|
INFORMATIVNI CILJI
|
FORMATIVNI CILJI
|
Socializacijski cilji
|
Posebnosti v izvedbi
|
|
Opredelitev multimedij
|
Dijak
|
Dijak
|
|
|
zna opredeliti, kaj so multimedia (večpredstavnost)
pozna nastanek multimedij
pozna področja uporabe multimedij
pozna namen multimedij in prednosti njihove uporabe
|
pozna zgodovino nastanka multimedij
si ogleda primer multimedijskega izdelka
prepozna prednosti multimedij in spozna primere
multimedij na posameznih področjih
opredeli multimedia
oceni možnosti uporabe multimedij:
v poslovanju
v izobraževanju
doma
na javnih mestih
|
Osvaja strokovno terminologijo.
Se zave pomembnosti novih tehnologij.
|
Ogled multimedij; zgoščenka, internet, dvd.
|
|
Uvod v izdelavo multimedij
|
|
|
|
|
pozna posamezne faze projekta
ve, kaj potrebuje za izdelavo multimedij
pozna funkcije posameznih sklopov opreme za izdelavo
multimedij
|
opredeli posamezne faze projekta in razume pomen
posamezne faze:
načrtovanje
scenarij
poskusna izvedba
izbira orodij
sestavljanje skupine
izdelava
-testiranje
distribucija
nariše potek posameznih faz – diagram
definira življenjski cikel izdelave multimedij
je sposoben prepoznati posamezne dele strojne opreme,
potrebne za multimedia
|
Se zave pomena načrtovanja.
Razvija inovativnost in sposobnost komuniciranja v
skupini, strokovnost.
|
Ogled in analiza multimedijskega računalnika.
Risanje diagramov.
|
|
Poklici in znanja, potrebna za
izdelavo multimedij
|
|
|
|
|
pozna poklice in znanja, potrebna za izdelavo
multimedij
obvlada delo v skupini
razume način delovanja skupine za izdelavo multimedij
|
ve, kje je mesto multimedijskega tehnika v skupini za
izdelavo multimedij
se uči komunicirati v skupini
je sposoben povezati posamezne poklice in naloge med
seboj
|
Razvija sposobnost komuniciranja in strokovnost.
Se zave pomena skupinskega dela.
|
Ogled profesionalnega studia za multimedia.
|
| |
razlikuje naslednje poklice v skupini:
projektni vodja
oblikovalec in oblikovalec uporabniškega vmesnika
pisec
videotehnik
audiotehnik
animator
programer
producent
|
|
|
|
Računalniške platforme
|
|
|
|
|
pozna različne operacijske sisteme za oblikovanje in
izdelavo multimedij
|
uporablja osnovne računalniške operacijske sisteme:
Windows, Mac, Unix, Linux, operacijske sisteme prihodnosti
opiše prednosti in slabosti posameznega operacijskega
sistema glede na trenutno stanje in tehnologijo posameznih operacijskih
sistemov
|
Razvija prostorsko predstavo.
|
Ogled različnih računalniških platform.
Ogled multimedij s kritičnim pristopom in analizo
uporabljenih tehnologij.
|
|
Strojna oprema za multimedia
|
|
|
|
|
pozna skupine strojne opreme, ki se uporabljajo pri
izdelavi multimedij
razume delitev strojne opreme na posamezne skupine
zna uporabljati strojno opremo
pozna standarde strojne opreme
zna določiti potrebno strojno opremo za izvedbo
projekta izdelave multimedij
zna spremljati razvoj programske opreme
|
razloži naslednje skupine in standarde računalniške
strojne opreme:
priključitveni standardi in enote
pomnilne enote in enote za arhiviranje
vhodne enote
izhodne enote
komunikacijske naprave
zna logično povezovati posamezne enote med seboj
se nauči uporabe posameznih enot
izdela spisek potrebne opreme za osnovno delo z
multimediami
|
Razvija strokovnost.
Se zave pomena ustrezne izbire in povezave med
posameznimi napravami.
|
Ogled posameznih skupin strojne opreme.
|
|
Programska oprema za multimedia – splošno
|
|
|
|
|
pozna vrste programske opreme
razume delitev programske opreme
pozna standarde za posamezne skupine programske
opreme
zna spremljati razvoj programske opreme in določiti
programsko opremo za izvedbo multimedij
|
razlikuje posamezne skupine programske opreme in
pozna posamezne standardne formate znotraj skupin za naslednje skupine:
urejevalniki besedil
optično prepoznavanje besedila
orodja za slikanje in risanje
|
Razvija strokovnost.
