Izobraževalni program: PREDŠOLSKA VZGOJA
Sprejeto na 18.seji SS za poklicno in strokovno izobraževanje, dne 23. 7 1998
PEDAGOGIKA
Po posameznih letnikih in oblikah izobraževalnega dela.
Letnik |
Oblike izobraževalnega dela |
||
|
Teorija (ur) |
Vaje (ur) |
Skupaj (ur) |
1. |
|
||
2. |
|
||
3. |
65 |
5 |
70 |
4. |
95 |
10 |
105 |
skupaj |
160 |
15 |
175 |
* T – teoretični pouk, seminarji, projektno delo;
** V- vaje, individualno projektno delo oziroma projektno delo v skupinah, storitev.
Pri predmetu dijaki:
3. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
OBČI PEDAGOŠKI POJMI |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Razvija si zavest o pomenu vzgoje za človeka in odgovornost za ravnanje posameznika v skupnosti. Navaja se na strpnost ob sodelovanju z drugimi. Navaja se izraziti svoje mnenje, biti kritičen. |
Esej: Moja vzgoja. |
socializacija |
|
|
|
|
|
Razvija si zavest o nujnosti medsebojnega sodelovanja in sožitja z drugimi. Razvijajo si zavest o pomenu lastne vloge v družbi za dobro počutje vseh. Razvija si zavest, da lahko z aktivnim odnosom do okolja izboljša pogoje življenja. |
Referati: Primeri |
ZNAČILNOSTI VZGOJE V POSAMEZNIH DRUŽBAH |
|||
|
|
Usposabljajo se za ustvarjalno spreminjanje sedanjosti. Za iskanje novih poti in načinov spodbujanja mlade generacije. Razvijajo si kritičnost, sposobnosti analiziranja, Primerjanja in posploševanja. Zavzemajo se za humano družbo. |
Seminarji, referati o vzgoji od rodovne skupnosti do danes. |
analiza vzgojnega procesa |
|
|
|
|
|
Razvijajo odgovornost za samoizobraževanje, permanentno potrebo po vzgoji. Lastna aktivnost in ustvarjalnost vodita do cilja. Biti odgovoren za vzgojo. Razvijajo kritičnost, tolerantnost, demokratičnost. Sodelovanje v vzgojno izobraževalnem procesu. |
|
pedagogika kot znanost o vzgoji |
|
|
|
|
|
Razvijati zavest o nujnosti znanstvenega, interdisciplinarnega proučevanja področja vzgoje in izobraževanja. |
|
predšolska pedagogika |
|
|
|
|
|
Razvijati zavest o pomenu strokovnega delovanja. |
|
|
|
Razvija zavest, da z lastno aktivnostjo razvija tudi sebe. |
Projekt |
|
|
||
|
|
Razvija si sposobnost primerjalne analize. |
Seminar |
vrtci |
|
|
|
|
|
Razvija odgovornost za otrokov razvoj. Razvija odgovornost za otrokovo dobro počutje. Upoštevanje otrokovih pravic. |
Poročilo o organiziranosti vrtcev in programih. |
|
|
||
KURIKULUM - ČAS, PROSTOR, DNEVNA RUTINA IN DEJAVNOSTI OTROK V VRTCU; |
|||
|
|
Poročilo o delu pri posameznih elementih dnevnega reda. |
|
|
|
Razvijajo si odgovornost za strokovno izvedbo vseh nalog, pri posameznih delih dnevnega reda. |
Posameznih dejavnostih v vrtcu. Vaje |
družina in vrtec |
|
|
|
|
|
Kritičnost, sposobnost sodelovanja z drugimi. Humanizacija odnosov med spoloma. |
Seminar |
|
|
Seminar |
|
|
|
Razvijajo komunikativnost. Zavedajo se pomena identifikacijskih vzorov in prikritega kurikuluma. Sposobnost delovanja v konfliktnih situacijah. Poznavanja vrednot. Razvijajo tolerantnost. |
Projekt |
vzgojno-izobraževalni sistem |
|
|
|
|
|
Razvijajo pozitiven odnos do izobraževanja. |
|
|
|
Razvijejo potrebo po permanentnem učenju. |
|
|
|
So motivirani za samoizobraževanje. |
Projektno delo |
4. letnik
Informativni cilji |
Formativni cilji |
Socializacijski cilji |
Posebnosti v izvedbi |
POGLAVJA IZ DIDAKTIKE |
Dijaki |
Dijaki |
|
|
|
Jasnost, strokovnost. Razvijajo si sodoben pogled na vzgojo – način ravnanja z otroki, lastni zgled. Razvijajo sposobnosti medsebojnega sodelovanja, komunikacije in jih upoštevajo tudi v vsakdanjem življenju. |
Vaje |
|
|
Razvijati lastno aktivnost, ki naj bo spodbuda za otrokovo aktivnost, ne sme pa je nadoknaditi. |
|
|
Razvijajo si pozitiven odnos do sebe in drugih, ustvarjalnost ob lastni aktivnosti in odgovornost za vzgojno delo. |
||
|
|
Razvija sposobnost komuniciranja z otroki in drugimi sodelujočimi. |
|
igra in igrače |
|
|
|
|
|
Strpnost, upoštevanje potreb otrok, interesov, volje in želja. Znati se igrati, zabavati, smejati. |
|
|
|
Odgovornost za pripravo in izvedbo iger. |
|
|
|
Komunikativnost. |
Vaje, projekt |
|
|
Odgovornost, iznajdljivost, fleksibilnost in ustvarjalnost pri izbiri igrač in drugih igralnih sredstev. |
Vaje, projekt |
področja dejavnosti otrok |
|
|
|
|
|
Razviti zmožnost kritičnega mišljenja. |
|
|
|
Razviti pozitiven donos do dela v vrtcu. |
|
NAČRTOVANJE IN EVALVACIJA |
|
|
|
|
|
Odgovornost za strokovno delo. |
Povezanost s prakso |
SODELOVANJE VRTCA S STARŠI |
|
|
|
|
Razvijajo strpnost in odgovornost za sodelovanje s starši, učijo se razreševati konfliktne situacije, naučijo se komunikacije z odraslimi, se znajo identificirati s svetom vrednot staršev. |
Povezanost s prakso |
|
komunikacija v vrtcu |
|
|
|
|
|
Skrbeti za dobre medsebojne stike, dobro komunikacijo, ki je vir uspeha. Razvija sposobnost tolerantnosti ter odgovornosti za prijetno bivanje v kolektivu. |
Seminar |
otrokove pravice IN etični kodeks v vrtcu |
|
Zavedo se pomembnosti upoštevanja človekovih in otrokovih pravic. Zavzemajo se za demokratične medsebojne odnose. |
Seminar |
V posameznem ocenjevalnem obdobju se znanje preverja in ocenjuje:
Splošno
Znanje tega predmeta nadgrajujeta znanja predmetov: Gospodarsko poslovanje in Upravno poslovanje.
Konkretno
Znanja |
Povezava s predmetom |
|
|
Predmet |
Znanja |
|
Zgodovina |
|
|
Psihologija |
|
|
Psihologija Biologija |
|
|
Psihologija |
|
|
Likovna kultura z metodiko Glasba z metodiko Športna vzgoja Ples z metodiko |
|
|
Zgodovina Psihologija |
|
|
Higiena z gospodinjstvom |
|
|
Športna vzgoja Psihologija Kemija Fizika Biologija Slovenščina Matematika Likovna kultura z metodiko, glasba z metodiko, ples z metodiko |
|
|
Psihologija Slovenščina |
|