Izobraževalni program: LESARSKI TEHNIK
Sprejeto na 29.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 9. 7 1999
TVORIVA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
50 |
20 |
70 |
2. |
50 |
20 |
70 |
3. |
50 |
20 |
70 |
4. |
|
||
skupaj |
150 |
60 |
210 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Tvoriva posreduje temeljno strokovno teoretično znanje, ki je osnova in dopolnilo praktičnemu pouku.
Pri predmetu dijaki:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
SOCIALIZACIJSKI CILJI |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
GOZD |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
Dobi informacijo o razsežnosti in pomenu slovenskih gozdov, kot najvažnejše surovinske baze za slovensko lesno industrijo in obrt.. |
Dijakom posredujemo članke iz časopisov, revij in knjig o gozdu Dijaki si ogledajo video film o funkciji gozda in o ogroženosti gozdov. Z ekskurzijo v gozd se dijaki naučijo prepoznavati domače drevesne vrste. |
Les- obnovljiv, rasel material |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost za sistematično, samostojno opazovanje, primerjanje in razločevanje. Dograjuje naravovarstveni odnos do gozda in naravnega okolja. Se uči opisovati po danih kriterijih. |
Dijaki izdelajo herbarij. |
Zgradba lesa na makroskopskem nivoju |
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost za sistematično, samostojno opazovanje, primerjanje in razločevanje. Se usposobi za razpoznavanje domačih vrst lesa. Razvija sposobnost ocenjevanja obdelovalnosti ter uporabnosti lesa po estetskih lastnostih. Razvije smisel za prirodnost in estetiko. Razvija sposobnost za sistematično samostojno opazovanje. |
Vaje: Dijaki na posameznih prerezih lesa prepoznajo anatomske elemente, ki so vidne s prostim očesom. Dijaki v podano tabelo vpišejo znake, po katerih so razpoznali vrsto lesa iz šolske zbirke. |
Skorja |
|
|
|
|
|
Se usposobi za razpoznavanje različnih vrst peridermov. |
|
Zgradba lesa na mikroskopskem nivoju in submikroskopskem nivoju |
|
|
|
|
|
Pri mikroskopiranju razvija sposobnost opazovanja, razločevanja, določevanja razmerij. |
Vaje: Dijaki mikroskopirajo prečne, radialne in tangencialne prereze iglavcev in listacev. |
Gostota lesa |
|
|
|
|
|
Se navaja na natančnost merjenja in tehtanja. |
Vaje: Dijaki določijo gostote lesa s tehtanjem in merjenjem. |
Voda v lesu |
|
|
|
|
|
Pri določevanju vlage v lesu z metodo tehtanja se navaja na samostojno delo in natančnost pri delu. Se usposobi za samostojno delo z električnim vlagomerom. Se navaja na delo v skupini. |
Vaje: Dijaki določijo vlago v lesu z metodo tehtanja in z električnim vlagomerom. Dijaki izmerijo dimenzije lesa zaradi krčenja in izračunajo nabrekanje in krčenje bočnice in sredice v različnih smereh. |
|
|
|
|
|
|
Se navaja na natančnost in doslednost. |
|
Mehanske lastnosti lesa |
|
|
|
|
|
Pri določanju trdote se navaja na natančnost pri delu in merjenju. Se uzavešča na relaciji človek-znanost-tehnika-delo. Pri izdelovanju skodel, kot primera cepljivosti lesa se seznani s kulturno dediščino. |
Vaje: Dijaki določijo trdoto in trdnost lesa na trgalnem stroju. |
Fizikalno-kemične lastnosti lesa |
|
|
|
|
|
Gradi poseben odnos do lesa, ki je pomemben energetski vir. Oceni ekonomičnost ogrevanja z lesom. |
|
Patologija in zaščita lesa |
|
|
|
|
|
Si pridobi zavest za zdravo okolje. |
|
Napake lesa |
|
|
|
|
|
Se usposobi za prepoznavanje napak lesa. Razvije sposobnost kritične presoje za popravilo napak v lesu. |
Vaje: dijaki izdelajo zbirko napak lesa. |
|
|
Spozna se z restavratorstvom. |
|
Furnir |
|
|
|
|
|
Razvije smisel za estetiko. |
Vaje: dijaki izdelajo zbirko furnirja. |
Lesna tvoriva |
|
|
|
|
|
Gradi odnos do racionalne rabe in zaščite materialov. Razvija pozitiven odnos do okolja. |
Vaje: dijaki izdelajo zbirko plošč. |
Lepila |
|
|
|
|
|
Se zave nevarnosti nekaterih snovi. Razvije ekološko zavest. Pri izvajanju vaj razvija natančnost. Gradi zavest o zahtevah kvalitetnega lepljenja. Se navaja na delo v skupini. |
Vaje: |
Materiali za površinsko obdelavo lesa |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do kvalitetnega in lepega izdelka. |
Vaje: Dijaki odstranjujejo smole, maščobe in barvne madeže z različnimi sredstvi. Dijaki preizkušajo beljenje lesa z različnimi belilnimi sredstvi in primerjajo videz površin glede na uporabljeno belilno sredstvo. Dijaki ugotavljajo odpornost naravnih premazov na temperaturo. Dijaki preizkušajo staranje lesnih površin (»dimljene površine«). |
Brusna sredstva |
|
|
|
|
|
Razvija odnos do kvalitetnega izdelka. |
Prikaz: dijaki si ogledajo zbirko brusnih sredstev. Vaje: dijaki izberejo optimalen način predhodnega brušenja, ki zavisi od vrste lesa, želene barvne slike in vrste predvidenega lužila. |
Laki |
|
|
|
|
|
Se zave problema odpadnih količin laka in onesnaževanja okolja. Navaja se na natančnost in doslednost. Navaja se na delo v skupini. |
Dijaki: |
|
|||
Lužila |
|
|
|
|
|
Razvija estetski čut in sposobnost opazovanja in primerjanja. |
Vaje: |
Lazure |
|
||
Sredstva za zaščito lesa |
|
|
|
|
|
Razvija ekološko zavest, odnos do varstva pri delu. |
Dijaki si ogledajo video film o zaščiti lesa. |
Ostali materiali |
|
|
|
|
|
Razvije čut za pristnost in ponaredke. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Ocenjuje se tudi izvedba vaj (izdelava herbarija in seminarskih nalog, izdelava programov iz mikroskopiranja, izdelava dnevnikov iz laboratorijskih vaj.
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Biologija |
|
|
Kemija |
|
|
Tehnologija |
|
|
Praktični pouk |
|