Se zave pomena ustrezne izbire in povezljivosti
med posameznimi programskimi orodji.
|
Ogled programske opreme po posameznih področjih.
Demonstracija.
|
| |
3-D modeliranje in animacija
obdelava slik
obdelava zvoka
orodja za obdelavo animacij, videa
se nauči logično povezovati in prepoznavati posamezne
skupine programskih orodij
zna izbrati primerno orodje za izdelavo posameznega
multimedijskega elementa
|
|
|
|
Splošna programska – pisarniška
orodja za pripravo multimedij
|
|
|
|
|
ponovi poznavanje osnovnih programskih orodij za
obdelavo besedil, slike, zvoka, videa
razume standardne formate za posamezne skupine orodij
zna izbrati primerno programsko orodje
obvlada osnovno uporabo posameznih orodij
|
pozna po eno osnovno orodje za obdelavo besedil,
slike, zvoka in videa
prepozna vhodne in določi izhodne formate iz
posameznega orodja
se nauči osnovne uporabe posameznega programskega
orodja, kot je:
izbira formata
osnovna obdelava
shranjevanje v ustrezen format
|
Razvija natančnost pri delu z različnimi formati.
Razvija strokovnost in vztrajnost.
|
Delo s posameznim programskim orodjem – osnove s
poudarkom na multimedijskih funkcijah pri posameznih orodjih.
|
|
Oblikovanje enostavnih multimedij
|
|
|
|
|
pozna možnosti oblikovanja multimedij z enostavnimi
programskimi orodji, kot so urejevalniki besedil, preglednice, kartoteke in
orodja za predstavitve
obvlada oblikovanje enostavnih multimedij in zna
izkoriščati možnosti multimedij v naštetih orodjih
zna povezovati posamezne multimedijske elemente
|
se nauči uporabljati multimedijske funkcije v
programskih orodjih:
urejevalnik besedil
elektronska preglednica
elektronska kartoteka
orodje za predstavitve
izdela datoteko z multimedijsko vsebino v posameznem
orodju
se nauči uporabljati povezave med programskimi orodji
DDE in OLE
|
Se zave pomena uporabe multimedij pri vsakdanjem
delu z računalnikom.
|
Izdelava primera multimedijske uporabe v
posameznem orodju: urejevalnik besedil, elektronska preglednica, elektronska
kartoteka, orodje za predstavitev.
|
|
Specialna orodja za oblikovanje
multimedij
|
|
|
|
|
pozna različne vrste specialnih orodij za oblikovanje
multimedij
zna izbrati primerno orodje glede na cilje multimedij
|
loči različne vrste programskih orodij za »authoring«
se nauči enostavne uporabe enega programskega orodja
za »authoring«
si ogleda že narejeno multimedijsko predstavitev –
strukturo
|
Razvija natančnost, skrbnost pri delu s
programskim orodjem.
|
Ogled programskega orodja za »authoring«.
Vaje s programskim orodjem.
|
|
obvlada eno od specialnih orodij za oblikovanje
multimedij
razume delovanje orodja v vseh fazah
|
|
|
|
|
Sprejem, priprava in obdelava
osnovnih vhodnih podatkov
|
|
|
|
|
pozna specifičnosti osnovnih gradnikov multimedij
zna sprejeti podatke in jih pripraviti za integracijo
v multimedia
|
definira osnovne gradnike multimedij in jih zna
pripraviti za nadaljnjo obdelavo
prepozna različne formate
|
Razvija natančnost in strokovnost pri uporabi
posameznih gradnikov multimedij.
|
Simulacija postopka sprejema materialov.
|
|
Besedilo
|
|
|
|
|
obvlada digitalizacijo besedila
obvlada pretvarjanje med različnimi formati besedil
zna opredeliti vhodni format za integracijo besedila
v multimedia
obvlada osnovno delo z orodjem za obdelavo besedil
obvlada hipertekstne povezave
|
se nauči vseh postopkov sprejema in integracije
besedila v multimedijski izdelek:
digitalizacije
konverzije
se nauči uporabljati programsko orodje za delo z
besedili v fazah priprave besedila za multimedia
razume pomen hipertekstnih povezav in jih zna
določiti in smiselno uporabiti
|
Razvija strokovnost pri delu z besedili.
|
Delo z urejevalnikom besedil s poudarkom na
pripravi besedila za integracijo v multimedijski izdelek.
