Izobraževalni program: MEDIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
DIGITALNA TIPOGRAFIJA IN REPRODUKCIJA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
|
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||||
|
Tipografija |
Reprodukcija |
|
|||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
|
|
1. |
|
||||
|
2. |
27 |
26 |
26 |
26 |
105 |
|
3. |
35 |
52 |
35 |
53 |
175 |
|
4. |
42 |
43 |
43 |
42 |
170 |
|
Skupaj |
104 |
121 |
104 |
121 |
450 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
DIGITALNA TIPOGRAFIJA
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Črka |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
|
Razvija strokovnost. Pridobiva natančnost pri meritvah. Se navaja na strpnost pri delu. |
Risanje skic. Merjenje s tipometrom. |
|
Osnove stavljenja |
|
|
|
|
|
|
Se zave potrebe po strokovnem znanju. Pridobiva občutek za pravilno razporejanje elementov na papirju. Usposablja se za odgovorno delo. |
|
|
Osnove oblikovanja v sistemih stavljenja |
|
|
|
|
|
|
Pridobiva občutek za pravilno razporejanje elementov na papirju. Razvija strpnost pri delu. Pridobiva sposobnost iskanja svojih idej. |
Izračunavanje formatov papirja. Risanje zrcala za izdelavo strani. |
|
Rokopis |
|
|
|
|
|
|
Se zaveda pomembnosti natančnega dela. |
Opravi korekturo besedila. |
|
|
Se zaveda odgovornosti pri delu. |
||
|
Montaža |
|
|
|
|
|
|
Navaja se na varčen odnos do uporabe materialov. Pridobiva ročne spretnosti. |
Izdelava montažne strani. |
|
Tabelarični stavek |
|
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. |
Risanje tabel |
|
Sporočilna grafika |
|
|
|
|
|
|
Pozna pomen načrtovanja dela. Zave se potrebe po natančnem delu. Razvija ustvarjalnost. |
Risanje grafov in diagramov. |
|
Računalniška grafika |
|
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. |
Vaje na računalniški opremi. |
|
Knjiga |
|
|
|
|
|
|
Pridobiva strokovnost. Razvija občutek za oblikovanje. Zaveda se pomembnosti oblikovanja besedila. Usposablja se za odgovorno delo. |
Vaje na računalniku. |
|
Revija |
|
|
|
|
|
|
Pridobiva strokovnost. Razvija občutek za oblikovanje. Zaveda se pomembnosti oblikovanja besedila. Usposablja se za odgovorno delo. |
Risanje skic. |
|
Časopis |
|
|
|
|
|
|
Pridobiva strokovnost Razvija občutek za oblikovanje Zaveda se pomembnosti oblikovanja besedila Usposablja se za odgovorno delo |
Obisk oddelka priprave v tiskarni, ki se ukvarja s tiskom časopisa. |
|
Slovar, leksikon in enciklopedija |
|
|
|
|
|
|
Pridobiva strokovnost. Razvija občutek za oblikovanje. Zaveda se pomembnosti oblikovanja besedila. Usposablja se za odgovorno delo. |
Risanje skic. |
|
Akcidenčne tiskovine |
|
|
|
|
|
|
Zaveda se pomembnosti grafičnega oblikovanja. Usposablja se za ustvarjalno delo. Razvija sposobnost komuniciranja. |
Risanje skic. Vaje na računalniku. |
|
Specialni stavek |
|
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost. |
|
|
Standardizacija in načrtovanje kakovosti |
|
|
|
|
|
|
Razvija sposobnost za timsko delo. Se zaveda pomembnosti urejenega sistema kakovosti in vpliva na poslovne rezultate podjetja. |
|
|
Osnove priprave dela |
|
|
|
|
|
|
Pozna potrebo po načrtnem delu. Zaveda se povezanosti grafičnih strok in njihovega medsebojnega sodelovanja. Povezuje znanja, ki jih je pridobil pri strokovnih predmetih. Čuti potrebo po komuniciranju. |
Obisk celotnega dela proizvodnje v tiskarni. |
DIGITALNA REPRODUKCIJA
|
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
|
Naloga in vloga reprografije v grafičnem procesu |
Dijak |
Dijak |
|
|
|
|
Razvija stokovnost. |
Risanje sheme. Organigram tiskarne. |
|
Naravoslovne osnove reprografije |
|
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in natančnost, varčnost in skrbnost, natančnost in zanesljivost in ekološko zavest. |
Uporaba luksmetra. Ogled: |
|
Fotomehanični reprografski procesi |
|
|
|
|
|
|
Osvaja natančnost, strokovnost, osebno odgovornost, sposobnost komuniciranja. Razvija skrbnost. |
Vzorci predlog. Primeri objektivov. Vzorci fotomaterialov. |
|
|
Osvaja zanesljivost. |
||
|
Oprema in postopki |
|
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, skrbnost, osebno odgovornost, ustvarjalnost, strokovnost, varčnost, ustvarjalnost. |
Prikaz prospektov. Ekskurzija v tiskarno. |
|
Reprodukcijske tehnike 1 |
|
|
|
|
|
|
Razvija natančnost in strokovnost, zanesljivost in osebno odgovornost, ustvarjalnost in skrbnost. |
Prikaz: |
|
Reprodukcijske tehnike 2 |
|
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost in natančnost, inovativnost. |
Prikaz: |
|
Trikromatska reprodukcija |
|
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, ustvarjalnost, zanesljivost, skrbnost, natančnost in osebno odgovornost. |
Prikaz: |
|
Poiskusni odtisi |
|
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, varčnost, skrbnost in natančnost, ustvarjalnost. |
Primer: |
|
Kopirne tehnike |
|
|
|
|
|
|
Razvija strokovnost, natančnost in varnost, natančnost, strokovnost in varčnost. |
Prospekti Primeri tiskovnih form. Primeri kontrolnih elementov. |
|
Digitalni reprografski procesi, standardna programska oprema, sistemska oprema in telekomunikacija |
|
|
|
|
|
|
Razvija natančnost, strokovnost in inovativnost. |
Ekskurzija v repro- studie. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
|
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
|
Predmet |
Znanja |
|
|
Slovenščina Grafično oblikovanje |
|
|
|
Slovenščina |
|
|
|
Praktični pouk |
|
|
|
Osnove grafičnih procesov |
|
|
|
Informatika Multimedijsko oblikovanje |
|
|
|
Kemija Praktični pouk |
|
|
|
Praktični pouk |
|
|
|
Informatika Praktični pouk |
|
|
|
Matematika |
|
|
|
Tuji jezik (angleški, nemški) |
|