Izobraževalni program: MEDIJSKI TEHNIK
Sprejeto na 35.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 14. 1. 2000
PODJETNIŠTVO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
|
||
4. |
70 |
32 |
102 |
skupaj |
70 |
32 |
102 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijak:
INFORMATIVNI CILJI |
FORMATIVNI CILJI |
Socializacijski cilji |
POSEBNOSTI V IZVEDBI |
Vsebina podjetništva |
Dijak |
Dijak |
Dijak |
|
Izvede intervju z uspešnimi podjetniki. |
||
Podjetje, sodni register |
|
|
|
|
|
Razvija samozavest, sodelovanje v skupini, strpnost in pogajalske spretnosti. Pridobljeno znanje mu pomaga, da se kot podjetnik pri ustanavljanju gospodarske družbe laže odloči bodisi za vlogo samostojnega podjetnika ali za partnerstvo. Če bo posloval z manj znanim partnerjem, bo podatke o njem najprej preveril v sodnem registru. |
Strokovne ekskurzije. Vaja: |
Pokazatelji uspešnosti podjetja |
|
|
|
|
|
V kasnejšem življenju poslovnih partnerjev ne vrednoti več le po občutku ali zaupanju, temveč po ekonomskih pokazateljih S pridobljenim znanjem si bo kot gospodar ali podjetnik laže zagotavljal plačilno sposobnost |
Vaja: |
Premoženje podjetja, dvostavni knjigovodski račun, viri financiranja |
|
|
|
|
|
Se nauči oceniti svoje premoženje oziroma premoženje svojega podjetja, zato bo laže odkril, kdaj mu premoženje odteka. |
Domača naloga: oceni, koliko je vredno premoženje staršev, na šolskem primeru preverja dvostavni račun. Vaja: |
Osnove podjetništva |
|
|
|
|
|
Odgovorno deluje v skupini. Pridobi motivacijo za iskanje podjetniških idej. Kritično presoja izdelke in storitve pri drugih. Presoja, kakšne koristi mu prinaša: dobrina kot proizvajalcu in kdaj prinaša čim več koristi naročniku. |
Reševanje testa o podjetniških sposobnostih. Skupinsko delo, poročanje. Vaja: |
Oglaševanje izdelka ali storitve |
|
|
|
|
|
Vrednoti oglase v medijih. |
Vaja: |
Avtorske pravice |
|
|
|
|
|
Razvija korekten poslovni odnos do avtorjev; če je avtor sam, pozna svoje pravice |
Vaja: |
Celostno obvladovanje kakovosti |
|
|
|
|
|
Na vsaki stopnji oblikovanja proizvoda ali storitve si prizadeva za odličnost. |
Vaja: |
Finančno vrednotenje podjetniške zamisli |
|
|
|
|
|
Razvije občutek za razmerje med nespremenljivimi – fiksnimi stroški, naklado in ceno. |
|
Prag pokritja – razmerje med zagonskimi stroški in dobičkom na enoto |
|
|
|
|
|
Osvaja filozofijo podjetništva z zniževanjem stroškov na enoto proizvoda z manjšimi zagonskimi stroški, z nakupom rabljene tehnologije ali najetjem prostorov |
Računa prag pokritja za en proizvod ali storitev (glej primere v priročniku za učitelje Podjetništvo; npr. škofjeloški kruhki, čistilec oken) |
Simulacija proizvodnje v tržnih pogojih |
|
|
|
|
|
Utrdi pripadnost skupini. Preskusi poslovanje v tržnih pogojih, kupuje, kar je ceneje, in prodaja dražje; blagu skuša dodati čim večjo vrednost. |
Vaja: |
Poslovni načrt |
|
|
|
|
|
Utrjuje postopnost in sistematičnost pri delu. Krepi samozavest in sposobnost ter izkušnje pri prepričevanju drugih, kar vpliva na boljše komunikacijske spretnosti. |
Individualno in skupinsko delo; s poslovnimi načrti tekmuje na eksternih tekmovanjih. |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Matematika |
|
|
Psihologija |
|
|
Informatika |
|
|
Tuji jezik |
|
|
Grafično oblikovanje |
|