|
|
Zvok
|
|
|
|
|
zna posneti zvok
pozna različne načine snemanja
obvlada digitalizacijo zvoka
obvlada pretvarjanje med različnimi formati zvoka
zna opredeliti vhodni format za integracijo zvoka v
multimedia
obvlada osnovno delo z orodjem za obdelavo zvoka
razume pomen kvalitete digitalnega zvoka
|
se nauči vseh postopkov sprejema in integracije zvoka
v multimedijski izdelek:
digitalizacije
konverzije
se nauči uporabljati programsko orodje za delo z
zvokom v fazah priprave zvoka za multimedia
se nauči pripraviti zvok v različni kvalitetah
|
Razvija natančnost pri obdelavi zvoka in pri
pripravi zvoka v različnih kvalitetah.
|
Delo s programskim orodjem za obdelavo zvoka.
Digitalizacija.
Obdelava in konverzija v ustrezen format za
nadaljnjo obdelavo.
|
|
Slikovni material in računalniška grafika
|
|
|
|
|
obvlada digitalizacijo slik
pozna različne formate stiskanja zapisa slik
obvlada pretvarjanje med različnimi formati slik
zna
opredeliti vhodni format za integracijo slike v multimedia
|
se nauči vseh postopkov sprejema in integracije slike
v multimedijski izdelek:
digitalizacije
konverzije
|
Razvija natančnost pri obdelavi zvoka in pri
pripravi slik v različnih kvalitetah.
|
Obdelava slikovnega materiala in pretvarjanje
formatov v ustreznem programskem orodju.
|
|
obvlada osnovno delo z orodjem za obdelavo slik
razume razlike med kvaliteto digitalnega in
analognega zapisa slike
|
se nauči uporabljati programsko orodje za delo s
slikami v fazah priprave slikovnega materiala za multimedia:
vektorsko grafiko
točkovno grafiko
se nauči pripraviti sliko v različnih kvalitetah
|
|
Opredelitev vhodnega in izhodnega formata za
nadaljnjo obdelavo.
Nadzorovanje kvalitete zapisa.
|
|
Animacija
|
|
|
|
|
obvlada osnovno delo z orodjem za izdelavo animacij
zna opredeliti vhodni format za integracijo animacije
v multimedia
zna narediti enostavno animacijo besedila, objekta
|
se nauči osnovne uporabe programskega orodja za
animacijo
izdela enostavno 2D animacijo
pripravi animacijo za multimedijsko oblikovanje v
programskem orodju za »authoring«
pozna princip 3D animacije
si ogleda strukturo že narejene animacije
|
Se zaveda strokovnosti in razvija ustvarjalnost.
|
Izdelava enostavne animacije s programskim
orodjem.
|
|
Video
|
|
|
|
|
obvlada digitalizacijo videa
obvlada pretvarjanje med različnimi formati
pozna različne standarde za stiskanje videa
razume razlike v kvaliteti digitalnega in analognega
zapisa videa
|
se nauči osnovnega dela z digitalnim videom in pozna
in razlikuje:
pretvarjanje
stiskanje formatov
velikost
uporabi programska orodja za izdelavo različnih
formatov videa
pripravi video za različne nosilce: zgoščenko,
internet, DVD
pozna pomen kvalitete pri pripravi digitalnega zapisa
videa
zna izbrati različne nastavitve kodiranja
|
Pozna občutek za odgovornost in kvaliteto pri
izdelavi video izdelka.
|
Določitev formata, ustreznega za nadaljnjo
obdelavo in pretvarjanje.
Izbira in nastavitev stiskanja.
Kontrola kvalitete na različnih nosilcih.
|
|
Multimedia in internet
|
|
|
|
|
pozna specifičnosti oblikovanja spletnih multimedij
utrdi značilnosti interneta
zna uporabiti ustrezne formate besedil, zvoka, slike,
animacije in videa za internet
pozna način delovanja multimedij v spletu
pozna orodja za multimedia v spletu
zna opredeliti formate in pristopiti k oblikovanju
multimedij v spletu
|
se nauči pripraviti ustrezne formate in
optimalizirati materiale za uporabo na spletu, kot so: slike, zvok, video,
animacija
pozna orodja za izdelavo in pregledovanje spletnih
strani
utrdi in poglobi jezik HTML
utrdi značilnosti delovanja interneta:
www strežniki
www odjemalec
|
Razvija strokovnost in se zaveda pomembnosti
različnih tehnologij.
