Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7 1998
LIKOVNA KULTURA Z METODIKO
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
40 |
30 |
70 |
2. |
40 |
65 |
105 |
3. |
35 |
35 |
70 |
4. |
34 |
34 |
68 |
skupaj |
149 |
164 |
313 |
* T – teoretični pouk, seminarske naloge, referati;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Opomba: teorija je povezana s praktično ustvarjalnostjo dijakov.
Pri predmetu dijaki pridobijo:
1. LETNIK
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
PRISTOP K LIKOVNEMU DELU |
|||
|
|
Osebnostni razvoj. Ozaveščanje relacij človek ustvarjalec - umetniško delo. Človek gledalec, aktiven član družbe, ne le opazovalec, ampak izobražen soustvarjalec družbe, ki mu je omogočen duhovni razvoj in je sposoben ceniti in razumeti tako zgodovino likovne umetnosti kot sodobna umetniška prizadevanja. |
|
MESTO LIKOVNE USTVARJALNOSTI V KULTURI IN CIVILIZACIJI |
|
Spoznavanje mesta likovne ustvarjalnost v vsakdanjem življenju; razlikovanje med vizualnim in likovnim svetom; spoznavanje mesta likovne ustvarjalnosti v kulturi in civilizaciji. |
|
LIKOVNA DEJAVNOST |
|
|
|
|
|
Razvoj zavesti o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega dela. Razvijanje poklicne usposobljenosti v smislu strokovnosti. Strokovna in poklicna odgovornost. |
|
PODROČJA LIKOVNEGA USTVARJANJA |
|
|
|
|
pojavljanje različnih oblik slikarstva; |
Doslednost, natančnost, inovativnost,ustvarjalnost, ljubezen do likovnega izražanja, vztrajnost. |
|
|
|
Ustvarjalnost, negovanje sposobnosti komuniciranja v likovnem jeziku. |
|
|
|
Natančnost, vztrajnost. Doživljanje likovnega dela. |
|
|
|
Spoznavanje civilizacijske vloge arhitekturne raznolikosti. |
|
USTVARJALNO DELO |
|
Razvijanje ljubezni do poklica, poklicna socializacija. Ustvarjalnost, razvoj intelektualnih in motivacijskih sposobnosti. Ekonomičnost, vztrajnost, sposobnost komuniciranja v likovnem jeziku. |
2. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
USTVARJALNO DELO |
|
|
|
PRVINE LIKOVNEGA IZRAŽANJA |
aktivno kreativno delo v povezavi z likovno teorijo (formiranje likovnih nalog); |
Razumevanje sodobnejših prizadevanj v likovni ustvarjalnosti in vrednotenje le-teh; tolerantnost. |
|
PLOSKOVNO OBLIKOVANJE |
|
|
|
|
|
Širitev družbenokulturnega obzorja. Razvijanje ustvarjalnosti, inovativnosti, predstavljivosti, sposobnosti likovne komunikacije, samostojnosti |
|
|
|
Poklicna socializacija. Vživljanje v otroško duševnost. Doslednost, natančnost ter celovitost izvedbe. Samostojnost razmišljanja. Spoznavanje specifične in splošne vloge likovnega ustvarjanja. |
|
|
|
Strokovnost, poklicna odgovornost, razvoj intelektualnih in moralno etičnih potencialov. |
|
PLASTIČNO OBLIKOVANJE IN OBLIKOVANJE PROSTORA |
|
Vzgojni cilji. Ljubezen do likovne umetnosti in ustvarjalnosti. |
|
|
|
Ustvarjalnost |
|
|
|
Ustvarjalnost, izvirnost. Spoznavanje didaktične in vzgojne vloge lutk v otroškem svetu. |
|
LIKOVNO VREDNOTENJE |
|
Strokovno usposabljanje. Razvoj intelektualnih in motivacijskih mehanizmov. Strokovna odgovornost. Sposobnost komuniciranja skozi likovno izražanje. Vztrajnost, oblikovanje osebnosti, vestnost. |
|
