Navaja se na previdnost in varno delo. |
Iz tablice elektromotorja prepiše podatke in jih pojasni. |
|
|
Navaja se na avtomatizacijo delovnih operacij (zanesljivost, kvaliteto in varnost). |
. |
|
|
Prepoznavanje strojnih delov in sklopov na lesnoobdelovalnih strojih. |
|
|
|
Navaja se na uporabo varnostnih naprav in varno delo. Seznani se z nevarnostmi pri delu in posledicami nepravilne uporabe in dela s stroji. |
Opis varnostnih naprav pri določenem stroju. |
LESNOOBDELOVALNI STROJI - splošno |
|
|
|
|
|
Navaja se na delo v skupinah in vodenje skupin. Sklepa o temeljnih značilnostih, ki jih morajo upoštevati proizvajalci, kupci in uporabniki strojev. Navaja se na ocenjevanje in vrednotenje podatkov in rezultatov. Razvija ekološko zavest glede porabe energije pri lesnoobdelovalnih strojih. |
Razvrstitev strojev (prospektni material) po klasifikaciji eumabois. |
|
|
Navaja se na odgovornost pri delu. |
|
|
|
Navaja se na pravilno ravnanje s stroji ter na minimizacijo stroškov. |
Ekskurzija v podjetje: ogled strojev in proizvodnje. Izdelava poročila o strokovni eKskurziji. |
|
|
Razvija odnos do kvalitete dela. |
|
PNEVMATIČNE IN HIDRAVLIČNE NAPRAVE |
|
|
|
Pnevmatične naprave - splošno |
|
|
|
|
|
||
|
|
Razvija sposobnost opazovanja, razločevanja in prepoznavanja. |
Ogled kompresorja in napeljave. Prepoznavanje delov. |
|
|
||
|
|
Prepoznavanje valjev, ventilov in razvodnikov. |
|
|
|
Usposobi se za uvajanje enostavnih pnevmatičnih naprav v proizvodnjo. Razvija odgovoren odnos do vzdrževanja in upravljanja s stroji in napravami. |
Ogled pnevmatične stiskalnice. Ogled modela krmiljenja pnevmatične naprave. |
Hidravlične naprave - splošno |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost upravljanja s stroji. Navaja se na natančnost, doslednost in varnost. |
Ogled hidravlične stiskalnice (prepoznavanje delov stiskalnice, spoznavanje krmiljenja stiskalnice, demonstracija delovanja). |
|
|||
STROJI ZA PRIMARNO OBDELAVO LESA |
|
|
|
|
|
Povezuje vzroke in posledice. |
|
|
|
EKskurzija v žagarski obrat. |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
NUMERIČNO KRMILJENI STROJI |
|
|
|
|
|
Uzavešča se na relaciji človek - znanost - tehnika - delo. |
Spoznavanje didaktičnega cnc stroja. |
|
|
Razvija odnos do natančnosti in kvalitete dela. |
|
|
|
||
|
|
Navaja se na uvajanje razvoja tehnike v stroko. |
Ogled videokaset o cnc strojih Ali ogled proizvodnje s cnc stroji. |
TRANSPORTNE NAPRAVE |
|
|
|
|
|
Izdelava tehnične risbe: transportna naprava in navedba podatkov. |
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Navaja se na ekonomičnost. Navaja se na izdelavo tehničnih poročil. |
Strokovna eKskurzija: ogled linije (npr. za proizvodnjo vrat,...) In izdelava tehničnega poročila. |
|
|
Razvija ekološko zavest - varstvo zraka. Gradi pozitiven odnos do protipožarne varnosti v lesni industriji. Navaja se na predpise o varstvu in ekologiji. |
Izdelava risbe: odsesovalna naprava v proizvodni hali. Ogled naprave. |
ENERGETSKE NAPRAVE |
|
|
|
|
|
Gradi pozitiven odnos do varčevanja z energijo. |
|
|
|
Razvija pozitiven odnos do inovacij pri izkoriščanju možnih virov energije. |
|
|
|
||
|
|
Vzgaja si ekološko ozaveščenost . |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Ocenijo se lahko tudi grafični in pisni izdelki, ki jih dijaki izdelajo.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Tehnologija |
|
|
Organizacija in ekonomika |
|
|
Konstrukcije |
|
|
Tvoriva |
|
|
Praktični pouk |
|