|
Ogled multimedijske predstavitve na internetu.
|
|
Načrtovanje izdelave in ocena stroškov
|
|
|
|
|
razume celoten proces izdelave multimedij
zna izbrati programsko in strojno opremo
zna načrtovati vsa potrebna dela za izdelavo
posameznih multimedij
zna oceniti čas trajanja izdelave in stroške, ki bodo
nastali
zna časovno opredeliti, kdaj nastopi posamezna faza
dela
zna organizirati, načrtovati in spremljati projekt
izdelave multimedij
|
izdela načrt nalog za konkreten multimedijski izdelek
zna samostojno izbrati ustrezna programska orodja za
izdelavo multimedij
se nauči oceniti čas trajanja posamezne faze izdelave
multimedij
izdela kontrolni list za spremljanje izdelave
multimedij
spremlja načrtovane naloge
|
Se zave odgovornosti pri načrtovanju izdelka.
Razvije sposobnost komuniciranja.
|
Vaje iz načrtovanja in spremljanja nalog in
urejanja dokumentacije.
|
|
Oblikovanje strukture
|
|
|
|
|
zna narediti enostavno strukturo multimedij glede na
zastavljene cilje
zna oblikovati uporabniški vmesnik glede na predlogo
oblikovalca
pozna pomembnost načrtovanja uporabniškega vmesnika
glede na ciljno publiko
|
nariše in napiše enostavno strukturo za izdelavo
multimedij – skico, diagram
naredi skico uporabniškega vmesnika
se zaveda načrtovanih ciljev pri izdelavi osnutka na
papirju
preveri, če je načrtovana struktura izdelana v skladu
z zastavljenimi cilji
|
Razvija ustvarjalnost pri oblikovanju strukture za
multimedijski izdelek.
Razvija občutek za odgovornost.
|
Vaje iz oblikovanja strukture.
Risanje idejnih zamisli.
|
|
Izdelava multimedij
|
|
|
|
|
zna izdelati enostavno multimedijsko predstavitev v
enem izmed programskih orodij za izdelavo multimedij (authoring)
obvlada programsko orodje za »authoring«
zna uporabiti vse osnovne gradnike multimedij
razume pomen testiranja izdelka ob izdelavi
multimedij
zna smiselno uporabiti interakcijo v multimediah
obvlada iskanje napak pri delovanju multimedij
|
samostojno izdela enostavno multimedijsko
predstavitev
pri izdelavi uporabi programsko orodje za »authoring«
pri izdelavi predstavitve uporabi vse osnovne
gradnike multimedij
uporabi interakcijo
med in po izdelavi izdelek preskusi in odpravi
morebitne napake
|
Razvija občutek za skupinsko delo, vztrajnost.
|
Izdelava multimedijske predstavitve v programskem
orodju za »authoring«.
Integracija osnovnih gradnikov multimedij.
Preskušanje izdelka.
|
|
Izdelava multimedij za www
|
|
|
|
|
obvlada programsko orodje za izdelavo multimedij na
spletu
pozna različne standarde za oblikovanje spletnih
strani
|
samostojno izdela enostavno multimedijsko
predstavitev za splet
pri izdelavi uporabi programsko orodje za izdelavo
spletnih strani
|
Razvija vztrajnost in natančnost.
|
Izdelava multimedijskih spletnih strani.
|
|
zna izdelati multimedijsko spletno predstavitev
|
pri izdelavi predstavitve uporabi vse osnovne
gradnike multimedij
med in po izdelavi izdelek preskusi
odpravi napake
|
|
|
|
Distribucija multimedijskega izdelka
|
|
|
|
|
zna zapisati multimedia na zgoščenko
pozna standarde zgoščenk
zna postaviti spletno predstavitev na spletni
strežnik
pozna ostale možnosti zapisovanja na zgoščenke (DVD)
zna arhivirati
zna spremljati aktualne medije za distribucijo
|
se nauči uporabljati zapisovalec zgoščenk
razlikuje med različnimi standardi zgoščenk
se nauči publicirati spletno predstavitev na spletni
strežnik
pozna DVD standard in njegove prednosti
se nauči arhivirati
samostojno izdela zgoščenko s svojo multimedijsko
predstavitvijo
|
Razvija odgovornost pri izdelavi končnega izdelka.
|
Izdelava cd-rom-a.
Prenos spletne predstavitve na spletni strežnik.
|