ZGODOVINA LIKOVNE UMETNOSTI od paleolitika do zgodnje krščanskega obdobja |
|
Razvijanje ljubezni do poklica. Varčnost, ekonomičnost, skrbnost, delovna odgovornost, osebnostni razvoj, inovativnost. |
3. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Aktivno ustvarjalno delo in likovna teorija |
|
|
|
PLOSKOVNO OBLIKOVANJE |
|
|
|
|
|
Strokovnost, ljubezen do poklica, osebna odgovornost, poklicna odgovornost, poklicna socializacija. |
|
|
|
||
|
|
Razvoj intelektualnih in moralno- etičnih potencialov, širitev kulturne razgledanosti in spoznavanje likovne komunikativnosti. Vestnost, natančnost. Vzgojno izobraževalni cilji. Narodna zavest. |
|
PLASTIČNO OBLIKOVANJE |
|
Strokovnost, ustvarjalnost, zanesljivost, varčnost, skrbnost. |
|
|
|
||
OBLIKOVANJE PROSTORA |
|
Osebna odgovornost, delovna odgovornost, kolektivna odgovornost. |
|
LIKOVNO VREDNOTENJE |
|
Sposobnost komuniciranja v likovnem jeziku, vztrajnost. Inovativnost, oblikovanje osebnosti, razvoj intelektualnih in motivacijskih mehanizmov. Oblikovanje zgodovinske zavesti in zavesti o sodobnem času. |
|
Mimična lutka |
|
Razvijanje samostojnosti, izvirnosti |
|
Projektno delo |
|
Poklicna socializacija, socialna integracija, osebnostni razvoj. Razvoj strokovne in poklicne odgovornosti, razvoj intelektualnih in moralno etičnih potencialov. |
|
Zgodovina likovne umetnosti v Evropi in Sloveniji |
|
|
|
|
|
Razvoj intelektualnih potencialov. Razvijanje občutka za lepo – estetsko. |
Seminarska naloga Referati |
4. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
Obravnava likovnih problemov ob teoretičnem in ustvarjalnem delu |
|
|
|
PLOSKOVNO OBLIKOVANJE |
|
|
|
|
|
Vrednotenje klasičnih in sodobnih likovnih tehnik ter kritična presoja le-teh v primerjanju možnosti izraznosti, spoznavanje izraznih možnosti različnih materialov. |
Seminarska naloga |
|
realizacija primerne tehnike za večje barvne ploskve (sitotisk) na podlagi osnutkov; |
Vzgojno izobraževalni cilji. Osebnostna rast. Spoznavanje likovnih in splošnih problematik sodobnega časa. |
|
|
uresničitev barvne kompozicije in opazovanje barvnih efektov, spoznavanje barvnega simbolizma; |
Razvoj strokovne in poklicne odgovornosti. |
|
PLASTIČNO OBLIKOVANJE |
|
Razvoj intelektualnih in moralno etičnih potencialov. Razviti ljubezen do poklica, negovanje narodne zavesti in pripadnosti. |
|
OBLIKOVANJE PROSTORA |
|
||
LIKOVNO VREDNOTENJE |
|
||
|
|
||
|
|
||
Zgodovina likovne kulture |
|
|
|
|
|
Seminarska naloga |
|
METODIKA LIKOVNE VZGOJE |
|
|
|
|
|
Razvoj zavesti o strokovni odgovornosti in zahtevah kvalitetnega poklicnega dela. Razvijanje poklicne usposobljenosti v smislu strokovnosti. |
|
|
|
Ljubezen do poklica; poklicna socializacija; vživljanje v otroško duševnost. |
|
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Ples z metodiko Glasba z metodiko Slovenščina |
|
|
Kemija |
|
|
Matematika |
|
|
Fizika Psihologija Biologija |
|
|
Psihologija Glasba z metodiko Zgodovina Slovenščina |
|
|
Glasba z metodiko Ples z metodiko Športna vzgoja Biologija |
|
|
Zgodovina Slovenščina Filozofija Fizika Matematika Pedagogika Psihologija |
|
|
Psihologija |
|
|
Pedagogika |
|